Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CzarnaWanilka
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Sie 2007 11:57 Temat postu: GA16DS 91' - muli, brakuje mocy :( |
|
|
Hej,
Wczoraj mialam maly street z nissanem exą (podobno 75KM) a pozniej z jakas skoda 1.4 (ponoc 76KM pokazalo na hamowni) i o ile z exa wygrywalam 3 razy pod rzad, to 2. razy z rzedu z daleka podziwialam skode z daleka.
jechalam na benie, sprzeglo mam wymienione, kat wyciety, generalnie caly wydech jest nowy, oprocz srodkowego tlumika (z 2003r) co jeszcze moze mulic? cos z silnikiem nie tak? moze jakas regulacja jest potrzebna?
pamietam, ze jak kupowalam autko w komisie, to jakis spec ponoc cos pokrecil zeby auto mniej palilo... moze to od tego?
prosze o jakies porady, co sprawdzic, itp :/
moze silnik do wymiany? ;p (przebieg 221kkm)
pozdr.
CzW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Sie 2007 12:13 Temat postu: |
|
|
Hehe "może silnik do wymiany" - rozbawiła mnie koleżanka
Domyślam się że aż tak daleko idące wnioski wyciągasz jedynie po przegranej z tą nieszczęsną Skodą? Jeśli tak to podam Ci kilka powodów czemu mogło tak być że przegrałaś, a Ty sobie wybierzesz najodpowiedniejszy dla siebie
1) to nie była skoda 1.4 tylko jakaś na turbo dieslu - wtedy nawet ja w gti na krótki odcinku zostaję w tyle
2) jeśli to była skoda 1.4 76KM to pyt. jaki rocznik, bo możliwe że miała jeszcze te swoje 76KM w pełni do wykorzystania (Twój NX może nie mieć już tych 90KM zważywszy na ... wiek itp. itd.), nie znam tego silnika 1.4 ale wystarczy że miała większy moment obrotowy niż ty lub nieznacznie mniejszy ale uzyskiwany na niższych obrotach (a kierowca sprawniej operował zmianą biegów ) i efekt gotowy
3) kierownik skody był lepszy od kierownika nyski, a wtedy możliwości fury schodzą na plan dalszy na rzecz umiejętności kierowcy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 10 Sie 2007 14:24 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | Hehe "może silnik do wymiany" - rozbawiła mnie koleżanka
Domyślam się że aż tak daleko idące wnioski wyciągasz jedynie po przegranej z tą nieszczęsną Skodą? Jeśli tak to podam Ci kilka powodów czemu mogło tak być że przegrałaś, a Ty sobie wybierzesz najodpowiedniejszy dla siebie
1) to nie była skoda 1.4 tylko jakaś na turbo dieslu - wtedy nawet ja w gti na krótki odcinku zostaję w tyle
2) jeśli to była skoda 1.4 76KM to pyt. jaki rocznik, bo możliwe że miała jeszcze te swoje 76KM w pełni do wykorzystania (Twój NX może nie mieć już tych 90KM zważywszy na ... wiek itp. itd.), nie znam tego silnika 1.4 ale wystarczy że miała większy moment obrotowy niż ty lub nieznacznie mniejszy ale uzyskiwany na niższych obrotach (a kierowca sprawniej operował zmianą biegów ) i efekt gotowy
3) kierownik skody był lepszy od kierownika nyski, a wtedy możliwości fury schodzą na plan dalszy na rzecz umiejętności kierowcy |
Bardzo prawdopodobna jest opcja 3 w życiu nie wyprzedziała mnie jakaś Skoda tym bardziej z silnikiem 1.4 ... Skoro miała 76 KM to był to silnik 1.4 MPI (benzyna) lub 1.4 TDI (diesel) zarówny jeden jak i drugi nie ma rewelacyjnych osiągów czy to w Octavi, Fabii czy Roomster ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 10 Sie 2007 15:02 Temat postu: |
|
|
Jak miałem Kadeta 2.0 130KM kumpel w megane II 1.5 dci 82KM na krótko robił mnie jak chciał . Możesz wyczyścić gaźnik i zmienić filtry, to dużo daje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
CzarnaWanilka
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Sie 2007 15:39 Temat postu: |
|
|
no pewnie jak kobieta, to juz zly kierowca. ale niestety to nie w tym rzecz. moje autko po prostu muli. i nie jest to tylko moja opinia. z reszta niedlugo jade na hamownie i sie okaze. podejrzewam, ze mam jakies 60KM a nie 90 :[ na 3 biegu bardzo wolno wchodza mi obroty. na jedynce dziwnie zarywa. po wycieciu kata troche sie zmienilo, ale to jeszcze nie jest to co byc powinno. poza tym jak jeszcze na gazie to juz jest koszmar... pandy mnie biora heh.
no ale nic.
gaznik bedzie czyszczony, cewka wymieniana. filtry i swiece mam nowe, niedawno zmieniane. zobaczymy co da to czyszczenie i nowa cewka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bk
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Sie 2007 0:20 Temat postu: |
|
|
troche nie zgadzam sie z shogunem co do opcji pierwszej jesli byłby to diesel lub nawet turbo diesel to właśnie na krótkim dystansie wanilka dałaby rade a zmiękła by dopiero na dłuższej trasie, zdecydowanie mogł być to zwykły 1,4 benzyna, są to bardzo dynamiczne silniki wysoko-obrotowe i szybko sie wkręcają, ale jesli wanilka czuje że coś muli to lepiej za wczasu sie tym zająć (prawdopodobnie spec który coś pogrzebał zeby mniej paliło bawił sie w regulacje gaźnika co nie wszystkim wychodzi tak jak powinno, na twoim miejscu bym to sprawdził) pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 11 Sie 2007 10:40 Temat postu: |
|
|
bk, właśnie Fabia 1.4 TDI jest dość nietypowa jak na diesla, bo do 60km/h jest błyskawica, ale rozbujać to do 120km/h to już jest męczarnia silnika. Miałem okazję taką jeździć. 1.4 MPI z tego, co wiem, jest mulasty.
Wanilka, wg. mnie to gaźnik jest winowajcą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
CzarnaWanilka
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Sie 2007 18:45 Temat postu: |
|
|
umowilam sie juz z gaznikowcem. ma obadac co i jak. jak juz wszystko wyreguluje, posprawdza, to pojade na hamownie i sie okaze ile kucy zdechlo ;p
pozdr.
CzW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Sie 2007 19:14 Temat postu: |
|
|
a może porpostu czas juz kupic cos mocnniejszego..np 100NX GTI , widać 1.6 juz cię nie zadawala... ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Sie 2007 20:25 Temat postu: |
|
|
bk napisał: | ....troche nie zgadzam sie z shogunem co do opcji pierwszej jesli byłby to diesel lub nawet turbo diesel to właśnie na krótkim dystansie wanilka dałaby rade a zmiękła by dopiero na dłuższej trasie... |
Hehe sorki ale troszke bezdurki gadasz. Fakt poniosło mnie że cos z 1.4 na TDI by mnie odjechało na krótkim odcinku, ale juz 100NX 1.6 wierz mi mogło by. Kilka razy stawałem na kresce z czymś na 1.9 TDI, 2.2 TDI lub 2.5 TDI i wiem jakie to usrojstwo ma kopa na pierwszych 100m (wystarczy popatrzec przy jakich obrotkach jaki moment uzyskują te turbo diesle (przypomne u mnie w gti 178Nm przy 4800, a u nich grubo ponad 200 do 300Nm czasem juz od 2000). Oczywiście potem ich łykam i see you later tedeiku ale wierz mi poczatki bywaja zawsze trudne. Proponuję Ci poustawiać się troszkę z turbodieslami i będziesz widział o czym mówię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CzarnaWanilka
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Sie 2007 13:31 Temat postu: |
|
|
taa a u mnie jest tak ze na 1 i 2 jak sie przeciaga tak do 6K obrotow to ladnie idzie, a na 3 muli strasznie :[ ehhh
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mietas
Gość
|
Wysłany: 12 Sie 2007 21:46 Temat postu: |
|
|
Skoda 1.4 jakakolwiek to muł....najgorzej jedzie Octawia 1.4 najlepiej FAbia....no ale sam silnik 1.4 nie ma nic do 1.6 - poprostu sprawdz dobrze na hamowni ile masz KM i sprawdź czy głowica juz nie puszcza....to moze byc przyczyna utraty mocy...pa
|
|
Powrót do góry |
|
|
bk
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Sie 2007 22:47 Temat postu: |
|
|
wiesz shogun, tak sie składa, że amatorem nie jestem i mając jeszcze clio 1,4 bawiłem się z golfami 3 1,9 tdi i za kazdym razem czuli spaliny, co do setek 1,6 - naprawde nie wiem o czym mowisz, ja śmigam czarną 16v nieco podpompowaną i jeszcze nie znalazl sie zaden tdi 3,0 który by mnie złoił a co dopiero 1,4 (odpadały juz octavie, omegi, golfy itd, itp.) podsumowując: mimo dobrych wyników na hamowni, diesle mulą i zawsze będą mulić na starcie, mimo iż osiągi maksymalne mają niezłe z setą 1,6 nie ma co tu równać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Sie 2007 23:48 Temat postu: |
|
|
bk napisał: | wiesz shogun, tak sie składa, że amatorem nie jestem i mając jeszcze clio 1,4 bawiłem się z golfami 3 1,9 tdi i za kazdym razem czuli spaliny, co do setek 1,6 - naprawde nie wiem o czym mowisz, ja śmigam czarną 16v nieco podpompowaną i jeszcze nie znalazl sie zaden tdi 3,0 który by mnie złoił a co dopiero 1,4 (odpadały juz octavie, omegi, golfy itd, itp.) podsumowując: mimo dobrych wyników na hamowni, diesle mulą i zawsze będą mulić na starcie, mimo iż osiągi maksymalne mają niezłe z setą 1,6 nie ma co tu równać... |
Widać co kraj to obyczaj, pozostańmy zatem przy swoich racjach.
Acha ja nie napisałem że nyska (czy to 1.6 czy 2.0) przegra z tymi turbodieslami, ale napisałem że może mieć problemy w początkowej fazie ustawki. Co do tego tdi 3.0 które to podobno łykasz swoim 1.6 - cóż pełen szacunek dla umiejętności Twoich i Twojej Nyseczki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Sie 2007 9:25 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: |
Co do tego tdi 3.0 które to podobno łykasz swoim 1.6 - cóż pełen szacunek dla umiejętności Twoich i Twojej Nyseczki. |
Muszą być naprawdę wybitne!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|