Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jacek100nx
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PSK Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Sie 2011 16:30 Temat postu: Awaria bezpieczników lusterek i wycieraczki? |
|
|
Witam proszę o pomoc zepsuło mi się coś z elektryką tzn. przepala mi się ciąglę bezpiecznik od obwodu sterowania lusterek i tylnej wycieraczki (10A) , gdy zamiast 10A dam 15A sterowanie działa ale za to tylna wycieraczka ciągle chodzi i gdy wyjmę bezpiecznik jest gorący jak rozwiązać problem ??
edit: zmieniłem troszkę nazwę tematu. Thoms
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Sie 2011 17:34 Temat postu: |
|
|
zwarcie na przekaźniku od wycieraczek? znaleźć i sprawdzić, czy odbija. schemat jest na stronie EL152 manuala vol2
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sirkomla dnia 21 Sie 2011 17:37 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Excallibur
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Sie 2011 18:18 Temat postu: |
|
|
jezeli wycieraczki nie da sie wylaczyc szukaj problemu w przelaczniku moze byc tam zwarcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek100nx
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PSK Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Sie 2011 21:53 Temat postu: |
|
|
sirkomla napisał: | zwarcie na przekaźniku od wycieraczek? znaleźć i sprawdzić, czy odbija. schemat jest na stronie EL152 manuala vol2 |
raczej nie znalazłem przekaznik od wycieraczek i zamieniłem z innym ale nadal to samo
Excallibur napisał: | jezeli wycieraczki nie da sie wylaczyc szukaj problemu w przelaczniku moze byc tam zwarcie |
Wydaje mi się że gdyby zwarcie było by na przełaczniku nie było by aż takiego dużego prądu by przepalać bezpiecznik ale jutro zobacze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PittKF
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 511
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: brać kasę na silniki? >Poznań< Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Sie 2011 23:32 Temat postu: |
|
|
po pierwsze nie montuj bezpiecznika o wyższym nominale prądowym niż jest przewidziane bo pogorszysz sprawę po drugie rozbierz plastiki osłaniające kolumnę kierownicy i odłącz kostkę po prawej stronie wiszącą na kablu która jest odpowiedzialna za włączenie wycieraczek i spryskiwaczy, wtedy sprawdź czy problem nadal występuje (jeśli nie to wina kombajnu) jeśli jest to samo to wyjmij tymczasowo przekaźnik od wycieraczki tylnej tak jak napisał sirkomla (znajduje się pod kirownicą tuż za bezpiecznikami), jeśli nadal jest to samo to stawiam na zwarcie w kablach- każdy nawet niewiele rozgarnięty elektryk (niekoniecznie samochodowy) zrobi to na cacy i nie powinien zażądać dużo $ bo to bardzo prosty układ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek100nx
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PSK Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 22 Sie 2011 19:52 Temat postu: |
|
|
PittKF napisał: | po pierwsze nie montuj bezpiecznika o wyższym nominale prądowym niż jest przewidziane bo pogorszysz sprawę po drugie rozbierz plastiki osłaniające kolumnę kierownicy i odłącz kostkę po prawej stronie wiszącą na kablu która jest odpowiedzialna za włączenie wycieraczek i spryskiwaczy, wtedy sprawdź czy problem nadal występuje (jeśli nie to wina kombajnu) jeśli jest to samo to wyjmij tymczasowo przekaźnik od wycieraczki tylnej tak jak napisał sirkomla (znajduje się pod kirownicą tuż za bezpiecznikami), jeśli nadal jest to samo to stawiam na zwarcie w kablach- każdy nawet niewiele rozgarnięty elektryk (niekoniecznie samochodowy) zrobi to na cacy i nie powinien zażądać dużo $ bo to bardzo prosty układ |
Nie montuje na stałe tylko oceniam sytuację . włącznik do wycieraczek działa poprawnie tak jak przekaźnik tak jak mówiłem wcześniej ,na kostce za to w jednym wtyku brakuje 12 V w piewszym nissanie napiecie mam jedno na cewce i dwa kolejne na dwóch stykach, za to w drugim jedne na cewce i tylko jedno na styku musze zidentyfikować przerwę a elektyrka nie musze wzywać saam jestem po szkole elektrycznej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|