|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cancerous
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: 26 Sie 2009 17:30 Temat postu: Parę pytań odnośnie setki 1,6 gaźnik |
|
|
Witam,
jestem nowy na forum, bo pare miesięcy temu zakupiłem setke i jest pare rzeczy które mnie nie pokoją....otóż:
- przy starcie na zimnym silniku cos poklekocze, wejdzie na obroty i przestaje(nie ma tego przy zapalaniu przy rozgrzanym motorze)
- sonda lambda nie działa (?) (po wypięciu nie ma zadnej reakcji)
- falujące obroty między 900 - 1200 (po wymianie filtrów, ustawieniu gaźnika ciągle bez zmian, tragedii nie ma lecz na zimnym po przejechaniu kilkudziesięciu metrów do pierwszego ronda, autko potrafi zgasnąć po wbiciu na luz, lub przy wciśnietym sprzęgle)
- przy szybszym rozpędzaniu mając 2500 - 3000 rpm autko coś trzyma (?) nie jedzie płynnie, lekko szarpie i po chwili dopiero ładnie wkręca się na obroty
może ktoś z Was miał podobne problemy?? lub ktoś mi podpowie gdzie moge szukać przyczyny, pozdrawiam
p.s. autko prezentuje w dziale nasze samochody
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Sie 2009 19:27 Temat postu: |
|
|
na początek posprawdzaj/powymieniaj wężyki od podciśnień, mają one sporo "do gadania" z gaźnikiem więc czasem mogą powodować problemy. Proponuję posprawdzać na początek filtry (powietrza, paliwa) i stan świec, kopułki i przewodów wys napięcia; są to elementy o których często się zapomina (sam muszę tam zajrzeć heh). W manualu od setki są nawet podane wartości oporów na kablach kiedy kwalifikują się do wymiany.
Jeśli z tymi elementami wszystko ok, to pozostaje ustawić gaźnik. Nie jest to sprzęt znany ze 125p, więc ustawienie jego jest sporo trudniejsze bo ma sterowanie podciśnieniami i różnymi ustrojstwami selenoidowymi. W manualu niby jest wszystko napisane co i jak, ale ja sam nie potrafiłem tego ogarnąć i podjechałem do gościa który kiedyś pracował w Daewoo i miał doświadczenie z tego typu gaźnikami elektronicznymi. Samemu "na ucho" ciężko to zrobić, bo są oddzielne ustawienia od stanów ssania, obciążenia prądem i innych pierdół.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DamianS
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Sie 2009 19:58 Temat postu: |
|
|
U mnie problem rozwiązało czyszczenie gaźnika + wymiana świec i kabli. Z naciskiem na świece.
Uprzedzając pytanie: NGK V-line 28.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|