Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 16 Mar 2006 20:46 Temat postu: Jazda na tzw. luzie |
|
|
Kiedy jest ekonomiczniej -na luzie czy na biegu? No własnie - w silnikach z gaźnikiem jest taki el.zawór ,który odcina paliwo - ale czy jest taka sytuacja jak w silnikach na wtrysku , że jak jedziemy na biegu i puścimy pedał gazu np. z górki ,to jedziemy na tzw. cut-off i paliwo jest odcięte.Sprężane jest same powietrze i jedziemy za darmo na bank.W autach z zegarem chwilowego zużycia paliwa pokazuje ZERO i tak jest. Ale czy w gaźniku ten el.zawór też tak działa :
Spotkałem sie ze sprzecznymi opiniami na ten temat.
Oczywiście pomijam sprawę,że jazda na biegu jest bezpiecznejsza i takie tam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Mar 2006 21:34 Temat postu: |
|
|
z tego co slyszalem na gazniku spala benzyne na luzie i nawet w autach na wtrysku posiadajace jedynie instalacje gazowe II gen.takze. Ja osobiscie zawsze jade na biegu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 16 Mar 2006 21:43 Temat postu: Re: Jazda na tzw. luzie |
|
|
tarsar napisał: | Kiedy jest ekonomiczniej -na luzie czy na biegu? No własnie - w silnikach z gaźnikiem jest taki el.zawór ,który odcina paliwo - ale czy jest taka sytuacja jak w silnikach na wtrysku , że jak jedziemy na biegu i puścimy pedał gazu np. z górki ,to jedziemy na tzw. cut-off i paliwo jest odcięte.Sprężane jest same powietrze i jedziemy za darmo na bank.W autach z zegarem chwilowego zużycia paliwa pokazuje ZERO i tak jest. Ale czy w gaźniku ten el.zawór też tak działa : |
Wg mojego stanu wiedzy w gaźniku paliwo podawane jest zawsze. Zużycie na biegu jałowym (luzie) to ok. 0.8l/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AndyP
stary wyjadacz
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: swarzędz
|
Wysłany: 16 Mar 2006 21:50 Temat postu: |
|
|
a ja jak dojeżdżam gdzieś do świateł albo jakoś tak, to wrzucam luz.
A co mi tam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 16 Mar 2006 22:12 Temat postu: |
|
|
Ja podobnie jak AndyP przed światłami albo jak trafi się jakaś ładna górka to zawsze wrzucam na luuzzz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 16 Mar 2006 22:28 Temat postu: |
|
|
ja roznie , jak jade na pb to zwalniam biegami bo wtedy fajnei bulgocze w tłumniku a jak na gazie to juz mnie bulgocze, ale zawsze bezpiczneij na biegu :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Mar 2006 22:39 Temat postu: |
|
|
nigdy na luz ,tego sie nie robi .
stala predkosc obrotowa - malo pali
poruszac sie w zakresie najwiekszego momentu obrotowego moje gti pali mniej jak go krece do 5 000 niz do 3500.szybciej i taniej
w motocyklu mam brak luzu i cale szczescie .jechalem Yamaha z walnietym wodzikiem i zlapala luz miedzy 4 a 5 biegiem .malo brakowalo mial bym szlifa.kiepsko sie wtedy prowadzi motocykl jak i samochod...
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 17 Mar 2006 15:25 Temat postu: |
|
|
Luz? Eeee, hamujemy redukcją A co do zuzycia paliwa to nie wiem
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 17 Mar 2006 15:49 Temat postu: |
|
|
Generalnie chodzi mi o to, czy wiekszy przepał jest gdy lecimy np.80km/h na piątce i puszczamy gaz(przy okazji mamy hamowanie silnikiem), czy gdy wrzucimy luzik.
Ale przy gaźniku wydaje mi się , że zawsze coś tego paliwa idzie, w przeciwieństwie na biegu przy wtrysku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 17 Mar 2006 22:32 Temat postu: |
|
|
hmmmm.. nigdy nie zwracalam uwagi na to czy na luzie mi pali paliwko czy nie.... poprostu jak mam gorke to jade na luzie potem przyspieszam... i to bez wzgledu czyjade nissanem czy audina na gaz.. taki odruch .... gdzies tam w pod swiadomosci jest szufladka gdzie pisze ze na luzie nie pali albo w minimalnym stopniu .... ale rzeczywistosc jest inna... kiedys uslyszalam ze nawet na luzie jadac to czy na gazniku czy na wtrysku autko spala paliwo, tak samo jak stoisz wkorku z zapalonym silnikiem... nie wiem ile w tym prawdy.... tak czy inaczerj odruch zostal... tak samo jak przy hamowaniu nie zawze ale sie zdaza ze wrzucam na luz i chamuje .... zaznaczam ze w zimie to hamowanie silnikowe......
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 17 Mar 2006 23:54 Temat postu: |
|
|
Na luzzzz - inaczej na taksiarza panowie uuuu to niedobrze, samochód leci wtedy bezwładny koła niemają takiej przyczepności jak na biegu i nie zawsze np. układ hamulcowy działa tak jak należy... niemowie tego głowy tylko kiedyś to oglądałem w jakimś programie.... niemowiąc o tym że wasza reakcja gdy auto wpadnie w poślizg będzie opożniona...... ZAWSZE na biegu... na luzie jeżdżą taksiarze.. pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 18 Mar 2006 0:36 Temat postu: |
|
|
dokładnie ja nigdy nie wrzucam luzu, napoczątku na eLce dawałem to facet sie rzucał, to jest dla bezpieczeństwa głownie gdy silnik z niewiadomych przyczyn zgasł układ serwo przestało by funkcjonowac pedał hamulca stwardniał i lipa.........
|
|
Powrót do góry |
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Mar 2006 9:44 Temat postu: |
|
|
byl kiedys filmik na streetracingu jak gosc jechal sobie autem i krecil film, w pewnym momencie na czerwonym jedzie ciezarowka, gosc przytomnie w dal gaz do dechy i uciekl przed nia...po tym filmie przestalem jezdzic na luzie...pewnie jakby nie jechal na biegu nie zdarzylby.Z reszta ile moze palic wiecej? 0,1 litra?Nawet jakby bylo to nawet litr to i tak nie oszczedzalbym na swoim bezpieczenstwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 18 Mar 2006 9:48 Temat postu: |
|
|
Nieuważnie czytacie - pomijam kwestię bezpieczeństwa - wiadomo na biegu bezpieczniej.
Agusia- auto czy to na wtrysku czy na gaźniku zawsze coś tam bierze paliwka podczas pracy na biegu jałowym , czyli na luzie.
Natomiast na biegu i puszczeniu gazu wtrysk bierze ZERO paliwka. A gaźnik "coś" ciągnie w tej konkretnej sytuacji. Rozchodzi się tylko o to , czy więcej jest tego "coś" w porównaniu z jazdą na luzie. Ale nie widzę, przy gaźniku jakiejś wielkiej różnicy...Amen
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 18 Mar 2006 12:15 Temat postu: |
|
|
z tym sie zgodze..... mam taki wskaznik teraz w passacie i mialem w a3... gdy silnik pracuje na luzie zawsze pojawia sie jakas liczba oczywiscie zalezy od temp. silnika czasem nawet 15 L najczesciej ok 2.... gdy jade na biegu bez dodania gazu jest 0.0 L... cos w tym jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
|