Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 08 Sty 2007 15:04 Temat postu: |
|
|
karsto napisał: | Nie orjetuje sie w cenach jako takich ukladow wydechowych.Czy za kompletny uklad wydechowy tj. kolektor 4-2-1,i caly uklad wydechowy ...3000 tysiace to duzo czy w normalnych granicach?? |
Aha to jest uklad robiony w firmie tuningowej.Nie znam jej nazwy bo sei nie zapytalem rozmawiale tylko z wlascicielem.Wspolpracuje ona z Xtreme tuning w pile na podchorazych.Wszystko z nierdzewki polerowane i montowane w firmie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Sty 2007 17:50 Temat postu: |
|
|
Kolekotr typu 4-2-1 mogę ze stanów zciągnąć w cenie ok 700zł-750 firmy OBX...
Sam z siebie w przypadku seryjnego GA16De powinien podnieść moc do ok 105-106Km przy dowaleniu 10Nm... Gościu ma udokumentowane na kolektorze tego typu + zmieniona część wydechu że jego GA16DS osiągnęło 107KM i coś pod 140Nm czyli 17KM więcej względem seri...
W przypadku wielopunkta mogę dodatkowo zaproponować wałki rozrządu w cenie 650zł (z montażem, hamowaniem przed i hamowaniem po + regulacja zapłonu na hamowni).
Do tego myślę że nakłonił bym kolegę by w cenie do 1000zł zrobił układ wydechowy od kolektora po sam koniec (na jednym porządnym przelotowym tłumiku, wydech średnicy 52mm i oczywiście ze stali nierdzewnej)
Z tymi modyfikacjami bez dodatkowej elektroniki wyjdzie coś w okolicach 120KM i 150Nm.
Poniżej zamieszczam wykres Sunnego 1,6 na wałkach odemnie + kolektor i wydech robił sobie właściciel (dolot seria):
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze nie bawiłem się co dają modyfikacje głowicy w tych silnikach i porządne doloty... stożek przy akumulatorze połączony z długą rurą na fi 70mm w przypadku silnika z tej samej rodziny (GA14DE) dodał 3KM i 1.2Nm myślę że w 1,6 będą zbliżone wartości...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siara64
Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KOŚCIAN WLKP.
|
Wysłany: 08 Sty 2007 19:01 Temat postu: |
|
|
Prex napisał: | karsto napisał: | Nie orjetuje sie w cenach jako takich ukladow wydechowych.Czy za kompletny uklad wydechowy tj. kolektor 4-2-1,i caly uklad wydechowy ...3000 tysiace to duzo czy w normalnych granicach?? |
Wow, jak dla mnie to cena z kosmosu!!! |
JAK DLA MNIE 2000zł TO MEGA KOSMOS ZA WLOT PRZELOY WYLOT!
MOJA NYSA KOSZTOWAŁA TYLE!
SZKODA TYLE KASY NA 20 KONI WIĘCEJ!
NIE PAKUJ SIĘ W TO!
ZMIEŃ AUTO NA Z WIĘKSZYM POWEREM!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08 Sty 2007 19:46 Temat postu: |
|
|
Coobcio, ja tyle to juz mam jeszcze kolektor od Sentry i SMT6 na montarz czeka i szczerze to nie licze na 120 km na te 150 Nm to moze i tak ale KM to nie wiem, hamownia prawde powie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Sty 2007 23:35 Temat postu: |
|
|
Ze względu na bezpieczeństwo i stroję tylko na hamownie - każdą nawet najmniejszą zmianę odrazu widać w postaci wykresów które można na siebie nałożyć.
Co do włożonej gotówki i uzyskiwane przyrosty GA16De to silnik rewelacja...
NA dobrą sprawę do SR20DE za 2000zł to nawet wałków rozrządu się odpowiednich nie kupi (po których trzeba wprowadzić korekty dawek paliwa i zapłonu)...
Alternatywa tańsza to wałki polskiej produkcji ew przerabiane w polsce seryjne.
20KM w GA16 jest cholernie odczówalne, w przypadku Sunnego Jordiego pozwoliło to osiągać setkę w 8 sek (pomiary na Drift Boxie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Maj 2007 10:46 Temat postu: |
|
|
No i ma hamownie sie wybrałem wreszcie, nie ukrywam ze oczekiwałem 110 hp ale 160 Nm to haha, nawet nie sądziłem ze do 150 się zbliżę a tu jaka niespodzianka. Coobcio stwierdził ze musze miec wałki źle ustawione i dlatego po 5000 moc leci na łeb. jak znajde chwile to musze to zobaczyć.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Maj 2007 16:35 Temat postu: |
|
|
Coobcio napisał: |
Poniżej zamieszczam wykres Sunnego 1,6 na wałkach odemnie + kolektor i wydech robił sobie właściciel (dolot seria):
[link widoczny dla zalogowanych]
|
wszystko fajnie tylko widzę że temp. to 14 C, ciekawe jaki byłby wynik przy normalnej "letniej" temp.
lukasz_lublin napisał: | ...hamownia prawde powie. |
hehe i tak i nie. Trzeba się ostro napocić żeby podczas pomiarów warunki na hamowni były zbliżone do tych panujących podczas jazdy po drodze (identyczne nie będą nigdy). A jak wiadomo nie na wykresie (papierze) są potrzebne te wszystkie dokładane kucyki, a w fizycznym przełożeniu na asfalt, czyli tam gdzie się bezpośrednio korzysta z tego przyrostu mocy.
lukasz_lublin napisał: | No i ma hamownie sie wybrałem wreszcie, nie ukrywam ze oczekiwałem 110 hp ale 160 Nm to haha, nawet nie sądziłem ze do 150 się zbliżę a tu jaka niespodzianka. Coobcio stwierdził ze musze miec wałki źle ustawione i dlatego po 5000 moc leci na łeb. jak znajde chwile to musze to zobaczyć.
[link widoczny dla zalogowanych] |
No i coobcio ma racje mówiąc że jest coś nie tak, max moc powinieneś w 1,6 uzyskiwać przy ok. 6000obr, a ty ja masz przy 5000. Co do momentu jest juz OK - uzyskiwany w granicach fabrycznych 4000obr, no a wartość momentu faktycznie robi wrażenie! - względem serii dla 1,6 wzrost o ponad 20Nm - szacunek Mawiają że moment to podstawa, więc się ciesz i klaskaj uszami
No ale ta "przedwczesna" moc daje do myślenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 20 Maj 2007 8:53 Temat postu: |
|
|
o stary jak ty uzyskałes taki momencior? ja własnie zerknolem na sow wykres to mam tylko 141Nm ale juz nie bawem przystepuje do dalszej walki niech no tylko w pracy bedzie mniejszy ruch
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20 Maj 2007 12:00 Temat postu: |
|
|
no jakoś tak wyszło, ale martwi mnie ten spadek mocy już przy 5000.
A jeszcze do tego ktoś w nocy chciał mi zapieprzyc tłumik końcowy i mu sie nie udało ale pogioł mi go torche i wyłamamł z mocowań. Podłość ludzka nie zna granic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Seba
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Maj 2007 12:54 Temat postu: |
|
|
lukasz_lublin napisał: |
A jeszcze do tego ktoś w nocy chciał mi zapieprzyc tłumik końcowy i mu sie nie udało ale pogioł mi go torche i wyłamamł z mocowań. Podłość ludzka nie zna granic. | eee znowu? z tego co pamiętam już kiedyś ktoś próbował
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 20 Maj 2007 14:33 Temat postu: |
|
|
lukasz_lublin napisał: | no jakoś tak wyszło, ale martwi mnie ten spadek mocy już przy 5000.
A jeszcze do tego ktoś w nocy chciał mi zapieprzyc tłumik końcowy i mu sie nie udało ale pogioł mi go torche i wyłamamł z mocowań. Podłość ludzka nie zna granic. |
to ześ mi powiedział :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 21 Maj 2007 16:13 Temat postu: |
|
|
Gościu napisał: | o stary jak ty uzyskałes taki momencior? |
Wszystkie poprzednie modyfikacje + jakoś niepoprawnie ustawione wałki rozrządu, obstawiam opóźniony o jeden ząbek wałek wydechowy.
Powyżej 5000obr.min auto ewidentnie zdycha a ponadto ma bardzo nierówne wolne obr...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 21 Maj 2007 19:29 Temat postu: moc |
|
|
.......
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22 Maj 2007 13:05 Temat postu: |
|
|
Zmiany :
-wydech 2"
-CAI + stożek.
-filterek na odmę
-stabilizator napiecia(czy jakoś tak, nie wiem czy działa)
-przyspieszony zapłon
-brak ERG
-wałki od GA16DS j
-wypolerowany kolektor dolotowy z Sentry
-przepływka w fi 66
-pompa paliwa 255
-4-2-1 :diabel2:
-SMT6
-regulator ciśnienia paliwa
- przepustnica z SR20
... tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22 Maj 2007 13:34 Temat postu: |
|
|
lukasz_lublin napisał: | Zmiany :
-wydech 2"
-CAI + stożek.
-filterek na odmę
-stabilizator napiecia(czy jakoś tak, nie wiem czy działa)
-przyspieszony zapłon
-brak ERG
-wałki od GA16DS j
-wypolerowany kolektor dolotowy z Sentry
-przepływka w fi 66
-pompa paliwa 255
-4-2-1 :diabel2:
-SMT6
-regulator ciśnienia paliwa
- przepustnica z SR20
... tyle |
A efekt jakiś jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|