Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sob
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lip 2009 21:57 Temat postu: Jak dojsc do mniej wiecej rzeczywistego przebiegu silnika? |
|
|
Moze ktos zna jakis patent, jak okreslic mniej wiecej przebieg setki? Bo nie wiem czy u mnie licznik nie byl krecony... A chcialbym jednak znac przebieg. Jak jakis patent na to jest to prosze o pomoc.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20 Lip 2009 7:30 Temat postu: Re: Jak dojsc do mniej wiecej rzeczywistego przebiegu silnik |
|
|
Sob napisał: | Moze ktos zna jakis patent, jak okreslic mniej wiecej przebieg setki? Bo nie wiem czy u mnie licznik nie byl krecony... A chcialbym jednak znac przebieg. Jak jakis patent na to jest to prosze o pomoc.
Pozdrawiam. |
Wg statystyk średni przebieg roczny w Polsce to 16.000km. Na Zachodzie 20-25.000km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sob
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Lip 2009 10:00 Temat postu: |
|
|
A cos oprocz statystyk?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 21 Lip 2009 10:10 Temat postu: |
|
|
Sob napisał: | A cos oprocz statystyk? |
Od mechanika usłyszałem kiedyś, że w tym silniku rozrząd wytrzymuje 300 tyś km, na forum też spotkałem się z taką opinią, tak więc jeśli słychać łańcuch rozrządu to przypuszczam, że mamy do czynienia ze zbliżoną wartością.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 21 Lip 2009 11:03 Temat postu: |
|
|
obserVator napisał: | Sob napisał: | A cos oprocz statystyk? |
Od mechanika usłyszałem kiedyś, że w tym silniku rozrząd wytrzymuje 300 tyś km, na forum też spotkałem się z taką opinią, tak więc jeśli słychać łańcuch rozrządu to przypuszczam, że mamy do czynienia ze zbliżoną wartością. |
Ja natomiast spotkałem się z opinią (swoją i nie tylko) że może nadawać się do wymiany przed osiągnięciem 200tys. km Zresztą sądzę, że na zużycie łańcucha i napinaczy ma wpływ więcej czynników niż tylko przebieg (i to samo dotyczy zużycia tapicerki, wytarcia kierownicy itp.)
Nie ma pewnego patentu bo inaczej wszyscy by o nim wiedzieli i go stosowali. Zresztą i tak liczy się stan a nie na przebieg auta.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luki dnia 21 Lip 2009 11:11 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Lip 2009 11:34 Temat postu: |
|
|
Sob napisał: | Moze ktos zna jakis patent, jak okreslic mniej wiecej przebieg setki? Bo nie wiem czy u mnie licznik nie byl krecony... A chcialbym jednak znac przebieg. Jak jakis patent na to jest to prosze o pomoc.
Pozdrawiam. |
Skorzystaj z porad wróżki, ja tak uczyniłem i od tamtego pamiętnego dnia stałem się jeszcze szczęśliwszym posiadaczem 100NX'a.
p.s.
a na poważnie, już gdzieś o tym pisałem, porównywanie aut pod względem przebiegu dobre jest wśród fur maks. 5 letnich, bo do tego czasu nie opłaca się jeszcze podejmować zabawy w kręcenie licznika, a faktyczny przebieg można mniej więcej wyłapać po zużytych elementach choćby tapicerki czy wyposażenia wnętrza (na 90% nie były jeszcze wymieniane od nowości). Zatem z ciekawości zadam pytanie retoryczne, ile lat ma twoja setka, troszkę więcej niż 5?
Luki napisał: | Zresztą sądzę, że na zużycie łańcucha i napinaczy ma wpływ więcej czynników niż tylko przebieg (i to samo dotyczy zużycia tapicerki, wytarcia kierownicy itp.)
Nie ma pewnego patentu bo inaczej wszyscy by o nim wiedzieli i go stosowali. Zresztą i tak liczy się stan a nie na przebieg auta. |
W 100% zgoda, po wejściu samochodu w wiek szkolny przestaje mieć znaczenie jego faktyczny przebieg, a zaczyna mieć znaczenie realny stan techniczny, z którego oceną oczywiście wiążą się mniejsze lub większe trudności. Dodam dla mniej wtajemniczonych, że większość naszych furek nie wchodzi w wiek szkolny, a o zgrozo w pełnoletność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sob
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Lip 2009 20:21 Temat postu: |
|
|
No tak tak, mam na liczniku ~155000km, ale przy wymianie zarowek podswietlajacych zegary zauwazylem malutkie wyszczerbienie na tablicy zegarow w poblizu cyfry '1', czyli na 99% byl krecony z 255tys na 155tys i oprocz tego, chyba od tego przekrecenia nie kreca sie kilometry, tzn kreca sie dwie pierwsze cyfry od prawej czyli kilometry i dziesiatki kilometrow ale setki itd. juz nie. Ogolnie to fotel jest zniszczony od wsiadania i wysiadania, ale mechaniorzy moi mowili ze silniczek jest w bdb stanie i ladnie pracuje... A na poczatku podczas pierwszych ogledzin mowil mechanior ze te 155tys to moze byc prawdziwy przebieg... Lancuchow nie slysze i mam nadzieje ze nie uslysze. No nic dzieki za odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 23 Lip 2009 6:33 Temat postu: |
|
|
ja mam przebieg 245tys i wymienilem tylko napinacz i jest ok.mysle ze przebieg orginalny.kierownica siedzenia nie sa wytarte hmmm..ktos moze dodal przebieg:)jak dla mnie przebieg nie ma znaczenia liczy sie dbanie o auto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|