Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 30 Gru 2006 22:55 Temat postu: |
|
|
Mój nissan palił w mieście 8-9 litrrów jak sie starałem, jednak średnio spalanie zamykało sie w 12litrach. Teraz miałem z tym troche problemów, bo gnojek brał 16litrów przy naprawde spokojnej jeździe do ok 3000obr. Pierwsze pomyślałem "lambda". Zajechałem do elektryka i od ręki mi nie mógł jej zlokalizować, oddałem do mechanika to się dowiedziałem, że lambdy nie mam (?) byłem zaskoczony jak mi powiedział "pan ma tutaj gaźnik i lambdy nie ma" może ktoś przy okazji mi to wyjaśni? Tak czy inaczej odesłał mnie do gaźnikowca. Postanowiłem wymieńić świece i kable WN,ale to nie przyniosło efektu.Trafiłem nareszcie na kompetentnego człowieka otwarcie mówł co i jak. w 24h miałem zregenerowany gaźnik z roczną gwarancją i od razu spalanie zeszło. Nie wiem czy do poprzedniego poziomu ale napewno mniej jak 16l. Dziś zalałem pełen bak i zobaczymy. W moim przypadku to była wina gaźnika gdyż był zajechany LPG, którego naszczęście juz nie mam. Jeśli gaźnik nie jeździł na LPG regulacja powinna wystarczyć
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
X(iksel)L
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GRu city--Grudziadz
|
Wysłany: 31 Gru 2006 1:06 Temat postu: |
|
|
oczywiscie ze masz labde sonda jest na kolektorze wydechowym na widoku
w ktoryms z topicow jest nawet zdjecie kolega Tarsar podeslal gdzie znajduje sie sonda ale na wszelki wypadek CI wyjasnie:D
otwierasz mache i na wprost Ciebie z kolektora wydechowego wystaje cos jakby swieca od tego wychodzi jeden (pomaranczowy) kabelek i idzie gdzies do wiazki
na czym polegala ta regeneracja gaznika??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 31 Gru 2006 13:55 Temat postu: |
|
|
X(iksel)L napisał: | oczywiscie ze masz labde sonda jest na kolektorze wydechowym na widoku
|
oczywiscie, ze moze nie miec sondy i w tym miejscu na widoku nie ma nawet otworu w osłonie na kolektor wydechowy. Rzadko spotykane ale nawet AZIMUS w poprzedniej setce tak miał i podobno te wersje miały pare koników wiecej jak dobrze pamietam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 31 Gru 2006 14:39 Temat postu: |
|
|
Tak. To była wersja bez kata , więc bez sondy i innych dupereli typu EGR. To wszystko brało 5KM. Gażnik był nieco inny. W kolektorze zamiast sondy jest puste miejsce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
X(iksel)L
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GRu city--Grudziadz
|
Wysłany: 31 Gru 2006 17:05 Temat postu: |
|
|
w takim razie przepraszam
teraz juz bede wiedzial:D
ale z tego co pamietam to slysszalem ze wszystkie mialy sonde
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 01 Sty 2007 13:30 Temat postu: |
|
|
X(iksel)L napisał: |
ale z tego co pamietam to slysszalem ze wszystkie mialy sonde
|
Nie wszystkie, to samo Sunny.
Np. Ktoś z NKP ma setkę z automatem i robił zdjęcia kolektora - widać było ,że jest puste miejsce po sondzie, przewodach EGR itd.
Zresztą w katalogu tłumików są dwie 2 wersje - z katem i bez.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01 Sty 2007 21:40 Temat postu: |
|
|
Sąda lambda nie zabiera koni! Ona sprawdza jaki jest skład spalin a komp to analizuje i na tej podstawie ustala optymalny skład mieszanki paliwowo-powietrznej tak by spalanie było jak najbardziej optymalne. Sądy lambda sa 1 i 3 przewodowe, z tego co mi wiadomo w DS byly 1 przewodowa a w DE byly 3 przewody. Co do katalizatora to moc zabiera przez ograniczanie predkosci spalin wydechowych, a ERG dopala spaliny a czy moc zabiera nie wiadomo, bo przecieszsz to nie sa czyste spaliny tylko przefiltrowane i zawierajace nie dopalone paliwo i wzbogacajace mieszanke, jednak sa to tak znikome wielkosci i niezmierzalne, TAKIE MOJE ZDANIE.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 02 Sty 2007 10:17 Temat postu: |
|
|
lukasz_lublin napisał: | Sąda lambda nie zabiera koni! |
A widziałeś kiedys auto z sondą a BEZ kata? Jak jest jedno to i jest drugie(w sensie nowego auta). Sonda bada skład mieszanki, kat oczyszcza spaliny (tłumiąc je przy okazji). Jak już wiemy w NX-ach usunięcie kata nie zakłóca składu mieszanki,gdyż sonda jest w kolektorze wydechowym i zawsze jest dogrzana - nie deformuje składu.
Tak czy owak, to wszystko zabiera nieco mocy. Przykłady można mnożyć - wiele aut miało więcej koni, a po modernizacji do tzw. normy emisji spalin Euro1 ,producenci podokładali katalizatory - czyli automatycznie sondy. Np.
Mazda 626 Coupe moc 148KM - po modernizacji 140KM.
Mazda 323F 1600 16v 91KM - po 88KM.
Lancia Delta HF turbo przed 140KM, po 132KM.
Nasz NX przed 95 KM po 90KM.
Błędne jest stwierdzenie (często spotykane) , że jak jest gaźnik, to nie może być katalizotora. Przykład - silniki GA14DS i GA16DS, Silniki Hondy 2.0 12V, Civic 1.3, Audi 80 1.6 i wiele innych aut.
Zawór EGR też ogranicza co nieco,bo po jego zdeaktywowaniu czuć lepszą dynamikę auta w zakresie niższych obrotów.
Oczywiście te mody nie czynią nagle SR20DET , ale jest to odczuwalne,zwłaszcza z zabawą z zapłonem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02 Sty 2007 18:27 Temat postu: |
|
|
tarsar napisał: | lukasz_lublin napisał: | Sąda lambda nie zabiera koni! |
A widziałeś kiedys auto z sondą a BEZ kata? Jak jest jedno to i jest drugie(w sensie nowego auta).
Oczywiście te mody nie czynią nagle SR20DET , ale jest to odczuwalne,zwłaszcza z zabawą z zapłonem. |
"odczuwalne" to takie strasznie nie precyzyjne sformuowanie.
Tak czy inaczej samochody po modernizaji dostały katalizator i to jest powodem utraty mocy, normy jakim musza odpowiadac nowsze samochody ograniczaja mozliwosci optymalnego wyduszenia koni z silnika, wszystkie te zmiany maja na celu ognaniczyc ich szkodliwosc oraz zoptymalizowac zurzycie paliwa!
Skoro sonda lambda zabiera moc to ja wypnij i sprawdz jak jest lepiej. Jesli nie poczujesz ruznicy tzn. masz padnieta sade.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 02 Sty 2007 21:31 Temat postu: |
|
|
Nie chodzi mi o sonde ,tylko o kat.
Sobie teraz wyobraź normę ,która weszła w pażdzierniku ub. roku - Norma Euro 4 - ileż to mocy silników musi iść w tą pieprzoną ekologię?
Doskonale znam ten temat z trochę większych motorów - silniki ciężarówek to dobry przykład.
U nas na szczęście w NX-ach jeszcze można SAMEMU coś wypiąć,pokombinować. A weź sobie nowe auto i samemu np. wyłącz EGR...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 03 Sty 2007 21:49 Temat postu: |
|
|
Witam!!Wiem ze pewnie nie odkrylem ameryki i wiekszosc z Was juz to wie.Ale postanowilem zrobic maly test.Jezdzilem podobnie jak wiekszosc kierowcow ktorzy chca oszczedzac troszke zeby mniej spalil.Obroty kolo 2000-2500.Przejechalem tak po miescie tylko 200 km i srednio spalil mi kolo 12 litrow.A tes zrobilem tak:Przeczytalem w jednej gazecie ze najlepiej wykorzystuje sie mieszanke paliwowa w obrotach kolo masymalnego momentu orotowego wiec jezdzilem sobie tak 3500 do 4500 obrotow.i wiecie co???Moj nissanek spalil mi nieco ponad 10 litrow na 100 km po miescie.Sprobujcie z waszymi setkami.Moze ktos jeszcze zaopserwuje podobny spadek spalania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 03 Sty 2007 21:57 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam. Naszym setkom nie słuzy jazda w okolicy 2000. Wtedy wiecej pali, przynajmniej moj DE+LPG
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez coobek dnia 04 Sty 2007 23:44 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rado82
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany: 04 Sty 2007 9:43 Temat postu: |
|
|
hmmm, byc moze cos w tym jest ,jezdzilem tak miedzy 2000 a 3000 i wyszlo mi po miescie sporo ponad 10 litrow ,wiec sprobuje tak jak mowicie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 04 Sty 2007 12:52 Temat postu: |
|
|
W sumie to nie byl pomiar tylko zwykly przejazd z punktu a do b ale sprawdzilem to.Przejechalem 255 km i spalil mi 17,3 litra paliwa.Nie na 100 km tylko na te 255 km wlasnie.I jechalem tak jak pisalem w granicach maksymalnego momentu obrotowego.Krecilem go do 4500 - 5000 prawie na kazdym biegu.TO byl przejazd w trasie nie po miescie (w miescie bylo malo jazdy) ale jak wczesniej staralem sie wlasnie jezdzic "oszczednie" i kreciloem do maks do 2500 to na trasie palil mi kolo 8 nawet ponad 8 a teraz wyszlo niecale 7 litra na 100 Km wiec cos napewno w tym jest.Czasami nawet przy wyprzedzaniu (a dosyc czesto mi sie to zdazalo) dochodzililem do ponad 6 tys. myslalem ze spali duzo wiecej.Jestem bardzo zadowolony mojej seteczki.Bede robil dalsze proby i pomiary i bede sie z Wami nimi dzielil.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 05 Sty 2007 22:25 Temat postu: |
|
|
No chłopaki jednak zakładam gaz !!! nie oddam go na ustawianie gaznika bo pewnie coś spier.... a na benzynie chodzi już dobrze tylko sporo pali ale pieknie sie jezdzi uwielbiam te obroty !!! Dzieki panowie za szybką odp POZDRAWIAM CAŁY 100NX SQUAD
|
|
Powrót do góry |
|
|
|