Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
art75
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Lut 2010 11:22 Temat postu: demontaż ramienia wycieraczki tył, silniczka, zabudowy klapy |
|
|
witam
nie działa wycieraczka tył i obstawiałbym sam silnik.
poczytałem sporo wątków i podam co wiem:
1. przekaźnik pyka więc działa
2. wiem gdzie jest przekaźnik /były zdjęcia na forum/
3. próbnik zdecydowanie podaje prądy na kostce silniczka (te obecne cały czas i te pojawiające się) więc kable przetarte nie są
4. w momencie załączanie przekaźnika, trzeszczy nieco radio, przestaje i zaczyna ponownie przy załączeniu, itd (zwarcie?)
czego nie wiem:
1. jak sprytnie odczepić całkowicie plastik klapy aby mieć pełny dostęp do silniczka ? (odchylić potrafię ale to za mało)
2. jak zdjąć ramię wycieraczki tył ?
3. jak wyjąć i próbować uzdatnić silnik nim kupię drugi ?
proszę o wszelkie rady, sugestie
pozdr_art
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez art75 dnia 15 Lut 2010 11:31 , w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Magnus
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawalov Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Lut 2010 12:37 Temat postu: |
|
|
2 ramie wycieraczki ma zaslepke odczepiasz i odkrecasz klucz chyba 17
3 nie wiadomo czy silnik jest rozbieralny czyli moze byc jednorazowy ;/
jesli chodzi o ramie to sciagaj do gory jest na frezie i lekko schodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Lut 2010 20:06 Temat postu: Re: demontaż ramienia wycieraczki tył, silniczka, zabudowy k |
|
|
art75 napisał: | witam
nie działa wycieraczka tył i obstawiałbym sam silnik.
poczytałem sporo wątków i podam co wiem:
1. przekaźnik pyka więc działa
pozdr_art |
kolego mi tez pykał a jednak wycieraczka nie działała. wkoncu zaczołem od początku wiec wymontowałem przekaźnik przeczyściłem styki i wycieraczka zaczeła działać. lecz po jakimś czasie znowu pojawił się ten sam problem wiec teraz do przeczyszczenia styków użyłem odrdzewiacza do śrub. napsikałem go w miejsce gdzie wchodzi przekaźnik oraz na jego styki i od tamtej pory zero problemów z tego co czytałem w wiekszości przypadków winne są przekaźniki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
art75
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Lut 2010 12:12 Temat postu: |
|
|
dzięki za rady Panowie
niby prąd pojawia się na kostce przy silniczku w momencie pyknięca... ale nie zaszkodzi - najpierw przeczyszczę styki przekaźnika o ile go wyjmę... czytałem że łatwo nie jest
---------------
juz po walce:
przekaźnik wyjąłem, ma ładne błyszczące nózki, dałem WD40, złożyłem, nie pomogło
wyjąłem tez silnik, gniazdo 4 bolce (silnik elektryczny to tylko to małe czarne, nawet rozebrałem całość z ciekawości, 6 śrubek, wałek przechodzi przez łożysko NSK, nie wiem tylko do czego służą 2 kable które dochodzą do obudowy - ogrzewanie ... ) i po złożeniu, podłączeniu 12V 500mA okazało się że kręci bardzo przyzwoicie
zatem... zostało sprawdzić kable (może przetarte) a jeśli są ok to chyba rozważyć wymianę przekaźnika
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez art75 dnia 19 Lut 2010 9:10 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
art75
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Lut 2010 14:41 Temat postu: |
|
|
nie jestem elektrykiem ale przed chwilą zmierzyłem ile daje ten mój domowy uniwersalny zasilacz 3-12V (na którym silniczek chodzi). napisane, że max. 500mA ale na próbniku widzę 1,6A
na kostce silniczka w klapie tylnej jest wprawdzie 12V ale ! 100mA ! czyli chyba dużo za słabo aby obudzić ten silnik
poradźcie czy winić za to przekaźnik czy przetarte kable ?
w ogóle - co robi przekaźnik i czy potrzebny jest do pracy ciągłej wycieraczki (mogę zrezygnować z trybu przerywanego) ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez art75 dnia 16 Lut 2010 15:19 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Magnus
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawalov Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Lut 2010 11:46 Temat postu: |
|
|
sprawdz kable a najlepiej pomierz miernikiem jakie napiecie idze. w tedy bedziesz miał pewnosc 100% co jest nie tak pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
art75
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Lut 2010 15:25 Temat postu: |
|
|
Magnus - no właśnie napięcie idzie tylko nędzne.
Mam w klapie tylnej (kostka silnika) 12v ale zaledwie 100mA
---------------
jak muszę to będę odsłaniać kable w haromijce z gumy, ciąć izolacje, itd...
jeszcze pytanie czysto teoretyczne:
czy mogę wywalić przekaźnik i połączyć coś "na krótko" abym chociaż miał tryb ciągły pracy tej wycieraczki tylnej ?
kurka wodna - nie wykształciłem się na elektronika i nie wiem nawet do czego słuzy ten przekaźnik...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tjozwiak
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skawina k.Krakowa Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Lut 2010 17:01 Temat postu: |
|
|
art75 napisał: | Magnus - no właśnie napięcie idzie tylko nędzne.
Mam w klapie tylnej (kostka silnika) 12v ale zaledwie 100mA
---------------
jak muszę to będę odsłaniać kable w haromijce z gumy, ciąć izolacje, itd...
jeszcze pytanie czysto teoretyczne:
czy mogę wywalić przekaźnik i połączyć coś "na krótko" abym chociaż miał tryb ciągły pracy tej wycieraczki tylnej ?
kurka wodna - nie wykształciłem się na elektronika i nie wiem nawet do czego słuzy ten przekaźnik... |
jak wywalisz przekaźnik to może Ci wypalić styki w przełączniku od wycieraczek proszę bardzo tutaj masz wyjaśnione co to jest przekaźnik [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tjozwiak dnia 17 Lut 2010 17:03 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
art75
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Lut 2010 18:24 Temat postu: |
|
|
dzięki za info o przekaźniku, biorę za pewnik, że pozbyć się go nie można
jest tam trudny dostęp ale jutro sprawdzę próbnikiem jaki prąd z niego wychodzi, bo do klapy dociera 100mA 12V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
art75
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lut 2010 14:02 Temat postu: |
|
|
chyba nie ma sensu szukać przetartych kabli, bo znalazłem 1,5m wcześniej (w słupku) a z 1 metr za przekaźnikiem te same kabelki i próbnik wykazuje 12v i 100mA... czyli tyle samo co w kostce silnika
-----------------
rozebrałem przekaźnik i załączam zdjęcie a kogoś kto się zna prosiłbym o info co w tak niby prosto wyglądającym przekaźniku mogło się zepsuć (ten opornik w paski można wymienić). zwojnica wygląda ładnie.
a może idzie go jakoś sprytnie sprawdzić ?
edit : 18.02.2010 : 17:44
no i okazało się, że Majchrzok nie mylił się...
mój miał styki (nie bolce) nieco wypalone (na powyższej ilustracji to te na dole w głębi). da się je łatwo wyciągnąć więc czyszczenie to przyjemność.
drugie część styków, te które pozostają w środku można oczyścić delikatnie igłą.
i po temacie - dziękuję za wsparcie wycieraczka lata na obu trybach
teraz pora na podklejenie srebrem 5-6 ścieżek ogrzewania szyby...
(sprawdzając zwykłym próbnikiem w trybie 10A - wywaliło bezpiecznik w aucie, więc świadectwo dobitne, że prąd w kostce ma już znaaacznie więcej niż 100mA)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez art75 dnia 18 Lut 2010 21:23 , w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lut 2010 19:53 Temat postu: |
|
|
hehe:D tyle ze ja nic nie rozbierałem tylko wszystko odrdzewiaczem do srub psiknołem i bylo po problemie bo samo czyszczenie starczylo bodajze na ok miesiac... takze gitara ze u Ciebie juz działa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
art75
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lut 2010 21:18 Temat postu: |
|
|
dzięki.
dopiero jak rozłożyłem to zrozumiałem :idea: co to są styki... wcześniej myślałem że chodzi o te bolce
musiałeś mieć mocne ciśnienie tego specyfiku, że przedarł się do środka
może kogoś ubogaci ta przygoda z przekaźnikiem
...a 6 silniczków w Allegro już mnie prawie skłoniło do zakupu
forum rządzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
decid
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Lis 2010 14:43 Temat postu: |
|
|
Meczylem sie troche bez tylnej wycieraczki, wiec problemu zaczalem szukac najpierw w silniku wycieraczki - demontaz silnika - po odcisnieciu zaciskow i zdjeciu plastiku oslaniajacego tylna klape - to bulka z maslem - natomiast rozgryzienie logiki dzialania tego ustrojstwa zajelo mi troche wiecej czasu.
Konkluzja była praktycznie od poczatku prosta - silnik działa
- 1 próba - podłączenie samego silnika (bez mechanizmu przekładni-zmiany kierunku) pod 12V (na zasilaczu) - SILNIK KRĘCI
- 2 próba - podłączenie całego modułu do innego auta (w moim przypadku był to SUNNY znajomego - SILNIK KRĘCI
Po odnalezieniu przekaźnika (jak go znalezc) - walka z jego wyjęciem - trzeba po prostu w dolnej cześci podważyć ten biały plastik i wtedy wyciagać.
No tak, ale jak rozebrac ten przekaźnik - najlepiej złapać w 2 pary kombinerek - po kazdej ze stron i z wyczuciem rozciagnac/rozczepic dwie plastikowe czesci obudowy przekaznika.
W moim przypadku delikatne skrobanie igla wewnetrznych styków, a nawet wymoczenie w WD-40 całego przekaznika - NIC NIE DAŁO.
POMOGŁO POSZOROWANIE PAPIEREM SCIERNYM STYKÓW - przekaznik dziala jak NOWY.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez decid dnia 30 Lis 2010 14:48 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|