Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
crazywojtus
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 13 Cze 2008 15:20 Temat postu: jak sprawdzić czy impulsator działa?? |
|
|
Czy wystarczy odłączyć kostkę, podnieść autko na podnośnik, odpalić autko żeby koła się kręciły i powinno na mierniku jakieś impulsy elektryczne wskazywać?? Czy to działa podobnie jak dynamo? Już kiedyś poruszałem temat tego sensora ale bez odzewu, może tym razem się uda. Nadal licznik nie pokazuje prędkości Na nowy sensor szkoda mi kasy bo to duży wydatek:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Gru 2015 18:42 Temat postu: |
|
|
Podpinam się pod pytanie kolegi wyżej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 07 Gru 2015 20:47 Temat postu: |
|
|
Układ zazwyczaj to hallotron z tranzystorem. Prawidłowe działanie będzie można dokładnie sprawdzić na analizatorze widma, wykres będzie miał schemat prostokątny, a częstotliwość będzie się zmieniać wraz z prędkością.
Najłatwiej sprawdzić to pożyczyć inny impulsator. Wychodzą od niego dwa albo trzy kable. Jest to plus, masa i impulsy. Nie wiem jak jest w DE, bo miałem gaźnikowca z linką. Jeśli ma dwa przewody to masa jest na obudowie. Podpinasz napięcie do plusa i... kręcisz Na wyjściu przewodu z impulsami powinno się pojawiać i znikać napięcie.
Nie wiem tylko jakie tam idzie napięcie w NXie. Może 5V, może 12? Trzeba szukać w manualu. Chyba też i w nim znajdziesz opis jak to sprawdzić, tylko że English language skills required.
... aaa najczęściej to na liczniku robią się zimne luty i wystarczy przelutować wszystko, łącznie z układem sterującym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 07 Gru 2015 20:48 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Gru 2015 15:18 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | Układ zazwyczaj to hallotron z tranzystorem. Prawidłowe działanie będzie można dokładnie sprawdzić na analizatorze widma, wykres będzie miał schemat prostokątny, a częstotliwość będzie się zmieniać wraz z prędkością.
Najłatwiej sprawdzić to pożyczyć inny impulsator. Wychodzą od niego dwa albo trzy kable. Jest to plus, masa i impulsy. Nie wiem jak jest w DE, bo miałem gaźnikowca z linką. Jeśli ma dwa przewody to masa jest na obudowie. Podpinasz napięcie do plusa i... kręcisz Na wyjściu przewodu z impulsami powinno się pojawiać i znikać napięcie.
Nie wiem tylko jakie tam idzie napięcie w NXie. Może 5V, może 12? Trzeba szukać w manualu. Chyba też i w nim znajdziesz opis jak to sprawdzić, tylko że English language skills required.
... aaa najczęściej to na liczniku robią się zimne luty i wystarczy przelutować wszystko, łącznie z układem sterującym. |
Wymieniłem licznik na nowy, sprawny i identyczna sytuacja, wszystko działa oprócz prędkościomierza więc chyba pozostał impulsator ewentualnie ktoś wcześniej w innym temacie pisał coś o przekaźniku? Tylko gdzie go znaleźć i jak sprawdzić czy jest sprawny? Dodam, że wszystkie napisy ze skrzynek z przekaźnikami rozmazały się ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Megarol
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: 01 Sty 2016 22:40 Temat postu: |
|
|
bez napisów? to ja nie wiem. jest to trudne. trzeba jechać do mechanika.
warn nr 1. Thoms. Prosze pisać z sensem, a nie byle co.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darknstar
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 20 Sty 2016 10:59 Temat postu: |
|
|
Witam
Miałem też kiedyś problem z brakiem odczytu na liczniku. Wymieniłem licznik, sprawdzałem wiązkę kabli, wykręcałem impulsator też był dobry. Co się okazało?. Ktoś od kogo kupowałem wmontował impulsator, który rzeczywiście pasował do gniazda ale nie zazębiał się z mechanizmem w skrzyni biegów, mimo, że był sprawny to był za krótki. Kupiłem więc na szrocie za 25 zł używkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|