Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jasmin
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 3City
|
Wysłany: 15 Cze 2007 18:51 Temat postu: |
|
|
Ged napisał: | Powoli przyspieszaj, nie hamuj gwałtownie, dojeżdzając do świateł (jeśli czerwone) już z daleka puść gaz i niech hamuje silnikiem (mowa o wtrysku), trzymaj go poniżej 2k, przy 2k zmieniaj bieg i maksymalna to 80km/h.
Sprawdzałem i osiągnąłem kolo 6,5l/100km w mieście.
Ale tak jeżdżąc można w głowę czasem dostać, ale się da osiągnąć niskie spalanie. |
Nie wierzę w to ... silnik o pojemności 1.6 z początku lat 90tych nie może i nie będzie osiągał spalania silnika o dwukrotnie mniejszej pojemności (bo spalanie o którym mówsz, ma mój Tatko w Matizie). Miałem taki okres jeżdżenia do 2k obrotów ... efekt? zszedłem do 9 litrów, a potem się dowiedziałem, że Japończyki lubią wysokie obroty i teraz już się nie katuję :->
Pozdrawiam,
J.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Cze 2007 19:11 Temat postu: |
|
|
Jasmin samymi obrotami nie zmniejszysz spalania. Trzeba odpowiednio przestawić cały tryb jazdy.
Jasne, że to aż głupio wygląda jak na światłach ciężarówka stojąca obok ciebie startuje dwa razy szybciej, ale nie ma lekko.
Poprzednio miałem AX'a 1.0 87r. na gaźniku i na trasie do Warszawy udało mi się zejść ze spalaniem do pułapu 3,9l/100km (sprawdzane na stacji po 100km).
Oczywiście jechałem tą trasę średnio 70km/h, w porywach do 85.
Bez wyprzedzania, bez gwałtownych ruchów gazem i hamulcem.
Jednostajna, monotonna jazda. Ale da się!
Testowałem w ten sam sposób 100-ke i zeszło do 6,5l/100km w mieście.
Tyle, że przy takim stylu jazdy niewielka jest różnica, czy to miasto czy trasa (starałem się tak dobierać trasy, by jak najmniej stać na światłach).
PS. Na szczęście tak już nie jeżdżę, fakt, 100-ka lubi wysokie obroty. Przy 4k czuć uderzenie momentu w fotel.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mloody82
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jedlicze B Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Cze 2007 21:20 Temat postu: |
|
|
A mam takie małe pytanko Ged.Czy zmieniając przy 2k biegi, to nie jest niebezpieczne dla silnika- przecież to nie diesel ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Molossus
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Cze 2007 8:52 Temat postu: |
|
|
mloody82 napisał: | A mam takie małe pytanko Ged.Czy zmieniając przy 2k biegi, to nie jest niebezpieczne dla silnika- przecież to nie diesel ?? |
Oj nawet bardzo szkodliwe zwłaszcza dla skrzyni biegów. Piątki nie zapina się poniżej 2500 obrotów. Leiej ciągnąć sobie na 4 między 2-3 rpm spalanie identyczne a elestyczność silnika o wiele lepsza - po drugie żeby rozkulać auto na piątce od 2 krmp trzeba nieźle docisąć gaz za czym idzie większe spalanie, po trzecie dławi się silnik, po czwarte (tego nie jestem pewien bo to doświadczenie z motocykla) olej nie rozchodzi się po silniku jak przy wiekszych obrotach (w moto jak jechałem na niskich obrotach czasami zapalała mi się kontrolka ciśnienia oleju)
Z mojego wtrysku jestem mega zadowolony - pali ok 7,5 na 100 (cykl mieszany ale więcej jeżdze w trasie) średnią prędkość z 7200 tys kilometrów mam 52,5, przyznam że w mieście pali jak smok (cos ok 8-10) aż widać jak wskazówka idzie w dół ale nie wiem dokładnie bo jeszcze nie przejechałem 100 km tylko w miescie.
Normalnie robie tak że jak dojeźdzam do skrzyżowania zostawiam auto na biegu a potem wrzucam luz żeby sie dokulać.
Nie trzymam się za blisko samochodu przedemną - gdy skręca nie trzeba hamować tylko wystarczy puścić gaz, zrobi sie miejsce wolne i wio do przodu. Lepsze to niż startowanie od zera.
Ważne są wężyki- moje nismo miało taką przypadłość że między 2900-3100 rpm coś świszczało/ssało - wymieniłem jeden wężyk i jest gitara.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Cze 2007 9:52 Temat postu: |
|
|
W opisany przeze mnie sposób jechałem tylko raz, dla testu.
Molossus napisał: |
Leiej ciągnąć sobie na 4 między 2-3 rpm spalanie identyczne a elestyczność silnika o wiele lepsza |
Nie chodziło o elastyczność.
Molossus napisał: | po drugie żeby rozkulać auto na piątce od 2 krmp trzeba nieźle docisąć gaz za czym idzie większe spalanie |
A czy pisałem o szybkim przyspieczaniu?
Molossus napisał: | po trzecie dławi się silnik |
Wolne obroty mam kolo 700/800.
Na 2k chodził równo i się nie dławił.
BTW: A jakie powinny być fabrycznie wolne obroty?
Molossus napisał: | po czwarte (tego nie jestem pewien bo to doświadczenie z motocykla) olej nie rozchodzi się po silniku jak przy wiekszych obrotach (w moto jak jechałem na niskich obrotach czasami zapalała mi się kontrolka ciśnienia oleju) |
Podczas tego testu silnik, ani skrzynia biegów nie wydawała dziwnych odgłosów, temperatura była w normie. Może gdybym tak jeździł codziennie byłoby się o co martwić.
Wiem, że samego siebie się nie cytuje, ale zrobię wyjątek.
Ged napisał: | PS. Na szczęście tak już nie jeżdżę... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Molossus
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Cze 2007 10:07 Temat postu: |
|
|
Spoko nie chodziło mi o krytykę Twojej wypowiedzi jakby tak było to bym cytował - opisywałem jakie są moje wrażenia i mój styl jazdy. U mnie tez przy 2 krpm silnik chodzi idealnie nie dławi się ale w porównaniu z wyższymi obrotami ale stosunku do spalania nie opłaca sie jeździć poniżej 2krmp co więcej naciąga się łańcuszek rozrządu - może tego nie słychac w silniku ale tak waśnie jest. Jeśli chodzi o piąty bieg to jest słaby punkt stówy - nie wrzuca się jej poniźej 2,5 krpm bo się prędzej czy później po prostu się rozsypie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Cze 2007 10:20 Temat postu: |
|
|
Molossus napisał: | Jeśli chodzi o piąty bieg to jest słaby punkt stówy - nie wrzuca się jej poniźej 2,5 krpm bo się prędzej czy później po prostu się rozsypie. |
dzięki za ostrzeżenie, czasem wrzucałem przy niższych obrotach i się toczyłem dalej. Aby przyspieszyć po prostu redukowałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 16 Cze 2007 11:54 Temat postu: |
|
|
Ja żadko wrzucam 5 bieg, zazwyczaj ciagne na 4 tak do 4krpm i jesli mam zamiar dalej przyspieszac to dopiero wtedy. Z tego względu, że zazwyczaj jeżdżę po mieście i nie osiągam aż takich prędkości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
iro
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Cze 2007 12:18 Temat postu: |
|
|
Cieszyn napisał: | Ja żadko wrzucam 5 bieg, zazwyczaj ciagne na 4 tak do 4krpm i jesli mam zamiar dalej przyspieszac to dopiero wtedy. Z tego względu, że zazwyczaj jeżdżę po mieście i nie osiągam aż takich prędkości |
nie wiem jak ty ale ja po miescie to nawet 160 mykam jesli sie da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arkady
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 1279
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TORUŃ Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 16 Cze 2007 13:20 Temat postu: |
|
|
czasem mozna sobie posmigac:D noc pucha na drodze ladny asfalt i gaz do dechy;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Cze 2007 13:26 Temat postu: |
|
|
Ged napisał: | dojeżdzając do świateł (jeśli czerwone) już z daleka puść gaz i niech hamuje silnikiem (mowa o wtrysku) |
przy hamowaniu silnikiem, powyzej ustalonych obrotow (najczesciej obroty biegu jalowego) paliwo nie jest podawane i z tego co sie orientuje odpowiada za to zawor (czy jak to tam nazwac) cut-off. w silnikach na wtrysku na bank to jest i jesli mnie pamiec nie myli gaznikowce sterowane elektroniczne (np takie setki) tez chyba to maja. niech ktos mnie poprawi jezeli sie myle
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Cze 2007 16:24 Temat postu: |
|
|
No właśnie o to mi chodziło.
Podczas hamowania silnikiem paliwo nie jest podawane, co zaoszczędzi te parę kropel na dojazdach.
Jest tak w silnikach z wtryskiem na 100%.
Odnośnie gaźnika, myślałem, że wszystkie "zasysają" paliwo mimo wszystko.
Dlatego lepiej na gaźniku toczyć się na luzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Cze 2007 21:45 Temat postu: |
|
|
jak żona prowadzi to do 10l/100
jak ja prowadzę to do 12l/100
...jazdy po mieście
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pitek NX
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Cze 2007 9:59 Temat postu: |
|
|
mi z 10litrow LPG pali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21 Cze 2007 12:07 Temat postu: |
|
|
Panowie i panie, jak już kolega Molossus napisał, uważajcie na piątkę. Ekonomiczna jazda może się szybko skończyć nieekonomicznym wyjazdem do siedlec celem jej zreperowania. Nissma mają słabe piątki, o czym pewnie niejeden z nas się przekonał.
Co do zagazowanych i nie tylko: nie lepiej sobie pognać rzadziej ale szybciej? Po to jest nysa Można stosować rower jako dupowóz, a setką śmigać jak należy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|