Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwi@t
Gość
|
Wysłany: 09 Mar 2007 0:03 Temat postu: Niejasnosci... Felgi 16'' |
|
|
Wiec:
kupujac 16'' felgi zwracamy uwage na:
4x100
otwor 59,1mm lub takie pierscienie
niejasnosci:
Jakie ET wchodzi w rachube?? tak zeby nic mi nie przycieralo przy zaladowanym aucie ???
szukac 7 calowek czy 7,5 tez bedzie dobre???
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
DVD
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Mar 2007 11:05 Temat postu: |
|
|
Czy kupisz 7 czy 7,5 cala to sprawa indywidualnego gustu i ewentualnie kosztow opon w pozniejszej eksploatacji
Odsadzenie (ET,offset-mm) to odleglosc pomiedzy plaszczyznasymetrii kola a plaszczyzna przylegania felgi do piasty. Im mniejszy offset, tym kola daja wiekszy rozstaw. Chcac zmienic offset danej felgi, mozna zamontowac tuleje dystansowe.
W literaturze ktora posiadam znalazlem powyzsza regolke na temat ET mam nadzieje ze jest to rozwianie twych watpliwosci
pozdro dvd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Mar 2007 13:38 Temat postu: |
|
|
DVD napisał: | Czy kupisz 7 czy 7,5 cala to sprawa indywidualnego gustu i ewentualnie kosztow opon w pozniejszej eksploatacji
Odsadzenie (ET,offset-mm) to odleglosc pomiedzy plaszczyznasymetrii kola a plaszczyzna przylegania felgi do piasty. Im mniejszy offset, tym kola daja wiekszy rozstaw. Chcac zmienic offset danej felgi, mozna zamontowac tuleje dystansowe.
W literaturze ktora posiadam znalazlem powyzsza regolke na temat ET mam nadzieje ze jest to rozwianie twych watpliwosci
|
Sądzę że koledze chodziło raczej o konkretne wartości, gdyż przy nieodpowiednim dobraniu ET i szerokości felgi ta ostatnia oprze sie po prostu o amortyzator. Tak samo jak opona. Nie jest tak że można sobie kupić dowolne felgi byle rozstaw śrub pasował i nam się podobały. I to zarówno w jedną (szersze) jak i drugą stronę (węższe). Przy złym dobraniu wartości ET może się też zdarzyć że felga oprze się o zacisk hamulca. Ja niestety nie miałem 16 stek i nie mogę się podzielić informacjami w tym temacie. Ale kilka osób z forum ma takie (np HunT, czy Żaba) i polecam ich zapytać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jjj
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LOOOBLYN
|
Wysłany: 10 Mar 2007 16:40 Temat postu: |
|
|
Cześć, pozwolę sie podlączyć do tego tematu , a mianowicie co oprócz lepszego wyglądu zyskuje sie stosując większe felgi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwi@t
Gość
|
Wysłany: 10 Mar 2007 16:54 Temat postu: |
|
|
kpi napisał: | DVD napisał: | Czy kupisz 7 czy 7,5 cala to sprawa indywidualnego gustu i ewentualnie kosztow opon w pozniejszej eksploatacji
Odsadzenie (ET,offset-mm) to odleglosc pomiedzy plaszczyznasymetrii kola a plaszczyzna przylegania felgi do piasty. Im mniejszy offset, tym kola daja wiekszy rozstaw. Chcac zmienic offset danej felgi, mozna zamontowac tuleje dystansowe.
W literaturze ktora posiadam znalazlem powyzsza regolke na temat ET mam nadzieje ze jest to rozwianie twych watpliwosci
|
Sądzę że koledze chodziło raczej o konkretne wartości, gdyż przy nieodpowiednim dobraniu ET i szerokości felgi ta ostatnia oprze sie po prostu o amortyzator. Tak samo jak opona. Nie jest tak że można sobie kupić dowolne felgi byle rozstaw śrub pasował i nam się podobały. I to zarówno w jedną (szersze) jak i drugą stronę (węższe). Przy złym dobraniu wartości ET może się też zdarzyć że felga oprze się o zacisk hamulca. Ja niestety nie miałem 16 stek i nie mogę się podzielić informacjami w tym temacie. Ale kilka osób z forum ma takie (np HunT, czy Żaba) i polecam ich zapytać. |
No racja ze konkrety i nadal na nie czekam...
jakie ET wchodzi w rachube? Jakie jest przy orginalnych felgach?
|
|
Powrót do góry |
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Mar 2007 18:04 Temat postu: |
|
|
Podpinam się pod temat, sam zaczynam się przyglądać 16" do gti.
W poprzednich 15" jakie miałem na SR'ce, na RWTUV'ie od felg mam:
7Jx15 H2, Et37, 59.1, 4x100.
Zalecane rozmiary opon:
- 185/55 R15
- 195/50 R15
- 215/45 R15
BTW - dotyczy to nismo o silnikach 1.6, czy ET37 jest również w gti - nie wiem. Wiem że felgi stalowe z 1.6 nie pasują do gti, z uwagi właśnie na inne ET.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kwi@t
Gość
|
Wysłany: 10 Mar 2007 20:28 Temat postu: |
|
|
foster napisał: | Podpinam się pod temat, sam zaczynam się przyglądać 16" do gti.
W poprzednich 15" jakie miałem na SR'ce, na RWTUV'ie od felg mam:
7Jx15 H2, Et37, 59.1, 4x100.
Zalecane rozmiary opon:
- 185/55 R15
- 195/50 R15
- 215/45 R15
BTW - dotyczy to nismo o silnikach 1.6, czy ET37 jest również w gti - nie wiem. Wiem że felgi stalowe z 1.6 nie pasują do gti, z uwagi właśnie na inne ET. |
No prosze wiec jezeli sa roznice miedzy gti a 1.6 to ja poprosze, jesli ktos jest zorientowany, o parametry 16 do 1.6
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Mar 2007 21:31 Temat postu: |
|
|
Kwi@t napisał: |
No prosze wiec jezeli sa roznice miedzy gti a 1.6 to ja poprosze, jesli ktos jest zorientowany, o parametry 16 do 1.6 |
Jeśli chodzi o różnice między felgami 1.6 a 2.0 to polecam poczytać:
http://100nx.fora.pl/viewtopic.php?t=989&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=ko%B3a
To oczywiście dotyczy oryginalnych felg. Nie wiem jaka jest max szerokość felg, ale 7" wchodzi na pewno. Co do ET, to trzeba je liczyć razem z szerokością felgi i sądzę że da się przeliczyć co wejdzie a co nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Mar 2007 21:32 Temat postu: |
|
|
jjj napisał: | Cześć, pozwolę sie podlączyć do tego tematu , a mianowicie co oprócz lepszego wyglądu zyskuje sie stosując większe felgi? |
Większą sztywność auta, a tym samym lepsze (pewniejsze) prowadzenie w zakrętach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 10 Mar 2007 21:39 Temat postu: |
|
|
foster napisał: |
BTW - dotyczy to nismo o silnikach 1.6, czy ET37 jest również w gti - nie wiem. Wiem że felgi stalowe z 1.6 nie pasują do gti, z uwagi właśnie na inne ET. |
Te felgi różnią się ET oraz szerokością. A właśnie szerokość oraz ET razem decydują czy dana felga wejdzie do auta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Senior
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Mar 2007 13:46 Temat postu: |
|
|
Odsyłam wszystkich do przymierzalni felg na podanym przeze mnie linku:
[link widoczny dla zalogowanych] ---> Troche niżej po lewej stronie strony klikacie na obrazek "Przymierzalnia ALUTEC", program starten, wybieracie marke, model auta i gotowe
Tam macie podane rozmiary wraz z ET (roztaw śrób - 4x100 x 59.1, rozm. felg - 7x16 ET 38 ) . Skoro są tam do wyboru takie felgi w takich rozmiarach to powinny pasować do naszych 100-tek. Na zdjęciu wydaje mi się, że jest GTi ale nie dam sobie reki uciąć ( bo bym nie miał teraz ręki ).
A tak wogóle to kiedyś o rozmiarach felg i opon to był kiedyś temat na forum. Trzeba dobrze poszukać.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 11 Mar 2007 19:55 Temat postu: |
|
|
kpi napisał: | jjj napisał: | Cześć, pozwolę sie podlączyć do tego tematu , a mianowicie co oprócz lepszego wyglądu zyskuje sie stosując większe felgi? |
Większą sztywność auta, a tym samym lepsze (pewniejsze) prowadzenie w zakrętach. |
Żadnej sztywności auta. Co najwyżej mniejsze ugięcie ścianki opony w szybko pokonywanym zakręcie. Można to też osiągnąć przez zastosowanie odpowiednich opon, o zwiększonej sztywności ścianek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rav
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Bielany
|
Wysłany: 11 Mar 2007 21:59 Temat postu: |
|
|
marthen napisał: | kpi napisał: | jjj napisał: | Cześć, pozwolę sie podlączyć do tego tematu , a mianowicie co oprócz lepszego wyglądu zyskuje sie stosując większe felgi? |
Większą sztywność auta, a tym samym lepsze (pewniejsze) prowadzenie w zakrętach. |
Żadnej sztywności auta. Co najwyżej mniejsze ugięcie ścianki opony w szybko pokonywanym zakręcie. Można to też osiągnąć przez zastosowanie odpowiednich opon, o zwiększonej sztywności ścianek. |
Kolega kpi chyba źle wyraził swoją myśl ale się z nim zgadzam, posiadam nieco twardsze zawieszenie niż fabryka i różnica na tych samych dołkach na zimie 185/60/14 i na lecie 205/45/16 jest 'bardzo znaczna'.Nie bez powodu jak ktoś zakłada R16 lub R17 to szybciej lecą maglownice...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jjj
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LOOOBLYN
|
Wysłany: 11 Mar 2007 22:33 Temat postu: |
|
|
mam jeszcze jedno pytanie, czy jest znacząca róznica w przyspieszeniach w wersji 2,0l pomiędzy kolami 14" a 16" o profilu 195 lub 185? Zakladam że średnica kól jest podobna ale oczywiście 16" ma większa masę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rav
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Bielany
|
Wysłany: 11 Mar 2007 22:55 Temat postu: |
|
|
jjj napisał: | mam jeszcze jedno pytanie, czy jest znacząca róznica w przyspieszeniach w wersji 2,0l pomiędzy kolami 14" a 16" o profilu 195 lub 185? Zakladam że średnica kól jest podobna ale oczywiście 16" ma większa masę. |
Nie chodzi o masę ale o powierzchnię styczności opony z jezdnią.Między 185 a 205 jest kolosalna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|