Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Lis 2015 9:53 Temat postu: Kopci na niebiesko |
|
|
Witam!
Tydzień temu skusiłem się na 100NX. Niestety zauważyłem dzisiaj, że auto po dodaniu gazu na wysokich obrotach znacznie kopci na niebiesko Co jest tego powodem? Jakie będą przybliżone koszta naprawy? Czy jest sens naprawiać, czy lepiej wymienić serce?
Druga sprawa:
Po czym rozpoznać jaki się ma kod silnika?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmielu dnia 01 Lis 2015 9:54 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ulus
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Lis 2015 11:42 Temat postu: |
|
|
odonśnie kopcenia na niebiesko to 100 % pali olej generalnie naprawa jest mało opłacalna lepiej wymienic silnik (chyba że ogarniesz to sam) a skoro pali olej to pilnuj poziomu oleju, można tak jeździc teoretycznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 09 Lis 2015 20:13 Temat postu: |
|
|
A powiedz mi kolego jak rozpoznać jaki się ma kod silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
|
Powrót do góry |
|
|
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Gru 2015 20:28 Temat postu: |
|
|
Jeszcze raz wracam do tematu. Chciałbym, żebyście koledzy mi opisali jakie mogą być przyczyny. Auto ogólnie kopci na niebiesko tylko po odpaleniu jak trochę postoi, niejeżdżone, jak się trochę zagrzeje to przestaje. To, że pali olej jest logiczne tylko w jaki sposób on się dostaje do benzyny? Pierścienie? Drugie moje pytanie czy tylko w 100nx montowali 16de czy w innych Nissanach też?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ulus
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 15 Gru 2015 20:53 Temat postu: |
|
|
ga16 bylo w sunny, primera almera 100nx serenie i jeszcze czymś ;p a olej to albo pierscienie albo uszczelniacze zaworowe (to 2 bardziej prawdopodobne)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 15 Gru 2015 22:30 Temat postu: |
|
|
GA16DE lądowało może w 20 modelach. Nawet w dostawczakach chyba montowali. U nas najczęściej Sunny/Primera/Almera/NX. Było jeszcze w Sentrze i paru JDM/USDMowych wynalazkach. Na Wikipedii poczytaj.
Jak tak masz to też strzelam uszczelniacze zaworowe. Jak postoi na 1000 rpm to po dodaniu gazu też niebiesko? Olej nie schodzi na bagnecie? Pod korkiem olejowym nie jest "kisiel"? W zborniczku płynu chłodniczego nie ma kisielu wodno-olejowego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
delus8307
stary wyjadacz
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Swarzędz City Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 16 Gru 2015 0:27 Temat postu: |
|
|
Uszczelniacze zaworowe także obstawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chmielu
Dołączył: 26 Paź 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Gru 2015 12:56 Temat postu: |
|
|
Thomsonicus napisał: | GA16DE lądowało może w 20 modelach. Nawet w dostawczakach chyba montowali. U nas najczęściej Sunny/Primera/Almera/NX. Było jeszcze w Sentrze i paru JDM/USDMowych wynalazkach. Na Wikipedii poczytaj.
Jak tak masz to też strzelam uszczelniacze zaworowe. Jak postoi na 1000 rpm to po dodaniu gazu też niebiesko? Olej nie schodzi na bagnecie? Pod korkiem olejowym nie jest "kisiel"? W zborniczku płynu chłodniczego nie ma kisielu wodno-olejowego? |
Jak postoi na 1000 rpm i dodaniu gazu nie kopci. Olej schodzi na bagnecie, pod korkiem nie ma kisielu i w zbiorniczku też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Gru 2015 15:39 Temat postu: |
|
|
To ja w takim razie obstawiam zużyte pierścienie tłokowe. Panowie, pomiar ciśnienia na cylindrach wykaże takie zużycie? Czy raczej ciśnienie będzie standardowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian116
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Suwałki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 03 Sty 2016 22:00 Temat postu: |
|
|
Zmieniałem ostatnio Ga16, kopcił na niebiesko na wysokich obrotach dość znacznie, przy odpaleniu czasem, bardzo rzadko puścił dymka, ale na zimnym dać mu nawet 2 tyś obrotów i niebiesko, chodź i tu reguły nie było, zużycie oleju hmm..dobry litr na tysiąc, po rozkręceniu silnika na kawałki stwierdzam zapieczone na amen pierścienie olejowe, silnik do końca miał moc, sprężanie wg. zegara wzorowe, spróbuj może najpierw wykręcić świece i zalać tłoki naftą lub czymś innym żeby rozpuścić nagar
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 04 Sty 2016 13:37 Temat postu: |
|
|
Ja tak miałem w Swifcie 1.3 rocznik 2013 przez lubryfikator z LPG. Zakleiło na amen.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lewy
stary wyjadacz
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 2591
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: gdynia Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Sty 2016 21:51 Temat postu: |
|
|
co tu duzo mówić jak kopci na niebiesko to remont albo wymiana motoru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ulus
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 916
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Sty 2016 22:41 Temat postu: |
|
|
jeszcze mozna poprostu dolewac oleju az padnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcinkowalczuk
Dołączył: 10 Lut 2019
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany: 11 Lut 2019 18:32 Temat postu: |
|
|
Też słyszałem że to zazwyczaj wina oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|