Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Lis 2007 22:56 Temat postu: Dodatkowe wskaźniki - temp. i ciśnienie oleju, itp. - MONTAŻ |
|
|
Witam.
Planuje założyć w swojej setce dodatkowe wskaźniki i mam do was pytanie odnośnie montażu i wyboru odpowiednich.
Tzn. zastanawiam się który wybrać:
1. ciśnienia oleju :
2. podciśnienia :
Mam jeszcze pytanie odnośnie montażu wyżej wymienionych zegarów - wiem, że dostanę instrukcje po zakupie, ale jeśli będę wiedział co i jak z montażem przed zakupem, to w pewnym stopniu zadecyduje to o doborze rodzajów zegarów. przeszukałem forum i nie znalazłem takich info.
Proszę jeszcze o info o montażu wskaźnika temperatury oleju.
Mam silnik SR20DE - mile widziany szczegółowy opis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Abarth
Gość
|
Wysłany: 26 Lis 2007 23:06 Temat postu: Re: Dodatkowe wskaźniki - temp. i ciśnienie oleju, itp. - MO |
|
|
sykul napisał: | Witam.
Planuje założyć w swojej setce dodatkowe wskaźniki i mam do was pytanie odnośnie montażu i wyboru odpowiednich.
Tzn. zastanawiam się który wybrać:
1. ciśnienia oleju :
2. podciśnienia :
Mam jeszcze pytanie odnośnie montażu wyżej wymienionych zegarów - wiem, że dostanę instrukcje po zakupie, ale jeśli będę wiedział co i jak z montażem przed zakupem, to w pewnym stopniu zadecyduje to o doborze rodzajów zegarów. przeszukałem forum i nie znalazłem takich info.
Proszę jeszcze o info o montażu wskaźnika temperatury oleju.
Mam silnik SR20DE - mile widziany szczegółowy opis |
Aby zamontować wskaźnik cisnienia oleju musisz mieć dodatkowo trójnik, który wkręcasz w miejsce standardowego czujnika ciśnienia oleju a następnie do tego trójnika wkręcasz stary i nowy czujnik. Jeśli chcesz mieć tylko wskaźnik zegarowy to obejdzie się bez trójnika (ja jednak bym oryginalny czujnik zostawił. Można też zastosować podkładkę pod filtr oleju. Ma ona dwa wejścia na czujniki - ciśnienie i temp. oleju.
Wakuometr montujesz wpinając się w kolektor ssący o ile dobrze pamiętam.
Ja zamontowałbym również woltomierz. Zdarzyło mi się, że alternator padł a kontrolka ładowania się nie zaświeciła i po wyczerpaniu aku do końca stanąłem w trasie - gdybym miał woltomierz mógłbym wcześniej zareagować.
Rozmawiałem z facetem, który wykonuje obudowy na wskaźniki do samochodów. Obiecał, że na początku grudnia będą dostępne dedykowane do setki obudowy na wskaźniki w słupek
Jutro lub po jutrze napiszę do niego - może już są
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Lis 2007 23:21 Temat postu: |
|
|
Ja wysyłałem swój słupek firmie procar z allegro i mają mi obudowę za to zrobić gratis - ma być w tym tygodniu.
Woltomierz zamontuje napewno, tylko że to nic trudnego, to nie pytam jak montować.
A wiesz może gdzie znajduje się ten czujnik ciśnienia oleju (silnik 2l)???
A może coś więcej o wakuometrze, bo to że montuje się go w kolektorze to i ja wiem. Pytanie czy trzeba jakoś nawiercać kolektor, czy czujnik się gdzieś wkręca, czy jaszcze co innego???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DVD
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Lis 2007 18:59 Temat postu: |
|
|
No chlopaki piekny temat , prosze go rozkrecic mocno bo az milo sie czyta.
Ja niestety nie pomoge w tej dziedzinie.
Pozdro DVD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Abarth
Gość
|
Wysłany: 27 Lis 2007 23:28 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: | Ja wysyłałem swój słupek firmie procar z allegro i mają mi obudowę za to zrobić gratis - ma być w tym tygodniu.
Woltomierz zamontuje napewno, tylko że to nic trudnego, to nie pytam jak montować.
A wiesz może gdzie znajduje się ten czujnik ciśnienia oleju (silnik 2l)???
A może coś więcej o wakuometrze, bo to że montuje się go w kolektorze to i ja wiem. Pytanie czy trzeba jakoś nawiercać kolektor, czy czujnik się gdzieś wkręca, czy jaszcze co innego??? |
Przypuszczam, że czujnik będzie się znajdował w bloku silnika po stronie pasażera ale ja mam 1.6
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Lis 2007 23:16 Temat postu: |
|
|
Znalazłem instrukcję do montażu wskaźników
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pytanie do was, gdzie dokładnie zamontować czujniki i od czego są poszczególne przewody zaznaczone na manualu???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Gru 2007 20:31 Temat postu: |
|
|
Wiem już że wakuometr montuje się na wężyku podciśnienia - czy mogę zamontować go na wężyku, który idzie do zaworu EGR? Jeśli tak, to w którym miejscu najlepiej się wpiąć, który to jest dokładnie wężyk, i którędy najlepiej poprowadzić przewodu z komory silnika do wnętrza samochodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Gru 2007 22:51 Temat postu: |
|
|
Jakby jeszcze ktoś dokładniej opisał położenie czujnika ciśnienia oleju w SR20DE to bardzo wdzięczny będę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Plebanoo
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11 Gru 2007 23:40 Temat postu: |
|
|
Abarth ja własnie jestem w takiej sytuacji, alternator nie ładuje a kontrolka pomimo ze jest sparawna nie swieci sie Co było przyczyną u Ciebie???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Abarth
Gość
|
Wysłany: 12 Gru 2007 0:41 Temat postu: |
|
|
Plebanoo napisał: | Abarth ja własnie jestem w takiej sytuacji, alternator nie ładuje a kontrolka pomimo ze jest sparawna nie swieci sie Co było przyczyną u Ciebie??? |
Padnięty alternator Przy cenie nowego regulatora napięcia i zespołu diod prostowniczych nie zagłębiałem się, która z tych rzeczy padła Kupiłem altek za 100zł i śmiga ładnie a stary został na dawce
|
|
Powrót do góry |
|
|
Plebanoo
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12 Gru 2007 0:44 Temat postu: |
|
|
100 złociszy ale za nowy...??? Moze to głupie pytanie ale kompletnie nie mm pojęcia ile to kosztuje, raz widzialem uzywany za ok 110
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mati1411
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Swarzędz (WLKP)
|
Wysłany: 12 Gru 2007 1:25 Temat postu: |
|
|
Nikt nie napisał ze nowy ;-] mi chyba dzisiaj padł altek. Dołącze sie do topicu drobnym pytaniem czy altek z 1,6 bedzie pasował bez problemu do 2,0??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
integer2006
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: 12 Gru 2007 9:34 Temat postu: |
|
|
haha, a po co to wam? weźcie sobie atrapy zamontujcie, na jedno wyjdzie. A montaż? Już mowie - taśma dwustronna i hejaaa. Pozdro, hyhy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez integer2006 dnia 12 Gru 2007 9:35 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Gru 2007 11:44 Temat postu: |
|
|
integer2006 napisał: | haha, a po co to wam? weźcie sobie atrapy zamontujcie, na jedno wyjdzie. A montaż? Już mowie - taśma dwustronna i hejaaa. Pozdro, hyhy |
Jak to po co , jeszcze się pytasz... heeh?
"Niech MOCz będzie z wami!"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez foster dnia 12 Gru 2007 11:45 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Abarth
Gość
|
Wysłany: 12 Gru 2007 12:42 Temat postu: |
|
|
Plebanoo napisał: | 100 złociszy ale za nowy...??? Moze to głupie pytanie ale kompletnie nie mm pojęcia ile to kosztuje, raz widzialem uzywany za ok 110 |
Używany
Sam nowy układ diod kosztował ok 170zł o regulator napięcia już nie pytałem - więc sam sobie policz ile może kosztować nowy altek
|
|
Powrót do góry |
|
|
|