Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szugaso
Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lis 2007 1:56 Temat postu: Auto za dużo pali,nie ma poważniejszych objawów.O co chodzi? |
|
|
Witam mam pewien problem.Mam nyske gaźnik rok 92.Chodzi o to że auto pożera,przynajmniej tak mi sie wydaje gigantyczne ilosci paliwa.Ostatnio zalalem do pełna tak że pociekło mi po butach,przejechałem 150 km i wciagnalo mi połowe baku.Czyli przy 300 km wciagnie mi cały zawartosc zbiornika.Wydaje mi sie ze jest to zbyt mała ilość kilometrów.
Przy 193 tys. teraz jest 198 tys.Wymieniłem
świece,przewody zapłonowe i filtr powietrza.I miałem robione cos przy gazniku (jakies zapchane dysze,nie palil na jeden gar)
Autko dobrze odpala na dotyk,na poczatku wiadomo oborty do 1300 jak sie zagrzeje to spadaja,pozniej mi troche plywa na obrotach.
Dodam że staram sie nie przekraczać 3 tys obrotów,przed zmiana biegów i jezdze dosyć spokojnie..
Nie wiem co mam myśleć , jestem w kropie dosyć konkretnej,jak tak dalej pojdzie bede musial zapitalać autobusami,bo nie bedzie mnie stać na wahe.
Powiedzcie mi co to moze być!
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez szugaso dnia 17 Lis 2007 12:54 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zwoli
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kowalewo Pomorskie k.Torunia
|
Wysłany: 17 Lis 2007 8:15 Temat postu: |
|
|
Ja słyszałem coś, ze mogą to być jakieś wężyki podciśnienia, bo niby takie są objawy przy gaźnikach, ale do końca nie wiem. Najlepiej to uzyj opcji szukaj bo widziałem kilka tematów podbnych.
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Challenger
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lis 2007 9:01 Temat postu: |
|
|
Ja tez mam nyske na gazniku z 92 roku i tez nie nadazam do niej lac . U mnie wszystkie wezyki od podcisnienia sa odlaczone bo mam dolot zrobiony i zauwazylem ze autko pali tyle samo co przed zalozeniem czyli uznalem ze to nie one sa winne. A czy czujesz zapach benzyny podczas jazdy po miescie? Bo u mnie jeszcze bardzo smierdzi benzyna zwlaszcza przy redukcji na 2 bieg, a wyciekow nigdzie nie ma, i mysle ze jest to powiazane z duzym spalaniem
pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szugaso
Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lis 2007 11:08 Temat postu: |
|
|
Jezeli chodzi o zapach beznzyny,to nie czuć jest żadnego zapachu.
Gdzies słyszałem opinie że auto w zimie musi wiecej wpierdzielac benzyny,moze to i logiczne,wiadomo chlodny silnik,dmuchawy itp.Ale żeby ciągnał aż tyle??
No to faktycznie może cos z tymi wężykami,ale skoro u Challenger'a nic się nie zmieniło to u mnie najprawdopodobnie bedzie podobnie.
Najwidoczniej bede musiał zawiezc go do jakiegos speca do gaznikow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Challenger
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lis 2007 11:22 Temat postu: |
|
|
A moze to poprostu ssanie? Gdzies na forum czytalem, ze ssanie moze sie zblokowac w jakis sposob i przez to zwieksza sie spalanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lis 2007 11:42 Temat postu: |
|
|
wezyki od podcisnien to nie tylo te ktore ida do filtra powietrza. zerknijcie wglab silnika i zobaczycie, ze tam takich wezykow jest sporo. mozliwe, ze odpial sie jakis od tego ustrojstwa ktore pochlania opary paliwa (u mnie tak bylo i smierdzialo bajura). najlepiej zdejmijcie obudowe filtra, wtedy bedzie wszystko lepiej widoczne i popatrzcie czy jakis wezyk nie spadl albo czy nie jest sparcialy i popekany, to po pierwsze
po drugie zerknijcie na filtr paliwa. jesli jest pekniety to z niego wydobywa sie zapach benzyny
po prostu posprawdzajcie wszystkie gumowe polaczenia bo z racji wieku mogly po prostu popekac
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Lis 2007 11:49 Temat postu: |
|
|
szugaso napisał: | Witam mam pewien problem.Mam nyske gaźnik rok 92.Chodzi o to że auto pożera,przynajmniej tak mi sie wydaje gigantyczne ilosci paliwa.Ostatnio zalalem do pełna tak że pociekło mi po butach,przejechałem 150 km i wciagnalo mi połowe baku.Czyli przy 300 km wciagnie mi cały zawartosc zbiornika.Wydaje mi sie ze jest to zbyt mała ilość kilometrów.
Przy 193 tys. teraz jest 198 tys.Wymieniłem
świece,przewody zapłonowe i filtr powietrza.I miałem robione cos przy gazniku (jakies zapchane dysze,nie palil na jeden gar)
Autko dobrze odpala na dotyk,na poczatku wiadomo oborty do 1300 jak sie zagrzeje to spadaja,pozniej mi troche plywa na obrotach.
Dodam że staram sie nie przekraczać 3 tys obrotów,przed zmiana biegów i jezdze dosyć spokojnie.
Nie wiem co mam myśleć , jestem w kropie dosyć konkretnej,jak tak dalej pojdzie bede musial zapitalać autobusami,bo nie bedzie mnie stać na wahe.
Powiedzcie mi co to moze być! |
szugaso na forum jest ponad 450 userów, więc gdyby choć jedna dziesiąta wpadła na taki pomysł jak Ty i zakładała wątek o podobnej tematyce ( odnośnie spalania jest już kilka tematów ) to na forum byłoby około 45 tematów takich jak ten. Nim następnym razem wpadniesz na taki pomysł, wcześniej użyj proszę funkcji SZUKAJ albo pisz do mnie na PW - poszukam za Ciebie, skoro Twoje lenistwo jest większe niż chęć zdobycia wiedzy o NX'ie. Proponuje także na przyszłość abyś podpinał się z Twoimi pytaniami pod istniejące już tematy ( jeśli ich tematyka jest zbliżona ) a w tym przypadku poprosił administratora o usunięcie tematu.
PS.
Starajmy się aby forum było czytelne i miało przysłowiowe "ręce i nogi" a nie wyglądało jak zlepek porozrzucanych informacji. Wszystko to ma na celu sprawne wyszukiwanie tego co Cię interesuje a nie przeglądanie kilku-nastu takich samych wręcz tematów i czytanie jednego czy drugiego po kilka razy.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lis 2007 12:38 Temat postu: |
|
|
obserVator napisał: |
PS.
Starajmy się aby forum było czytelne i miało przysłowiowe "ręce i nogi" a nie wyglądało jak zlepek porozrzucanych informacji. Wszystko to ma na celu sprawne wyszukiwanie tego co Cię interesuje a nie przeglądanie kilku-nastu takich samych wręcz tematów i czytanie jednego czy drugiego po kilka razy.
Pozdrawiam |
Podpisany pod prośbą. Dodam jeszcze (uprzedzając pewnie marthena ) że to kolejny tytuł wątku w stylu "mam problem" (tutaj żeby było weselej "mega problem") tak naprawdę nic nie mówiący.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
|
Powrót do góry |
|
|
szugaso
Dołączył: 12 Sie 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lis 2007 13:01 Temat postu: |
|
|
Wybaczcie macie racje,ale pisalem wczoraj wieczorem ten temat,bedac juz bardzo zmeczony,chcialem miec juz jakies wytyczne na rano zeby cos pomajstrowac popytac gdzies podajechac,bo niestety kazdy litr paliwa ostatnio dla mnie jest cenny.A nie mialem sily szukac...nie chodzi o lenistwo,bo jak bym chcial to bym juz 100 tys podobnych tematow zalozyl,nie przeszukujac forum.Po prostu wydawalo mi sie ze to jest dosyc dziwna sprawa bo bez zadnych wiekszych powodow auto pije tyle benzyny.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
iro
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Lis 2007 15:32 Temat postu: |
|
|
Pisales ze samochod nie palil na wszystkie cylindry polecam zebys sprawdzil sobie cisnienie na tlkoach bo moze to byc przyczyna wiekszego spalania moze ktorys [pierscien przepuszczac i tu pojawia sie problem tego typu ze silnik zrzera wiecej benzyny bo musi wytworzyc wiecej mocy zeby ruszyc samochod moze nie jasno ale cos w tym stylu widzialem taki problem jak peugeot 106 silnik 1,0 palil 10l /100km i wlasnie mial problem na jednym cylindrze po zrobieniu tego pali 5l/100km takie sprawdzenie nie jest chyba kosztowne mozna to zrobic samemu tylko trzeba wiedziec jak ale w warsztatach maja profi sprzet do tego.
Jesli wyjdzie wlasnie cos takiego to koszty naprawy moga byc dosyc wysokie
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Lis 2007 16:19 Temat postu: |
|
|
iro napisał: | Pisales ze samochod nie palil na wszystkie cylindry polecam zebys sprawdzil sobie cisnienie na tlkoach bo moze to byc przyczyna wiekszego spalania moze ktorys pierscien przepuszczac i tu pojawia sie problem tego typu ze silnik zrzera wiecej benzyny bo musi wytworzyc wiecej mocy zeby ruszyc samochod moze nie jasno ale cos w tym stylu widzialem taki problem jak peugeot 106 silnik 1,0 palil 10l /100km i wlasnie mial problem na jednym cylindrze po zrobieniu tego pali 5l/100km takie sprawdzenie nie jest chyba kosztowne mozna to zrobic samemu tylko trzeba wiedziec jak ale w warsztatach maja profi sprzet do tego |
Wypowiedź przedmówcy jest jak najbardziej na rzeczy. Prawidłowa "kompresja" dla benzynowca to 10 i więcej barów na cylinder z różnicą nie większą niż 0.5 bara pomiędzy nimi [ tak usłyszałem od mechanika, u którego dokonywałem pomiaru ]. Ja też miałem u siebie podobne podejrzenie ale pomiar, który kosztował 40zł mnie uspokoił ( wynik 13 na każdym ), natomiast kwiestia większego niż u innych spalania została.
Do sprawdzenia został jeszcze termostat i spalanie, o którym kamilek pisał tutaj http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/dzialanie-gaznika,2013.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
iro
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Lis 2007 16:36 Temat postu: |
|
|
dokladnie ale jest jeszcze opcja tego typu ze jak ktos mu czyscil dysze w gazniku to mogl go rozregulowac i tez moze to byc to przyczyna duzego spalania a podobno nasz gaznik jest bardzo ciezko wyregolowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
elektronik19
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05 Gru 2007 20:26 Temat postu: |
|
|
jak duzo pali to sprawdz błedy. moze sie okazac ze czujnik temperatury jest uszkodzony i bedzie duzo palilo bo ecu widzi zimny silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 06 Gru 2007 15:31 Temat postu: |
|
|
wiem cos o tym tak samo mialem . i moge ci powiedziec co to jest a wiec tak jak mas zpokrywe ta gdzie sie znajduje filter powietrza pod nia jest podlaczony wezyk.podcisnienie i sprawdz czy nie jest gdzies rozerwany lub przetarty albo odlaczony
to jest wida podsicnienia i niczego innego
|
|
Powrót do góry |
|
|
|