|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 19:05 Temat postu: Nowy zakup |
|
|
Witam wszystkich, wlasnie sie zarejestrowalem na Waszym forum, ciesze sie ze takie forum powstalo.
Od pol roku mieszkam i pracuje w Angli. Jakis miesiac temu zdecydowalem sie na samochod, 100 NX mi sie strasznie spodobal, i wlasnie wczoraj wygralem aukcje na e-bayu. 28 kwietnia jade do Walii go odebrac. I teraz pierwsze pytanko: Czy strasznie zje***ałem kupując automat? Jest to 1.6 ze wspomaganiem, elektryczne szyby, centralny zamek, zadnych modyfikacji silnika. Kupilem to autko, bo jak je pierwszy raz zobaczylem, to juz wiedzialem ze je chce modyfikofac. Po pierwsze wizualnie (spolery, bodykity itp) i oczywiscie silnik tez chce poddac tuningowi.
Mozecie sie ze mnie smiac, ale jeszcze nigdy nie mialem prawka, i zrobie je dopiero jakis miesiac po zakupie Umiem jezdzic, bo jezdzilem troche w polsce, w nocy, jak nie bylo policji W auto wpakuje napewno duuuuzo wiecej kasy niz jest ono rynkowo warte. Sam przedni spoiler chce sprowadzic z USA, bo w europie takiego nie widzialem, a watpie ze mi taki zrobia na zamowienie, i ze wyjdzie taniej. Sam koszt przedniego spoilera to 420 dolarow, a przesylka do UK, 700$... czyli wiecej niz sam zderzak...
oto linki do zdjec:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale taki juz jestem ze auto chce miec wypasione, chce sie w nim dobrze czuc i miec je jak najlepsze. Nie bede jadl przez miesiac, ale uzbieram na to kase Mam kilka pytan do Was, poniewaz nigdy nie "grzebalem" w samochodzie, jestem calkiem zielony, prosze was o pomoc.
Da sie w automacie, 1.6 zainstalowac turbo? albo chociaz ten system ktory przy zmianie biegów wydaje ten charakterystyczny dzwiek, takie PSSSsssss.?
Znacie jakies firmy w europie ktore robia ciekawe body kity do 100 NX? jak narazie to znalazlem kilka stron, glownie niemieckich, ale ich spoilery sa prawie takie same, i czesto bardzo malo widowiskowe...
Jade odebrac to auto za 11 dni, wiec jesli mozecie, powiedzcie mi na co zwrocic uwage jak bede je ogladal, co jest czestą wadą, bo jak cos takiego znajde to po prostu go nie wezme, i kupie innego NX...
I jescze jedna sprawa, Ile moze kosztowac zamiana skrzyni na manualną, razem z czesciami i zaplata dla mechanika? I czy warto to robic? Czy automat ma duzo gorsze osiagi?
Dzieki z gory
Varin
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 19:19 Temat postu: Re: Nowy zakup |
|
|
Powiem krótko, acz treściwie: do Twoich planów 1.6 w automacie nadaje się jak hipopotam do pokazów pływania synchronicznego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 19:44 Temat postu: |
|
|
Za duzo to mi nie pomogles...
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 19:51 Temat postu: |
|
|
Varin napisał: | Za duzo to mi nie pomogles... |
Wiem. Ale teraz to już niewiele można Ci pomóc.
W skrócie - płacąc 2000 funtów (strzelam, bo nie mam pojęcia ile to w UK kosztuje) na założenie i strojenie turbiny, odprężenie silnika itp. otrzymasz mniejszą moc niż gdybyś kupił 2.0 za 100 funtów więcej.
Kup sobie imitację blow-off valve, załóż i ciesz się sykiem. Nic więcej Ci nie pozostaje. Nie przy tym samochodzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 19:56 Temat postu: |
|
|
zmien go na taki sam ale gti albo sprowadz dla mnie skayline gtr a ja ci dam mojego gti ...o tak bedzie najlepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 19:59 Temat postu: |
|
|
marthen napisał: | Varin napisał: | Za duzo to mi nie pomogles... |
Wiem. Ale teraz to już niewiele można Ci pomóc.
W skrócie - płacąc 2000 funtów (strzelam, bo nie mam pojęcia ile to w UK kosztuje) na założenie i strojenie turbiny, odprężenie silnika itp. otrzymasz mniejszą moc niż gdybyś kupił 2.0 za 100 funtów więcej.
Kup sobie imitację blow-off valve, załóż i ciesz się sykiem. Nic więcej Ci nie pozostaje. Nie przy tym samochodzie. |
a jaka to jest imitacje blow offa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GRZECHu
Gość
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 19:59 Temat postu: |
|
|
Ja posiadam 1.6 w automacie i jestem z niego bardzo zadowolony (i z 1.6 i z automatu)
Jesli chcesz dodac mu mocy (przez turbo lub "psst") automat moze tego nie wytrzymac. Nie byl projektowany do takich przeciazen. Radzilbym pojezdzic z miesiac automatem zanim podejmiesz decyzje o zamianie. Ja kupujac swojego nissana bardzo sie balem automatu, teraz nie wiem czy bym sie zamienil na manuala. Duzo osob sie wypowiada negatywnie o automatach, ktore nie siedzialy w zyciu w aucie z automatem (przejechanie 20 kilometrow tez niczego nie swiadczy). Osobiscie uwazam ze automat w NXie jest dobry, jednak do turbo... kup lepiej wersje GTI i z nia sie baw - 1. taniej 2. szybciej 3. taniej.
Duzo czytalem o wyciskaniu dodatkowych 20% - 30%... BA! nawet 50% mocy silnika za ogromne pieniadze (z golfow, mazd, nissanow i innych)... wycisniesz 60% wydasz mase kasy i zbudujesz sobie to co wersja GTI ma w standardzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 20:06 Temat postu: |
|
|
GRZECHu napisał: | Ja posiadam 1.6 w automacie i jestem z niego bardzo zadowolony (i z 1.6 i z automatu)
Jesli chcesz dodac mu mocy (przez turbo lub "psst") automat moze tego nie wytrzymac. Nie byl projektowany do takich przeciazen. Radzilbym pojezdzic z miesiac automatem zanim podejmiesz decyzje o zamianie. Ja kupujac swojego nissana bardzo sie balem automatu, teraz nie wiem czy bym sie zamienil na manuala. Duzo osob sie wypowiada negatywnie o automatach, ktore nie siedzialy w zyciu w aucie z automatem (przejechanie 20 kilometrow tez niczego nie swiadczy). Osobiscie uwazam ze automat w NXie jest dobry, jednak do turbo... kup lepiej wersje GTI i z nia sie baw - 1. taniej 2. szybciej 3. taniej.
Duzo czytalem o wyciskaniu dodatkowych 20% - 30%... BA! nawet 50% mocy silnika za ogromne pieniadze (z golfow, mazd, nissanow i innych)... wycisniesz 60% wydasz mase kasy i zbudujesz sobie to co wersja GTI ma w standardzie |
to fak nx 1,6 w automacie to fajne autko jezdzilem takim .koles za 92 chcial 12000 2lata temu a to dlamnie bylo drogo .
1,6 automat pasuje ale do 2,0 raczej nie..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 20:07 Temat postu: |
|
|
HUBERT napisał: | marthen napisał: |
Kup sobie imitację blow-off valve, załóż i ciesz się sykiem. Nic więcej Ci nie pozostaje. Nie przy tym samochodzie. |
a jaka to jest imitacje blow offa |
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GRZECHu
Gość
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 20:10 Temat postu: |
|
|
HUBERT napisał: |
to fak nx 1,6 w automacie to fajne autko jezdzilem takim .koles za 92 chcial 12000 2lata temu a to dlamnie bylo drogo .
1,6 automat pasuje ale do 2,0 raczej nie.. |
ogladalem ostatnio na TVN Turbo program pokazywali nowe generacje automatow zmieniajace biegi ciagle przyspieszajac (dwa biegi byly "zapiete" jednoczesnie i ten mniejszy stopniowo odlaczany" - czad! i to jeszcze trwa 0,2 sekundy! jaki manual to potrafi?
no ale to nie to samo co w naszych NXach
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 20:16 Temat postu: |
|
|
Czyli ze mam przerąbane? A serio, to 2.0 po pierwsze tutaj nie dostane tak latwo - musialbym czekac i codziennie sprawdzac oferty sprzedazy, i raczej bym czekal z rok na cos normalnego, a po drugie, za samochod z silnikiem 2.0 zaplace w cholere ubezpieczenia... Dlatego kupilem okazyjnie 1.6 z malym przebiegiem i automatem, i jak bedzie potrzeba to zmienie na manuala, i bede go ulepszal jak tylko sie da... bo nie nadaze zarabiac zeby placic ubezpieczenie jakbym mial 2.0
|
|
Powrót do góry |
|
|
HUBERT
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sleyerówek k. Wawy Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 20:23 Temat postu: |
|
|
Varin napisał: | Czyli ze mam przerąbane? A serio, to 2.0 po pierwsze tutaj nie dostane tak latwo - musialbym czekac i codziennie sprawdzac oferty sprzedazy, i raczej bym czekal z rok na cos normalnego, a po drugie, za samochod z silnikiem 2.0 zaplace w cholere ubezpieczenia... Dlatego kupilem okazyjnie 1.6 z malym przebiegiem i automatem, i jak bedzie potrzeba to zmienie na manuala, i bede go ulepszal jak tylko sie da... bo nie nadaze zarabiac zeby placic ubezpieczenie jakbym mial 2.0 |
w polsce ubezpieczenie za moje 2,0 to 666pln cena w hdi samopomoc +moje znizki. ty zaplacisz sporo ponad 1000zl ale w stosunku do 1,6 doplacasz 360zl rocznie to nawet znosnie chyba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 20:39 Temat postu: |
|
|
W angli za 1.6 zaplace okolo 1500 funtow rocznie, czyli ponad 8000 zl rocznie.. zeby tak nie robic, to kumpel rejstruje auto na siebie (on ma znizki) i mnie dodaje do ubezpieczenia jako osobe dodatkowa ktora powinna jezdzic okazyjnie (w anglii nie mozesz jezdzic samochodem ktorego ubezpieczenie nie jest przypisane do Ciebie, czyli samochodow nie da sie komus porzyczyc, nie dodajac go do ubezpieczenia) Koles jak mowilem ma znizki wiec bede placil okolo 4000 zl na polskie, za rok. Za 2.0 placilbym 2 razy wiecej prawie... Wlasnie dlatego 1.6 a nie 2.0
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 21:29 Temat postu: Re: Nowy zakup |
|
|
Więc tak, skoro kupiłeś autko do tuningu i z góry zakładasz, że będziesz modyfikował silnik, to z 1.6 źle wybrałeś, za wiele z tym nie zdziałasz, to nie Honda. To, że automat jest znacznie wolniejszy to jest jasne (poza oczywiście sekwencyjnymi automatami nowej generacji), dzieje się tak, dlatego, że skrzynie automatyczne kiedyś były robione, dla wygody lub lansu, a nie do wyścigów, nie licz na turbo i automat do tego, bo to się mija z celem zupełnie.
Spoilery, które pokazałeś wyglądają przyznam ciekawie i o dziwo nie tandetnie(ale za 1000 ponad dolarów??? przegięcie), jak większość body kitów do 100NXa. Pamiętaj tylko, że założenie spoilera nie czyli z samochodu stuningowanej fury, ala szybcy i wściekli.. do tego dochodzi: obniżenie auta, żeby to jakoś wyglądało, jakieś konkretne felgi, conajmniej 16', lakierowanie i wydech, żeby nie brzęczał tylko ładnie brzmiał, Jeżeli chodzi o silnik i o turbo to szykuj się na wydatek rzędu 7-10tys. zł jeżeli chcesz to zrobić porządnie w firmie specjalistycznej. Oczywiście zrobią Ci też zmiane skrzyni biegów, ale to pewnie następne 1200-1600zł.
W rezultacie gruuuubo przepłacisz, a cel będzie zawsze gdzieś tam, bo ciężko Ci będzie osiągnąc zamierzony efekt szczególnie z prawdziwym blow offem, który dopiero przy duzych mocach silników (jakieś 200 koni), wysokim ciśnieniu doładowania (od ok. 0,6 bara w górę) daje porządany efekt dźwiękowy. W BOVach chodzi o to, przede wszystkim, żeby spełniały swoje zadanie, czyli powinny zredukować nadmiar ciśnienia, powstałego podczas zamknięcia przepustnicy, przy czym pomaga to w utrzymania turbiny w stałych obrotach i lepszą reakcję na gaz po zmianie biegu. Nie da się ot tak mieć ten dźwięik psss psss bo to jest efekt dodatkowy, nie podstawowy. Chyba że zamontujesz sobie tą atrapę co daje sam dźwięk, ale to jak dla mnie straszna kicha, coś na wzór nalepek turbo w samochodach wolnossących, M3 na zwykłych trójkach, czy 16v na ośmiozaworowym autku, czy też kołpaków spinerów to już nie tuning, to poprostu obciach!!!! Ale każdy robi tak jak mu się podoba, więc nic nie sugeruję
Ja bym sie jednak zastanowił, nad tym zakupem. Kupienie 2.0 wiąże się z większym ubezpieczeniem, to fakt, ale pomyśl, że wydasz dużo więcej na modyfikowanie silnika 1.6 żeby dorównać 2.0 i w rezultacie przekroczysz tę różnicę kilkakrotnie, jak nie lepiej. Zastanów sie też nad tym co jest naprawdę ważne. A nie, że od razu nie bedziesz jadł i wydasz wszystko na tuning, bo szybko zmienisz zdanie i dojdziesz do wnisku, że to głupota, ale wtedy może już byc za późno.
|
|
Powrót do góry |
|
|
EnDrIu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 908
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Kwi 2006 22:05 Temat postu: |
|
|
pytanie co jest wazniejsze szybka fura(czyli turbo etc) czy wyglad auta. Jak to drugie to bierz NXa a jak pierwsze to kup Honde 1.6 bedizesz mial niskie ubiezpieczenie oraz swietna baze do tuningu. Mam filmik jak z GA16DE (czyli takiego zapewne jak chcesz kupic) wyciagneli 160 hp...ale to moc ledwo przewyzszajaca Gti. Z reszta tuning w UK raczej nie bedzie tak malo kosztowal jak w PL.
PS Automaty przy standardowej mocy moga poleciec a co dopiero z turbo a tak z ciekawosci ile NXy kosztuja w UK?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|