Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

100NX przed i po liftingu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bk




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 23 Paź 2007 22:29     Temat postu:

Swięta racja, w obojętnie jakim sklepie kupując części do naszych maleństw sprzedawcy pytają 8 czy 16, to też chyba coś znaczy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aquarius19




Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin

PostWysłany: 23 Paź 2007 22:31     Temat postu:

No to mamy kolejną rzecz nie bardzo wiadomą, którą dobrze bylo by wyjaśnić. Ja niestety ne znam i. angielskiego a właśnie wiekszość jest w tym języku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prex




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: 24 Paź 2007 7:27     Temat postu:

Przepraszam bardzo, ale w takim razie poprosze jakis dowod na istnienie osmio zaworowego silnika w setkach, poza tym ze jest tak w katalogach w sklepach, bo w zyciu nie slyszalem o 8V.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 24 Paź 2007 11:14     Temat postu:

Ja poproszę o zdjęcie takiej pokrywy z wybitym 8V. Shocked
Odnośnie sklepów, to sprzedawca mnie się pytał czy mam wersje roadster, wiec... Wink
Póki nie zobaczę pokrywy, nie istnieją dla mnie 8V.

NadiR napisał:
Z tego co czytałem na różnych forach itp. nie było 8 zaworowych motorów w setkach. 4 gary i 16V. GA16DE I DS oraz SR20.


bk napisał:
A co do nazewnictwa to GA16DE i DS oraz SR20DE nie pochodzą od ilości zaworów tylko od pojemności auta- nie sądzisz Nadir


A gdzie w wypowiedzi NadiR'a widzisz takowe stwierdzenie? Bo ja jakoś nie widzę.
Ludzie, czytajcie ze zrozumieniem. proszę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aquarius19




Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin

PostWysłany: 24 Paź 2007 12:48     Temat postu:

Mam swoją NYSKĘ od niedawna, ale interesuję się tymi autkami od jakiegoś czasu i też się z takim silnikiem (8v) nie spotkałem, ale rzeczywistość jest brutalna. Nie staram się udowodnić, że są 100 z 8v tylko bardzo mnie to zaciekawiło bo....! Jak jest gdzieś, coś na rzeczy tzn., że w taki czy inny sposób jest faktem. Zresztą jeżeli jest w katalogach sklepowych to widocznie są części do takich autek i być może ktoś je kupuje. Katalogi z reguły są robione w jakiś tam sposób w porozumieniu z producentem tak samochodów jak i części i biorą też pod uwagę zapotrzebowanie od hurtowników i szczerze to nie wiem co o tym myśleć. W każdym bądź razie do swojej NYSKI kupuję części od 16v. Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Paź 2007 14:03     Temat postu:

aquarius19 napisał:
Mam pytanie do kogoś kto wie jak rozróżnić 100 DS (1.6) z 8 zaworami od tej z 16. Bo pokrywa klawiatury nie jest chyba miarodajna. W swijej mam kilka rzeczy od jednej i od drugiej i w zasadzie nie wiem czego się trzymać. A z jęzkiem angielskim to trochę bardzo u mnie "nie bardzo" hi,hi,hi,hi


W silnik GA nie posiadal odmiany 8 zaworowej - posiadaly taka jedynie jednostki E10S i E13S wystepujace w Sunny N13


bk napisał:
Czyli według was wszyscy co mają wybite na pokrywie silnika 8v są ofiarami jednego wielkiego dowcipu mechaników nissana;) sora chłopaki ale po Polsce jeździ wystarczająco dużo dowodów świadczących o tym, że 8v siedzą w nissanach...


Poprosze foto tej pokrywy (tak samo jak Ged)

aquarius19 napisał:
Szanowni Państwo! Tutaj nie chodzi tylko o dekle na klawiaturach, ale o to co jest w katalogach sklepowych. U mnie jest co prawda 16 ventyli na dekielku, ale jak ostatnio kupowałem kilka rzeczy (np. filtr paliwa) to pierwsze pytanie, które padło to 8 czy 16 wentyli różnica niewielka, 8 ma wyjście rurki tzn. górny wylot z boku a 16 u góry po środku mała rzecz nic nie znacząca (ponoć), ale jednak. Podobnie było przy filtrze oleju itd. Kupuję wszystko jak do 16v bo tak jest na deklu, ale warto by było wiedzieć, że są też 8.


poprosze wiec te katalogi - z racji tego ze mamy warsztat i mamy ich sporo - nigdzie nie widzialem podzialu na 8/16v

bk napisał:
Swięta racja, w obojętnie jakim sklepie kupując części do naszych maleństw sprzedawcy pytają 8 czy 16, to też chyba coś znaczy...


Zmien sklep Twisted Evil Ja kiedys takiemu amatorowi juz tlumaczylem ze nie ma w tej grupie 8-zaworowek

Prex napisał:
Przepraszam bardzo, ale w takim razie poprosze jakis dowod na istnienie osmio zaworowego silnika w setkach, poza tym ze jest tak w katalogach w sklepach, bo w zyciu nie slyszalem o 8V.


Ja nawet takich katalogow nie widzialem :]

aquarius19 napisał:
Mam swoją NYSKĘ od niedawna, ale interesuję się tymi autkami od jakiegoś czasu i też się z takim silnikiem (8v) nie spotkałem, ale rzeczywistość jest brutalna. Nie staram się udowodnić, że są 100 z 8v tylko bardzo mnie to zaciekawiło bo....! Jak jest gdzieś, coś na rzeczy tzn., że w taki czy inny sposób jest faktem. Zresztą jeżeli jest w katalogach sklepowych to widocznie są części do takich autek i być może ktoś je kupuje. Katalogi z reguły są robione w jakiś tam sposób w porozumieniu z producentem tak samochodów jak i części i biorą też pod uwagę zapotrzebowanie od hurtowników i szczerze to nie wiem co o tym myśleć. W każdym bądź razie do swojej NYSKI kupuję części od 16v. Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy


Ja tylko Cie skieruje do pierwszego akapitu. Dodatkowo dodam, ze juz nawet motory ze starszej serii E16S mialy 12 zaworow. rowniez pierwsza seira GA - GA14S posiadala glowice 12-zaworowa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aquarius19




Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin

PostWysłany: 24 Paź 2007 15:03     Temat postu:

Dzieki za odpowiedź, myślę że będę mógł stanąć do debaty jeżeli ktoś mi będzie próbował wcisnąć historyjkę o 8v. A nawiasem mówiąc to fajne jest to forum i bardziej LUDZISKA Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Paź 2007 15:07     Temat postu:

ja tu dopiero co trafilem Razz

[edit]

aquarius19 napisał:
Szanowni Państwo! Tutaj nie chodzi tylko o dekle na klawiaturach, ale o to co jest w katalogach sklepowych. U mnie jest co prawda 16 ventyli na dekielku, ale jak ostatnio kupowałem kilka rzeczy (np. filtr paliwa) to pierwsze pytanie, które padło to 8 czy 16 wentyli różnica niewielka, 8 ma wyjście rurki tzn. górny wylot z boku a 16 u góry po środku mała rzecz nic nie znacząca (ponoć), ale jednak. Podobnie było przy filtrze oleju itd. Kupuję wszystko jak do 16v bo tak jest na deklu, ale warto by było wiedzieć, że są też 8.


jeszcze jeden kwiatek:

zdecydowanie zmien sklep - filtr do GA16DS jest plastikowy i ma wyjscie na bok, filtr do GA16DE - jest metalowy z wyjsciem do gory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aquarius19




Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin

PostWysłany: 24 Paź 2007 15:58     Temat postu:

No właśnie taki kupiłem, ale wg katalogu on jest także do 8v, a sklep jest niezły tylko pracownicy trochę chyba niedoinformowani po za szefem, który jest OK. No i te rabaty na filtr paliwa (filtron) i oleju (nie pamietam firmy) zapłaciłem 35 zeta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bk




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 24 Paź 2007 21:04     Temat postu:

sorka, że nie napisałem wcześniej może wtedy by się dyskusja troche ukruciła, ale lepiej późno niż wcale, a więc...

sprawdziłem sprawe dokładnie i rzeczywiście nie ma 8v, zwracam honor wszystkim którzy byli przeciw, a że do błędy przyznać się potrafie więc: mój błąd- troche za bardzo się pośpieszyłem, sorka i pozdro for all...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 25 Paź 2007 18:16     Temat postu:

Quattro napisał:

a.) przed facelitingiem NX wystepowal w 2 wersjach nadwoziowych:
- targa
- coupe


A gdzie spotkałeś się z tym, że 100NX wychodził w wersji coupe (czyli SR) przed 1993 rokiem czyli przed liftingiem? Dużo już widziałem, ale setki z twardym dachem, siwymi listwami i bez dokładek GTI jeszcze nie - mało tego nawet z takimi informacjami, że taka wersja istnieje się nie spotkałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 25 Paź 2007 20:36     Temat postu:

SEBOL_MKS napisał:
Quattro napisał:

a.) przed facelitingiem NX wystepowal w 2 wersjach nadwoziowych:
- targa
- coupe


A gdzie spotkałeś się z tym, że 100NX wychodził w wersji coupe (czyli SR) przed 1993 rokiem czyli przed liftingiem? Dużo już widziałem, ale setki z twardym dachem, siwymi listwami i bez dokładek GTI jeszcze nie - mało tego nawet z takimi informacjami, że taka wersja istnieje się nie spotkałem.

Auto Damianosa, które przeczy wszystkim teoriom


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEBOL_MKS
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Police

PostWysłany: 25 Paź 2007 22:57     Temat postu:

marthen napisał:
SEBOL_MKS napisał:
Quattro napisał:

a.) przed facelitingiem NX wystepowal w 2 wersjach nadwoziowych:
- targa
- coupe


A gdzie spotkałeś się z tym, że 100NX wychodził w wersji coupe (czyli SR) przed 1993 rokiem czyli przed liftingiem? Dużo już widziałem, ale setki z twardym dachem, siwymi listwami i bez dokładek GTI jeszcze nie - mało tego nawet z takimi informacjami, że taka wersja istnieje się nie spotkałem.

Auto Damianosa, które przeczy wszystkim teoriom


Fakt te auto jest jedyne w swoim rodzaju niedość, że GTI to jeszcze ze sztywnym dachem i z początkowej fazy produkcji ... Chciałoby się rzec - komuś znudziła się targa i ją zaspawał Może to jakaś "kombinowana" wersja przez poprzedniego właściciela?

1) Skoro szły setki w wersji coupe od początkowej fazy produkcji to dlaczego nie są one tak popularne jak te po liftingu których jest dosyć dużo? Dopiero dokładki od GTI i mocniejszy silnik zachęciły nabywców do zakupu tej wersji?

2) Patrząc na to, że sprzedaż wersji coupe (przed 1993) w porównaniu do targi była znikoma to czemu Nissan nie wycofał tej wersji z produkcji?

3) Ewentualnie może był jakiś specyficzny rynek na którym wersja ze sztywnym dachem (przed 1993) była testowana i dlatego ich praktycznie nie widać ponieważ większość 100NX w Polsce pochodzi z Niemiec? Damianos Twoja setka jest z Niemiec?

Myśle, że warto rozszyfrować zagadkę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Paź 2007 23:35     Temat postu:

SEBOL_MKS napisał:
Quattro napisał:

a.) przed facelitingiem NX wystepowal w 2 wersjach nadwoziowych:
- targa
- coupe


A gdzie spotkałeś się z tym, że 100NX wychodził w wersji coupe (czyli SR) przed 1993 rokiem czyli przed liftingiem? Dużo już widziałem, ale setki z twardym dachem, siwymi listwami i bez dokładek GTI jeszcze nie - mało tego nawet z takimi informacjami, że taka wersja istnieje się nie spotkałem.


lap jedna - z mojego malego archiwum Wink

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ged




Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: 25 Paź 2007 23:40     Temat postu:

Quattro napisał:

a.) przed facelitingiem NX wystepowal w 2 wersjach nadwoziowych:
- targa
- coupe

oba auta mozna bylo dostac z silnikami:
- GA16DS (90KM)
- SR20DE (143KM)

wersja coupe w Europie przeznaczona byla chyba tylko na rynek skandynawski.


Może to trochę rozjaśni sytuację. Wink
Choć i tak jakoś się nie spotkałem z żadnym takim egzemplarzem.

edit: W trakcie pisania tego postu Quattro chyba wyjaśnił to lepiej ode mnie. Very Happy

edit2 (do postu na następnej stronie):
Pisaliśmy w tym samym czasie, dlatego jeszcze nie widziałem link'a do aukcji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ged dnia 25 Paź 2007 23:45 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin