Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serek
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zduńska Wola Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Sty 2013 17:26 Temat postu: Dot 3? dot4? |
|
|
Witam, jaki płyn hamulcowy zalać do sety? na zbiorniczku napisane jest dot3 jak dobrze pamiętam, a mechanik mi mówił ze do4 zalewamy.Jaki wy płyn lejecie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
podj
stary wyjadacz
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 583
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Sty 2013 17:40 Temat postu: |
|
|
Oczywiscie lejemy dot4 lub lepszy. Dot3/R3 można jeszcze kupić wogóle?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
|
Powrót do góry |
|
|
icek
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 03 Sty 2013 21:45 Temat postu: |
|
|
podj - dot'a 3 jeszcze kupisz bo ja np zalewam swoj hamulec hydrauliczny w rowerku i to nie tani
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Sty 2013 17:08 Temat postu: |
|
|
W takich staruszkach jak nasze, raczej bym nie zalewał dot 5.1 (dedykowany do aut z abs, więc ciężko powiedzieć jak się zachowa w setkach bez absu), niby 5.1 to ta sama baza co 4 i są mieszalne ze sobą, ale po co kusić los testując wytrzymałość leciwych gumowych uszczelnień nowszym wynalazkiem (5.1 jest podobno bardziej higroskopijnym niż dot4, czyli "pije" więcej wody, czyli szybciej się starzeje), skoro można na rynku nabyć choćby coś takiego jak:
- dot 4 ATE Super Blue Racing (niebieski) lub dot 4 ATE TYP 200 (żółty) (w obu punkt wrzenia do 280 st. C, na mokro do 200 st. C), moim zdaniem zwycięzcy w kategorii cena/jakość.
Są oczywiście lepsi (ale i drożsi), czyli zwycięzcy kategorii jakość:
- dot 4 MOTUL RBF 600 lub 660 (punkt wrzenia do 312/325 st. C, na mokro do 216/205 st. C).
U mnie w gti obecnie świetnie sprawdza się ten ATE Racing dot 4, w audicy dot 4 ATE TYP 200 i problem z hamowaniem w obu autach nie istnieje
Wskazówka: w przypadku wymiany płynu, fajnie jest zalać po niebieskim ATE, ten żółty i na odwrót, dzięki temu dokładnie widzimy, kiedy wypłukaliśmy z układu cały stary płyn przy odpowietrzaniu
Aha i jeszcze jedna uwaga, w żadnym wypadku nie zalewać naszych setek dot 5 (jest silikonem, a nie płynem na bazie glikolu czy poliglikolu jak dot 3, 4 czy 5.1), przez to jest niemieszalny z wodą, korozja układu w naszych strucelkach murowana i być może także zarżnięcie pompy abs
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bożydar
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 30 Mar 2013 11:51 Temat postu: |
|
|
Ja stosuje taki około 8 zeta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|