Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

JAK PODNIESC MOC!!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: 08 Sty 2007 15:04     Temat postu:

karsto napisał:
Nie orjetuje sie w cenach jako takich ukladow wydechowych.Czy za kompletny uklad wydechowy tj. kolektor 4-2-1,i caly uklad wydechowy ...3000 tysiace to duzo czy w normalnych granicach??


Aha to jest uklad robiony w firmie tuningowej.Nie znam jej nazwy bo sei nie zapytalem rozmawiale tylko z wlascicielem.Wspolpracuje ona z Xtreme tuning w pile na podchorazych.Wszystko z nierdzewki polerowane i montowane w firmie.
Powrót do góry
Coobcio
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Sty 2007 17:50     Temat postu:

Kolekotr typu 4-2-1 mogę ze stanów zciągnąć w cenie ok 700zł-750 firmy OBX...
Sam z siebie w przypadku seryjnego GA16De powinien podnieść moc do ok 105-106Km przy dowaleniu 10Nm... Gościu ma udokumentowane na kolektorze tego typu + zmieniona część wydechu że jego GA16DS osiągnęło 107KM i coś pod 140Nm czyli 17KM więcej względem seri...

W przypadku wielopunkta mogę dodatkowo zaproponować wałki rozrządu w cenie 650zł (z montażem, hamowaniem przed i hamowaniem po + regulacja zapłonu na hamowni).
Do tego myślę że nakłonił bym kolegę by w cenie do 1000zł zrobił układ wydechowy od kolektora po sam koniec (na jednym porządnym przelotowym tłumiku, wydech średnicy 52mm i oczywiście ze stali nierdzewnej)

Z tymi modyfikacjami bez dodatkowej elektroniki wyjdzie coś w okolicach 120KM i 150Nm.

Poniżej zamieszczam wykres Sunnego 1,6 na wałkach odemnie + kolektor i wydech robił sobie właściciel (dolot seria):
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze nie bawiłem się co dają modyfikacje głowicy w tych silnikach i porządne doloty... stożek przy akumulatorze połączony z długą rurą na fi 70mm w przypadku silnika z tej samej rodziny (GA14DE) dodał 3KM i 1.2Nm myślę że w 1,6 będą zbliżone wartości... Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siara64




Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KOŚCIAN WLKP.

PostWysłany: 08 Sty 2007 19:01     Temat postu:

Prex napisał:
karsto napisał:
Nie orjetuje sie w cenach jako takich ukladow wydechowych.Czy za kompletny uklad wydechowy tj. kolektor 4-2-1,i caly uklad wydechowy ...3000 tysiace to duzo czy w normalnych granicach??


Wow, jak dla mnie to cena z kosmosu!!!



JAK DLA MNIE 2000zł TO MEGA KOSMOS ZA WLOT PRZELOY WYLOT! Very Happy
MOJA NYSA KOSZTOWAŁA TYLE! Very Happy
SZKODA TYLE KASY NA 20 KONI WIĘCEJ! Very Happy
NIE PAKUJ SIĘ W TO! Very Happy
ZMIEŃ AUTO NA Z WIĘKSZYM POWEREM! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz_lublin




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 08 Sty 2007 19:46     Temat postu:

Coobcio, ja tyle to juz mam Wink jeszcze kolektor od Sentry i SMT6 na montarz czeka i szczerze to nie licze na 120 km na te 150 Nm to moze i tak ale KM to nie wiem, hamownia prawde powie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coobcio
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 08 Sty 2007 23:35     Temat postu:

Ze względu na bezpieczeństwo i stroję tylko na hamownie - każdą nawet najmniejszą zmianę odrazu widać w postaci wykresów które można na siebie nałożyć.
Co do włożonej gotówki i uzyskiwane przyrosty GA16De to silnik rewelacja...
NA dobrą sprawę do SR20DE za 2000zł to nawet wałków rozrządu się odpowiednich nie kupi (po których trzeba wprowadzić korekty dawek paliwa i zapłonu)...
Alternatywa tańsza to wałki polskiej produkcji ew przerabiane w polsce seryjne.
20KM w GA16 jest cholernie odczówalne, w przypadku Sunnego Jordiego pozwoliło to osiągać setkę w 8 sek (pomiary na Drift Boxie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz_lublin




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 19 Maj 2007 10:46     Temat postu:

No i ma hamownie sie wybrałem wreszcie, nie ukrywam ze oczekiwałem 110 hp ale 160 Nm to haha, nawet nie sądziłem ze do 150 się zbliżę a tu jaka niespodzianka. Coobcio stwierdził ze musze miec wałki źle ustawione i dlatego po 5000 moc leci na łeb. jak znajde chwile to musze to zobaczyć.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 19 Maj 2007 16:35     Temat postu:

Coobcio napisał:

Poniżej zamieszczam wykres Sunnego 1,6 na wałkach odemnie + kolektor i wydech robił sobie właściciel (dolot seria):
[link widoczny dla zalogowanych]


wszystko fajnie tylko widzę że temp. to 14 C, ciekawe jaki byłby wynik przy normalnej "letniej" temp.

lukasz_lublin napisał:
...hamownia prawde powie.


hehe i tak i nie. Trzeba się ostro napocić żeby podczas pomiarów warunki na hamowni były zbliżone do tych panujących podczas jazdy po drodze (identyczne nie będą nigdy). A jak wiadomo nie na wykresie (papierze) są potrzebne te wszystkie dokładane kucyki, a w fizycznym przełożeniu na asfalt, czyli tam gdzie się bezpośrednio korzysta z tego przyrostu mocy.

lukasz_lublin napisał:
No i ma hamownie sie wybrałem wreszcie, nie ukrywam ze oczekiwałem 110 hp ale 160 Nm to haha, nawet nie sądziłem ze do 150 się zbliżę a tu jaka niespodzianka. Coobcio stwierdził ze musze miec wałki źle ustawione i dlatego po 5000 moc leci na łeb. jak znajde chwile to musze to zobaczyć.
[link widoczny dla zalogowanych]


No i coobcio ma racje mówiąc że jest coś nie tak, max moc powinieneś w 1,6 uzyskiwać przy ok. 6000obr, a ty ja masz przy 5000. Co do momentu jest juz OK - uzyskiwany w granicach fabrycznych 4000obr, no a wartość momentu faktycznie robi wrażenie! - względem serii dla 1,6 wzrost o ponad 20Nm - szacunek Wink Mawiają że moment to podstawa, więc się ciesz i klaskaj uszami Laughing
No ale ta "przedwczesna" moc daje do myślenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 20 Maj 2007 8:53     Temat postu:

o stary jak ty uzyskałes taki momencior? ja własnie zerknolem na sow wykres to mam tylko 141Nm Sad ale juz nie bawem przystepuje do dalszej walki niech no tylko w pracy bedzie mniejszy ruch

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz_lublin




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 20 Maj 2007 12:00     Temat postu:

no jakoś tak wyszło, ale martwi mnie ten spadek mocy już przy 5000.
A jeszcze do tego ktoś w nocy chciał mi zapieprzyc tłumik końcowy i mu sie nie udało ale pogioł mi go torche i wyłamamł z mocowań. Podłość ludzka nie zna granic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Seba




Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Maj 2007 12:54     Temat postu:

lukasz_lublin napisał:

A jeszcze do tego ktoś w nocy chciał mi zapieprzyc tłumik końcowy i mu sie nie udało ale pogioł mi go torche i wyłamamł z mocowań. Podłość ludzka nie zna granic.
eee znowu? z tego co pamiętam już kiedyś ktoś próbował Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 20 Maj 2007 14:33     Temat postu:

lukasz_lublin napisał:
no jakoś tak wyszło, ale martwi mnie ten spadek mocy już przy 5000.
A jeszcze do tego ktoś w nocy chciał mi zapieprzyc tłumik końcowy i mu sie nie udało ale pogioł mi go torche i wyłamamł z mocowań. Podłość ludzka nie zna granic.


to ześ mi powiedział :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Coobcio
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Grochów
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 21 Maj 2007 16:13     Temat postu:

Gościu napisał:
o stary jak ty uzyskałes taki momencior?

Wszystkie poprzednie modyfikacje + jakoś niepoprawnie ustawione wałki rozrządu, obstawiam opóźniony o jeden ząbek wałek wydechowy.
Powyżej 5000obr.min auto ewidentnie zdycha a ponadto ma bardzo nierówne wolne obr...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 21 Maj 2007 19:29     Temat postu: moc

.......
Powrót do góry
lukasz_lublin




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 22 Maj 2007 13:05     Temat postu:

Zmiany :
-wydech 2"
-CAI + stożek.
-filterek na odmę
-stabilizator napiecia(czy jakoś tak, nie wiem czy działa)
-przyspieszony zapłon
-brak ERG
-wałki od GA16DS j
-wypolerowany kolektor dolotowy z Sentry
-przepływka w fi 66
-pompa paliwa 255
-4-2-1 :diabel2:
-SMT6
-regulator ciśnienia paliwa
- przepustnica z SR20
... tyle


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 22 Maj 2007 13:34     Temat postu:

lukasz_lublin napisał:
Zmiany :
-wydech 2"
-CAI + stożek.
-filterek na odmę
-stabilizator napiecia(czy jakoś tak, nie wiem czy działa)
-przyspieszony zapłon
-brak ERG
-wałki od GA16DS j
-wypolerowany kolektor dolotowy z Sentry
-przepływka w fi 66
-pompa paliwa 255
-4-2-1 :diabel2:
-SMT6
-regulator ciśnienia paliwa
- przepustnica z SR20
... tyle

A efekt jakiś jest?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin