Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2012 11:01 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: |
A wszystkim tym setkowiczom, którzy śmigają na minerałkach typu 15W40 (brrrrr), proponuję dla świętego spokoju nie przekraczać 5 tys. obrotów, |
Pewnie niektorym wlos zjezy sie na glowie
Latam od 2,5roku na mineralnym,wskazowka obrotomierza czesto gosci na czerwonym polu,poprzedni wlasciciel tez zalewal mineralnym i setki nie oszczedzal.Ponad 300tys przebiegu i zadnych oznak zuzycia silnika:kompresja jak z fabryki,walki nie zuzyte. Oczywiscie nie zaprzeczam temu co piszesz,ale chyba nie jest tak zle z tymi mineralnymi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2012 11:44 Temat postu: |
|
|
Mnie się nie zjeżył , blackhonda6 cała paleta GA1xDx to naprawdę mega idiotoodporne silniki, pewnie i na oleju po frytkach by jako tako jeździło, red_shogun pisał post "naznaczony" posiadaniem latami 2.0, gdzie olej decyduje w zasadzie o być, albo nie być tego silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2012 14:48 Temat postu: |
|
|
foo napisał: | Mnie się nie zjeżył , blackhonda6 cała paleta GA1xDx to naprawdę mega idiotoodporne silniki, pewnie i na oleju po frytkach by jako tako jeździło, red_shogun pisał post "naznaczony" posiadaniem latami 2.0, gdzie olej decyduje w zasadzie o być, albo nie być tego silnika. |
No dokładnie. Przepraszam zatem tych wszystkich (użytkowników 1.6), których faktycznie raczej nie brałem pod uwagę podczas pisania tej mej epopei o olejach, więc może wrzucę małą korektę do tego wszystkiego:
Jeżdżąc 1.6 może faktycznie nie ma sensu lać olejów typu 10W60, czy 5W40, skoro minerałka nie jest w stanie zabić przez 300 tys. km kręconej po czerwone pole takiej rakiety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2012 18:46 Temat postu: |
|
|
no w koncu 1.6 nie dorasta do pięt 2.0 wiec przepraszam za offtop
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez blackhonda6 dnia 01 Kwi 2012 18:46 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
foo
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2012 19:23 Temat postu: |
|
|
blackhonda6 napisał: | no w koncu 1.6 nie dorasta do pięt 2.0 wiec przepraszam za offtop |
Chyba "no w końcu 2.0 nie dorasta do pięt 1.6" bo jak na sarkazm to brać, to lypa wyszła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2012 20:53 Temat postu: |
|
|
foo napisał: | blackhonda6 napisał: | no w koncu 1.6 nie dorasta do pięt 2.0 wiec przepraszam za offtop |
Chyba "no w końcu 2.0 nie dorasta do pięt 1.6" bo jak na sarkazm to brać, to lypa wyszła. |
Hehe no raczej. Blackhonda6 przecież już to ustaliliśmy że 1.6 jest o wiele lepsze od 2.0, bo może przelatać 300tys. km cały czas z kreską na czerwonym polu będąc zalewanym non stop olejem mineralny podczas gdy 2.0 sypnęło by się już po 20 tys. km
blackhonda6 napisał: | Oczywiscie nie zaprzeczam temu co piszesz,ale chyba nie jest tak zle z tymi mineralnymi |
Oczywiście, że nie jest, bo tak samo jak syntetyk 0W40 z firmy X nie jest równy syntetykowi 0W40 z firmy Y, bo tak samo jak półsyntetyk 5W40 nie jest równy syntetykowi 5W40, bo tak samo jak HC 10W40 nie jest równy półsyntetykowi 10W40, tak samo i mineralny 15W40 z firmy X nie jest równy mineralnemu 15W40 z firmy Y (przykładowo 15W40 Touring High Tech od Liqui Moly ma parametry dobrego HC 10W40, czyli klasę ACEA B3/B4 (a nie A2/B2), lepkość przy 100ºC = 14,4 mm²/s (a nie 10-11 mm²/s) i temp. płynięcia -30ºC (a nie -20/-25ºC).
Wreszcie tak samo jak twoje 1.6 mimo kręcenia pod czerwone pole przeżyje pałowanie na dobrej mineralce, tak 1.6 kolegi pałowane na lpg na gorszej mineralce może już takiego samego pałowania nie przeżyć. Zastanawiam się tylko po co to wszystko piszę, skoro wydawało mi się, że to samo przez się wynika z elaboratu który wcześniej zamieściłem Wreszcie żeby nie wyszło na to, że ja tu coś komuś narzucam lub zachwalam bo reprezentuję takiego czy innego producenta olejów hehe, przecież jak wiadomo ilu Polaków tyle teorii, wreszcie każdy jest panem swojego losu i zalewa swoją furę tym czym chce i tym na co go stać - twoje/wasze święte prawo
P.S. i naprawdę, żyjemy w 21 wieku, mamy dostęp do internetu, niewiele potrzeba by znaleźć na stronkach producentów olejów załączniki z parametrami technicznymi konkretnych produktów. Już wiecie na co zwracać uwagę przy doborze oleju, więc w prosty sposób można sobie przecież odsiać choćby spośród minerałek 15W40 typowe "frytkownice", od 15W40 bliskich parametrowo do choćby hydrokraków czy półsyntetyków 10W40. Odsiew taki można sobie zrobić praktycznie w każdej grupie olejowej, czy to wśród 10W40 (gdzie występują paździerze bliższe typowym mineralkom oraz w pełni semi-syntetyki bliższe produktom 5W40), itp. itd.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2012 22:04 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: |
Hehe no raczej. Blackhonda6 przecież już to ustaliliśmy że 1.6 jest o wiele lepsze od 2.0, bo może przelatać 300tys. km cały czas z kreską na czerwonym polu będąc zalewanym non stop olejem mineralny podczas gdy 2.0 sypnęło by się już po 20 tys. km
|
1.6nie ma mocy nie ma przecazen-mozna lac shit mineral i polata 300kkm a 2.0szczyt techniki i wogole respect high syntetic sie nalezy.
moze nissanowy ga16nigdy nie dorowna 2.0 ale za to hondowskie 1.6vtec-i patrza z przymruzeniem oka na sr20 pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Kwi 2012 22:49 Temat postu: |
|
|
blackhonda6 napisał: | red_shogun napisał: |
Hehe no raczej. Blackhonda6 przecież już to ustaliliśmy że 1.6 jest o wiele lepsze od 2.0, bo może przelatać 300tys. km cały czas z kreską na czerwonym polu będąc zalewanym non stop olejem mineralny podczas gdy 2.0 sypnęło by się już po 20 tys. km
|
1.6nie ma mocy nie ma przecazen-mozna lac shit mineral i polata 300kkm a 2.0szczyt techniki i wogole respect high syntetic sie nalezy.
moze nissanowy ga16nigdy nie dorowna 2.0 ale za to hondowskie 1.6vtec-i patrza z przymruzeniem oka na sr20 pozdro |
Nie trolluj o hondach na forum Nissana chłopaku, bo to niekulturalne Ponadto widzę że miewasz poważne problemy z czytaniem między wierszami, ale sorry ja cię w tym zakresie niedoedukuję, bo życie pewnie zrobi to za mnie lepiej A co do tego co napisałeś (licytując się jak dziecko który lizak jest smaczniejszy ) mogę dodać tylko tyle: porównuj równego z równym ślinisz się na zmienne fazy, proszę bardzo: Nissan miał także swoje 1.6 na zmiennych fazach (o czym raczej powinieneś wiedzieć skoro takiego kozaka zgrywasz), a jak owe Nissanowskie 1.6 dyma 1.6 twojego honzika honziku widać m.in. tu: http://www.youtube.com/watch?v=qnEV8_qangQ
i tu: http://www.youtube.com/watch?v=YmLcfNYbYQE
I wierz mi hondowskie v-tecki 1.6 nie patrzą z przymrużeniem oka na Nissanowskie SR20 jak to ładnie ująłeś, bo SR20 wg takiego zapisu to także SR20VE i SR20DET, tak więc życzę powodzenia w ich ruchaniu
Aha i jest jeszcze pewna anegdota, dlaczego hondziarze leją mineralkę do V-teców, ale pozwolisz że jej tu nie przytoczę, bo nie mam w zwyczaju kopać leżącego
P.S.
i proszę nie rób już tu więcej offtopa o Hondach, ani nie staraj się wszczynać na siłę wojenek na podłożu co jest lepsze GA16DE czy SR20DE, bo raz że to żenujące, a dwa że społeczności 100NXowej i tak nie uda ci się skłócić, a jedynym efektem tego co piszesz może być co najwyżej uśmiech politowania pojawiający się na twarzach czytelników
Chcesz pogadać merytorycznie o olejach silnikowych (bo o tym jest ten wątek) to zapraszam, ale jak chcesz siać ferment i pluć siarą to odradzam, szkoda cennego czasu: twojego, mojego oraz pozostałych czytelników.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
blackhonda6
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Kwi 2012 6:56 Temat postu: |
|
|
nie zgrywam kozaka kolego i nie sieje fermentu,chodzilo mi tylko ze 1.6moze objechac 2.0 -i konkretnie chodzilo mi o sr20de. A przytoczylem hondowski 1.6 dlatego ze nieraz bylem swiadkiem jak zostawial daleko w tyle sr20de,a sr16ve to szukac ze swieca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Kwi 2012 19:06 Temat postu: |
|
|
Jak myślicie wybierając z pośród ENGINE FLUSH lepiej wybrać płukankę Milersa czy Valvoline ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
VeNoM
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlasie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Kwi 2012 19:25 Temat postu: |
|
|
No to popłucz sobie Valvoline Ja zmieniłem olej z niewiadomego na Valvoline VR1 Racing coś tam skapło od czasu do czasu (możliwe, że przy zmianie filtra się uroniło i kapało przez jakiś czas), a teraz ni kropli nie uroni. A i nie bierze, przynajmniej na bagnecie trzyma stan. Więc raczej jestem zadowolony z Valvoline.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Kwi 2012 19:33 Temat postu: |
|
|
No to wypłukam sobie Valvo a zaleje motula 6100 syngrie 10w40 Macie jakieś zaufane sklepy z olejami ? Bo na allegro ceny są od 90zł do 120zł tylko nie wiadomo co tam tak na prawdę za olej sie znajduje ... Dla tego szukam zaufanego sprzedawcy bo u mnie ten olej kosztuje 180zł ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
VeNoM
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlasie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Kwi 2012 20:19 Temat postu: |
|
|
Chcesz płukać Valvo, lać Motula, a się szczypiesz, bo kosztuje 60zł drożej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BeNeK
stary wyjadacz
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 02 Kwi 2012 20:20 Temat postu: |
|
|
VeNoM napisał: | Chcesz płukać Valvo, lać Motula, a się szczypiesz, bo kosztuje 60zł drożej? |
o takie coś mi chodzi [link widoczny dla zalogowanych]
Teraz przejechałem na castrolu z 500km doleje tego engine flusha i zaleje właściwego motula
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BeNeK dnia 02 Kwi 2012 20:22 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
VeNoM
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podlasie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Kwi 2012 20:28 Temat postu: |
|
|
O to ja nie wiedziałem o co chodzi A nie boisz się, że po takim czymś może być "coś" nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|