Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mackowskib
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Sty 2008 1:05 Temat postu: Demontaż mechanizmu szyby |
|
|
Panowie mam problem najprawdopodobniej padło mi coś w silniczku opuszczania szyby, mam pytanie czy ktoś może to demontował bo nie mam pojęcia jak się do tego zabrać co trzeba rozkręcać czy da się sam silnik wyciągnąć czy razem z zębatką? Będe wdzięczny za wskazówki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mirek1965
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Austria
|
Wysłany: 14 Sty 2008 1:35 Temat postu: Re: Demontaż mechanizmu szyby |
|
|
mackowskib"]Panowie mam problem najprawdopodobniej padło mi coś w silniczku opuszczania szyby, mam pytanie czy ktoś może to demontował bo nie mam pojęcia jak się do tego zabrać co trzeba rozkręcać czy da się sam silnik wyciągnąć czy razem z zębatką? Będe wdzięczny za wskazówki.
Mam niestety to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wojak121
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Opole Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Sty 2008 12:33 Temat postu: |
|
|
a u mnie mechanizm pada co jakiś czas. Raz nie chce sie otworzyć a później zamknąć. Mi poradzili żebym posprawdzał styki i bezpieczniki- sprawdziłem i nic nie dało. może to taki off topic ale może macie coś podobnego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mackowskib
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Sty 2008 14:35 Temat postu: |
|
|
Niestety to nie elektryka bo przekaźnik działa i sygnał wychodzi na silnik moje pytanie dotyczy demontażu czy to ciężka sprawa i na co trzeba zwrócić uwage żeby nie stracić na to 2ch dni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pitek NX
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 14 Sty 2008 19:13 Temat postu: |
|
|
raz widziałem ten mechanizm w dziwach to sie zastanawiałem jak oni go tam umieścili
garaż + coś relaksującego + jeden wieczór demontażu + następnego dnia naprawa (jeśli nie uda sie samemu) + znowu coś relaksującego + wieczór montażu= 2dni
tak by to u mnie wyglądało może i udało by sie jednego dnia ale ludzie pracują w ciągu dnia i maja wolne wieczory.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pitek NX dnia 14 Sty 2008 19:15 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Quattro
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Sty 2008 21:41 Temat postu: |
|
|
Nic mi nie mow... u mnie co prawda wymiana manualnego mechanizmu ale i tak zabieram sie do tego jak pies do jeza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mackowskib
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Sty 2008 23:25 Temat postu: |
|
|
Czyli tak jak myślałem nikt się z forum tego jeszcze nie podejmował moje podejście skończyło się po ściągnięciu tapicerki i próbie dostania się do niego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Sty 2008 2:07 Temat postu: |
|
|
mackowskib napisał: | Czyli tak jak myślałem nikt się z forum tego jeszcze nie podejmował moje podejście skończyło się po ściągnięciu tapicerki i próbie dostania się do niego |
Eee tam, kiepsko szukasz. Gdzieś rozpisywałem się na ten temat.
Opuszczasz szybę prawie na sam dół, tak z 10cm przed schowaniem, ściągasz boczek, odpinasz sterownik, odklejasz folię, odpinasz kostkę silniczka, odkręcasz dwie śruby trzymające szybę oraz dwie regulacyjne od prowadnicy poziomu - w połowie drzwi i trzy mocujące silniczek z przekładnią. Wyciągasz całość razem z prowadnicą, ramieniem i silniczkiem. Zaznaczasz lub zapamiętujesz punkt w którym znajduje się silniczek. Odkręcasz go od ramienia - uważaj na sprężynę żebyś nie dostał nią rykoszetem . I tutaj diagnozujesz co jest, czy zęby są całe na zębatce silnika i zębatce ramienia >> uszkodzone, cóż albo nowe, albo spawanko i pilniczek >> zębatka wyrobiona, to masz problem brachu, tokarz i nowa zębatka, lub szukać używanego silniczka (z doświadczenia wiem że raczej te elementy będziesz miał sprawne).
Problem z reguły siedzi w samej przekładni silniczka. Ściągasz denko przekładni, jest ono pozaginane wokół korpusu, oczom ukazuje Ci się plastikowe koło zębate wraz ze ślimakiem silnika. Napęd z plastikowej zębatki jest przekazywany na wałek zębatki ramienia podnoszenia szyb za pomocą sprzęgła magnetycznego i ono prawdopodobnie spękało/skruszyło się. Wałek wraz ze sprzęgłem jest sprasowany, trzeba go rozwiercić. Zakładając że gdzieś zdobędziesz takie sprzęgło (polecam silniczki np. z Nissana Bluebirda, szkoda że tam jest inna zębatka wałka - ma trzy bolce które napędzają linkę, samo sprzęgło i plastikowa zębatka przekładni są identyczne) to wymieniasz na nowe. Pamiętaj o tym, aby rozwiercić wiertłem większym na tyle abyś wybił wałek, a później nawiercił mniejszym, do którego będziesz mógł wkręcić śrubkę z podkładką która zamocuje wałek do sprzęgiełka. Osobiście, udało mi się jakimś cudem tak to rozwiercić, że wałek wyszedł, a złożyłem całość do kupy i pobijakiem zaprasowałem jak nit. Wałek w zasadzie można przewiercić na wylot i dać śrubę przez całą długość (wskazana wiertarka stołowa).
Aby silniczek z przekładnią założyć do przekładni podnoszenia, będziesz potrzebował aku lub też możesz wpiąć się pod instalację szyb. Problem stanowi sprężynka która jest dość mocna (na pierwsze zęby ją założysz), ale później musisz "przejechać" silniczkiem do pozycji wyjściowej (doświadczalnie musisz dobrać bieguny zasilania jak będziesz korzystał z aku) - czyli takiej jaką zaznaczyłeś, inaczej nie przykręcisz szyby bo pozycja mocowań wypadnie Ci np. w połowie drzwi.
Całość składasz w odwrotnej kolejności. A i sprawdź zanim włożysz w drzwi całą przekładnię czy podnosi na sucho hehe.
Powodzenia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pitek NX
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Sty 2008 9:08 Temat postu: |
|
|
o ja pitole!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prex
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 15 Sty 2008 11:40 Temat postu: |
|
|
foster napisał: |
Eee tam, kiepsko szukasz. Gdzieś rozpisywałem się na ten temat.
Opuszczasz szybę prawie na sam dół, tak z 10cm przed schowaniem, ściągasz boczek, odpinasz sterownik, odklejasz folię, odpinasz kostkę silniczka, odkręcasz dwie śruby trzymające szybę oraz dwie regulacyjne od prowadnicy poziomu - w połowie drzwi i trzy mocujące silniczek z przekładnią. Wyciągasz całość razem z prowadnicą, ramieniem i silniczkiem. Zaznaczasz lub zapamiętujesz punkt w którym znajduje się silniczek. Odkręcasz go od ramienia - uważaj na sprężynę żebyś nie dostał nią rykoszetem . I tutaj diagnozujesz co jest, czy zęby są całe na zębatce silnika i zębatce ramienia >> uszkodzone, cóż albo nowe, albo spawanko i pilniczek >> zębatka wyrobiona, to masz problem brachu, tokarz i nowa zębatka, lub szukać używanego silniczka (z doświadczenia wiem że raczej te elementy będziesz miał sprawne).
Problem z reguły siedzi w samej przekładni silniczka. Ściągasz denko przekładni, jest ono pozaginane wokół korpusu, oczom ukazuje Ci się plastikowe koło zębate wraz ze ślimakiem silnika. Napęd z plastikowej zębatki jest przekazywany na wałek zębatki ramienia podnoszenia szyb za pomocą sprzęgła magnetycznego i ono prawdopodobnie spękało/skruszyło się. Wałek wraz ze sprzęgłem jest sprasowany, trzeba go rozwiercić. Zakładając że gdzieś zdobędziesz takie sprzęgło (polecam silniczki np. z Nissana Bluebirda, szkoda że tam jest inna zębatka wałka - ma trzy bolce które napędzają linkę, samo sprzęgło i plastikowa zębatka przekładni są identyczne) to wymieniasz na nowe. Pamiętaj o tym, aby rozwiercić wiertłem większym na tyle abyś wybił wałek, a później nawiercił mniejszym, do którego będziesz mógł wkręcić śrubkę z podkładką która zamocuje wałek do sprzęgiełka. Osobiście, udało mi się jakimś cudem tak to rozwiercić, że wałek wyszedł, a złożyłem całość do kupy i pobijakiem zaprasowałem jak nit. Wałek w zasadzie można przewiercić na wylot i dać śrubę przez całą długość (wskazana wiertarka stołowa).
Aby silniczek z przekładnią założyć do przekładni podnoszenia, będziesz potrzebował aku lub też możesz wpiąć się pod instalację szyb. Problem stanowi sprężynka która jest dość mocna (na pierwsze zęby ją założysz), ale później musisz "przejechać" silniczkiem do pozycji wyjściowej (doświadczalnie musisz dobrać bieguny zasilania jak będziesz korzystał z aku) - czyli takiej jaką zaznaczyłeś, inaczej nie przykręcisz szyby bo pozycja mocowań wypadnie Ci np. w połowie drzwi.
Całość składasz w odwrotnej kolejności. A i sprawdź zanim włożysz w drzwi całą przekładnię czy podnosi na sucho hehe.
Powodzenia! |
No no foster, litanie ladna ulozyles Szkoda tylko, ze fotek nie masz, no chyba ze masz a sie nie chcesz podzielic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Sty 2008 11:47 Temat postu: |
|
|
Prex napisał: | No no foster, litanie ladna ulozyles Szkoda tylko, ze fotek nie masz, no chyba ze masz a sie nie chcesz podzielic |
thx, a spać nie mogłem to się modliłem... niestety fotek nie robiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
s900
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdansk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Mar 2009 20:37 Temat postu: jw |
|
|
Odswierze nieco temat - dzisiaj wraz z atakiem wiosny wyjalem szybe i mechanizm ktory podnosil szybe ale do pewnego momentu a potem bylo slychac tylko silnik i nalezalo uzyc pasazera do pociagniecia szyby - czyli cvalkiem niefajnie - tak jak pisal wczesniej kolega w litani sparcialo sprzegielko i przy duzym oporze silnik sobie a szyba sobie - z braku czasu na poszukiwania wzialem szlifierke katowa i nacialem rowek przez zewnetrzna obudowe sprzegielka az do srodka gdzie mocowana jest zebatka i na druga strone - w powstaly rowek wlozylem pret i pospawalem migomatem na sztywno i jest ok dziala jak diabli coz nie wiem tylko czy zebatka nie bedzie sie szybciej scierac ale puki co jest ok - fot niestety nie robilem ale mysle ze zabieg jest na tyle prosty ze nie sa koniecvzne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AMONe
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 31 Mar 2009 22:29 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniałem silniczek szyby przez otwór od głośnika da rade co do świrowania szyby to jak zdejmiesz boczek to masz wtyczke od silniczka, podłącz na krótko pod 12V. Jak działa to masz walnięty sterownik. I tutaj sie rodzi pytanie, skąd to dorwać. Ja wyrzuciłem sterownik i założyłem przyciski i nic niema prawa sie zepsuć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jasmin
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3City
|
Wysłany: 09 Kwi 2009 23:20 Temat postu: |
|
|
Podbijam temat i pytam macherów co to już robili - mam prawdopodobnie taki problem z tym cholernym sprzęgiełkiem ale zastanawiam się, czy do oryginalnego zestawu el. szyb nie dałoby się podłączyc takiego silniczka:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie rozbierałem tego jeszcze, ale tak sobie myślę że skoro podejdzie do szybek na korbkę, to może do moich oryginalnych el. też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AMONe
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Kwi 2009 18:40 Temat postu: |
|
|
wygląda bardzo podobnie ale głowy niedam... ale nie lepiej kupić od SUNNY, wyciągnąć sam silniczek (bez zembadki bo jest inna) podpiłować otwór na kable i działa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|