Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kasper13
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Gru 2012 13:18 Temat postu: Rozrusznik ? |
|
|
Witam
Pojawił się dzisiaj pierwszy problem z setką.
Nie kręci rozrusznik. Problemy pojawiały się wcześniej, kilka razy ślizgnął się bendinks i kilka razy był już ten objaw co teraz, ale zawsze po kilku próbach odpał, a teraz nie.
Objaw jest taki jak przy rozładowanym akumulatorze - przekręcam klucz i nic, przygasają kontrolki, a rozrusznik nic, nawet nie cyknie.
Po prostu cisza. Jedyny objaw przekręcenia kluczyka to przygasanie kontrolek.
Czy da się jakoś w setce sprawdzić bez wyciągania z auta na "krótko" rozrusznik czy kręci ?
Czy może przyczyny szukać w stacyjce ?
Nie uśmiecha mi się kupować rozrusznika, narobić się, a potem okaże się, że to jednak nie rozrusznik
Od czego zacząć sprawdzanie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PittKF
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań< Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Gru 2012 16:55 Temat postu: |
|
|
zacznij od sprawdzenia akumulatora, podłącz pod prostownik albo odpal "na pożyczkę" kablami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kasper13
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Gru 2012 17:40 Temat postu: |
|
|
Akumulator 100% sprawny, przekładałem już z pickupa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
delus8307
stary wyjadacz
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Swarzędz City Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Gru 2012 22:18 Temat postu: |
|
|
Kolego popukaj rozrusznik z góry trzonkiem młotka jak to nie da rady to przepchnij go na biegu (jak odpalanie na pych rzeby koło zamachowe ruszyc) najprawdopodobniej bendiks sie zawiesił, automat klękł albo tulejki wirnika mają luz.Samo wyciągnięcie rozrusznika to raptem 15 min.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Gru 2012 0:00 Temat postu: |
|
|
Jeśli przygasają kontrolki to też stawiam na bendiks. Przerabiałem to u siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kasper13
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Gru 2012 10:10 Temat postu: |
|
|
Jesze jedno pytanko. Czy w 1,6 są takie same rozruszniki ? Znaczy czy w silniku gaźnikowym i wtryskowym jest ten sam rozrusznik ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Excallibur
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Gru 2012 18:20 Temat postu: |
|
|
Tak Ja mam w swoim wtryskowcu z gaznika,
Rozrusznik mozna spokojnie zregenerowac samemu,
obiawy moga wskazywac na brak szczotek zapieczony komutator, jak jest odpowietrzacz zapchany co sie czesto zdarza, elektromagnes moze nie miec styku dobrego albo moze calkiem smierc go dopadła.
wuciagasz rozbierasz sprawdzasz stan szczotek (wymieniasz) czyscisz wsio papierkiem styki komutator itp skladasz i działa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kasper13
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Gru 2012 18:25 Temat postu: |
|
|
Ok, dzięki za pomoc. Zaczynam w trybie pilnym poszukiwanie rozrusznika, a z tym jak znajdzie się czas to się jeszcze policzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kasper13
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Gru 2012 23:20 Temat postu: |
|
|
Setunia znowu pali na dotyk
Kupiłem rano rozrusznik na szrocie z Primery p10. Operacja wymiany trwała godzinkę i maszyna odpaliła.
Rozebrałem swój rozrusznik i okazało się, że szczotki się skończyły - miały niespełna 5mm.
Kupiłem szczotki z poczciwego poloneza, doszlifowałem, zalutowałem i mam rozrusznik w zapasie
Dziękuję Wszystkim za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|