Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Sie 2008 19:08 Temat postu: |
|
|
Tomi100nx napisał: | to jeszcze mam pytanie czy jak bede chciał kupic taki zestaw to musi to byc tylko i wyłącznie do 100nx czy z innych takich jak Sunny tez pasuja?? bo na allegro moze pisac ze do 100nx ale są przeciez chyba rozne wersje tych autek wiec pomimo ze bedzie do 100nx to moze nie pasowac, czy sie myle moze?? |
Ja śmigam na Eibachu 40mm więc niestandardowe do setki i od.... kilku lat nic się nie dziej
W katalogach z tego co widziałem te same sprężynki do setek są dedykowane zarówno do wersji 1.6 jak i 2.0.
Tomi100nx napisał: | co myslicie o tym [link widoczny dla zalogowanych]
aha a co z rozpórką, łatwo ja dostac w polsce do 100nx?? |
Jakościowo to jeden z najlepszych możliwych wyborów, a "konkretowo" jeden z najgorszych. Moje zdanie jest takie: jak masz obniżać tylko o 30mm to lepiej tego w ogóle nie robić, a już na pewno nie za taką kasę.
Na "dobrą glebę" zaryzykowałbym biorąc Vogtlanda, a na średnie zaglebienie brałbym Weiteca. Cała reszta to półśrodki, albo jak w przypadku najwyższej ligi sprężyn - zabawa dla setki 1.6 mało opłacalna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Tomi100nx
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno/Śląsk Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Sie 2008 19:48 Temat postu: |
|
|
no tak ale ja chce miec przód niżej i cos musze z tym zrobic, a za niskiego tez nie chce miec:/ o 30mm byłoby spoko mi sie wydaje jak dla mnie, to 30mm to o co chodzi...o ilosc ile obnizy sie auto liczac od wyskosci standartowej??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Sie 2008 20:39 Temat postu: |
|
|
Tomi100nx napisał: | no tak ale ja chce miec przód niżej i cos musze z tym zrobic, a za niskiego tez nie chce miec:/ o 30mm byłoby spoko mi sie wydaje jak dla mnie, to 30mm to o co chodzi...o ilosc ile obnizy sie auto liczac od wyskosci standartowej?? |
30mm - o tyle będzie krótszy skok względem ori sprężyny, stąd tzw. obniżająca sprężyna musi być sztywniejsza od ori, żeby nie dobijała. I tu właśnie jest najlepszy przykład co znaczy jakość sprężyny (czyli materiały z jakich jest wykonana, w jakiej technologii, a co za tym idzie od jakiej firmy pochodzi). Czasami widać jak jedni zakładają sprężyny obniżającą "no name" z wyczytaną katalogową wartością -30mm, a fura wygląda tak jak by się zaglebiła na 40 (i w skrajnych przypadkach tak może być w istocie, skoro materiał z jakiego została wykonana jest 2go gatunku).
p.s.
nie muszę chyba dodawać że do każdej obniżki (nawet tej najmniejszej -25/30mm) powinny być stosowane odpowiednie amory o mniejszym skoku, bo inaczej to będzie dupa a nie jazda, nie mówiąc o żywotności takiego standardowego amora. Choć przepraszam, jeśli auto ma mieć tylko "wygląd", to jak najbardziej sprężyna + standard amor, ale pytanie zasadnicze czy takie auto ma stać na parkingu i cieszyć oczy sąsiadów, czy jeździć.
Z doświadczenia powiem Ci, że aby setka 1.6 bez zamiany ori zderzaków (przód tył + ewentualnie progów) nabrała "ładnego wyglądu", to powinna być obniżona na 40-50 (ale jak wiadomo to trudno wykonalne a i bardzo drogie - cięcia ori sprężyn piłką do metalu nie biorę pod uwagę ). Prostszym rozwiązaniem jest zatem wrzucenie niestandardowych zderzaków, począwszy od tych od wersji gti, poprzez wyroby made in allegro, ebay itd. (wedle gustu) - i wtedy wystarcza obniżka 30, aby to autko nabrało "męskiego" wyglądu. Na samym końcu jest szkoła upychania w nadkole największych możliwych felg i tu moim skromnym zdaniem w przypadku setki obniżka jest niewskazana, a często i niemożliwa (w takim przypadku skupiłbym się tylko na dokładce bardziej męskich niż te w 1.6 zderzaków).
Amen.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tjozwiak
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skawina k.Krakowa Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Sie 2008 21:07 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | Tomi100nx napisał: | no tak ale ja chce miec przód niżej i cos musze z tym zrobic, a za niskiego tez nie chce miec:/ o 30mm byłoby spoko mi sie wydaje jak dla mnie, to 30mm to o co chodzi...o ilosc ile obnizy sie auto liczac od wyskosci standartowej?? |
30mm - o tyle będzie krótszy skok względem ori sprężyny, stąd tzw. obniżająca sprężyna musi być sztywniejsza od ori, żeby nie dobijała. I tu właśnie jest najlepszy przykład co znaczy jakość sprężyny (czyli materiały z jakich jest wykonana, w jakiej technologii, a co za tym idzie od jakiej firmy pochodzi). Czasami widać jak jedni zakładają sprężyny obniżającą "no name" z wyczytaną katalogową wartością -30mm, a fura wygląda tak jak by się zaglebiła na 40 (i w skrajnych przypadkach tak może być w istocie, skoro materiał z jakiego została wykonana jest 2go gatunku).
p.s.
nie muszę chyba dodawać że do każdej obniżki (nawet tej najmniejszej -25/30mm) powinny być stosowane odpowiednie amory o mniejszym skoku, bo inaczej to będzie dupa a nie jazda, nie mówiąc o żywotności takiego standardowego amora. Choć przepraszam, jeśli auto ma mieć tylko "wygląd", to jak najbardziej sprężyna + standard amor, ale pytanie zasadnicze czy takie auto ma stać na parkingu i cieszyć oczy sąsiadów, czy jeździć.
Z doświadczenia powiem Ci, że aby setka 1.6 bez zamiany ori zderzaków (przód tył + ewentualnie progów) nabrała "ładnego wyglądu", to powinna być obniżona na 40-50 (ale jak wiadomo to trudno wykonalne a i bardzo drogie - cięcia ori sprężyn piłką do metalu nie biorę pod uwagę ). Prostszym rozwiązaniem jest zatem wrzucenie niestandardowych zderzaków, począwszy od tych od wersji gti, poprzez wyroby made in allegro, ebay itd. (wedle gustu) - i wtedy wystarcza obniżka 30, aby to autko nabrało "męskiego" wyglądu. Na samym końcu jest szkoła upychania w nadkole największych możliwych felg i tu moim skromnym zdaniem w przypadku setki obniżka jest niewskazana, a często i niemożliwa (w takim przypadku skupiłbym się tylko na dokładce bardziej męskich niż te w 1.6 zderzaków).
Amen. |
zawsze może sobie wkręcić gume w te badziewne springi i bedzie mieć sztywniejsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mattinh
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Sie 2008 12:23 Temat postu: |
|
|
Amen uciąć sprężyny i koniec  
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomi100nx
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno/Śląsk Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Sie 2008 13:32 Temat postu: |
|
|
no bardzo ciekawa rada:D ale chyba nie zbyt rozsądna??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mattinh
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29 Sie 2008 13:52 Temat postu: |
|
|
heheh no niewiem jak inni ale ja bym wiedzial jakie sprezyny chcialbym miec w aucie
a z ucinaniem to byla taka ironiczna zagrywka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomi100nx
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno/Śląsk Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Sie 2008 16:30 Temat postu: |
|
|
no tak ja tez bym wiedział gdybym widział na oczy ile mi dadza sprezyny 30 mm albo inne jak nie widze to sam nie wiem jakie mam załozyc:/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomi100nx
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno/Śląsk Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Sie 2008 12:11 Temat postu: |
|
|
co sie okazuje mam do wymiany tylne amorki ehh... czeka mnie chyba spory wkład, jak dotad wymieniłem pompe wspomagania(650zł) i chłodzenia(100zł)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwi@t
Gość
|
Wysłany: 30 Sie 2008 12:30 Temat postu: |
|
|
Tomi100nx napisał: | co sie okazuje mam do wymiany tylne amorki ehh... czeka mnie chyba spory wkład, jak dotad wymieniłem pompe wspomagania(650zł) i chłodzenia(100zł) |
czyli tak jak pisałem Ci w pierwszej odpowiedzi, tylne amorki to jedna z rzeczy które przeważnie są do wymiany po kupnie NXa
to teraz pomyśl czy odrazu nie kupić sportowych amorków i sprężyn skoro i tak będziesz wymieniał
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomi100nx
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno/Śląsk Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Sie 2008 12:46 Temat postu: |
|
|
znalazłem w sklepie Inter Cars amorki do tyłu KYB(z abs) za 330zł za sztuke, czy takie moga byc czy musze kupic takie gdzie bedzie pisac "sportowe"??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kriczer
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Sie 2008 14:23 Temat postu: |
|
|
Jak KYB to tutaj polecam, po 255 zl/szt
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ewentualnie tu po 252:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Sie 2008 18:00 Temat postu: |
|
|
Tomi100nx napisał: | znalazłem w sklepie Inter Cars amorki do tyłu KYB(z abs) za 330zł za sztuke, czy takie moga byc czy musze kupic takie gdzie bedzie pisac "sportowe"?? |
KYB to firma produkująca kilka rodzajów amortyzatorów. Dany model może kosztowa w jednym sklepie 330 w innym 280, a w jeszcze innym 380zl. Więc może jak byś napisał o o jaki model KYB chodzi to było by łatwiej doradzic Ci i poinformowac czy dokonujesz wyboru amortyzatora standardowego X czy "sportowego" Y.
Do delikatnie obniżonego auta polecam w najgorszym wypadku KYB Exel-G (Premium odpada), a najlepszym wyborem były by KYB Ultra-SR (dedykowane oficjalnie przez producenta do obniżonej zawiechy).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Gru 2008 12:58 Temat postu: |
|
|
Oki, a ma ktoś z Was zawias od GTS -60/-35?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
michalek
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kraków
|
Wysłany: 20 Gru 2008 11:22 Temat postu: |
|
|
jeśli tu jakieś do mnie aluzje idą odnośnie ciętych sprężyn to chciałem się pochwalić że już takowych niemam ;] z przodu zagościły niebieskie h&r oraz nowe amorki firmy daco (kayaba to to nie jest ale cena robi swoje ) a z tyłu seryjne od gti i stare amorki które też będą zmieniane, efekt, przód baardzo ładnie siadł i zupełnie inaczej się prowadzi tył teraz troszkę jest za wysoko, korci mnie żeby tył też dać niski przyczym z doświadczenia już wiem że zacznie się wieszać, i tu powstaje dylemat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|