Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toomekt
Gość
|
Wysłany: 02 Maj 2008 18:19 Temat postu: problem z układem chłodzenia |
|
|
Witam
Pojawił mi się problem z układem chłodzenia. Podczas jazdy w korku zagotował mi się płyn próbując pomóc mu wydostać się z chłodnicy spróbowałem odkręcić korek po tym fakcie wyrwało mi róg chłodnicy. Wymieniłem chłodnice na nówkę wlałem wody odpaliłem aż woda się nagrzała. Gdy wskaźnik temperatuty był w położeniu ok 90 stopni zaczęła mi się gotować woda w zbiorniczku. dół chłodnicy był zimny góra gorąca. Myśląc żę jest to wina termostatu wymontowałem go, po ponownym zmontowaniu całego układu problem istnieje nadal z tym że chłodnica jest cała gorąca i dół i góra ale w zbiorniczku nadal gotuje się woda, nie załancza się wentylator, nadmuch daje ciepłe powietrze a olej jest czysty. Proszę o pomoc bardziej doświadczonych.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
AndyP
stary wyjadacz
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: swarzędz
|
Wysłany: 02 Maj 2008 21:19 Temat postu: |
|
|
hmm...
sprawdź, czy nie jest zapowietrzony układ, oraz sprawdź, czy działa wentylator.
Po prostu podaj mu napięcie. Jeśli działa, sprawdź, czy działa właściwie czujnik odpowiedzialny za włączanie wentylatora. A jak zachowuje się wskaźnik temperatury? przekracza połowę skali, czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zini18
Dołączył: 20 Gru 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: katowice
|
Wysłany: 03 Maj 2008 12:03 Temat postu: |
|
|
ja miałem podobną sprawę i musiałem wymienić uszczelkę głowicy, przy okazji termostat i teraz jest wszystko ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zwoli
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kowalewo Pomorskie k.Torunia
|
Wysłany: 18 Sty 2009 0:12 Temat postu: |
|
|
Hej, najpierw od początku.
Dziś wymieniłem płyn w chłodnicy w nastepujący sposób: po rozgrzaniu silnika i włączeniu sie wentylatora, wyłaczyłem silnik i spuściłem płyn przez korek spustowy. Następnie wlałem nowy płyn, odpowietrzyłem układ poprzez podniesienie korka od chłodnicy (gdy wentylator się włączył) i lekkie gazowanie aż przestanie bulgotac w wyrównawczym (tak jak to pisał ktos wczesniej że można tak zrobić). Nie odkrecałem zadnej śrubki odpowietrzajacej blok.
Po przejechaniu kilku kilometrów i dolewaniu płynu wszystko sie ustatkowało, płyn nie ucieka, trzyma stan. Dolny i górny waz od chłodnicy jest ciepły.
A teraz pytanko: Bo zauważyłem ze czasami (w miejscu którym zaznaczyłem na fotce) pojawi sie tam pęcherz powietrza. Czy to znaczy że układ jest jeszcze zapowietrzony ? Mógłby ktoś zobaczyć jak jest u Niego ?
No i zauważyłem że wskazówka od temperatury (wcześniej była na równym środku) a teraz jest troszeczke przesunięta na lewo ale naprawde troszke i na postoju czasami sie rusza w prawo i lewo też troszeczke - jest cos nie tak ?
Pozdro
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zwoli dnia 18 Sty 2009 0:14 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
GHOSTRIDER
Gość
|
Wysłany: 18 Sty 2009 9:07 Temat postu: |
|
|
ja mialem to SAMO:) jezdzilem tak okolo 4 miechow i sie gotowalo. okazało sie ze TERMOSTAT mam w 2 czesciach nie działa juz a POMPA WODY byla uszkodzona łopatki były wyszczerbione proponuje kupic PASEK do pompy POMPE termostat i SYLIKON do 250 stopni mozna to samemu zrobic zajmuje okolo 5 godzin wymiana. ODKAD to zrobilem SMIGA jak TRALALA:)
"SORY ZA SKŁADNIE I ZA ORTOGRAFIE "
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Sty 2009 10:52 Temat postu: |
|
|
Zwoli napisał: | Hej, najpierw od początku.
Dziś wymieniłem płyn w chłodnicy w nastepujący sposób: po rozgrzaniu silnika i włączeniu sie wentylatora, wyłaczyłem silnik i spuściłem płyn przez korek spustowy. Następnie wlałem nowy płyn, odpowietrzyłem układ poprzez podniesienie korka od chłodnicy (gdy wentylator się włączył) i lekkie gazowanie aż przestanie bulgotac w wyrównawczym (tak jak to pisał ktos wczesniej że można tak zrobić). Nie odkrecałem zadnej śrubki odpowietrzajacej blok.
Po przejechaniu kilku kilometrów i dolewaniu płynu wszystko sie ustatkowało, płyn nie ucieka, trzyma stan. Dolny i górny waz od chłodnicy jest ciepły.
A teraz pytanko: Bo zauważyłem ze czasami (w miejscu którym zaznaczyłem na fotce) pojawi sie tam pęcherz powietrza. Czy to znaczy że układ jest jeszcze zapowietrzony ? Mógłby ktoś zobaczyć jak jest u Niego ?
No i zauważyłem że wskazówka od temperatury (wcześniej była na równym środku) a teraz jest troszeczke przesunięta na lewo ale naprawde troszke i na postoju czasami sie rusza w prawo i lewo też troszeczke - jest cos nie tak ?
Pozdro
[link widoczny dla zalogowanych] |
Trzy tygodnie temu rozszczelnił mi się wąż doprowadzający płyn do pompy wodnej. Łącznie ubyło 1.5 litra płynu, który uzupełniłem na dwa razy i mimo, iż w momencie gdy się zorientowałem zbiornik z płynem był pusty to jednak w chwili obecnej "pęcherzyka" we wskazanym przez Ciebie miejscu nie ma. Ponadto ok trzy miesiące temu wymieniałem termostat i po zmianie termostatu zauważyłem, że wskazówka nie staje już idealnie w pionie tak jak to było na starym termostacie lecz zatrzymuje się ciut wcześniej ( temp. nowego i starego termostatu to 76.5'C ).
Węże są gorące a po nagrzaniu się silnika czuć, że naprawdę grzeje mocno, więc uznałem, że odpowietrzanie z pomocą odpowietrznika znajdującego się w bloku silnika nie jest konieczne.
Nasuwa mi się jednak na myśl to, że skoro wskazówka nie osiąga pionu mimo iż nie grzebałeś przy termostacie to może należało by ponownie przeprowadzić pełne odpowietrzenie układu z całkowitą wymianą płynu w układzie - łącznie z tym w bloku, a nie tylko w chłodnicy. Odpowiednie inf. gdzie szukać tego odpowietrznika i otworu upustowego znajdziesz w manual'u na stronie 67 ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zwoli
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kowalewo Pomorskie k.Torunia
|
Wysłany: 18 Sty 2009 11:31 Temat postu: |
|
|
GHOSTRIDER napisał: | ja mialem to SAMO:) jezdzilem tak okolo 4 miechow i sie gotowalo. okazało sie ze TERMOSTAT mam w 2 czesciach nie działa juz a POMPA WODY byla uszkodzona łopatki były wyszczerbione proponuje kupic PASEK do pompy POMPE termostat i SYLIKON do 250 stopni mozna to samemu zrobic zajmuje okolo 5 godzin wymiana. ODKAD to zrobilem SMIGA jak TRALALA:)
"SORY ZA SKŁADNIE I ZA ORTOGRAFIE " |
Ale mi się nie grzeje, ładnie łapie i trzyma temperature, płyn nie ubywa, tylko wskazówka nie staje juz tak w pionie tylko troszeczkę wcześniej i zauważyłem też ten pęcherzyk powietrza (wcześniej nie zwracałem na to uwagi) i się pytam czy pęcherzyk tam to normalne. Ale zdaje mi sie ze nie.. co odpowietrzam to się znów pojawia, wiec moze tak w kółko trzeba robic aż zniknie ?
obserVator napisał: | Zwoli napisał: | Hej, najpierw od początku.
Dziś wymieniłem płyn w chłodnicy w nastepujący sposób: po rozgrzaniu silnika i włączeniu sie wentylatora, wyłaczyłem silnik i spuściłem płyn przez korek spustowy. Następnie wlałem nowy płyn, odpowietrzyłem układ poprzez podniesienie korka od chłodnicy (gdy wentylator się włączył) i lekkie gazowanie aż przestanie bulgotac w wyrównawczym (tak jak to pisał ktos wczesniej że można tak zrobić). Nie odkrecałem zadnej śrubki odpowietrzajacej blok.
Po przejechaniu kilku kilometrów i dolewaniu płynu wszystko sie ustatkowało, płyn nie ucieka, trzyma stan. Dolny i górny waz od chłodnicy jest ciepły.
A teraz pytanko: Bo zauważyłem ze czasami (w miejscu którym zaznaczyłem na fotce) pojawi sie tam pęcherz powietrza. Czy to znaczy że układ jest jeszcze zapowietrzony ? Mógłby ktoś zobaczyć jak jest u Niego ?
No i zauważyłem że wskazówka od temperatury (wcześniej była na równym środku) a teraz jest troszeczke przesunięta na lewo ale naprawde troszke i na postoju czasami sie rusza w prawo i lewo też troszeczke - jest cos nie tak ?
Pozdro
[link widoczny dla zalogowanych] |
Trzy tygodnie temu rozszczelnił mi się wąż doprowadzający płyn do pompy wodnej. Łącznie ubyło 1.5 litra płynu, który uzupełniłem na dwa razy i mimo, iż w momencie gdy się zorientowałem zbiornik z płynem był pusty to jednak w chwili obecnej "pęcherzyka" we wskazanym przez Ciebie miejscu nie ma. Ponadto ok trzy miesiące temu wymieniałem termostat i po zmianie termostatu zauważyłem, że wskazówka nie staje już idealnie w pionie tak jak to było na starym termostacie lecz zatrzymuje się ciut wcześniej ( temp. nowego i starego termostatu to 76.5'C ).
Węże są gorące a po nagrzaniu się silnika czuć, że naprawdę grzeje mocno, więc uznałem, że odpowietrzanie z pomocą odpowietrznika znajdującego się w bloku silnika nie jest konieczne.
Nasuwa mi się jednak na myśl to, że skoro wskazówka nie osiąga pionu mimo iż nie grzebałeś przy termostacie to może należało by ponownie przeprowadzić pełne odpowietrzenie układu z całkowitą wymianą płynu w układzie - łącznie z tym w bloku, a nie tylko w chłodnicy. Odpowiednie inf. gdzie szukać tego odpowietrznika i otworu upustowego znajdziesz w manual'u na stronie 67 ). |
O kurcze nie ukrywam ze mam lenia.. pobawie sie jeszcze z tym odpowietrzaniem przez korek.. jak to nie poskutkuje zrobię jeszcze raz wszystko od nowa. A orientujesz sie może czy tą srube od bloku to trzeba całą wykręcić ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zwoli dnia 18 Sty 2009 11:31 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Sty 2009 11:53 Temat postu: |
|
|
Zwoli napisał: |
O kurcze nie ukrywam ze mam lenia.. pobawie sie jeszcze z tym odpowietrzaniem przez korek.. jak to nie poskutkuje zrobię jeszcze raz wszystko od nowa. A orientujesz sie może czy tą srube od bloku to trzeba całą wykręcić ? |
Nie doczytałem do końca ale raczej tak bo w przypadku mojego auta ta śruba jest jakby podklejona dodatkowo silikonem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Sie 2012 11:19 Temat postu: |
|
|
jak odpowietrzyć układ chłodzenia? i w ogóle jak rozpoznać że jest zapowietrzony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Sie 2012 17:25 Temat postu: |
|
|
W DS/DE jest automatycznie odpowietrzany system. Można go wspomóc poprzez wykręcenie tej śruby, chyba gdzieś pod kopułką była mocno schowana. Pamiętam że sprawdzałem to w manualu jak wymieniałem płyn chłodniczy. Można odkręcić, można to olać po prostu wymienić płyn.
Zapowietrzony poznasz po tym że auto się przegrzewa i grzanie nie działa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
majchrzok
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wągrowiec Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Sie 2012 19:03 Temat postu: |
|
|
już opanowałem:) dzięki za odpowiedzi:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|