Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gruby
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14 Wrz 2007 22:36 Temat postu: obalenie mitu |
|
|
Otoz znalałem ciekawy artykól ktory mowi ze kolektor 4-2-1 nie jest wcale najlepszy do naszego silnika... o to link [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 9:20 Temat postu: Re: obalenie mitu |
|
|
gruby napisał: | Otoz znalałem ciekawy artykól ktory mowi ze kolektor 4-2-1 nie jest wcale najlepszy do naszego silnika... o to link [link widoczny dla zalogowanych] |
GTi ma seryjnie 4-2-1, wiec chyba inzynierowie Nissana wiedzieli jednak co robia.
Na niemieckim forum takze dla 1.6 zaleca sie kolektor 4-2-1 wraz z powiekszeniem srednicy rury do 2'.
Wiec moze nie jest to takie zle dla naszych setek
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia 15 Wrz 2007 13:30 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
gruby
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 10:32 Temat postu: |
|
|
nie jest zle poniewaz sa to kolektory polerowane i dlatego dodaja troche mocy. ale z definicji kolektor 4-2-1 to kolrktor tzw turystyczny zas 4-1 sportowy. mowie oczywiscie o dlugich kolektorach a artykule nazwanych makaronami. w polaczeniu z 2 calowym wydechem daja przyrost mocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
gruby
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 10:33 Temat postu: |
|
|
przeczytaj dokladnie artykul to dowiesz sie dlaczego masz taki kolektor...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: 15 Wrz 2007 17:44 Temat postu: |
|
|
gruby napisał: | przeczytaj dokladnie artykul to dowiesz sie dlaczego masz taki kolektor... |
Chodzi o zasade dzialania, bo ta akurat kiedys juz rozkminilem, czy chodzi o cos innego ??
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
jjj
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LOOOBLYN
|
Wysłany: 16 Wrz 2007 8:38 Temat postu: |
|
|
Witam, co do zwiększania mocy w SR20DE wolnossącym, a przede wszystkim momentu obrotowego to wg moich doświadczeń i nie tylko należy:
1 Zmienić kolektor wydechowy wraz z dwururką na jakiegoś chińca z np z ebaya koszt ok 100$ plus przesylka
2.Wywalić katalizator
3. Zimny dolot i to nie koniecznie dlugi( warto poeksperymentować)
4.Można zmienić walki, ale po co iść w koszty, lepiej kupić regulowane kólka rozrządu i ustawić je z oryginalnymi walkami na hamowni.
5. Ściąc glowicę ok 1,2 mm i wypolerować delikatnie kolektor dolotowy plus pocienianie zaworów.
6. Zastosować regulator ciśnienia paliwa, i ewentualnie przy niedoborach zmienić pompę paliwową, dla bogatych lepsze wtryski.
Wyniki to ok 180kM i lekko pow 200Nm.Tyle da się wycisnąc z silnika wolnossącego, nie czarujcie się 200 kM to bajka ten silnik nie jest aż tak podatny na tuning.
W turbo można z kutymi gratami i pewnie z 500kM tylko ile to pojeździ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17 Wrz 2007 9:57 Temat postu: |
|
|
jjj napisał: | (...)
6. Zastosować regulator ciśnienia paliwa, i ewentualnie przy niedoborach zmienić pompę paliwową, dla bogatych lepsze wtryski.
Wyniki to ok 180kM i lekko pow 200Nm.Tyle da się wycisnąc z silnika wolnossącego, nie czarujcie się 200 kM to bajka ten silnik nie jest aż tak podatny na tuning.
W turbo można z kutymi gratami i pewnie z 500kM tylko ile to pojeździ ![](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_smile.gif) |
Dobrze pamiętam, że Kivi z nissanklubu ma 210 koni na wolnossaku? Anyway ponad 200 koni jest do zrobienia na pewno, a na turbince - da się przekroczyć 1000 koni z SR20DE.
Ten silnik jest aż tak podatny na tuning.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Aras
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wroclaw Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Wrz 2007 12:22 Temat postu: |
|
|
ale Wy lubicie robic OT ;p , pozatym Gruby piszac "4-2-1 nie jest wcale najlepszy do naszego silnika... " mial na mysli ga16ds
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Rav
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Bielany
|
Wysłany: 17 Wrz 2007 13:13 Temat postu: |
|
|
Teoria teorią ale wykres z hamowni chyba jest bardzije przekonywujący...Przykład Gościu ga16ds wydech plus kolektor dało mu prawie 20bonusowych koników. Są lepsze kolektory?? Kivi ma z sr20de 210KM, powiem cicho że wkrótce będzie kolejny sr20de ponad 200KM.Właściciel Kuba sie nazywa,znacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Wrz 2007 13:14 Temat postu: |
|
|
4-2-1 a 4-1 mogą hulać w tych samych autach (kwestia przeróbek) ale auta będą przeznaczone do różnych celów. Ja sobie nie wyobrażam jeżdżąc głównie po mieście żebym miał u siebie 4-1 zamiast 4-2-1, może i spoko moc na wysokich obrotach ale mega niestabilne niskie obroty - po prostu czymś takim nie dało by się jeździć po mieście. Więc albo potrzebujecie fury tylko na 1/4 mili (przywożoną na start na lawecie), albo eksploatujecie ją na co dzień, takie to dziwne... 4-2-1 to najlepszy kompromis.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
jjj
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LOOOBLYN
|
Wysłany: 17 Wrz 2007 15:03 Temat postu: |
|
|
damianos napisał: | jjj napisał: | (...)
6. Zastosować regulator ciśnienia paliwa, i ewentualnie przy niedoborach zmienić pompę paliwową, dla bogatych lepsze wtryski.
Wyniki to ok 180kM i lekko pow 200Nm.Tyle da się wycisnąc z silnika wolnossącego, nie czarujcie się 200 kM to bajka ten silnik nie jest aż tak podatny na tuning.
W turbo można z kutymi gratami i pewnie z 500kM tylko ile to pojeździ ![](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_smile.gif) |
Dobrze pamiętam, że Kivi z nissanklubu ma 210 koni na wolnossaku? Anyway ponad 200 koni jest do zrobienia na pewno, a na turbince - da się przekroczyć 1000 koni z SR20DE.
Ten silnik jest aż tak podatny na tuning. |
Jak masz 20 tys wolnej gotówki to pewnie zrobisz 210 kM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 17 Wrz 2007 16:18 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | 4-2-1 a 4-1 mogą hulać w tych samych autach (kwestia przeróbek) ale auta będą przeznaczone do różnych celów. Ja sobie nie wyobrażam jeżdżąc głównie po mieście żebym miał u siebie 4-1 zamiast 4-2-1, może i spoko moc na wysokich obrotach ale mega niestabilne niskie obroty - po prostu czymś takim nie dało by się jeździć po mieście. Więc albo potrzebujecie fury tylko na 1/4 mili (przywożoną na start na lawecie), albo eksploatujecie ją na co dzień, takie to dziwne... 4-2-1 to najlepszy kompromis. |
dokładnie, i ponieważ ja potrzebuje samochodu częściej po mieście niż na trasach, wobec tego wybieram wariant, który poprawi bardziej dół niż góre, czyli 4-2-1. Pierwsze kroki już poczynione, może niedługo sen się ziści
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 17 Wrz 2007 22:04 Temat postu: |
|
|
Nie omieszkaj się pochwalić gem, może pójdą za twoim przykładem (np ja )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
damianos
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19 Wrz 2007 9:08 Temat postu: |
|
|
jjj napisał: | damianos napisał: | jjj napisał: | (...)
6. Zastosować regulator ciśnienia paliwa, i ewentualnie przy niedoborach zmienić pompę paliwową, dla bogatych lepsze wtryski.
Wyniki to ok 180kM i lekko pow 200Nm.Tyle da się wycisnąc z silnika wolnossącego, nie czarujcie się 200 kM to bajka ten silnik nie jest aż tak podatny na tuning.
W turbo można z kutymi gratami i pewnie z 500kM tylko ile to pojeździ ![](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_smile.gif) |
Dobrze pamiętam, że Kivi z nissanklubu ma 210 koni na wolnossaku? Anyway ponad 200 koni jest do zrobienia na pewno, a na turbince - da się przekroczyć 1000 koni z SR20DE.
Ten silnik jest aż tak podatny na tuning. |
Jak masz 20 tys wolnej gotówki to pewnie zrobisz 210 kM ![](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_smile.gif) |
Za 20 tysi tak, tylko że w przynajmniej 4 nissanach
Podejrzewam, że jak to był Kuba + Kivi, do tego części ze stanów dosyłał Wielki Wacu, to w 5k pewnie się zmieścili.
Koniec OT z mojej strony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Wrz 2007 10:30 Temat postu: |
|
|
damianos napisał: | jjj napisał: | damianos napisał: | jjj napisał: | (...)
6. Zastosować regulator ciśnienia paliwa, i ewentualnie przy niedoborach zmienić pompę paliwową, dla bogatych lepsze wtryski.
Wyniki to ok 180kM i lekko pow 200Nm.Tyle da się wycisnąc z silnika wolnossącego, nie czarujcie się 200 kM to bajka ten silnik nie jest aż tak podatny na tuning.
W turbo można z kutymi gratami i pewnie z 500kM tylko ile to pojeździ ![](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_smile.gif) |
Dobrze pamiętam, że Kivi z nissanklubu ma 210 koni na wolnossaku? Anyway ponad 200 koni jest do zrobienia na pewno, a na turbince - da się przekroczyć 1000 koni z SR20DE.
Ten silnik jest aż tak podatny na tuning. |
Jak masz 20 tys wolnej gotówki to pewnie zrobisz 210 kM ![](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_smile.gif) |
Za 20 tysi tak, tylko że w przynajmniej 4 nissanach
Podejrzewam, że jak to był Kuba + Kivi, do tego części ze stanów dosyłał Wielki Wacu, to w 5k pewnie się zmieścili.
Koniec OT z mojej strony ![](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/new_smile.gif) |
Zgadzam się z damianosem, za 20 tysi, włożonych w li i jedynie tuning silnika + wydech to można naprawdę poszaleć, może nie cztery sztuki, ale trzy NX'y GTI, a każdy po minimum 200KM to tak lekką rączką...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
|