|
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
obserVator
stary wyjadacz
Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zawiercie <@> Śląsk Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 06 Lip 2009 20:55 Temat postu: Shortshifter - jak zamontować - poradnik |
|
|
Poniższy rysunek przedstawia cały mechanizm zmiany biegów :
[link widoczny dla zalogowanych]
1. Krok pierwszy to demontaż osłony termicznej znajdującej się nad katalizatorem, tak by móc dosięgnąć mechanizmu celem jego rozkręcenia. Dodatkowo należy zdemontować mieszek drążka zmiany biegów aby móc odkręcić metalową ramkę trzymającą bebechy z góry.
* problemy napotkać mogą Ci, którzy posiadają oryginalny układ wydechowy, bowiem u mnie z niemałym problemem ściągnąłem osłony termiczne, ja posiadam układ bez katalizatora,
* kolejny problem to ukręcające się śrubki zarówno mocujące osłonę termiczną jak i te które mocują cały mechanizm do podłogi oraz ta za pomocą, której przykręcony jest tłumik drgań.
Kilka zdjęć poglądowych :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
2. Odkręcamy śruby mocujące mechanizm za wyjątkiem tej, którą manual określa jako mocującą tłumik drgań. W kabinie do odkręcenia mamy dwie nakrętki, od strony katalizatora 4 nakrętki oraz śrubę łącząca drążek z dźwignią zmiany biegów.
* Oryginalna śruba to M10 zagiwntowana na końcu na M8, dlatego montując nowy nową dźwignię należy doposażyć się w śrubę M8 podobnej długości oraz podkładkę umożliwiającą wycentrowanie jej w drążku.
Różnice pomiędzy dźwigniami widać na kolejnych zdjęciach :
[link widoczny dla zalogowanych]
3. Dalsza część jest już łatwiejsza, rozbieram według nasuwającej się na myśl kolejności całość wymieniamy dźwignię, i składamy.
* Na dźwignię nasunięta jest osłonka gumowa chroniąca ją przed zabrudzeniami. Odrobina smaru umożliwi jej łatwe zsunięcie i ponowne wsunięcie.
Efekt końcowy :
[link widoczny dla zalogowanych]
Wnioski :
* problemem są ukręcające się śruby ( zapewne nie u wszystkich );
* możliwy problem z demontażem osłon termicznych;
* no i za długa dźwignia, tak właśnie. Jest ona od oryginalnej dłuższa co widać na zdjęciu ( odcinek od kulki do łożyskowanej tulei ), dlatego też koniecznością jest wygięcie osłony. Tu może się po raz kolejny pojawić problem dla posiadaczy katalizatora, bowiem osłona może wówczas ocierać o katalizator;
* niestety oryginalny gumowy mieszek nie pasuje po zmianie dźwigni, jego obrócenie, tj tył na przód nic nie pomaga, wygląda to po prostu nieestetycznie.
Odczucia ( zapewne każdy będzie miał inne ) :
* wg mnie skok biegu jest krótszy o ok 30%;
* biegi wchodzą precyzyjniej, ( odnoszę wrażenie, że popchnięta dźwignia sama wskakuje we właściwe miejsce ).
PS. Nie miałem jeszcze możliwości przetestować całego mechanizmu na dłuższym dystansie, poruszałem się wyłącznie po swojej posesji bowiem czeka mnie jeszcze rozwiązanie problemu urwanych śrub mocujących osłony termiczne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez obserVator dnia 12 Mar 2010 12:48 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 08 Lip 2009 9:36 Temat postu: |
|
|
Szacun za tutorial. Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|