Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Lip 2009 19:16 Temat postu: Interfejs diagnostyczny do Nissanów |
|
|
Witajcie wszyscy, jestem tu nowy i na start chce się przywitać xD Szymon z Katowic, szczęśliwy posiadacz nissana 100nx gti. Wyrwałem go za śmieszną kasę i obecnie odnawiam go (blacharka, nowy lakier i takie tam) i chwyciłem problem z silnikiem, gasnie, wariuje i po szybkim przeglądnięciu tematu interfejsu do nissana (poruszany i na tym forum) wziąłem się do prac nad takim kabelkiem diagnostycznym. Obecnie jest w fazie testów i prototypu. Teraz właśnie mam do Was pytanie czy jest ktoś chętny na takie kable ponieważ zajmuje się elektroniką i diagnostyką i jestem w stanie robić takie w warunkach profesjonalnych. Jest kilka opcji na Wasze życzenie, mogę robić je z wtyczką orginalna nissana (najdroższa opcja ponieważ sama wtyczka koło 25 zł) albo moge same piny na kablu wyprowadzić z instrukcją jaki pin w jakie miejsce w gnieździe, kabel taki brałbym z viakena z Krakowa który robi bardzo fajne takie kable pinowe. Ogólnie wizje na ten temat mam taką, że będzie skrzyneczka mała z dwoma gniazdami RS-232 z jednej strony podlaczona do komputera (niestety narazie COM, może przejściówki zadziałają?) a z drugiej tez poprzez rs-232 kabel z pinami do ECU. Jakieś sugestie? pytania? Chcę to zrobić dla tego klubu i sam chętnie do niego przystąpie(może ktoś z katowic i okolic?) Przy okazji to mam dojście do częsci do naszej setki i blacharki/lakiernictwa a sam chętnie pomogę przy mechanice i diagnostyce. Zapraszam wszystkich także na kontakt via gadu - 2110097 (na niewidocznym )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Lip 2009 20:36 Temat postu: Re: Interfejs diagnostyczny do Nissanów |
|
|
pogkomp napisał: | Witajcie wszyscy, jestem tu nowy i na start chce się przywitać xD Szymon z Katowic, szczęśliwy posiadacz nissana 100nx gti. Wyrwałem go za śmieszną kasę i obecnie odnawiam go (blacharka, nowy lakier i takie tam) i chwyciłem problem z silnikiem, gasnie, wariuje i po szybkim przeglądnięciu tematu interfejsu do nissana (poruszany i na tym forum) wziąłem się do prac nad takim kabelkiem diagnostycznym. Obecnie jest w fazie testów i prototypu. Teraz właśnie mam do Was pytanie czy jest ktoś chętny na takie kable ponieważ zajmuje się elektroniką i diagnostyką i jestem w stanie robić takie w warunkach profesjonalnych. Jest kilka opcji na Wasze życzenie, mogę robić je z wtyczką orginalna nissana (najdroższa opcja ponieważ sama wtyczka koło 25 zł) albo moge same piny na kablu wyprowadzić z instrukcją jaki pin w jakie miejsce w gnieździe, kabel taki brałbym z viakena z Krakowa który robi bardzo fajne takie kable pinowe. Ogólnie wizje na ten temat mam taką, że będzie skrzyneczka mała z dwoma gniazdami RS-232 z jednej strony podlaczona do komputera (niestety narazie COM, może przejściówki zadziałają?) a z drugiej tez poprzez rs-232 kabel z pinami do ECU. Jakieś sugestie? pytania? Chcę to zrobić dla tego klubu i sam chętnie do niego przystąpie(może ktoś z katowic i okolic?) Przy okazji to mam dojście do częsci do naszej setki i blacharki/lakiernictwa a sam chętnie pomogę przy mechanice i diagnostyce. Zapraszam wszystkich także na kontakt via gadu - 2110097 (na niewidocznym ) |
Witam kolegę ze śląska
Ja byłbym zainteresowany takim kabelkiem nawet w opcji najdroższej, pytanie moje jednak brzmi, jaki program miałby współpracować z takim osprzętem ( np ten z pod linku: [link widoczny dla zalogowanych] )?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Lip 2009 20:43 Temat postu: |
|
|
jasne ze nissan data scan i inne wszystkie pod nissana i obd1 Po to wlasnie to robię abyśmy mieli dostęp do diagnostyki naszych setek i nie tylko
ps. a jaka wg Was jest uczciwa cena za taki wynalazek?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pogkomp dnia 13 Lip 2009 20:47 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Lip 2009 20:49 Temat postu: |
|
|
pogkomp napisał: | jasne ze nissan data scan i inne wszystkie pod nissana i obd1 Po to wlasnie to robię abyśmy mieli dostęp do diagnostyki naszych setek i nie tylko |
A czy ta wersja oprogramowania, którą posiadasz ( możliwe, że inna niż ta, którą podsunąłem ) obsługuje silniki GA16DS bo ver. 1.5 widzę, że nie.
pogkomp napisał: | ps. a jaka wg Was jest uczciwa cena za taki wynalazek? |
Przystępna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez obserVator dnia 13 Lip 2009 20:51 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Lip 2009 20:55 Temat postu: |
|
|
no więc obsługa wersji zależy od programu a nie mojego interfejsu, obsługuje na bank i 1,6 i mojego GTi więc dlatego piszę o tym:), więc może jutro uda mi się już dać filmik z działania interfejsu z moim gti i wtedy nic tylko zbierać zamówienia i robić
Co do ceny to myślę że na allegro są po 100 zł na com a ja za 75 lekko mogę puścić. Wiadomo, że każdego czas się ceni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Lip 2009 21:05 Temat postu: |
|
|
pogkomp napisał: | no więc obsługa wersji zależy od programu a nie mojego interfejsu, obsługuje na bank i 1,6 i mojego GTi więc dlatego piszę o tym:), więc może jutro uda mi się już dać filmik z działania interfejsu z moim gti i wtedy nic tylko zbierać zamówienia i robić
Co do ceny to myślę że na allegro są po 100 zł na com a ja za 75 lekko mogę puścić. Wiadomo, że każdego czas się ceni |
Cena nie mała, fakt.
Ponawiam pytanie, czy wiesz jaka wersja programu obsługuje silnik GA16DS? Istnieją dwie wersje silnika 1.6, ta, o którą pytam i GA16DE.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Lip 2009 21:14 Temat postu: |
|
|
wiem że takie idzie obsłużyć:
* AUS 200SX S14 (SR20DET)
* AUS 200SX S15 (SR20DET)
* AUS Maxima A32 (VQ30DE)
* AUS Pulsar N14 (GA16DE)
* AUS Pulsar N14 (SR20DE)
* AUS Pulsar N15 (GA16DE)
* AUS Pulsar N14 (SR20DE)
* AUS NX/NXR Coupe (SR20DE)
* JDM 180SX S13 (SR20DET)
* JDM Silvia S14 (SR20DE)
* JDM Silvia S15 (SR20DET)
* JDM Pulsar RNN14 GTiR (SR20DET)
* JDM Pulsar GTi (SR18DE)
* JDM 1993 Primera P10 (SR20DE)
* JDM Bluebird U14 (SR18DE)
* JDM Bluebird U15 (SR20DET)
* JDM Skyline R32 (RB20DET)
* JDM Skyline R32 GTR (RB26DETT)
* JDM Skyline R33 (RB25DET)
* JDM Skyline R33 (RB20DE)
* JDM Skyline R33 GTR (RB26DETT)
* JDM Skyline R34 (RB25DET NEO)
* JDM '94 Cefiro A32 (VQ30DE)
* JDM Avenir PWN10 (SR20DE)
* CAN '92 Infiniti G20 (SR20DE)
* US 300Z Z32 (VG30DETT)
* US Sentra B13 SE-R(SR20DE)
* US NX2000 (SR20DE)
* US NX1600(GA16DE)
* US '94 Sentra B13 (GA16DE)
* US Maxima A32 (VQ30DE)
* US '93 Altima (KA24DE)
* UK Almera N15 GTI (SR20DE)
* UK 200SX S14a (SR20DET)
* UK Micra K11 (CG13DE/CG10DE
* UK 1993 Primera P10 (SR20DE)
* FRA 200SX S14 (SR20DET)
* FRA '93 100NX 2.0 GTI (=NX coupe) (SR20DE)
* GER Almera NX (GA16DE)
* GER 200SX (SR20DET)
* GER '91 300ZX Z32 (VG30DETT)
* FIN 99 Maxima A32 (VQ30DE)
co do wersji oprogramowania to trzeba szukać i sprawdzać ale napewno najnowsza wersja co znajdziesz to będzie działać
nie sugerować się nazwami marek bo głównie chodzi o silnik który idzie diagnozować
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pogkomp dnia 13 Lip 2009 21:15 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Lip 2009 21:23 Temat postu: |
|
|
No i niestety silnik jaki posiadam nie znajduje się na owej liście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Lip 2009 21:33 Temat postu: |
|
|
ogólnie zasada jest taka że musi być łącze 14 pin nissan i wtedy zadziała tylko pytanie który programik użyć ale to myślę damy rade wyczaić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Lip 2009 21:42 Temat postu: |
|
|
pogkomp napisał: | ogólnie zasada jest taka że musi być łącze 14 pin nissan i wtedy zadziała tylko pytanie który programik użyć ale to myślę damy rade wyczaić |
W takim razie domyślam się, że posiadasz taki zestaw i zrobisz mały pokaz na jakimś spocie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Lip 2009 21:43 Temat postu: |
|
|
czytasz w moich myślach odrazu jak zrobię blacharke i lakier w moim to wybiorę się napewno:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lip 2009 7:09 Temat postu: |
|
|
a po tym wszystkim jaka bedzie roznica w silniku i w jezdzie?jakes koniki beda wieksze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lip 2009 7:20 Temat postu: |
|
|
interfejs służy do sprawdzenia stanu silnika, jego pracy, parametrów czujników itp. więc koniec strzelania czy to wina lambdy czy czegoś innego bo wszystko będzie wykazane. Co do przyrostu mocy to napewno nie ponad fabrykę xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lip 2009 7:21 Temat postu: |
|
|
moc to jak z 1.6 wyciagac 150km wystarzcy:)szkoda ze tak daleko bedzie by sobie to zalozyc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lewy dnia 14 Lip 2009 7:23 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pogkomp
stary wyjadacz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Lip 2009 7:25 Temat postu: |
|
|
hehe jeden sposób jest:P zamienić na gti xD. Dokładniej to interfejs doprowadzi silnik do igiełki i będzie chodzić idealnie (podpowie co nie tak) a zastanawia mnie zawsze podejście osób co chcą nawet i turbo założyć a nie mają (albo im się nie chce) na wymiane kabli w/n , filtrów i innych podstawowych rzeczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|