Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip_Jarzabek1
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wejherowo Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Mar 2012 17:43 Temat postu: akumulator jaki ? |
|
|
Jaki akumulator do setki ile Ah ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
dawidkrakow
moderator
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Mar 2012 17:57 Temat postu: |
|
|
Centra Futura 60Ah Polecam 60 były na pierwszy montaż. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Filip_Jarzabek1
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wejherowo Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Mar 2012 18:02 Temat postu: |
|
|
60Ah okey, alternator go doładuje ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Teoś
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 965
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełmno/Bydgoszcz Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Mar 2012 18:28 Temat postu: |
|
|
50A starczy ja miałem wcześniej 45 i odpalał w najgorsze mrozy.Polecam 55 Bosha troche wiecej zaplacisz ale bedzie warto polecam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Filip_Jarzabek1
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wejherowo Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Mar 2012 18:39 Temat postu: |
|
|
szczerze to chcę jak największy tylko jaki mogę możliwie największy włożyć żeby go doładowywało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Mar 2012 19:29 Temat postu: |
|
|
Gdyby nie zdechł link do manualu to bym Ci napisał ile zaleca producent.
edit: "szukaj" nie boli
Thomsonicus napisał: | Mi też padł. Kwity podają trochę niedokładnie bo podawany jest jedynie symbol typu, ale z książki i google wychodziło że w 1.6 jest 51Ah 380A. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Ja miałem 60Ah 600A i działał spoko przez wiele lat, ostatnio padł i teraz pożyczyłem dwuletniego Iskra 45Ah 410A i kręci no problemo. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Filip_Jarzabek1
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wejherowo Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Mar 2012 19:56 Temat postu: |
|
|
dziękuje, chyba włożę to 60 bo tyle mówią , że bd ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 07 Mar 2012 11:09 Temat postu: |
|
|
mam 65h bosha i nie narzekam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Mar 2012 11:50 Temat postu: |
|
|
ja mam miniaturke 35Ah 300A exide i daje rade nawet w -25
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
VeNoM
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlasie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 07 Mar 2012 18:09 Temat postu: |
|
|
Filip_Jarzabek1 napisał: | 60Ah okey, alternator go doładuje ? |
Tym się w ogóle nie przejmuj. Możesz wziąć i 100Ah i bedzię w porządku. Aby wszedł Alternator zawsze doładuje, jaki by nie był aku to i tak go naładuje.
Kwestią jest tylko to, że po prostu będzie go dłużej ładować na wypadek jakbyś miał problemy np. z zapaleniem i by się dość znacznie wyładował
Swoją drogą nie wiem skąd ta teoria z niedoładowanymi akumulatorami bo mają za dużą pojemność. Ktoś rzucił głupotę, a reszta to powiela
Mało tego. Jest nawet zaleta większego aku. Raz, że masz więcej szans na próbę odpalenia w zimę. Dwa i tu bardziej kłania się teoria:
Rezystancja aku wzrasta wraz ze wzrostem jego rozładowania. Po jednym dłuższym kręceniu rozrusznikiem w mniejszym aku dojdzie do większego rozładowania w stosunku do jego całkowitej nominalnej pojemności. A w większym powstanie identyczne rozładowanie lecz odnosząc je do jego nominalnej pojemności będzie to mniejsze rozładowanie, czyli w efekcie jego rezystancja wewnętrzna będzie mniejsza a co za tym idzie altek poda większy prąd co spowoduje jego szybsze naładowanie. Ot i cała filozofia jaką jestem w stanie wyłożyć po prawie 5 latach elektrotechniki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez VeNoM dnia 07 Mar 2012 18:23 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Filip_Jarzabek1
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wejherowo Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Mar 2012 22:15 Temat postu: |
|
|
VeNoM napisał: | Filip_Jarzabek1 napisał: | 60Ah okey, alternator go doładuje ? |
Tym się w ogóle nie przejmuj. Możesz wziąć i 100Ah i bedzię w porządku. Aby wszedł Alternator zawsze doładuje, jaki by nie był aku to i tak go naładuje.
Kwestią jest tylko to, że po prostu będzie go dłużej ładować na wypadek jakbyś miał problemy np. z zapaleniem i by się dość znacznie wyładował
Swoją drogą nie wiem skąd ta teoria z niedoładowanymi akumulatorami bo mają za dużą pojemność. Ktoś rzucił głupotę, a reszta to powiela
Mało tego. Jest nawet zaleta większego aku. Raz, że masz więcej szans na próbę odpalenia w zimę. Dwa i tu bardziej kłania się teoria:
Rezystancja aku wzrasta wraz ze wzrostem jego rozładowania. Po jednym dłuższym kręceniu rozrusznikiem w mniejszym aku dojdzie do większego rozładowania w stosunku do jego całkowitej nominalnej pojemności. A w większym powstanie identyczne rozładowanie lecz odnosząc je do jego nominalnej pojemności będzie to mniejsze rozładowanie, czyli w efekcie jego rezystancja wewnętrzna będzie mniejsza a co za tym idzie altek poda większy prąd co spowoduje jego szybsze naładowanie. Ot i cała filozofia jaką jestem w stanie wyłożyć po prawie 5 latach elektrotechniki ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) |
Nie będę podważał tego co piszesz kolego, pytam bo mam prawie nowego 72ah i nie wiem czy go mogę wsadzić czy nie, ale powiem Ci szczerze coś tam jest w tym o tych niedoładowanych akumulatorach. po prostu nie każdy alternator daje rade, ma okresloną ładowność, hmm swoją drogą za duży prąd= szybciej kręci rozrusznik co może prowadzić do palenia sie szczotek na rozruszniku ? czyż nie?
To 72Ah będzie spoko ? powiem szczerze mam taki w swoim seacie leonie 1.9TDI i przy mrozach - 30 chciało silnik wyrwać hahah ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Mar 2012 23:17 Temat postu: |
|
|
latem to moze sie sprawdzac ale zima kiedy jest duzy pobor pradu(ogrzewanie tylnej szyby,wysokie obroty dmuchawy do tego caly czas swiatla) jazda na niskich obrotach silnika(niskie ladowanie) i krotkie trasy to taki pojemny aku bedzie niedoladowany.
ale zawsze mozna zamontowac drugi alternator
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 07 Mar 2012 23:18 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Filip_Jarzabek1
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wejherowo Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Mar 2012 23:24 Temat postu: |
|
|
blackhonda6 napisał: | latem to moze sie sprawdzac ale zima kiedy jest duzy pobor pradu(ogrzewanie tylnej szyby,wysokie obroty dmuchawy do tego caly czas swiatla) jazda na niskich obrotach silnika(niskie ladowanie) i krotkie trasy to taki pojemny aku bedzie niedoladowany.
ale zawsze mozna zamontowac drugi alternator ![Wink](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_wink.gif) |
Jak to drugi alternator?
No to spokojnie wkłdam do nismo 72 Ah, zimą nissan stoi w garażu ) tylko wiosna i latem wyjeżdza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
VeNoM
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlasie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Mar 2012 16:43 Temat postu: |
|
|
Koledzy. To że napisane jest na aku ze ma prąd rozruchowy 600A, czy ile tam to tylko znaczy że jest w stanie tyle maksymalnie oddać
Pamiętajcie odbiornik bierze tyle prądu ile mu trzeba. Nigdy więcej, no chyba że gdzieś jest zwarcie (fakt: weźmie więcej prądu przy większym aku, ale to nie będzie znacząca różnica, po drugie aku są projektowane pod 12V i na takie napięcie a w konsekwencji na prąd przy 12V są dobierane szczotki). To że rozrusznik kręci jak szalony na większym aku jest wynikiem tego, że tenże właśnie aku "śmieje" się z tego obciążenia jakim jest mały alternatorek i jego pobór prądu. Dla przykładu niech ktoś weźmie mierniczek w rączkę i sprawdzi napięcie podczas rozruchu na małym aku, a później na większym. Będzie różnica na plus dla większego aku. Tam nie zaobserwujecie tak dużego spadku napięcia jak na tym mniejszym, a jak jest większe napięcie zgodnie ze wzorem P= I * U jest większa moc i altek zapiernicza jak szalony, czyt. osiąga swoją moc znamionową. Można wysnuć jeszcze jedną zaletę. Odnośnie wypalających się szczotek. Przy większym aku altek ma większą moc a co za tym idzie większy moment obrotowy co przekłada się na szybsze odpalanie. Powiem tak: Miałem kiedyś w cieniasie 45Ah i wtedy skończyły się moje problemy z odpalaniem na największych mrozach. A wiecie jak jest z paleniem aut tej klasy
Także widzę same plusy
Odnośnie zima duży pobór prądu, aku może być niedoładowany. Nieprawda.
Mówisz tu kolego o bilansie energetycznym w samochodzie.
Z tego wynika, że kupując duży aku zwiększa Ci się pobór prądu w samochodzie.
Nic z tych rzeczy. Jeżeli aku jest niedoładowany to tylko dlatego że pobierasz więcej prądu niż altek jest w stanie wyprodukować. Pamiętaj że od momentu odpalenia auta prąd jaki zużywasz idzie z altka, a ewentualny jego naddatek (w sytuacji kiedy aku potrzebuje doładowania) idzie właśnie na jego ładowanie. Jedyne co można zauważyć to to, ze altek po prostu dłużej będzie ładować aku, jeżeli dojdzie do jego znaczniejszego rozładowania (bo co naładować 20Ah to nie 45) Trzeba więcej czasu.
Tu też widzę zaletę większego aku. Pełni tu rolę bufora.
Z tą jazdą na niskich obrotach to się zgodzę, ale tylko w maluchu bo tam akurat jest to całkowita prawda. Maluch niestety posiadał prądnicę która to miała mniejszy zakres prędkości obrotowych przy których była w stanie oddać tyle prądu ile aktualnie potrzebował samochód. W dzisiejszych czasach mamy alternatory i tutaj już na biegu jałowym jest odpowiednie ładowanie. Fakt im większe obroty tym ten prąd płynie troszkę większy, ale bez przesady.
Cały czas mówimy tu w przypadku standardowego wyposażenia auta. Bo jeśli ktoś włoży przykładowo audio o mocy 2 czy 3kW to, czy mały, czy duży aku to wiecznie będzie niedoładowany, bo to co by miało iść na jego ładowanie zawsze będzie zabierał ten sprzęt, aż w końcu będzie trzeba sięgnąć po prostownik.
Krótkie trasy rozładują akumulator zarówno dużej pojemności jak i mniejszej. Tylko z tym większym odpalisz kilka razy więcej
Producenci zawsze dobierają tak altka, żeby bilans energetyczny był lekko na plus. To, że czasem aku jest niedoładowany jest wynikiem tego, że w samochodzie jest dodatkowy sprzęt, który zżera duże ilości prądu, a nie, że a jest duży aku. Pomyślcie: CB Radio, jakieś lampeczki pierdułki, głośniki, często na wzmacniaczach itd. Zdaje się, ale to wszystko zebrać to wyjdzie pokaźny prąd dodatkowy, któremu często altek nie jest w stanie podołać.
Jeżeli ktoś jest pewien, że jego aku jest zawsze doładowany, to po zmianie na większą baterię nic się nie zmieni. Swego czasu w setce GA16DS też był sporo większy aku bodajże coś pod silnik SR20DE do tego audio około 1kW mocy i było wszystko w porządku, palił na gazie w największe mrozy, mówiąc największe mam tu na myśli -25 lub też lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez VeNoM dnia 08 Mar 2012 16:44 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Mar 2012 18:19 Temat postu: |
|
|
VeNoM napisał: | Koledzy. To że napisane jest na aku ze ma prąd rozruchowy 600A, czy ile tam to tylko znaczy że jest w stanie tyle maksymalnie oddać
Pamiętajcie odbiornik bierze tyle prądu ile mu trzeba. Nigdy więcej, no chyba że gdzieś jest zwarcie (fakt: weźmie więcej prądu przy większym aku, ale to nie będzie znacząca różnica, po drugie aku są projektowane pod 12V i na takie napięcie a w konsekwencji na prąd przy 12V są dobierane szczotki). To że rozrusznik kręci jak szalony na większym aku jest wynikiem tego, że tenże właśnie aku "śmieje" się z tego obciążenia jakim jest mały alternatorek i jego pobór prądu. Dla przykładu niech ktoś weźmie mierniczek w rączkę i sprawdzi napięcie podczas rozruchu na małym aku, a później na większym. Będzie różnica na plus dla większego aku. Tam nie zaobserwujecie tak dużego spadku napięcia jak na tym mniejszym, a jak jest większe napięcie zgodnie ze wzorem P= I * U jest większa moc i altek zapiernicza jak szalony, czyt. osiąga swoją moc znamionową. Można wysnuć jeszcze jedną zaletę. Odnośnie wypalających się szczotek. Przy większym aku altek ma większą moc a co za tym idzie większy moment obrotowy co przekłada się na szybsze odpalanie. Powiem tak: Miałem kiedyś w cieniasie 45Ah i wtedy skończyły się moje problemy z odpalaniem na największych mrozach. A wiecie jak jest z paleniem aut tej klasy
Także widzę same plusy ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) |
Oj tam oj tam, jeszcze 5 lat temu chciałoby mi się podyskutować o każdym zdaniu hehehe . Mylisz altek z rozrusznikiem i gdzieś tam dzwoni, ale w którym kościele to tak do końca nie wiadomo...
No i najlepsze... przeczysz i potwierdzasz sobie, takie nowe "jestem przeciw, a nawet za":
VeNoM napisał: | Odnośnie zima duży pobór prądu, aku może być niedoładowany. Nieprawda. |
VeNoM napisał: | Krótkie trasy rozładują akumulator zarówno dużej pojemności jak i mniejszej. Tylko z tym większym odpalisz kilka razy więcej ![](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_smile.gif) |
Typowa zima w mieście: krótkie trasy+dziadzia stajla zimą, bo nie zaszalejesz po śliskim+dmuchawa+szyba+audio, zimą zawsze będzie stan niedoładowania. Trasa ratuje sytuacje. Wolne obroty ledwo utrzymują to co wspomniany przez Ciebie bilans wymaga na minime. Optimum pracy alternatora to od 2500~3000rpm i przy takich obrotach testuje się altki na stole diagnostycznym starej generacji, obecne kombajny diagnostyczne to walą po całym zakresie włącznie z wydrukiem oporów na łożyskach i losowo generowanymi przepięciami itd. itp. co nie zmienia faktu, że 2.5~3krpm to optimum.
VeNoM napisał: | Producenci zawsze dobierają tak altka, żeby bilans energetyczny był lekko na plus. |
I tu jedyne słuszne i poprawne sformułowanie. Wszystko wynika z alternatora, nie z akumulatora. Typowiec Nissana to 70A, stąd większość aku ma 60/55/66Ah lub coś tam coś tam, do 70Ah. Większy np. wspomniany i polecany 100Ah to altek przynajmniej 120A wypada by generował. Nowy altek jakiś czas pochodzi pod czymś takim, ale usmażysz go bo nie odda ciepła generowanego obciążeniem uzwojenia (stąd pomysł częściej w dislach by altek był częścią obiegu wody) i najczęściej kończy się to rzeźbą szczotek na komutatorze plus wytarcie łożysk, oraz częściowym lub całkowitym zjaraniem mastka Gretza - najczęściej pierwszej pary diod.
VeNoM napisał: | Jeżeli ktoś jest pewien, że jego aku jest zawsze doładowany, to po zmianie na większą baterię nic się nie zmieni. |
Tego to już totalnie nie kminie
Na zakończenie, prąd rozruchowy to cecha aku i z altkiem nie ma nic wspólnego, natomiast z rozrusznikiem to już taaaaaaaak i to inna bajka. Jau!
Oczywiście z całą sympatią i mogę się mylić, ekspertem nie jestem.
Pozdr!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
|