Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dami@79
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18 Lut 2006 0:07 Temat postu: Elektryczne turbo |
|
|
Znalazłem w sieci coś takiego.Moze ktoś juz się z tym zetkną i ma jakies doswiadczenia co do efektów i ceny
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 18 Lut 2006 1:55 Temat postu: |
|
|
hmm wydaje sie interesujeac , ciekawe jaka mozna osiagnac cisnienie?
ja natomiast mam mozliwosc kupic instalcje podtlenku azotu za 600zł z montazem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 18 Lut 2006 2:01 Temat postu: |
|
|
Gościu napisał: | hmm wydaje sie interesujeac , ciekawe jaka mozna osiagnac cisnienie?
ja natomiast mam mozliwosc kupic instalcje podtlenku azotu za 600zł z montazem |
nie szkoda Ci silnika?
|
|
Powrót do góry |
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Lut 2006 4:12 Temat postu: |
|
|
Gościu napisał: |
ja natomiast mam mozliwosc kupic instalcje podtlenku azotu za 600zł z montazem | widzialem jak dwa silniki na takiej instalacji poszly sie...piiiiiip jeden w Lanosie a drugi w Astrze Coupe.Pewnie oparta na instalacji LPG.
O eturbo bylo w miare glosno z 2 lata temu, ale zadna firma nie przedstawila zadnych osiagow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rav
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Bielany
|
Wysłany: 18 Lut 2006 6:02 Temat postu: |
|
|
Gościu napisał: | hmm wydaje sie interesujeac , ciekawe jaka mozna osiagnac cisnienie?
ja natomiast mam mozliwosc kupic instalcje podtlenku azotu za 600zł z montazem |
Ta, ciekawe skąd
Czy szkoda silnika? Wszystko co jest zrobione z głową ma sens, kto w '93 mówił a zasilaniu LPG jako o paliwie alternatywnym - niewielu a teraz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dami@79
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18 Lut 2006 8:37 Temat postu: |
|
|
Co do osiągów to sa zaprezentowane na jednym z modeli Alfy
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 18 Lut 2006 9:44 Temat postu: Re: Elektryczne turbo |
|
|
dami@79 napisał: | Znalazłem w sieci coś takiego.Moze ktoś juz się z tym zetkną i ma jakies doswiadczenia co do efektów i ceny
[link widoczny dla zalogowanych] |
Wzięte z roverki.pl:
"E-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie obciąża silnika (prawie) i z przyczyn czysto technicznych nie zwiększa zużycia silnika i paliwa (wszystko w granicach rozsądku oczywiście). Prześwit nie jest potrzebny gdyż sprężarka mierzy ciśnienie na wyjściu i pompuje cały czas na tyle aby nie spadało poniżej atmosferycznego (praca jałowa, minimalne obciążenie), bądź powyżej pewnego zapotrzebowania uruchamia pełne obroty i spręża.
Brak prześwitu daje następną korzyść - nie potrzeba kręcić bardzo szybko - komory sprężania są prawie szczelne! Nie trzeba więc skomplikowanego układu smarowania a podawanie powietrza jest ściśle zależne od jego zapotrzebowania i mocy. Silnik nie słabnie w żadnym zakresie obrotów, a charakterystyka momentu obrotowego rozszerza się nieco. Praktycznie same zalety o ile nie mamy apetytu na drastyczne wzmocnienie silnika. Sam miałem przyjemność pracować z silnikami z taką modyfikacją. Opiszę może przykład - najlepsze moim zdaniem rozwiązanie na rynku za rozsądną cenę: TurboECharger firmy Turbodyne INC:
Stopień sprężania 0.4 Bar przy poborze prądu 95 A (silnik do 1.5 litra).
Średnica wewnętrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez prześwitu.
Wzrost mocy
(producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26%
wzrost zużycia paliwa - ok. 4 %.
Czas montażu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h.
Gwarancja 3 lata.
Policzmy samemu teoretyczny wzrost mocy: - np. 10:1 sprężanie , +4 Bar w cylindrze, 40% wzrost mocy, ale zapotrzebowanie prądowe sprężarki ok. 100A*12V =1.2KW = 1.5 KM. Sprawność układu: silnik-alternator jest w granicach 30%,zatem potrzeba ok. 5 KM na zasilenie sprężarki (i te konie właśnie zwiększają zużycie paliwa o 4 %); moc końcowa układu powinna wynieść 103 KM(znamionowa Rover 1.4) +40% - 5KM =140 KM. Tyle teoria. Uzyskałem 131 KM. Ciut jakby gorzej ale... i tak nieźle (skądinąd po dalszych, prostszych modyfikacjach taki silnik uzyskuje 145 KM bez specjalnego wzrostu zużycia. A jaki ma moment obrotowy - miód! Jestem zwolennikiem tego rozwiązania dla wszystkich lubiących moc w granicach rozsądku."
Brzmi ciekawie, ale wolałbym usłyszeć więcej opinii...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 18 Lut 2006 9:53 Temat postu: Re: Elektryczne turbo |
|
|
marthen napisał: | dami@79 napisał: | Znalazłem w sieci coś takiego.Moze ktoś juz się z tym zetkną i ma jakies doswiadczenia co do efektów i ceny
[link widoczny dla zalogowanych] | [...] |
Poszukałem, poczytałem, wszystko wiem - o kant dupy rozbić
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodatkowo, e-turbo jest najbardziej przydatne w dużych dieslach, czyli np w autosanach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 18 Lut 2006 10:38 Temat postu: |
|
|
Rav napisał: | Gościu napisał: | hmm wydaje sie interesujeac , ciekawe jaka mozna osiagnac cisnienie?
ja natomiast mam mozliwosc kupic instalcje podtlenku azotu za 600zł z montazem |
Ta, ciekawe skąd
Czy szkoda silnika? Wszystko co jest zrobione z głową ma sens, kto w '93 mówił a zasilaniu LPG jako o paliwie alternatywnym - niewielu a teraz... |
no tak ciekawe ja tylko mowie ze mam mozliwość , a nie ze bede zakładał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dami@79
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Lut 2006 2:19 Temat postu: |
|
|
A Ja na wiosnę postaram sie cos takiego sam sklecic i zobaczymy co z tego wyjdzie,jeżeli kiedyś pomogło w maluchu to bogatszy o doswiadczenia powinienem z podobnym skutkiem zrobić to w nysie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Lut 2006 13:35 Temat postu: |
|
|
dami@79 napisał: | A Ja na wiosnę postaram sie cos takiego sam sklecic i zobaczymy co z tego wyjdzie,jeżeli kiedyś pomogło w maluchu to bogatszy o doswiadczenia powinienem z podobnym skutkiem zrobić to w nysie | hehe a rob na pewno nie zaszkodzi, byl filmik na NKP gdzie gosc do Hondy Civic TypeR podlaczyl dmuchawe do odgarniania lisci zyskal z 30 hp tylko jak taka dmuchawke umiescic w silniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|