Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Demontaż mechanizmu szyby
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mackowskib




Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 14 Sty 2008 1:05     Temat postu: Demontaż mechanizmu szyby

Panowie mam problem najprawdopodobniej padło mi coś w silniczku opuszczania szyby, mam pytanie czy ktoś może to demontował bo nie mam pojęcia jak się do tego zabrać co trzeba rozkręcać czy da się sam silnik wyciągnąć czy razem z zębatką? Będe wdzięczny za wskazówki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mirek1965




Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Austria

PostWysłany: 14 Sty 2008 1:35     Temat postu: Re: Demontaż mechanizmu szyby

mackowskib"]Panowie mam problem najprawdopodobniej padło mi coś w silniczku opuszczania szyby, mam pytanie czy ktoś może to demontował bo nie mam pojęcia jak się do tego zabrać co trzeba rozkręcać czy da się sam silnik wyciągnąć czy razem z zębatką? Będe wdzięczny za wskazówki.


Mam niestety to samo Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojak121




Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Sty 2008 12:33     Temat postu:

a u mnie mechanizm pada co jakiś czas. Raz nie chce sie otworzyć a później zamknąć. Mi poradzili żebym posprawdzał styki i bezpieczniki- sprawdziłem i nic nie dało. może to taki off topic ale może macie coś podobnego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mackowskib




Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 14 Sty 2008 14:35     Temat postu:

Niestety to nie elektryka bo przekaźnik działa i sygnał wychodzi na silnik moje pytanie dotyczy demontażu czy to ciężka sprawa i na co trzeba zwrócić uwage żeby nie stracić na to 2ch dni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pitek NX




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Sty 2008 19:13     Temat postu:

raz widziałem ten mechanizm w dziwach to sie zastanawiałem jak oni go tam umieścili

garaż + coś relaksującego + jeden wieczór demontażu + następnego dnia naprawa (jeśli nie uda sie samemu) + znowu coś relaksującego + wieczór montażu= 2dni
tak by to u mnie wyglądało może i udało by sie jednego dnia ale ludzie pracują w ciągu dnia i maja wolne wieczory.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pitek NX dnia 14 Sty 2008 19:15 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Quattro




Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 810
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 14 Sty 2008 21:41     Temat postu:

Nic mi nie mow... u mnie co prawda wymiana manualnego mechanizmu ale i tak zabieram sie do tego jak pies do jeza...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mackowskib




Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 14 Sty 2008 23:25     Temat postu:

Czyli tak jak myślałem nikt się z forum tego jeszcze nie podejmował moje podejście skończyło się po ściągnięciu tapicerki i próbie dostania się do niego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Sty 2008 2:07     Temat postu:

mackowskib napisał:
Czyli tak jak myślałem nikt się z forum tego jeszcze nie podejmował moje podejście skończyło się po ściągnięciu tapicerki i próbie dostania się do niego

Eee tam, kiepsko szukasz. Gdzieś rozpisywałem się na ten temat.
Opuszczasz szybę prawie na sam dół, tak z 10cm przed schowaniem, ściągasz boczek, odpinasz sterownik, odklejasz folię, odpinasz kostkę silniczka, odkręcasz dwie śruby trzymające szybę oraz dwie regulacyjne od prowadnicy poziomu - w połowie drzwi i trzy mocujące silniczek z przekładnią. Wyciągasz całość razem z prowadnicą, ramieniem i silniczkiem. Zaznaczasz lub zapamiętujesz punkt w którym znajduje się silniczek. Odkręcasz go od ramienia - uważaj na sprężynę żebyś nie dostał nią rykoszetem Razz. I tutaj diagnozujesz co jest, czy zęby są całe na zębatce silnika i zębatce ramienia >> uszkodzone, cóż albo nowe, albo spawanko i pilniczek >> zębatka wyrobiona, to masz problem brachu, tokarz i nowa zębatka, lub szukać używanego silniczka (z doświadczenia wiem że raczej te elementy będziesz miał sprawne).

Problem z reguły siedzi w samej przekładni silniczka. Ściągasz denko przekładni, jest ono pozaginane wokół korpusu, oczom ukazuje Ci się plastikowe koło zębate wraz ze ślimakiem silnika. Napęd z plastikowej zębatki jest przekazywany na wałek zębatki ramienia podnoszenia szyb za pomocą sprzęgła magnetycznego i ono prawdopodobnie spękało/skruszyło się. Wałek wraz ze sprzęgłem jest sprasowany, trzeba go rozwiercić. Zakładając że gdzieś zdobędziesz takie sprzęgło (polecam silniczki np. z Nissana Bluebirda, szkoda że tam jest inna zębatka wałka - ma trzy bolce które napędzają linkę, samo sprzęgło i plastikowa zębatka przekładni są identyczne) to wymieniasz na nowe. Pamiętaj o tym, aby rozwiercić wiertłem większym na tyle abyś wybił wałek, a później nawiercił mniejszym, do którego będziesz mógł wkręcić śrubkę z podkładką która zamocuje wałek do sprzęgiełka. Osobiście, udało mi się jakimś cudem tak to rozwiercić, że wałek wyszedł, a złożyłem całość do kupy i pobijakiem zaprasowałem jak nit. Wałek w zasadzie można przewiercić na wylot i dać śrubę przez całą długość (wskazana wiertarka stołowa).

Aby silniczek z przekładnią założyć do przekładni podnoszenia, będziesz potrzebował aku lub też możesz wpiąć się pod instalację szyb. Problem stanowi sprężynka która jest dość mocna (na pierwsze zęby ją założysz), ale później musisz "przejechać" silniczkiem do pozycji wyjściowej (doświadczalnie musisz dobrać bieguny zasilania jak będziesz korzystał z aku) - czyli takiej jaką zaznaczyłeś, inaczej nie przykręcisz szyby bo pozycja mocowań wypadnie Ci np. w połowie drzwi.

Całość składasz w odwrotnej kolejności. A i sprawdź zanim włożysz w drzwi całą przekładnię czy podnosi na sucho hehe.
Powodzenia! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pitek NX




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Sty 2008 9:08     Temat postu:

o ja pitole!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prex




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: 15 Sty 2008 11:40     Temat postu:

foster napisał:

Eee tam, kiepsko szukasz. Gdzieś rozpisywałem się na ten temat.
Opuszczasz szybę prawie na sam dół, tak z 10cm przed schowaniem, ściągasz boczek, odpinasz sterownik, odklejasz folię, odpinasz kostkę silniczka, odkręcasz dwie śruby trzymające szybę oraz dwie regulacyjne od prowadnicy poziomu - w połowie drzwi i trzy mocujące silniczek z przekładnią. Wyciągasz całość razem z prowadnicą, ramieniem i silniczkiem. Zaznaczasz lub zapamiętujesz punkt w którym znajduje się silniczek. Odkręcasz go od ramienia - uważaj na sprężynę żebyś nie dostał nią rykoszetem Razz. I tutaj diagnozujesz co jest, czy zęby są całe na zębatce silnika i zębatce ramienia >> uszkodzone, cóż albo nowe, albo spawanko i pilniczek >> zębatka wyrobiona, to masz problem brachu, tokarz i nowa zębatka, lub szukać używanego silniczka (z doświadczenia wiem że raczej te elementy będziesz miał sprawne).

Problem z reguły siedzi w samej przekładni silniczka. Ściągasz denko przekładni, jest ono pozaginane wokół korpusu, oczom ukazuje Ci się plastikowe koło zębate wraz ze ślimakiem silnika. Napęd z plastikowej zębatki jest przekazywany na wałek zębatki ramienia podnoszenia szyb za pomocą sprzęgła magnetycznego i ono prawdopodobnie spękało/skruszyło się. Wałek wraz ze sprzęgłem jest sprasowany, trzeba go rozwiercić. Zakładając że gdzieś zdobędziesz takie sprzęgło (polecam silniczki np. z Nissana Bluebirda, szkoda że tam jest inna zębatka wałka - ma trzy bolce które napędzają linkę, samo sprzęgło i plastikowa zębatka przekładni są identyczne) to wymieniasz na nowe. Pamiętaj o tym, aby rozwiercić wiertłem większym na tyle abyś wybił wałek, a później nawiercił mniejszym, do którego będziesz mógł wkręcić śrubkę z podkładką która zamocuje wałek do sprzęgiełka. Osobiście, udało mi się jakimś cudem tak to rozwiercić, że wałek wyszedł, a złożyłem całość do kupy i pobijakiem zaprasowałem jak nit. Wałek w zasadzie można przewiercić na wylot i dać śrubę przez całą długość (wskazana wiertarka stołowa).

Aby silniczek z przekładnią założyć do przekładni podnoszenia, będziesz potrzebował aku lub też możesz wpiąć się pod instalację szyb. Problem stanowi sprężynka która jest dość mocna (na pierwsze zęby ją założysz), ale później musisz "przejechać" silniczkiem do pozycji wyjściowej (doświadczalnie musisz dobrać bieguny zasilania jak będziesz korzystał z aku) - czyli takiej jaką zaznaczyłeś, inaczej nie przykręcisz szyby bo pozycja mocowań wypadnie Ci np. w połowie drzwi.

Całość składasz w odwrotnej kolejności. A i sprawdź zanim włożysz w drzwi całą przekładnię czy podnosi na sucho hehe.
Powodzenia! Very Happy

No no foster, litanie ladna ulozyles Szkoda tylko, ze fotek nie masz, no chyba ze masz a sie nie chcesz podzielic Very Happy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foster




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 15 Sty 2008 11:47     Temat postu:

Prex napisał:
No no foster, litanie ladna ulozyles Szkoda tylko, ze fotek nie masz, no chyba ze masz a sie nie chcesz podzielic Very Happy Wink

thx, a spać nie mogłem to się modliłem... Wink niestety fotek nie robiłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
s900




Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdansk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 30 Mar 2009 20:37     Temat postu: jw

Odswierze nieco temat - dzisiaj wraz z atakiem wiosny wyjalem szybe i mechanizm ktory podnosil szybe ale do pewnego momentu a potem bylo slychac tylko silnik i nalezalo uzyc pasazera do pociagniecia szyby - czyli cvalkiem niefajnie - tak jak pisal wczesniej kolega w litani sparcialo sprzegielko i przy duzym oporze silnik sobie a szyba sobie - z braku czasu na poszukiwania wzialem szlifierke katowa i nacialem rowek przez zewnetrzna obudowe sprzegielka az do srodka gdzie mocowana jest zebatka i na druga strone - w powstaly rowek wlozylem pret i pospawalem migomatem na sztywno i jest ok dziala jak diabli coz nie wiem tylko czy zebatka nie bedzie sie szybciej scierac ale puki co jest ok - fot niestety nie robilem ale mysle ze zabieg jest na tyle prosty ze nie sa koniecvzne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AMONe




Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 31 Mar 2009 22:29     Temat postu:

Ja wymieniałem silniczek szyby przez otwór od głośnika da rade co do świrowania szyby to jak zdejmiesz boczek to masz wtyczke od silniczka, podłącz na krótko pod 12V. Jak działa to masz walnięty sterownik. I tutaj sie rodzi pytanie, skąd to dorwać. Ja wyrzuciłem sterownik i założyłem przyciski i nic niema prawa sie zepsuć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jasmin




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3City

PostWysłany: 09 Kwi 2009 23:20     Temat postu:

Podbijam temat i pytam macherów co to już robili - mam prawdopodobnie taki problem z tym cholernym sprzęgiełkiem ale zastanawiam się, czy do oryginalnego zestawu el. szyb nie dałoby się podłączyc takiego silniczka:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie rozbierałem tego jeszcze, ale tak sobie myślę że skoro podejdzie do szybek na korbkę, to może do moich oryginalnych el. też.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AMONe




Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 10 Kwi 2009 18:40     Temat postu:

wygląda bardzo podobnie ale głowy niedam... ale nie lepiej kupić od SUNNY, wyciągnąć sam silniczek (bez zembadki bo jest inna) podpiłować otwór na kable i działa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin