|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Maj 2008 10:06 Temat postu: |
|
|
Luki napisał: |
A zapytam tak z ciekawości - dlaczego zdecydowałeś się na niestandardowe BKR5E? |
obserVator napisał: | Wszystko wynikło z mojego roztargnienia powinno być ( i takie zakupiłem ) BKR6E a nie 5 |
BKR6E, odstęp elektrod 0,9 (GA16DS - 90KM, GA16DE - 90KM)
BKR5E, odstęp elektrod 0,8 (GA16DE - 102KM)
BKR6EY, odstęp elektrod 0,9 (SR20DE - 143KM)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 13 Maj 2008 10:53 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | Luki napisał: |
A zapytam tak z ciekawości - dlaczego zdecydowałeś się na niestandardowe BKR5E? |
obserVator napisał: | Wszystko wynikło z mojego roztargnienia powinno być ( i takie zakupiłem ) BKR6E a nie 5 |
BKR6E, odstęp elektrod 0,9 (GA16DS - 90KM, GA16DE - 90KM)
BKR5E, odstęp elektrod 0,8 (GA16DE - 102KM)
BKR6EY, odstęp elektrod 0,9 (SR20DE - 143KM) |
GA16DS:
standardowe - BKR6E
gorące - BKR5E
zimne - BKR7E
GA16DE:
standardowe - BKR5E
gorące - nie przewidziano
zimne - BKR6E, BKR7E
SR20DE:
standardowe - BKR6EY
gorące - BKR5EY
zimne - BKR7EY
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Maj 2008 11:40 Temat postu: |
|
|
Luki napisał: | red_shogun napisał: | Luki napisał: |
A zapytam tak z ciekawości - dlaczego zdecydowałeś się na niestandardowe BKR5E? |
obserVator napisał: | Wszystko wynikło z mojego roztargnienia powinno być ( i takie zakupiłem ) BKR6E a nie 5 |
BKR6E, odstęp elektrod 0,9 (GA16DS - 90KM, GA16DE - 90KM)
BKR5E, odstęp elektrod 0,8 (GA16DE - 102KM)
BKR6EY, odstęp elektrod 0,9 (SR20DE - 143KM) |
GA16DS:
standardowe - BKR6E
gorące - BKR5E
zimne - BKR7E
GA16DE:
standardowe - BKR5E
gorące - nie przewidziano
zimne - BKR6E, BKR7E
SR20DE:
standardowe - BKR6EY
gorące - BKR5EY
zimne - BKR7EY |
Cieplejszych niż standardowe dedykowane do danego modelu, to nikt nie stosuje. Jedynie w grę mogą wchodzić zimniejsze, ale to też tylko w skrajnych przypadkach radzę zapodawać np. gdy podniosło się znacząco moc fury np. ingerencja w wałki, zaturbienie, czy nitro (głównie chodzi o zmniejszenie prawdopodobieństwa samozapłonu). Tylko powiedzcie mi, Który z naszych 1.6, lub nawet 2.0 goni na takim extremum i potrzebuje takich świec?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 13 Maj 2008 13:57 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajny opis dotyczący świec, ich działania oraz doboru :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 13 Maj 2008 14:20 Temat postu: |
|
|
Nie wiem skąd Twoja pewność red, że nikt nie stosuje gorących świec. Silników GA16DS/DE i SR20DE wyprodukowano zapewne miliony - jeśli Ty i znajome Ci osoby takich świec nie używają nie oznacza, że nikt takich nie używa. Jeśli występują przesłanki do zastosowania świec innych niż standardowe (obojętnie czy zimnych czy gorących) to po prostu zaleca się je zastosować.
PS. Typy świec przypisane do konkretnych silników podałam według "service data & specifications" z Service Manual vol.1.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Maj 2008 12:51 Temat postu: |
|
|
Luki napisał: | Nie wiem skąd Twoja pewność red, że nikt nie stosuje gorących świec. Silników GA16DS/DE i SR20DE wyprodukowano zapewne miliony - jeśli Ty i znajome Ci osoby takich świec nie używają nie oznacza, że nikt takich nie używa. Jeśli występują przesłanki do zastosowania świec innych niż standardowe (obojętnie czy zimnych czy gorących) to po prostu zaleca się je zastosować. |
Oczywiście że nie mam takiej pewności, w końcu dziwaków na tym świecie nie brakuje Powiem Ci że nie spotkałem się jeszcze z tym aby ktoś zastosował cieplejsze świece niż standardowe dedykowane do danego silnika i modelu auta. Ale może faktycznie gro moich znajomych ma starsze, nowsze ale jednak mocne silniki, czasami mniej lub bardziej dłubnięte, a mało który jeździ słabiutkimi odmianami 15-25letnich fur, więc zdecydowanie częściej spotykam się ze zmianą w kierunku: standard/chłodniejsze niż standard/cieplejsze.
Osobiście uważam, że ze względu na charakter 100NXa (nieważne czy mówimy o wersji 1.6, czy 2.0), autko lubi być i bywa mocno ciśnięte przez swoich kolejnych właścicieli, baa czasami bywa w nim coś dłubane w celu zwiększenia mocy i osiągów, więc wybacz ale ktoś kto wrzuca do takiego auta świece cieplejsze od standardowych (wolę używać tego terminu niż "gorące"), to moim zdaniem popełnia spory błąd. Oczywiście powyższe napisałem z perspektywy moich obserwacji, jednak jeśli Tobie są znane inne przypadki (skrajnie dziwne) to OK - przecież ani mnie to rybka ani pipka
Luki napisał: |
PS. Typy świec przypisane do konkretnych silników podałam według "service data & specifications" z Service Manual vol.1. |
No i bardzo dobrze, tylko akurat ten konkretny manual został napisany dla całej rodziny modelu B13 i N14 występujących na całym naszym pięknym globie, a o ile przy większości zapisów jest sprecyzowana informacja czego dotyczą prezentowane dane (nie tylko jakiego modelu, z jakim silnikiem, ale także z której części świata - USA, Europa, Bliski Wschód, Azja i Australia), to akurat przy informacji o ciepłocie świec nie ma tego sprecyzowania. Są za to ogólne zapisy o możliwości zastosowania danego modelu świecy NGK (do silników GA16DS, GA16DE, SR20DE i innych) od skrajnych (cieplejsze, chłodniejsze) po standardowo dedykowane do danego silnika. No właśnie tylko znów wracamy do punktu wyjścia, bo mowa jest tam o silniku, a nie o konkretnym modelu auta z danego rejonu świata (np. 100NX - B13 Europa). Przypominam że jeśli chcielibyśmy się zagłębić w temat, to inne warunki pracy pod maską i w komorze nawet tego samego silnika będą w Sunnym, Pulsarze, 100NX, czy Primerze. Jeśli na to nałoży się także eksploatacja tego samego silnika w różnych rejonach świata, czyli w różnych warunkach klimatycznymi (Europa/USA -optimum, Bliski Wschód/Australia -sucho, gorąc, Azja - wilgotno, gorąc), to potem możemy właśnie znaleźć w manualach takie "widełki" dla ogółu zjawiska - w tym przypadku świecy zapłonowej. Więc wszystko fajnie ale manual manualowi nie równy, a precyzja to podstawa. Wiem skądinąd że
akurat NGK jak mało kto, podaje cholernie dokładne wytyczne co do swoich produktów dla konkretnych modeli samochodów i jeśli mam napisane w katalogu że powinienem stosować BKR6E czy BKR6EY to taką świecę stosuję, amen. Wiec osobiście wolę trzymać się zapisu producenta świecy, który dla mojego samochodu, z tego i z tego roku, z takim a nie innym silnikiem, wyprodukowanym na taki a nie inny rynek (europejski) zaleca stosowanie tylko takich produktów:
BKR6E, odstęp elektrod 0,9 (GA16DS - 90KM, GA16DE - 90KM)
BKR5E, odstęp elektrod 0,8 (GA16DE - 102KM)
BKR6EY, odstęp elektrod 0,9 (SR20DE - 143KM)
Wg mnie jedynym racjonalnym odstępstwem od reguły może być zmiana standardowych świec na te chłodniejsze, ale to też przypominam że tylko na takie które są max. o jeden stopień chłodniejsze. Chłodniejsze równomierne odprowadzają ciepło, a nie gromadzą go w większym izolatorze jak w przypadku cieplejszych, przez co w silnikach mocnych, wysokoobrotowych, albo w jednostkach zasilanych LPG (czyli takich gdzie występują wyższa temp. spalania) nie doprowadzają do miejscowego przegrzania i związanych z tym skutków ubocznych.
Na koniec podam Ci przykład jak wyglądała u mnie historia z wrzuceniem cieplejszych świec (BKR5EY, zamiast standardowych BKR6EY). Miesiąc po zakupie setki (prawie 3 lata temu) pojechałem z nią na regulację gazu i przy okazji wymianę świec. Zrobił to oczywiście gaziarz i przez moją nieuwagę zapodał cieplejsze BKR5EY. Po dwóch miesiącach tak się złożyło że chciałem wymienić ori kable wysokiego napięcia (bo coś mi w nich nie pasowało). Pojechałem tym razem do innego zaprzyjaźnionego mechanika, który przy okazji dłubania przy sprzęgle, wymienił mi także kable na nowe. Sprawdził jednak profilaktycznie stan świec i się delikatnie mówiąc załamał. Rzucił od siebie że chyba helmut ich od nowości nie wymieniał, a ja mu na to że to są nowe świece sprzed dwóch miesięcy Od tego pamiętnego dnia nie tykam się niczego innego co niestandardowe, a także wszystkiego co jest związane ze świecami a ma w nazwie "cieplejsze" - nawet jeśli w niektórych katalogach występują jako opcja dedykowana również do mojej fury.
Luki napisał: | PS. Typy świec przypisane do konkretnych silników podałam... |
Uściślij czy jesteś kobietą, czy facetem, bo lubię wiedzieć z kim dyskutuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17 Maj 2008 19:50 Temat postu: |
|
|
nissio jest chory boli mnie i jego... po odpaleniu ma obroty na poziomie 500/min i falują od ok 300 do 700, po czym autko gaśnie, to chyba silniczek krokowy... ciekawe ile to kosztuje... jak już ruszy, to ciągnie do odcięcia i wszystko gra, ale jak pozbawić jego serduszko obciążenia np wrzucić luz lub nacisnąć sprzęgło to od razu gaśnie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian100nx
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zubrzyca Górna - małopolskie Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Maj 2008 21:33 Temat postu: |
|
|
ja mam podobnie w moim 1.6DE. jak go zapale to obroty są normalne ale jak przejade pare km. i wcisne sprzęgło albo wrzuce na luz to obroty falują i czasem zgaśnie. nadmieniam że dzieje sie to tylko wtedy gdy jest upalna pogoda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17 Maj 2008 22:01 Temat postu: |
|
|
adrian100nx napisał: | ja mam podobnie w moim 1.6DE. jak go zapale to obroty są normalne ale jak przejade pare km. i wcisne sprzęgło albo wrzuce na luz to obroty falują i czasem zgaśnie. nadmieniam że dzieje sie to tylko wtedy gdy jest upalna pogoda. |
no to jest nas dwóch... świece, kable, filtry odpadają, więc pozostaje tylko aparat zapłonowy lub silniczek krokowy (tak mi się zdaje) , choć aparat wyczyszczony mam to samo.raczej optuję za silniczkiem.może coś pominąłem,choć nie wydaje mi się. znajomy mechanik stwierdził,że trzeba jechać do ASO wykasować błędy w komputerze może mechanik był na "lekkim" gazie, sam nie wiem juz, co robić... może zainwestuję w ten silniczek i aparat. a miał byc nowy dolot i kilka bajerów na wakacje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adrian100nx
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zubrzyca Górna - małopolskie Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 17 Maj 2008 22:09 Temat postu: |
|
|
ja też myśle że to silniczek krokowy ale wydaje mi sie że czyszczenie wystarczy. ostatnio dodałem troche obrotów na lince i od tego momentu jest dużo lepiej i jeszcze mi nie zgasł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18 Maj 2008 11:09 Temat postu: |
|
|
ostatnio zauważyłem jeszcze jedno... od czasu do czasu blokuje mi się pedał gazu w położeniu neutralnym...trzeba go mocniej nacisnąć kilka razy i problem znika.pojawia się to raz na kilka dni... zobaczymy, czy wyczyszczenie silniczka krokowego coś da, ale z mojego skromnego doświadczenia wiem,że takie coś pomaga tylko na jakiś czas i jest to zwykle sygnał,że koniec silniczka zbliża się nie ubłagalnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 20 Maj 2008 12:32 Temat postu: |
|
|
a próbowaliscie wyregulowac troche obroty? przekręcic pokrętłem za gaznikiem zeby miec wyzsze na biegu neutralnym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Maj 2008 14:42 Temat postu: |
|
|
Marcin napisał: | siemka.mam problem z obrotami....(1.6/wtrysk/bez gazu/przebieg na dzis 190.260km).... |
Cieszyn napisał: | a próbowaliscie wyregulowac troche obroty? przekręcic pokrętłem za gaznikiem zeby miec wyzsze na biegu neutralnym? |
Przy wtrysku nie ma gaźnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 21 Maj 2008 22:39 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: | Marcin napisał: | siemka.mam problem z obrotami....(1.6/wtrysk/bez gazu/przebieg na dzis 190.260km).... |
Cieszyn napisał: | a próbowaliscie wyregulowac troche obroty? przekręcic pokrętłem za gaznikiem zeby miec wyzsze na biegu neutralnym? |
Przy wtrysku nie ma gaźnika |
ano.. mea culpa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05 Cze 2008 8:30 Temat postu: |
|
|
Marcin napisał: | ostatnio zauważyłem jeszcze jedno... od czasu do czasu blokuje mi się pedał gazu w położeniu neutralnym...trzeba go mocniej nacisnąć kilka razy i problem znika.pojawia się to raz na kilka dni... |
prawdopodobnie kończy się żywot mojej linki, trzeba się rozejrzeć za nową,a,co do silniczka... przez ok 2 tyg było wszystko super i znów zaczęło się tak dziać... idę szukać silniczka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|