|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NadiR
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 01 Kwi 2007 11:52 Temat postu: |
|
|
Konserwował ktoś sam podwozie BOLLem ? Ile kg trzeba ? Z 3kg bedzie dobrze ?
I cortaninu F ile ? Mam 0,5 l wystarczy ? Wydaje mi się ze mało, 1l powinien wystarczyć.
W końcu zabieram sie za podwozie i jeszcze prawe nadkole + progi barankiem i zakładam progi od GTika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 02 Kwi 2007 16:13 Temat postu: |
|
|
Tak przeglądam forum od dłuższego i pozwolę sobie wyskrobać pierwszy konkretniejszy post jako, że i zabezpieczaniem aut param się co jakiś czas.
W czerwcu przejmuję pałeczkę po Gościu. Znaczy jego furkę
Odnośnie zabezpiecznia aut to wyróżnię 2 rodzaje zabezpieczenia nadwozia/podwozia.
Do profili zamkniętych stosuje się preparat Fluidol. Przy zakupie jest to puszka gęstego 'wosku'. Fluidol rozcieńcza się a następnie wtryskuje w profile zamknięte.
Potrzebne narzędzia to kompresor, pistolet natryskowy z końcówką pod 'baranka' wraz z gumowym przedłużeniem dyszy.
Ew. są w sprzedaży Fluidole w szpraju Moim zdaniem mija się z celem bo nie dotrze wszędzie.
Osobiście mieszam Fluidol z olejem gdyż powoduje on, że fluidol do końca nie zaschnie, pozostanie tłusty i będzie wypierał wodę. Stosowane w zamkniętych profilach, gdzie nie ma otworów spływowych wody (tak aby ich nie zapchać).
Potrzeba ilość fluidolu? Puszka 1kg to świat i ludzie.
Zabezpieczenie podwozia, progów itp.
Boll, Bitex, Bitumex.
Dwa pierwsze to preparaty w puszkach.
Bitumex to preparat do... zabezpieczania betonu przed wilgocią
O ile Boll i Bitex to fajna sprawa bo tworzy odporną powłokę, która jest twarda ale niestety z czasem pęka.
Bitumex sprzedawany w wiadekach 5, 10kg ma postać smoły w płynie
Po zaschnięciu tworzy elastyczną powłokę.
Osobiście stosuję mieszankę obu tych mazideł. Rozcieńczony Bitumex idzie na pierwszy ogień. Rozcieńczony zabezpieczy wszelkie zagłębienia. Nie ma opcji, żeby odpowiednio rozcieńczony nie 'wszedł' wszędzie. Kiedy ten już wyschnie nanoszę drugą warstwę z Bolla (jest tańszy a skoro nie ma różnicy to po co przepłacać ).
Bitex tłumi uderzenia kamieni, żwiru. W połączeniu z Bitumexem daje lepsze wytłumienie oraz ochronę podwozia.
Średnio na samochód wychodzą 2-3 puszki Bolla i około kilograma Bitumexu.
Oczywiście tak jak pisał obserVator:
obserVator napisał: | Jeśli chodzi o konserwację to lepiej zrobić ją samemu a pieniądze dla speca od tego zainwestować można w środki konserwujące( może nawet coś jescze zostanie )
|
Jeśli masz kanał, kompresor (ew. pędzel ławkowiec), pistolet 'pod baranka', czas itp...
Cytat: | Jak będziesz robił sam to się przyłożysz do sprawy i napewno nie przeoczysz tego co fachmen ukryć może.. |
Dlatego jeśli masz ochotę to możesz też się pobawić w 'mudzina' z fachmanem patrząc mu na ręce.
Cytat: | Jak stosować coś do wewnętrznych elementów to może środkiem lekko oleistym który spowoduje szybkie spłynięcie niepotrzebnej wody. Ja zastosuję BITEX po uprzednim starannym oczyszczeniu wszystkiego z rudej francy a potem nadkola plastikowe i spokój na dłuższy czas, tak mi się wydaje. |
Generalnie jak widać, że ruda już coś trawi to zabezpieczanie nie ma najmniejszego sensu. Wyłożymy kasę na zabezpieczenie a tu po roku jakieś rude zacieki czy inne niespodzianki (np. sztuczka pt. 'palec znikający w progu' )
Pozdrawiam i życzę zdrowych podwozi u swoich ulubienic
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 02 Kwi 2007 17:26 Temat postu: |
|
|
SEBOL_MKS napisał: |
Reasumując konserwacja przed zimą jest wskazana |
Tak sobie przypomniałem. Byłem u blacharza jakoś tak w październiku i chciałem konserwowac nyse, to powiedział mi żebym sobie darowal do wiosny bo nie powinno robić się tego zimą. Dodam że w mieście ma dobrą opinie i ma warsztat odkąd pamietam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 02 Kwi 2007 19:26 Temat postu: |
|
|
Szczeniak napisał: | SEBOL_MKS napisał: |
Reasumując konserwacja przed zimą jest wskazana |
Tak sobie przypomniałem. Byłem u blacharza jakoś tak w październiku i chciałem konserwowac nyse, to powiedział mi żebym sobie darowal do wiosny bo nie powinno robić się tego zimą. Dodam że w mieście ma dobrą opinie i ma warsztat odkąd pamietam. |
Tak, zgadza się powinno się konserwować auto przed zimą, a nie na ostatnią chwile jak już temperatura spada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NadiR
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 06 Maj 2007 11:22 Temat postu: |
|
|
Może ktoś polecić mecha od konserwacji we Wrocławiu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jjj
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LOOOBLYN
|
Wysłany: 09 Maj 2007 10:11 Temat postu: |
|
|
Witam , czy ktoś z was mial problem z korozją baku lub przewodów paliwowych. U mnie ta gruba rura lącząca wlew paliwa z bakiem( ok 20 cm) zaczyna sie lekko pocic, ale mechanik chce ściągać caly bak( wiadomo chce zarobić). Stąd moje pytanie czy na górnej części baku w 100 nx ach zdażala sie korozja? Nalalem 3/4 baku, pojeździlem i nic nie widać żeby gdzieś cielko.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|