Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 21 Paź 2006 15:55 Temat postu: Konie i Niutony |
|
|
Tyle się mówi przy tuningu o koniach mechanicznych (KM) i Niutonometrach (NM)[na pewno dobrze rozszyfrowałem skrót? ]. O ile wiem że kuce są od tego żeby nasze autko miało większą moc, a dzięki temu szybciej się zbierać i szybciej jeździć, to do czego są NM? i co jest ważniejsze? Moglibyście tak w przystępny sposób wytłumaczyć, ale tak po fachowemu też troche
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 21 Paź 2006 16:20 Temat postu: Re: Konie i Niutony |
|
|
Cieszyn napisał: | Tyle się mówi przy tuningu o koniach mechanicznych (KM) i Niutonometrach (NM)[na pewno dobrze rozszyfrowałem skrót? ]. O ile wiem że kuce są od tego żeby nasze autko miało większą moc, a dzięki temu szybciej się zbierać i szybciej jeździć, to do czego są NM? i co jest ważniejsze? Moglibyście tak w przystępny sposób wytłumaczyć, ale tak po fachowemu też troche |
Różne mądre głowy debatowały nad kwestią co ważniejsze - moc czy moment. I do niczego nie doszły.
Tu możesz się nieco dokształcić z teorii:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 22 Paź 2006 6:43 Temat postu: |
|
|
Dlamnie to jest tak moc(Km) odpowiada ze predkosc a moment oborotowy(Nm) za "kopa". na przykladzie roweru gorskiego:) przelozenie 1-7 ogormy moment obrotowy mozna smigac na jednym kole wjechac pod kazda gorke i nie umrzec:) ale rozpedzic sie na tym przelozeniu to nie bardzo :p Natomiat przelozenie 3-7 zapewnia duza predkosc ale zeby ja osagnac trzeba troche czasu i wysiłku.
I jak troche jasniej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 22 Paź 2006 7:53 Temat postu: |
|
|
No troche troche... ale to i tak zagmatwane tematy musze sie jeszcze dokształcić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Seba
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Paź 2006 11:51 Temat postu: |
|
|
ja to rozumuję po chłopsku na rowerach od dawna nie jeździłem ale podobnie sobie tłumaczę jak Gościu- moment odpowiada za przyspieszenie, konie za prędkość. a co jest ważniejsze? to zależy od przeznaczenia auta- czy na prostą, na tor czy zwykłą dynamiczną jazdę po mieście. z momentem też nie ma co przesadzać bo opony nie przeniosą tego na drogę i zamiast zysków będą straty.
konie i niutonometry idą w parze- nie można uzyskać dobrych osiągów mając jedno nieproporcjonalne do drugiego.
chociaż mogę się mylić bo się na tym zbytnio nie znam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
iro
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Paź 2006 13:10 Temat postu: |
|
|
a mi sie wydaje ze w danum momecie obrotowym uzyskujesz najwieksza moc KM czyli max ale tez nie jestem do konca pewny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 22 Paź 2006 13:58 Temat postu: |
|
|
Seba napisał: |
konie i niutonometry idą w parze- nie można uzyskać dobrych osiągów mając jedno nieproporcjonalne do drugiego. |
Oczywiście że KM i Nm idą w parze i tak jest najlepiej, ale są przypadki ekstremalnie niskich Nm w stosunku do mocy i na odwrót, zdarza się to nawet w szybkich autach. Np. Hondy 1.6 z VTec'ami mają wyjątkowo niski moment obrotowy dajmy na to jakieś 120Nm i przy tym dużo mocy, i przyzwoite osiągi, ale to dlatego że z małej pojemności nie uzyska się dużego momentu. Odwrotnie jest w samochodach amerykańskich gdzie ogromne pojemności jak 5.7 L mają zaledwie 345 koni a przy tym ok. 500Nm, nie wspomnę już o dieslach gdzie mamy z poj 1.9 jakies 300Nm i tylko 100kucyków.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 22 Paź 2006 14:29 Temat postu: |
|
|
Bardzo wazny w tych Mn i HP jest krzywa danej wartosci, jak moment jest wysoki i plaski to bomba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 22 Paź 2006 20:24 Temat postu: |
|
|
Gościu napisał: | Bardzo wazny w tych Mn i HP jest krzywa danej wartosci, jak moment jest wysoki i plaski to bomba |
bardzo łatwo można to poprawić właśnie przy pomocy SMT6 i wtedy im mniej poszarpana krzywa tym płynniejsze przyspieszanie.
Za ok. tydzień mój Nissan będzie strojony na hamowni bo właśnie skończyłem docierać silnik po remoncie i obróbce głowicy.
Ciekawe czy mocy i momentu przybędzie, czy wręcz odwrotnie, bo z głowicami to delikatna sprawa i trzeba się na tym znać.. ja się nie znam ale mam nadzieję, że głowicowiec był dobrym fachowcem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Seba
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Paź 2006 6:21 Temat postu: |
|
|
ceremony napisał: | Hondy 1.6 z VTec'ami mają wyjątkowo niski moment obrotowy dajmy na to jakieś 120Nm i przy tym dużo mocy, i przyzwoite osiągi, ale to dlatego że z małej pojemności nie uzyska się dużego momentu. Odwrotnie jest w samochodach amerykańskich gdzie ogromne pojemności jak 5.7 L mają zaledwie 345 koni a przy tym ok. 500Nm, nie wspomnę już o dieslach gdzie mamy z poj 1.9 jakies 300Nm i tylko 100kucyków. | tu faktycznie- japońce z małych pojemności wyciągają ile się da dlatego samochodzy chodzą jak maszynki do włosów, a amerykańce wielkich pojemności już nie rozbudowują- stąd te 'bulgoty'
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 23 Paź 2006 9:11 Temat postu: |
|
|
W naszych Nissanach fajne jest to, że Nm i KM rosną w miarę równowmiernie w stosunku do siebe podczas modyfikacji, nie mamy ani zamało jednego ani drugiego, wszystko akurat a do tego wysokie obroty, czyli to co każdy lubi miedzy innymi dlatego Nissan jest wyjątkową marką..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 23 Paź 2006 23:02 Temat postu: |
|
|
O to ja tez z checia odwiedze hamowinie moze jakas znizke dostaniemy musze zobaczyc ile dal ten uklad wydchowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Paź 2006 1:54 Temat postu: |
|
|
Hehe mam nadzieje że Ceremo mi jaj nie urwie
Jego dawny wykres po wymianie wałków i wstępnym strojeniu:
Ps. Moc to jest nic innego jak przelicznik momentu obrotowego przez obroty... Im wiecej momentu mamy tym bardizej sięodpychamy, w seryjnych silnikach bywa tak że jest sporo momentu na dole ale brakuje go na góże (auto tam jest mulaste) i dlatego kiepsko przyspiesza... JAkby nie zmienić max wartości momentu obrotowego a przenieść go jedynie w górę to uzyskamy ekstra konie i poprawe przeyspeiszenia (kosztem elastyczności).
Jak wiadomo w sprincie korzysta się w przedziale wysokich obrotów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 27 Paź 2006 3:55 Temat postu: |
|
|
Kuba nie wiem skąd wytrzasnąłeś ten wykres, ale to nie jest mój wykres, ja serii nie hamowałem, a jak bylismy na hamowni po wałkach to było 165 KM zapierwszym razem, a to jakieś z dupy wartości tu są, jesteś pewien, że to moja nysa? jakieś: "nissan 100nx z większą zwężką" przecież to nie ja..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Seba
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Paź 2006 4:09 Temat postu: |
|
|
Ceremony oj czemu nie chcesz się przyznać? masz jakieś swoje wykresy?
Coobcio- fajnie że tu jesteś. chętnie czytam ciebie na nkp i fajnie że teraz i tu będziesz świecił wiedzą
ps. samo przesunięcie momentu obrotowego może dodać lub odjąć konie?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|