Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 25 Cze 2008 13:16 Temat postu: Problem z tylnymi hamulcami (wersja 1.6 z ABSem) |
|
|
Przeszukałem forum, znalazłem kilka tematów, że dużo osób ma z tym problem jednak nie znalazłem odpowiedzi.
Byłem dzisiaj na przeglądzie i wyszły mi słabe hamulce tylnie oraz ręczny. Patrząc na tylne tarcze widać, że okładziny klocków podczas hamowania ocierają się o nie, ponieważ nie ma na nich nalotu rdzy. Więc zaciski działają, ale najwyrażnej za słabo ...
Tak się zastanawiam czy winny całemu stanu rzeczy jest korektor siły hamowania czy może tylne zaciski ... przerabiał ktoś ten temat?
Gdzie w ogóle znajduje się ten korektor, ponieważ nie mogłem go znależć? Najlepiej jakby ktoś wkleił fotkę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SEBOL_MKS dnia 25 Cze 2008 16:20 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Juzek198720
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Cze 2008 16:16 Temat postu: |
|
|
witam
ja miałem podobnie z jakiś tydzień temu i skupiłem się na zaciskach.
Odkręciłem je tak aby klocki zostały przy tarczy a zacisk "dyndał" odkręcając śruby mocujące zacisk od prowadzenia klocków wyczyściłem je papierkiem i dałem smaru oczywiście w dziurkę gdzie chodzą zaciski i wszystko śmiga jak należy ręczny blokuje koła na trzecim ząbku przy normalnym zaciśnięciu hamulca na suchym asfalcie aha byłbym zapomniał śruby po których chodzą zaciski są charakterystyczne na 12 kluczyk,ok.1cm gwintu a reszta to jakby prowadnica cała śruba ma ok.8cm
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 25 Cze 2008 16:21 Temat postu: |
|
|
OK thx też przesmaruje zaciski, bo wiem, że lubią się one zapiekać w Nissanach.
A odnośnie korektoru siły hamowania ktoś wie w którym miejscu on się znajduje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DVD
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Cze 2008 17:26 Temat postu: |
|
|
Po zdjeciu tylnego kola sa widoczne takie blaszki (w okolicy amora na wysokosci gornej krawedzi felgi) za ktorymi sa schowane przed czynnikami zew. korektory sily ham.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 26 Cze 2008 0:13 Temat postu: |
|
|
DVD napisał: | Po zdjeciu tylnego kola sa widoczne takie blaszki (w okolicy amora na wysokosci gornej krawedzi felgi) za ktorymi sa schowane przed czynnikami zew. korektory sily ham. |
OK poszukam jak ściągnę koło
A czy ktoś próbował usunąć to ustrojstwo? Rozmumiem, że wtedy tył będzie hamował szybciej niż przód ... Jak się wtedy zachowuje samochód podczas np gwałtownego hamowania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Danko
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Elbląga
|
Wysłany: 26 Cze 2008 9:19 Temat postu: |
|
|
usuwanie odpada jaknajbardziej przy każdym hamowaniu tył auta by Ci latał na boki. poprostu z tyłu zrywał byś przyczepność niepolecam zwłasza jakbyś miałnp troche skręcone koła przczyść zaciski ja mam ten samproblem tylko że w gti i u mnie jedno koło mocniej trzyma tzn zacisk jakby był cały czas troche zacisnięty i sie strasznie mi grzeje sytuacja odwrotna niz u Ciebie ale wydaje misie że przyczyna bedzie taka sama
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Danko dnia 26 Cze 2008 9:21 , w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 26 Cze 2008 9:36 Temat postu: |
|
|
Wyczytałem też, że można ten korektor zablokować w pozycji max i wtedy hamulce są dużo lepsze i nie rzuca samochodem podczas hamowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DVD
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 26 Cze 2008 16:22 Temat postu: |
|
|
Zablokowac - mozna sie pobawic w regulacje tych popychaczy(ciegien), ktore oddzialywuja na te korektory pod wplywem naprezen od wachaczow ponoc to cos daje ale UWAGA jeszcze nie probowalel i nie wiem jaki bedzie efekt koncowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mac1602
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 27 Cze 2008 18:40 Temat postu: |
|
|
Danko napisał: | usuwanie odpada |
Be-ze-du-ra
Z powodów ekonomicznych (powiedzmy) i czasowych korektor siły hamowania został w mojej setce wywalony... i jakoś nie cierpię. Tył mnie nie wyprzedza, hamuje się dobrze... i jeżdżę tak już prawie rok, w tym całą zimę.
Przy czym ja miałem problemy z tylnymi hamulcami takie, że poza padniętym korektorem siły hamowania szlag trafił przewody hamulcowe... i cały tył został zrobiony (przewody, tarcze, klocki, zaciski chyba też) - na hamulce nie narzekam, nic nie rzuca.
Zdecydowanie zamiast szukać nowego korektora (używki? blee) polecam usunięcie go, tym bardziej że Sebol_MKS ma wersję ABS, więc nie rozumiem dlaczego miało by mu blokować i rzucać tyłem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mac1602 dnia 27 Cze 2008 18:40 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
michalek
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kraków
|
Wysłany: 28 Cze 2008 8:18 Temat postu: |
|
|
dokładnie, u mnie 1,6 abs na 4 tarczkach i również był kolektor siły hamowania, był bo wyleciał i teraz jest dużo lepiej, i poza tym że tył jako hamulec faktycznie działa niema żadnych skutków negatywnych ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukkil
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grodzisk Mazowiecki Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Cze 2008 12:01 Temat postu: |
|
|
hmm, a korektor ustawiony w pozycji max jak wyglada?
wcisniety do gory czy wyciagniety do dolu?
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zadubiec
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 29 Cze 2008 20:00 Temat postu: |
|
|
Witam napewno wina korektora miałem to samo mechanik musi to zrobić lub będzie trzeba kupić drugie.To jest wada nissana tylne hamulce.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BELIAL969
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dynów
|
Wysłany: 02 Lip 2008 15:04 Temat postu: |
|
|
Witam korektor hamowania jest tylko w wersjach z ABS - em czy we wszystkich setkach ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 05 Lip 2008 19:17 Temat postu: |
|
|
POMOCY! Jeżeli ktoś ma manualne serwisowe,bo ja swoje zgubiłem niech wkleja na forum strony odnośnie tylnych zacisków (1.6) a szczególnie jak je całkowicie rozebrać żeby nasmarować i przeczyścić,bo nie chodzą jak powinny. Czyli pokazane jakie elementy są w środku zacisku. Mam rozebrane auto, zaciski ściągnąłem, wyciągnąłem ten bolec ze środka i nie wiem co dalej...Bardzo zależy mi na czasie!
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 17 Lip 2008 22:00 Temat postu: |
|
|
jezeli chodzi o ksiazke serwisowa, to jest na [link widoczny dla zalogowanych] w dziale dwnld
mow jak ci poszlo, bo u mnie caly tyl siadl, hamulce tyle co masa smochodu hamuja a amorki prawy wyciekl a lewy ledwo ledwo... remoncik mnie czeka i juz, musze nad czyms pomyslec, co wstawic, chyba ze sie okaze, ze jak ten korektor wyj....wale to hamulce zadzialaja i lepsze amorki bym kupil...
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia 17 Lip 2008 22:01 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|