Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bizness
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 11 Mar 2007 23:20 Temat postu: |
|
|
co do felg to znalazlem cos takiego na jednej stronie sprzedajacej alusy
Nissan Sunny / 100 NX, rok 91 > 00 :: 4x100, ø59.1, ET 35-45
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Mar 2007 0:44 Temat postu: |
|
|
marthen napisał: |
Żadnej sztywności auta. Co najwyżej mniejsze ugięcie ścianki opony w szybko pokonywanym zakręcie. Można to też osiągnąć przez zastosowanie odpowiednich opon, o zwiększonej sztywności ścianek. |
Chodziło mi właśnie o to że opona nie "podwija" się tak łatwo, a tym samym prowadzenie jest sztywniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwi@t
Gość
|
Wysłany: 12 Mar 2007 19:02 Temat postu: |
|
|
bizness napisał: | co do felg to znalazlem cos takiego na jednej stronie sprzedajacej alusy
Nissan Sunny / 100 NX, rok 91 > 00 :: 4x100, ø59.1, ET 35-45 |
No nareszcie jakies konkrety:-) THX
|
|
Powrót do góry |
|
|
bizness
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 12 Mar 2007 21:58 Temat postu: |
|
|
masz jakies konkretne alusy na oku Kwi@t? ja sie zastanawiam nad dezentami N
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Mar 2007 23:09 Temat postu: |
|
|
Kwi@t napisał: | bizness napisał: | co do felg to znalazlem cos takiego na jednej stronie sprzedajacej alusy
Nissan Sunny / 100 NX, rok 91 > 00 :: 4x100, ø59.1, ET 35-45 |
No nareszcie jakies konkrety:-) THX |
Dokładnie to samo (a nawet więcej) było w wątku do którego link podałem. A to tutaj to wycinek, czyli opis felg do nissana 100NX z silnikiem 1.6. Poza tym zwróć uwagę że nie ma tu takiej rzeczy jak szerokość felgi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zdanek
Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 27 Sie 2007 16:16 Temat postu: |
|
|
Sorki, za odświeżenie starego wątku.
Ale wole ten odświeżyć, niż nowy temat zakładać z jednym pytaniem.
A więc, czy ET20 podejdzie do Nismo?
Dokładnie chodzi mi o te felgi: [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Sie 2007 16:57 Temat postu: |
|
|
kpi napisał: | jjj napisał: | Cześć, pozwolę sie podlączyć do tego tematu , a mianowicie co oprócz lepszego wyglądu zyskuje sie stosując większe felgi? |
Większą sztywność auta, a tym samym lepsze (pewniejsze) prowadzenie w zakrętach. |
szybsze zużycie wahaczy, półosiek, amortyzatorów, układu kierowniczego, trudniejsze manewrowanie w mieście, mniejszy komfort podróżowania
zdanek napisał: |
A więc, czy ET20 podejdzie do Nismo? |
Bez konkretnej przymiarki się nie obejdzie, bo skoro przedział to ET 35-45 to wynik chyba mówi sam za siebie. Z tego co wiem to BBSy ciężko upchnąć w nismo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Sie 2007 13:24 Temat postu: |
|
|
zdanek napisał: | A więc, czy ET20 podejdzie do Nismo? |
ET20 to troszkę nie bardzo...
Ja mam ET35 16'x7.5' i jest ok, przy ET20 bez przymiarki nie kupuj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zdanek
Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 29 Sie 2007 11:06 Temat postu: |
|
|
No właśnie, a najgorsze jest to, że nie mam jak przymierzyć:/
Trudno, szukamy dalej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ged
Dołączył: 21 Maj 2007
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Sie 2007 22:17 Temat postu: |
|
|
Rav napisał: | jjj napisał: | mam jeszcze jedno pytanie, czy jest znacząca róznica w przyspieszeniach w wersji 2,0l pomiędzy kolami 14" a 16" o profilu 195 lub 185? Zakladam że średnica kól jest podobna ale oczywiście 16" ma większa masę. |
Nie chodzi o masę ale o powierzchnię styczności opony z jezdnią.Między 185 a 205 jest kolosalna. |
Różnica powierzchni styku opona-jezdnia zwiększa się również przy zmianie średnicy koła.
15" będzie miało mniejszą styczność przy tej samej szerokości, niż 16".
Jednak to się nie tyczy raczej średnic kół samochodowych, w których dochodzi jeszcze opona.
Bo należy dobierać opony tak, aby zbytnio nie zwiększać średnicy całości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zdanek
Dołączył: 04 Lip 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 01 Wrz 2007 13:33 Temat postu: |
|
|
A jak z felgami od vectry?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Wrz 2007 20:32 Temat postu: |
|
|
zdanek napisał: | Sorki, za odświeżenie starego wątku.
Ale wole ten odświeżyć, niż nowy temat zakładać z jednym pytaniem.
A więc, czy ET20 podejdzie do Nismo?
Dokładnie chodzi mi o te felgi: [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam |
Kolego! Obejrzyj sobie rysunek schematyczny parametrów definiujących felgi. Jeśli założysz felgi z mniejszym ET niż fabryczne to felga będzie bardziej wysunięta na zewnątrz karoserii. Dodam jeszcze że katalogowe ET 35-45 jest podawane dla FABRYCZNYCH felg od NX które mają 5,5" do 6" szerokości (odpowiednio 1,6 i 2,0). Opisywane przez Ciebie felgi mają szerokość 7". Więc pół cala (ok 12mm) można odjąć od fabrycznego ET co da nam ET rzędu 23-33. Parametr ET należy rozpatrywać tylko razem z SZEROKOŚCIĄ danej felgi. Te felgi powinny pasować do Nissana 1,6. Do 2,0 może być problem gdyż mają szeroki rant a tym samym ramiona sa bliżej środka felgi i mogą one się "oprzeć" o zacisk hamulca.
PS: Widziałeś tego typu felgi w 100NX? Ja widziałem i wyglądały gorzej niż fatalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Wrz 2007 20:35 Temat postu: |
|
|
zdanek napisał: | A jak z felgami od vectry?
[link widoczny dla zalogowanych] |
Jeśli są fabryczne od opla to mają za małą średnicę otworu centrującego. No, chyba że są w nich pierścienie centrujące to można je zmienić na mniejsze lub rozwiercić (są plastikowe). Jeśli jednak nie ma pierścieni a koniecznie chcesz mieć te fele zostaje Ci ich rozwiercenie. Wiąże się to jednak z koniecznością zdjęcia opon (jeśli chcesz je wsadzić w jakąś maszynę typu tokarka) a co za tym idzie dodatkowych kosztów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
NadiR
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 02 Wrz 2007 20:53 Temat postu: |
|
|
kpi napisał: |
Jeśli jednak nie ma pierścieni a koniecznie chcesz mieć te fele zostaje Ci ich rozwiercenie. |
Roztoczenie, a następnie rozwiercenie 4 otworów
ps. ja tak zrobiłem z felami od Hondy i mam je na zime. ( 6,5x14, et musiał bym sprawdzić) Otwór na piaste miał fi57, a otowry na śruby o 1 lub 2 mm więcej czyli bodajaże fi 17 na gotowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Wrz 2007 21:34 Temat postu: |
|
|
kpi napisał: | Kolego! Obejrzyj sobie rysunek schematyczny parametrów definiujących felgi. Jeśli założysz felgi z mniejszym ET niż fabryczne to felga będzie bardziej wysunięta na zewnątrz karoserii. |
Mała errata, nie tyle sama felga, co płaszczyzna montażowa (np. miejsce skąd "wychodzą" ramiona) względem płaszczyzny symetrii felgi (odsadzenie ujemne, odsadzenie dodatnie)
kpi napisał: |
Parametr ET należy rozpatrywać tylko razem z SZEROKOŚCIĄ danej felgi. |
Nie inaczej, jeśli dana fela z gumą ma się zmieścić w nadkolu, nie oprzeć się o zacisk lub nie ocierać o nadkole przy skręcie.
kpi napisał: |
Do 2,0 może być problem gdyż mają szeroki rant a tym samym ramiona sa bliżej środka felgi i mogą one się "oprzeć" o zacisk hamulca. |
Nie tyle mogą co się oprą, przetestowane z prawie identycznymi bbsami o bardzo podobnych parametrach.
kpi napisał: |
PS: Widziałeś tego typu felgi w 100NX? Ja widziałem i wyglądały gorzej niż fatalnie. |
potwierdzam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|