Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 08 Lut 2010 18:06 Temat postu: Gaźnik - czy odcina paliwo przy hamowaniu biegiem. |
|
|
Mam nismo 100nx'a na gaźniku 91 rok sterowany elektronicznie. Czy jezeli jade na biegu nie dodając gazu np na 2 przy 50km/h to czy jest odcieta dawka paliwa całkowicie tak jak przy wtryskach ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 08 Lut 2010 22:02 Temat postu: |
|
|
Chyba leci minimalna ilość przez dyszę od wolnych obrotów. Zdaje mi się że gaźnika jeszcze nikt nigdy nie sprawdzał pod tym kątem żeby mieć 100% pewności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: 08 Lut 2010 22:28 Temat postu: |
|
|
Ok ale czy bardziej opłaca sie jechac na biegu z góki czy na luzie pod wzgledem zuzycia paliwa ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Lut 2010 22:41 Temat postu: |
|
|
na biegu...też przez wzgląd na bezpieczeństwo..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 08 Lut 2010 22:55 Temat postu: Re: Gaźnik - czy odcina paliwo przy hamowaniu biegiem. |
|
|
Koks napisał: | czy jest odcieta dawka paliwa całkowicie tak jak przy wtryskach ? |
Nie, paliwo nie jest odcinane tak jak przy wtryskach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szneqz
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ostrzeszów/ostrów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 09 Lut 2010 10:08 Temat postu: |
|
|
Jednak okazuje się że silniki gaźnikowe wyposarzone są w elektrozawór odcinający paliwo podczas hamowania silnikiem czyli lepiej jest kulać się z górki na biegu niż na luzie bo nasze gaźniki pod tym względem działają tak jak silniki wtryskowe.
Patrz książka : Obsługa i naprawa NISSAN PRIMERA 1.6 2.0 2.0 D wydawnictwa AUTO strona 110- charakterystyka gaźnika książke sciągnąłem z nissan klub polska gdzieś w dziale primera ps. wogóle fajny opis czyszczenia i regulacji gaźnika opis działania i numery dysz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: 09 Lut 2010 17:04 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuje za odpowiedz. Denerwujące jest przy tym gazniku takie szarpnięcie przy dodaniu gazu na maxa od razu np przy 4 tys obr,i to ze nie ma odcięcia a przeciez elektroniczny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Aras
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wroclaw Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 09 Lut 2010 22:54 Temat postu: |
|
|
mniej wiecej przy 4 tys obr/min zalacza sie druga przepustnica w gazniku (sterowna podcisnieniem ze zwezki w pierwszym gardzielu) stad gdy wcisniesz gaz na maxa i pompka przyspieszenia (czy jak ona sie tam zwie) dokarmisz gazniczek kiedy zdazy on zalaczyc sobie druga gardziel i ma odpowiednio duzo powietrza do spozytkowania extra paliwka autko wyrywa do przodu bardziej wkurzajace jest jak depnie sie na niskich obrotach a autko zamula lub w gorszych przypadkach nawet sie dlawi gdyz extra paliwko go zalalo , co do hamowania silnikiem to sam fakt zamkniecia przepustnicy zmniejsza cisnienie na zwezkach ktore niemaja energi na wytworzenie podscienia wysysajacego paliwko z dysz wiec teoretycznie oszczedzamy benzyne , pozatym musi byc jakis elektrozawor w naszym gazniku bo przeciez ten niby komputer musi czyms sobie sterowac (lub udwac chociaz ze to robi )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sob
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lut 2010 1:04 Temat postu: |
|
|
w przypadku LPG rowniez oszczedniej jest dojezdzac hamujac silnikiem niz na luzie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Aras
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wroclaw Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lut 2010 11:24 Temat postu: |
|
|
moze troche sprostuje to co wczoraj napisalem , gaznik bez elektrozaworu odcinajacego paliwko podczas hamowania silnikiem zachowuje sie tak jak opisalem ale to nieznaczy ze niewciaga ani troche benzyny, przepustnicy nigdy nie zamkniemy na 100% wiec jakies tam cisnienie na gardzielach jest i niewielkie ilosci pb pochlania , dopiero zawor sterowany elektrycznie zamyka calkowicie dostep paliwka do jakis obrotow (cos okolo 1500obr/min) , jezeli pytasz o lpg 1 gen , to mikser jest takim uproszczonym gaznikiem (wkoncu tez na zasadzie zwezki venturiego dziala) wiec bedzie zuzywal odrobine gazu podczas hamowania , moze odrobine wiecej niz gdybys dal na luz ale tak jak gem napisal ze wzgledu na bezpieczenstwo niema co toczyc sie na luzie (w takim lpg 1 gen moze ci dmuchnac w dolot i zgasnie ci auto a sytuacja na drodze bedzie wymagala twojej aktywnosci ...) , jezeli masz instalacje nowsza oparta na jakims sterowniku to masz duze szanse ze masz tam odcinanie doplywu gazu do miksera podczas hamowania silnikiem i wtedy juz twoja instalacja dorownuje prawdziwemu gaznikowi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: 10 Lut 2010 18:21 Temat postu: |
|
|
Aras to w końcu nasze 100nx na gaznikach odcinają dopływ paliwa przy hamowaniu biegiem czy nie ? Bo juz sie pogubiłem
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Aras
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wroclaw Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lut 2010 22:17 Temat postu: |
|
|
sorki jak pisze niezrozumiale , to pewnie sesja juz mi w glowie miesza , oczywiscie w naszych gaznikach jest zawor odcinajacy paliwo ktory gleboko w to wierze komputer wysterowuje tak zeby odcinal podczas hamowania silnikiem, jak ktos chcialby sam obadac co w tych naszych gaznikach siedzi w srodku to proponuje zajzec na strone 95 ksiazki sam naprawiam nissan sunny tam jest bardzo ladnie opisany schemat gaznika,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Excallibur
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 375
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Lut 2010 17:42 Temat postu: |
|
|
to tak przy okazji ..
\A jezeli posiadam sekwencyjny gaz to jak jade bez dodawania gazu odcina doplyw ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|