Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CZM
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koszalin Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 31 Mar 2011 15:59 Temat postu: Cyfrowe zegary a wersja europejska NX'a. |
|
|
Witam wszystkich!
Temat zegarów z NX1600 widziałem nie raz był poruszany kilkukrotnie w różnorodnych wątkach mniej lub bardziej z tym związanym.
Chciałbym zapytać kogoś kompetentnego w tej kwestii, jak jest z podmianką zegarów digital do Naszych NX'ów.
Czy jest taka możliwość, czy trzeba się mocno nagrzebać, czy może wcale nie ma takiej możliwości?
Słyszałem, że nie można tego zrobić w ogóle, ale może ktoś miał je w ręku, oglądał, próbował je zmieniać lub zna się na tym.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
sirkomla
stary wyjadacz
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Mar 2011 16:52 Temat postu: |
|
|
Sądząc po manualu serwisowym jest to całkowicie wykonalne, ale oczywiście tylko i wyłącznie w GA16DE... Na forum zagranicznym słyszałem o podłączeniu tychże zegarów do SR20DE również, ale tam już przy planowaniu było sporo zmianiania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZM
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koszalin Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 31 Mar 2011 17:13 Temat postu: |
|
|
Aha, no właśnie mi chodziło bardziej o spasowanie do GA16DS, ale skoro w tym przypadku to całkowicie nie możliwe, to muszę się pożegnać z tym pomysłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartik
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Mar 2011 18:58 Temat postu: |
|
|
CZM, zawsze pozostaje swap na DE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
komorokoro
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Żoliborz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 31 Mar 2011 19:03 Temat postu: |
|
|
a ja wiem nawet kto w swoim NX co prawda gti ale ma założone więc chyba można
szukaj kolegi Grzybu z Mazur
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Muszka92
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wałbrzych Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Gru 2012 21:07 Temat postu: |
|
|
Witam, odgrzebię temat żeby nie zakładać nowego
Chciałbym zamontować "digital" w swoim NX-ie, przeczytałem tu że to do konkretnego silnika można założyć, ja mam 1.6 gaźnik. Jeśli da radę to proszę o ewentualne instrukcje. Czym dokładnie w podłączeniu różni się on od oryginału, dodam że nie mam jakiegoś specjalnego doświadczenia w przeróbkach tego typu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wino
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Gru 2012 22:12 Temat postu: |
|
|
Czyli masz DS. Nie słyszałem aby ktoś próbował zrobić taki mod w tej wersji. Wydaje mi się to niewykonalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
nismojoe
stary wyjadacz
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Gru 2012 22:13 Temat postu: |
|
|
do gaźnikowca czyli silnika o symbolu ga16DS będzie dużo rzeźby, gaźnikowce maja linkę, a wtryskowce DE posiadają zegary elektroniczne na impulsator w skrzyni biegów.
Jest to do zrobienia, ale jesli nie masz dużego dośw, to bym odpuścił bo zwykły mechanik-elektryk raczej się nie podejmie jakiegoś pasjonatę lub lubiacego wyzwania musiałbyś dorwać jedyne zegary, ktore obecnie znalazlem na sprzedaż kosztują 1200zł + zalożenie ... sam oceń czy warto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
polu
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: włocek city Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Gru 2012 22:23 Temat postu: |
|
|
joe problem w podlaczeniu digitala do ds polega tylko na skrzyni jak by ktos sie uparl to mozna wsadzic skrzynie z de majaca impulsator ale trzeba dopasowac do silnika wiec dodatkowo albo wsadzic de albo choc sam doł silnika z de a glowica i reszta zostaje z ds ale czy to ma sens ?
osobiscie jak bym mial robic taka przerobke to osobiscie wolal bym kompletna przerobke na wtrysk a zegary jako mily akcent
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moryc7
stary wyjadacz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 816
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zakopane Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Gru 2012 23:11 Temat postu: |
|
|
to ja pozwolę sobie rozwiać wątpliwości - digitale da się uruchomić w 100nx'ie z gaźnikiem (GA16DS) tak, by wszystko ładnie i bez przekłamań chodziło. sam chciałem się tego podjąć, ale ostatecznie wsadziłem do auta zegary wraz z silnikiem z amerykańca.
Sprawa jest nie warta świeczki jeśli chodzi o DSa, powiem Ci to nawet ja, czyli fanatyk który nie zna słów "nie da się" "nie warto". a dlaczego? bo wywalisz więcej hajsu niż za samochód, a pod maską dalej będziesz miał 90cio konne 1,6L z gaźnikiem, który prędzej czy później pozbawi Cię wszystkich włosów na głowie..
a teraz konkrety - w Holandii udało się uruchomić digitale w DSie i wszystko ładnie śmiga. jeślibyś już miał pod ręką digitale to dysponuję kompletną wiedzą i chętnie się podzielę. schematy, rysunki, zdjęcia, opisy, wszystko czego dusza zapragnie żeby krok po kroku to ustrojstwo uruchomić. a teraz w czym problem - do NXa są dziesiątki różnych czujników prędkości. żeby to uruchomić w DSie, musisz mieć dwa konkretne z pewnych wersji wypuszczanych jedynie na amerykański rynek. czujniki mają aluminiowe obudowy, zapiekają się, używki nie ma szans kupić - ciężko trafić bo nawet te same wersje wyposażeniowe miały różne czujniki, gdy się już trafi że dawca ma czujnik na który polujemy - nie ma szans wyjąć go w jednym kawałku ze skrzyni biegów. jest do niego słaby dostęp, on jest aluminiowy, utlenia się, zapieka w skrzyni, jednym słowem kruszy się przy próbie wyjęcia go ze skrzyni. koszt nówek wraz ze sprowadzeniem to 1400zł. do tego koszt zegarów digital (można szukać pięć lat i nie znaleźć, można po miesiącu dorwać nawet za 200zł, ale jeśli będą bez kostek to sprawa praktycznie przegrana), do tego jeszcze zrobienie nowej wiązki elektrycznej żeby działał obrotomierz (zupełnie inna bajka niż w wersji na wtrysku - tutaj po prostu na każdym kroku są schody). jednym słowem odradzam, jeśli już się za to zabierać, to ze swapem silnika, chociaż na wtryskowe 1,6 (ostatnio modny zrobił się SR20 bo mocy w końcu i tak zaczyna brakować) mam nadzieję że pomogłem, pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawidkrakow
moderator
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Gru 2012 13:47 Temat postu: |
|
|
Ja miałem bez kostek i dałem radę. U mnie Przekłamywał tylko przy wysokich prędkościach (koła 195/45/16). Do obrotomierza z tego co wiem to w DS idzie z cewki a w DE idzie od kompa i ten sygnał jest potrzebny do prawidłowego działania obrotomierza. Teraz to już szlaki są przetarte z podłączeniem Digitala ale gdy ja się męczyłem to wtedy było wiele komplikacji bo musiałem przerobić całą wiązkę i jeszcze sztukować kostki Roboty było naprawdę sporo ale satysfakcja jaką dawały zegary była kosmiczna. Najlepiej sprawdzić Digitala za pomocą tryby DEMO/TEST i wtedy wyjdzie czy ma jakieś wady czy nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|