![Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna](http://i.imgur.com/lrcee80.gif) |
Forum użytkowników Nissana 100NX 100NX squad
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mati1411
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Swarzędz (WLKP)
|
Wysłany: 28 Paź 2007 22:18 Temat postu: |
|
|
No mam ten sam problem. Polećcie jakieś sprawdzone sprzęgło do GTI... Na allegro zero wyboru bo tylko jednej firmy za 350zł. Jak wygląda sprawa wymiany? Raczej zabawa dla mechanika czy "zwykły śmiertelnik" też powinen dać rade?
Ma ktoś to sprzęgło? Albo tej firmy? [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mati1411 dnia 28 Paź 2007 23:08 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Paź 2007 22:39 Temat postu: |
|
|
mati1411 napisał: | No mam ten sam problem. Polećcie jakieś sprawdzone sprzęgło do GTI... Na allegro zero wyboru bo tylko jednej firmy za 350zł. Jak wygląda sprawa wymiany? Raczej zabawa dla mechanika czy "zwykły śmiertelnik" też powinen dać rade? Pozdro! |
moze EXEDY? na forum ktos dawal oferte. jesli mnie pamiec nie myli jego cena to ok 750zl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
stoo
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chorzów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 29 Paź 2007 8:41 Temat postu: |
|
|
kamilek napisał: | ten pierwszy filmik jest od GTI
a twoje autko to 1,6 więc do czego tu porównywać ???
inny moment obrotowy inna moc TOTAL DIFERENT |
no wlasnie potem sie zorientowalem ze to GTi .
tak czy siak czuje ze powyzej 3K obroty rosną a predkosc nie ... :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Paź 2007 10:45 Temat postu: |
|
|
mati1411 napisał: | No mam ten sam problem. Polećcie jakieś sprawdzone sprzęgło do GTI... Na allegro zero wyboru bo tylko jednej firmy za 350zł. Jak wygląda sprawa wymiany? Raczej zabawa dla mechanika czy "zwykły śmiertelnik" też powinen dać rade?
Ma ktoś to sprzęgło? Albo tej firmy? [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdro! |
To nie jest sprzęgło do GTI, a przynajmniej to coś co jest na fotce w tej aukcji. Jest to zamiennik - moim zdaniem dolna półka średniej jakości - który pseudo jest odpowiedni, a w rzeczywistości powinien być montowany jedynie w Primerze z hydraulicznym sprzęgłem lub wielką łapą. Później dowiesz się co znaczy mieć nogę jak Pudzian, pomijając pękające linki sprzęgła z częstotliwością co trzy tygodnie.
Moja rada ze sprzęgłem do GTI to albo SACHS za około 780pln, albo EXEDY też w podobnej cenie. AISIN'a w kraju nie dostaniesz dedykowanego do NX GTI, jedynie taki sam twardy mix Primer'owski.
Jak byś już koniecznie chciał taki docisk montować w NX to mogę Ci sprzedać AISIN'a za 140pln. Zgodzę się, że przy tym docisku sprzęgło trzyma jak diabli - zajebis$% wręcz- na trójce piśniesz bez problemu, ale niech red_shogun dodatkowo się wypowie czy to można nazwać sprzęgłem do !!codziennego użytku!!, miał okazję poczuć je pod nogą... Moje kolano wymiękło po przeszło miesiącu.
Tańszy i efektywniejszy manewr to regeneracja tarczy sprzęgła tzn. nowe okładziny (można pokusić się o spieki ) i na nowo splanowanie docisku z tarczą i z kołem zamachowym. W moim przypadku wykorzystałem tarczę i łożysko z kompletu AISIN'a. Nie ukrywam że taki manewr może wymagać i wymaga w każdym przypadku jeżeli ma to mieć ręce i nogi - wizyty u specjalisty, ja przynajmniej osobiście to tokarki nie posiadam . Oczywiście wszystko przy założeniu, że elementy sprzęgła które miałeś na aucie są oryginalne i w jeszcze dobrym stanie - nadające się do szlifu.
Co do samej wymiany, śmiertelnik (ewentualnie drugi osobnik wymagany na sam czas ściągnięcia skrzyni i założenia jej na wałek) spokojnie da sobie radę.
Moja sugestia to dobrze jak byś miał klucz dynamometryczny i zgodnie z momentami przykręcał - jeżeli nie "czujesz" klucza. Ładnie śrubki pamiętał skąd wykręcił, bo mają różne długości, miał dużo czasu i wiadro cierpliwości pod ręką w razie "w".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
p@tryk
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 06 Lis 2007 21:14 Temat postu: Re: sprzeglo |
|
|
1910 napisał: | witam mam setke 1.6 91r . problem polega na tym ze slizga mi sie sprzeglo... da sie to jakos wyregulowac, podciagnac zeby uniknac wymiany ? |
ja bym juz odkladal na nowe sprzeglo. kupuj komplet wychodzi taniej niz na sztuki tzn tarcza +docisk+ lozysko. ja mam juz 3 komplet nie mysl nawet o sprzegle JC bo nie warto. obecnie jezdze na sachsie ale wiadomo mi ze dobre opinie zbiera rowniez valeo...
ja dorwalem sprzeglo sachsa za ok 400 zl ze znizakmi a kosztuje chyab kolo 600 o ile dobrze pamietam. ale na tym nie powinno sie oszczedzac. teraz to wiem . pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Mar 2008 17:24 Temat postu: |
|
|
za tydzień wymianka i zebrałem ceny.
w zależnosci od sklepu:
-aisin 380pln; 450pln; 290 pln??
-sachs 430pln
- valeo- łącznie 370
o ile valeo mnie nie interesuje, to mam zgryz pomiędzy aisin i sachs. Cenowo zbliżone, więc wybór padnie ze względu na produkt, a nie cenę. Które doradzacie??
Ten Aisin za 290 - sprzedawca zapewniał mnie (rozm. telefoniczna), że to komplet made by japan, ale dziwnie odstaje ta cena od pozostałych. Za 380 jest po zniżce, bo w sklepie jest za 460.
silnik 1.6DE
dzięki za pomoc i odpowiedzi
pozdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gem dnia 26 Mar 2008 17:25 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Mar 2008 17:48 Temat postu: |
|
|
Jak bym był na wymianie sprzęgła to pewnie bym się zainteresował tym Exedy: http://www.100nx.fora.pl/ogloszenia-kupie-sprzedam-zamienie,4/s-kpl-sprzegla-exedy,1816.html
zawsze to lepsza firma niż każda z ww. przez Was, więc ciekawe czy w setce by się sprawdziła.
Obecnie śmigam na NKK i za panią Asią z powyższego linku która mnie poprawiła, wspomnę że zarówno NKK jak i Exedy (a może i jeszcze jacyś inni producenci) nie dorzucają do kompletu łożyska własnej produkcji, więc warto sprawdzić lub wiedzieć jakie będzie montowane.
Na dzień dzisiejszy po prawie 2 latach eksploatacji na NKK mogę stwierdzić że sprzęgiełko się sprawdza. Bardzo dużo śmigam po mieście więc ma co robić, poza tym czasem i z kreski się pojedzie, więc odpukać na dzisiaj daje mu 5 (w skali do 6).
Pamiętajcie także że sprzęgło to nie wszystko, wbrew pozorom w leciwych autkach takie prozaiczne kwestie, jak wyregulowanie skoku pedału sprzęgła, przesmarowanie sprężyny, czy u tych co mają linkę - sama linka sprzęgła i jej działanie, to też bardzo ważne elementy które rzutują na końcowy efekt funkcjonowania sprzęgła, i co za tym idzie albo na czerpanie przyjemności z jazdy, albo na doznawanie męk w jej trakcie (foster )
p.s. na nazwę valeo dostaję gęsiej skórki i co ciekawe nie wiem czemu, ale wolę zaufać reakcji własnego organizmu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 26 Mar 2008 17:51 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Mar 2008 17:50 Temat postu: |
|
|
gem napisał: | za tydzień wymianka i zebrałem ceny.
w zależnosci od sklepu:
-aisin 380pln; 450pln; 290 pln??
-sachs 430pln
- valeo- łącznie 370
o ile valeo mnie nie interesuje, to mam zgryz pomiędzy aisin i sachs. Cenowo zbliżone, więc wybór padnie ze względu na produkt, a nie cenę. Które doradzacie??
Ten Aisin za 290 - sprzedawca zapewniał mnie (rozm. telefoniczna), że to komplet made by japan, ale dziwnie odstaje ta cena od pozostałych. Za 380 jest po zniżce, bo w sklepie jest za 460.
silnik 1.6DE
dzięki za pomoc i odpowiedzi
pozdr |
Moim skromnym zdaniem, to jak tylko dysponujesz wystarczającą kasą to Sachs.
A jak AISIN to oznaczenia przy GA16DE widoczne na każdym z elementów mają być:
-tarcza: DN-082,
-docisk: CN-030,
-łożysko: BN-064,
Komplet dedykowany do 100NX'a 1.6 ma oznaczenie: KN-175.
Pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Mar 2008 17:59 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | albo na doznawanie męk w jej trakcie (foster ) |
Oj, Było, było... moja biedna noga
Z AISIN'a zostawiłem tylko tarczę, bo jest rewelacyjna, a docisk mam ori visun splanowany do koła (btw. visun to oryginał made by Nissan) i sprzęgło chodzi miodzio!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Mar 2008 18:05 Temat postu: |
|
|
red, nie stać mnie na to sprzęgło i dla tego nie ma go w mojej rozpisce
wybrałeś bramkę o której mogę tylko pomarzyć... valeo jak mówiłem odrzucam, a pytanko brzmi aisin, czy sachs :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Mar 2008 18:21 Temat postu: |
|
|
foster napisał: | red_shogun napisał: | albo na doznawanie męk w jej trakcie (foster ) |
Oj, Było, było... moja biedna noga
Z AISIN'a zostawiłem tylko tarczę, bo jest rewelacyjna, a docisk mam ori visun splanowany do koła (btw. visun to oryginał made by Nissan) i sprzęgło chodzi miodzio! |
foster, a ta ciężka praca sprzęgła wynikała z właściwości tego Aisina?? One tak chodzą czy to była przypadłość związana tylko z Twoim przypadkiem??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 26 Mar 2008 18:48 Temat postu: |
|
|
gem napisał: | foster napisał: | red_shogun napisał: | albo na doznawanie męk w jej trakcie (foster ) |
Oj, Było, było... moja biedna noga
Z AISIN'a zostawiłem tylko tarczę, bo jest rewelacyjna, a docisk mam ori visun splanowany do koła (btw. visun to oryginał made by Nissan) i sprzęgło chodzi miodzio! |
foster, a ta ciężka praca sprzęgła wynikała z właściwości tego Aisina?? One tak chodzą czy to była przypadłość związana tylko z Twoim przypadkiem?? |
Z tego co udało mi się ustalić, to była to nieścisłość na drodze: producent > importer/dostawca > sprzedawca. Sprzedawca stwierdził że docisk jest skatalogowany przez importera krajowego jako dedykowany dla 100NX i nic nie może mi poradzić ani pomóc w tej sprawie. Tak ma być i już. Z kolei na stronie producenta pisze jak byk że jest to docisk dedykowany dla Primery, która ma inne przełożenie na pedale sprzęgła, pomijając że jest hydrauliczne i ten sam docisk jest mięciutki jak kaczuszka pod nogą.
Dodatkowo z tego co wiem, komplety są notorycznie rozkradane na hurtowniach, z bolca montażowego, smaru itp. Kupując zestaw AISIN'a, dostaniesz pudełko oryginalne, ale np. łożysko już jest SKF, a nie AISIN itp. choć klasowo są one zbliżone - ale do ku%$^%&& nę^&*( z jakiej paki, skoro kupuję zestaw dedykowany.
Dlatego nie ufam oficjalnemu importowi AISIN'a na Polskę. Najpierw sprawdź oznaczenia na tarczy, docisku, łożysku - jeżeli się zgadzają z kodem producenta, na jego stronie - to kup śmiało AISIN'a. Jak nie, to niech sprzedawca/dostawca/importer wsadzi je sobie w pupę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez foster dnia 26 Mar 2008 18:50 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Mar 2008 15:14 Temat postu: |
|
|
foster napisał: |
A jak AISIN to oznaczenia przy GA16DE widoczne na każdym z elementów mają być:
-tarcza: DN-082,
-docisk: CN-030,
-łożysko: BN-064,
Komplet dedykowany do 100NX'a 1.6 ma oznaczenie: KN-175.
Pozdr. |
dzwonilem przed chwilka do tego sklepu, ktory podawal gem i co sie okazalo.
cena rzeczywiscie 290zl,
a co do oznaczen, to pan stwierdzil, ze AISIN ma tylko jedno sprzeglo do silnika 1.6 i podal mi oznaczenia:
-tarcza: DN-026,
-docisk: CN-030,
-łożysko: BN-064,
Komplet dedykowany do 100NX'a 1.6 ma oznaczenie: KN-034
roznia sie troszke od tego ktore podal foster. ile w tym prawdy nie wiem
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rz dnia 27 Mar 2008 15:15 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Mar 2008 16:30 Temat postu: |
|
|
rz napisał: | dzwonilem przed chwilka do tego sklepu, ktory podawal gem i co sie okazalo.
cena rzeczywiscie 290zl,
a co do oznaczen, to pan stwierdzil, ze AISIN ma tylko jedno sprzeglo do silnika 1.6 i podal mi oznaczenia:
-tarcza: DN-026,
-docisk: CN-030,
-łożysko: BN-064,
Komplet dedykowany do 100NX'a 1.6 ma oznaczenie: KN-034
roznia sie troszke od tego ktore podal foster. ile w tym prawdy nie wiem
pzdr
rz |
Look @:
[link widoczny dla zalogowanych]
O tym właśnie pisałem. Jakiś fucking cieć - jak to polak potrafi - dobrał wg. wymiarów i sprowadza to co najtańsze jest w ofercie producenta a pasujące, czyli byleby otwory montażowe pasowały, rowki, wielokliny - bo to jest powtarzalne, ale już zależności: ilość sprężyn w docisku, ich grubość, skok docisku, szerokość powierzchni pracy do szerokości tarczy, jej grubości - nie biorą pod uwagę. Byle kupić taniej i sprzedać. Wcale bym się nie zdziwił jak tarcza byłaby z kompletu do micry 1.0 albo jeszcze innego modelu.
Można rozpisać konkurs, kto pierwszy znajdzie w wyszukiwarce AISIN'a od czego proponuje Wam sprzedawca tę tarczę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez foster dnia 27 Mar 2008 17:31 , w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Mar 2008 17:22 Temat postu: |
|
|
rz napisał: | -tarcza: DN-026 | Proszę uprzejmie:
Category : kit, clutch
NISSAN PRAIRIE (Gasoline)
from 1985.01 - to 1988.08 CCM : 1488
EG : E15S Body type : M10
Aisin reference : KN-034 -
NISSAN PRAIRIE (Gasoline)
from 1985.01 - to 1988.08 CCM : 1488
EG : E15S Body type : M10
Aisin reference : KN-034 -
NISSAN SUNNY (Gasoline)
from 1986.05 - to 1988.10 CCM : 1488
EG : E15S/E Body type : N13 SDN, HBK
Aisin reference : KN-034 -
NISSAN SUNNY (Gasoline)
from 1985.09 - to 1987.09 CCM : 1488
EG : E15S Body type : B12
Aisin reference : KN-034 -
NISSAN SUNNY (Gasoline)
from 1986.01 - to 1990 CCM : 1598
EG : E16 Body type : PB12
Aisin reference : KN-034 -
NISSAN SUNNY (Gasoline)
from 1986.05 - to 1988.10 CCM : 1598
EG : E16S Body type : N13
Aisin reference : KN-034 -
W cykę gra importer na dzień dobry.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez foster dnia 27 Mar 2008 17:29 , w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subMildev/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|