Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Sty 2008 12:55 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o maks moce to SR20DE jest lepszy i pod kontem N/A i turbo...
Ps. poniżej przedstawiam wykres SR20DE z tego samego sunny GTi po podstawowych modach które ma już chyba co druga primera ode mnie wyjerzdzająca:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
NISSIO100
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 232
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: MILTON KEYNES UK
|
Wysłany: 20 Sty 2008 14:13 Temat postu: |
|
|
Pozdrowienia dla Cuby.I grrrratulacje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez NISSIO100 dnia 20 Sty 2008 14:30 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
adamus
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mrągowo
|
Wysłany: 20 Sty 2008 14:16 Temat postu: |
|
|
chmm chyba czas coś pogrzebać u mnie
widziałem w gazecie "GT" jakiegoś sunnego od ciebie podobny wynik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Brzozka
Dołączył: 29 Lip 2006
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20 Sty 2008 14:47 Temat postu: |
|
|
Extra projekcik, na początku zle przeczytałem i myslalem,ze chodzi o sr16ve a wtedy nie bylby to pierwszy w PL bo od jakiegos czasu jezdzi po lubelszczyznie mocne 1,6 [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Sty 2008 16:25 Temat postu: |
|
|
Ten z lublina jeszcze nie jest gotowy ale to kwestia paru dni...
Niewątpliwa zaleta SR16VE to jego wałki rozrządu i to że w komplecie ma fajną krótką i zeszperowaną skrzynię biegów...
A tak to takie 175Konne 1,6 chodzi podobnie jak seryjne 2.0 z tym że do 5000obr.min strasznie jest ospałe.
Nie ma to jak podrzucenie gratów z SR20DE i tym samym mamy super SR20VE okolice 210-215KM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Cze 2008 11:27 Temat postu: |
|
|
Coobcio napisał: | poniżej przedstawiam wykres SR20DE z tego samego sunny GTi po podstawowych modach które ma już chyba co druga primera ode mnie wyjerzdzająca:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Mam prośbę, jeśli możesz wrzuć tu krótki opis tych modów, które dały tych 167kucy w SR20DE, bo może nie każdy goni po NKP i śledzi te wątki.
Z góry dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Cze 2008 17:40 Temat postu: |
|
|
[quote="red_shogun"] Coobcio napisał: | Mam prośbę, jeśli możesz wrzuć tu krótki opis tych modów, które dały tych 167kucy w SR20DE, bo może nie każdy goni po NKP i śledzi te wątki.
Z góry dziękuję. |
To taki mój standardzik na głowicy z 130 konnej z primy wyszło by sporo więcej...
Tak więc lista modów:
- kolektor wydechowy SSAC 4-2-1
- przestawiony rozrząd
- wydech przelot fi 63,5mm (śmiało można zrobić coś z przedziału 55-60mm)
- stożek w miejsce puszki (tu akurat szkodził)
- mocna pompa paliwa
- porting przepustnicy gazu
- ECU Master i strojonko...
Efekt moich modów w stosunku do stanu w jakim auto przyszło w moje ręce:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Coobcio dnia 27 Cze 2008 17:42 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Cze 2008 18:22 Temat postu: |
|
|
Coobcio napisał: | red_shogun napisał: | Mam prośbę, jeśli możesz wrzuć tu krótki opis tych modów, które dały tych 167kucy w SR20DE, bo może nie każdy goni po NKP i śledzi te wątki.
Z góry dziękuję. |
To taki mój standardzik na głowicy z 130 konnej z primy wyszło by sporo więcej...
Tak więc lista modów:
- kolektor wydechowy SSAC 4-2-1
- przestawiony rozrząd
- wydech przelot fi 63,5mm (śmiało można zrobić coś z przedziału 55-60mm)
- stożek w miejsce puszki (tu akurat szkodził)
- mocna pompa paliwa
- porting przepustnicy gazu
- ECU Master i strojonko... |
Wielkie dzięki za szybką odpowiedz.
Tak szczerze to zaciekawiła mnie kwestia szkodliwości stożka w miejscu ori puchy w SR20DE. Jak byś mógł rozwiń temat, tzn. mając nie osłonięty stożek w miejscu puchy ile jest straty w kucach (wg hamowni) względem ori filtra w puszce, a ile względem stożka w nadkolu? Zauważyłem w Twoim projekcie N14 gti że stożek siedzi w ori puszczce od filtra, to wg Ciebie lepsze rozwiązanie niż np. stożek w nadkolu? (bo że lepsze niż "goły" stożek w miejscu puchy to się domyślam). I czy ten stożek w puszcze w Twoim N14 to "robocze rozwiązanie" czy będzie on tam siedział już docelowo?
Za ile można by dostać ten chiński kolektorek SSAC 4-2-1?
Jak się ma kwestia portingu przepustnicy do np. zastosowania większego przepływomierza np. z p11? Ile kucy daje porting ile większa przepływka? i czy zastosowanie przepływki o większym fi, bez dłubania w przepustnicy coś da?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 27 Cze 2008 18:24 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Cze 2008 22:26 Temat postu: |
|
|
stożek goły w miejcu puszki ssie naj gorętsze powietrze...
Najepszym rozwiązaniem jest CAI ale w rajdach się to nie sprawdzi ze względu na syf, wodę itd... więc postanowiłem wrzucić stożek w seryjną puszkę a w niej powiększę otwór do fi 80mm i połącze go z otworem w nadkolu (który też powiększe) rurą karbowaną kominkową - nie podejdzie nią woda.
Ps. w serii masz przepływkę fi 50mm a przepustnica gazu ma fi 60mm - wnioski są oczywiste ale przyrosty na seryjnym silniku mało spektakularne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Cze 2008 10:04 Temat postu: |
|
|
Coobcio napisał: | stożek goły w miejcu puszki ssie naj gorętsze powietrze...
Najepszym rozwiązaniem jest CAI ale w rajdach się to nie sprawdzi ze względu na syf, wodę itd... więc postanowiłem wrzucić stożek w seryjną puszkę a w niej powiększę otwór do fi 80mm i połącze go z otworem w nadkolu (który też powiększe) rurą karbowaną kominkową - nie podejdzie nią woda.
Ps. w serii masz przepływkę fi 50mm a przepustnica gazu ma fi 60mm - wnioski są oczywiste ale przyrosty na seryjnym silniku mało spektakularne. |
No czyli tak jak myślałem zaczynam zabawę w chowane stożka do puchy. Jaki masz stożek w swoim N14 że Ci tam wszedł? podaj jak możesz firmę i wymiary.
Co do większej przepływki, to faktycznie pomyślę o tym za jakiś czas jak już zamieszka u mnie np. ten kolektorek
A propos kolektorka, ile kosztuje ten rekomendowany przez Ciebie?
o sądzisz o tych:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
podejdą do 100NX gti ???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 28 Cze 2008 10:07 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Cze 2008 10:36 Temat postu: |
|
|
@red_shogun
No kaman... nie mów mi ze nie jesteś w stanie samemu przemierzyć seryjnej puchy i dobrać stożka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
michalek
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kraków
|
Wysłany: 28 Cze 2008 11:32 Temat postu: |
|
|
Redu widzę że podałeś stronki na ebaya zza wody będziesz z tamtąd brał kolektorek? bo mnie męczy 421 do siebie i też myśle coby go sciągać z ameryki, może jakaś wspólna wysyłka w nieokreślonej przyszłości ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Cze 2008 12:31 Temat postu: |
|
|
foster napisał: | @red_shogun
No kaman... nie mów mi ze nie jesteś w stanie samemu przemierzyć seryjnej puchy i dobrać stożka  |
Po pierwsze kolego foster - istnieje w przyrodzie takie zjawisko jak pójście na łatwiznę Po drugie, moje pytanie miało głębsze przesłanie, a mianowicie miało na celu wyciągnięcie od dr Coobcia informacji o marce stożka i jego wymiarach, która najlepiej się sprawdza (czytaj: daj najlepszy efekt w przyroście mocy) w rozwiązaniu: ori pucha + stożek w silniku SR20DE
Tak więc na drugi raz proponuję zachować ciszę i spokój, bo a nóż widelec sam możesz się dowiedzieć czegoś ciekawego i interesującego (tym bardziej że kwestia stożka jest u Ciebie chyba też nadal sprawą otwartą )
michalek napisał: | Redu widzę że podałeś stronki na ebaya zza wody będziesz z tamtąd brał kolektorek? bo mnie męczy 421 do siebie i też myśle coby go sciągać z ameryki, może jakaś wspólna wysyłka w nieokreślonej przyszłości ? |
No pomalutku dojrzewam do tego tematu, więc myślę że będziemy w kontakcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Cze 2008 18:15 Temat postu: |
|
|
@red_shogun
ehh leniuchu, jak dla mnie to szału nie ma w stożkach biorąc pod uwagę te oczko wyżej... Pipercross ew. K&N. Co do koltka to jak nie masz zamiaru wchodzić w głowicę to top 1.25 i 2/2.25 Ci wystarczy, nawet te ceramizowane po 45$ - a jak planujesz obróbkę głowicy + profi wałki to bierz 1.7/2.5. Ale oczywiście mogę się mylić .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Cze 2008 11:18 Temat postu: |
|
|
foster napisał: | @red_shogun
ehh leniuchu, jak dla mnie to szału nie ma w stożkach biorąc pod uwagę te oczko wyżej... Pipercross ew. K&N. Co do koltka to jak nie masz zamiaru wchodzić w głowicę to top 1.25 i 2/2.25 Ci wystarczy, nawet te ceramizowane po 45$ - a jak planujesz obróbkę głowicy + profi wałki to bierz 1.7/2.5. Ale oczywiście mogę się mylić . |
A propos stożków na przykładzie Hondy Type-R (EP3) wygląda to tak:
Zwycięzcy:
1) ITG (stelaż z wysokogatunkowej stali, specjalna pianka Reticulated Polyester Foam, k. szary): PRZEPŁYW: 75,2%, MOC: 188,75kM, cena: 290zł
2) BLITZ (bawełniany - k. niebieski ): PRZEPŁYW: 74,4%, MOC: 188,25KM, cena: ok. 185zł
3) GREEN (bawełniany - k. zielony ): PRZEPŁYW: 73,6%, MOC: 187,5KM, cena: ok. 264zł
4) ori OWALNY filtr Hondy (k. błękitny): PRZEPŁYW: 72,6%, MOC: 186,95KM, cena: ok. 93zł
5) K & N (bawełniany, dożywotnia gwarancja, k. ceglany): PRZEPŁYW: 74%, MOC: 186,35KM, cena: ok. 180zł
6) SPOON (piankowy, k. żółty, jak widać marka to nie wszystko : PRZEPŁYW: 74%, MOC: 185,15KM, cena: ok. 600zł
p.s. szkoda że nie było w teście Pipercrossa.
Stożki wkładane były do ori plastikowej obudowy od owalnego filtra Hondy.
Poniżej 5000 obr./min. moce uzyskiwane we wszystkich testowanych filtrach były praktycznie identyczne.
Aparatura pomiarowa: SuperFlow Corporation SF-1020.
Źródło: GT Street & Style nr 02 (110) 2008 str. 72-75.
Stąd było m.in. moje pytanie do wg mnie największego znawcy w tym kraju silników SR20DE, który stożek we współpracy z tym silnikiem i ori puchą sprawdzi się najlepiej.
OK a co do kolektorków to masz rację, przy naszym SR20DE z ori 4-2-1, ebay'owskie 4-2-1 da zdecydowanie mniej niż by się tego oczekiwało, więc zdecydowanie ciekawiej wyglądała by zabawa z wałkami, czyli chyba faktycznie najpierw wałeczki, głowa, przepływka, przepustnica, regulowane kółka rozrządu, Walbro 255l, a dopiero potem "kosmetyka" jak ten kolektorek z ebay'a
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|