Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Układ hamulcowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: 30 Maj 2007 12:08     Temat postu: Układ hamulcowy

Witam,

czy zna ktoś dobry zakład specjalizujący sie w układach hamulcowych w Warszawie lub okolicy. Padły hamulce tylnej osi i zwykłe warsztaty co robią szybkie naprawy nie chą sie tego podjąć.
Prawdopodobnie będzie korektor siły hamowania do wymiany a może i pompa.

Jak ktos zna rozwiazanie to prosze o info, wszelkie pomysły mile widziane.
Powrót do góry
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 29 Sty 2008 1:36     Temat postu:

Tytuł tematu wydaje mi się właściwy bym mógł się do niego podpiąć z moim pytaniem :
Czy odpowietrzał może ktoś z Was pompę hamulcową? Jeśli tak to jak wykonuje się takową czynność [ niestety w manual'u jest tylko wzmianka o udaniu się do serwisu Evil or Very Mad ]. Wykonanie tejże czynności dręczy moją duszę gdyż pedał hamulca nie zachowuje się zawsze tak samo sprawiając wrażenie zapowietrzonego układu.
Zgodnie z kolejnością podana w manual'u odpowietrzałem kolejno koła :
- tylne lewe koło
- przednie prawe
- tylne prawe
- przednie lewe
wszystko to by wyeliminować jakąkolwiek odrobinę powietrza. Nadmienię, iż przewody metalowe jak i gumowe są nowe, zamontowane według opisanych prawideł, niepozaginane, nienaruszone, wychuchane, itp., itd.
Klocki i szczęki zamontowałem 3 tyś km temu [ f. Kashiyama ], wtedy też oczyściłem i przesmarowałem wszystkie mechanizmy współdziałające z tymi elementami, nie obyło się także bez wymiany tylnych cylinderków.
Cylinderki, tłoczki działają według mnie poprawnie, wszystkie elementy wskazane zabezpieczone są odpornym na wysoką temperaturę smarem [ powierzchni ciernych klocków i szczęk nie posmarowałem nadgorliwie Laughing ]
Podciśnienie wspomagające pompę działa, tzn zasysa jak porządny odkurzacz .

PS. Zalecane jest stosowanie płynu hamulcowego DOT3, ja natomiast zalałem DOT4, jednak nie jestem przekonany aby to była przyczyna niezadowalającej siły hamowania w moim Nismo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez obserVator dnia 30 Sty 2008 9:02 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lut 2008 17:39     Temat postu:

Ponawiam po raz kolejny temat gdyż poruszony wcześniej problem nie ustąpił.

Ponieważ nie dowiedziałem się jak się odpowietrza pompę hamulcową postanowiłem ja zregenerować, mając nadzieję, że to pomoże. Cały proces regeneracji polega na wymianie wszystkich uszczelniaczy w pompie. I tu faktycznie te na tłoczysku miały średnicę 20.35 i 20.40 a nowe powinny być 20.64 mm ( obydwa ) - informacje potwierdza także manual, pozostałe natomiast bez żadnego uszczerbku ( dla pewności i je wymieniłem ) [ można spotkać się z oznaczeniem uszczelniaczy na tłoczku pompy 13/16 - bo takiego używa firma Tokico, która jest producentem pompy zamontowanej w moim nismo - oznaczenie istnieje zarówno na pompie jak i na uszczelniaczach ].
Układ hamulcowy przepłukałem ( używam płynu DOT4 f. TRW ) dwa razy i odpowietrzyłem także dwa razy. Aby wyeliminować taką możliwość ( że odpowietrzniki przepuszczają, doprowadzając do zapowietrzenia układu ) wymieniłem wszystkie cztery. I niestety nic się nie zmieniło Sad

Ponieważ nikt nie napisał, pod opisanym przeze mnie problemem nawet złamanego słowa, dlatego postaram się go w miarę zrozumiale opisać, może to umożliwi Wam wyciągnięcie jakichś wniosków, i choć naprowadzenie mnie na przyczynę tego problemu.

Sytuacja wygląda następująco, otóż po odpowietrzeniu układu hamulcowego ( uwzględniając wymianę prawie wszystkiego, poza zregenerowaną pompą i nie dotykanym przeze mnie jeszcze servem ) pedał hamulca nadal zachowuje się dziwnie. Mianowicie naciśnięty kilkukrotnie wpada coraz głębiej aż zostaje na podłodze ( tak sprawa wygląda podczas postoju ) natomiast podczas jazdy, czy to 40km/h czy też 80km/h, pedał wciskając w podłogę hamulce pracują, to czuć po spadającej prędkości, ale nie wyhamowują według mnie tak jak trzeba, zwłaszcza przy większej prędkości. Dodatkowo nie zawsze sytuacja jest identyczna, tzn raz hamują lepiej a raz gorzej. Wszystko to sprawia wrażenie zapowietrzonego układu ale nie ma już wydaje mi się takiej możliwości.

Dlatego pytam po raz kolejny. Czy miał już ktoś podobny problem, bądź też zbliżony, jak się z nim uporał i czy dowiedział się co było jego przyczyną.

PS. Piszę post pod postem gdyż tylko tak możliwe jest, by ktoś ten temat zauważył - opcja edytuj tego nie umożliwia.

EDIT.20.02.2008

Wymieniłem pompę a następnie servo. Sytuacja bez zmian.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez obserVator dnia 21 Lut 2008 9:09 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 23 Lut 2008 11:34     Temat postu:

Wczoraj udało mi się pomyślnie zakończyć walkę z hamulcami. Dwu krotne wypłukanie układu i zalanie DOT 3 i jak ręką odjął. Nie wiem czy do tej pory było tak dobrze jak na chwilę obecną.

Konkretna przyczyna nie nasuwa się na myśl, choć w grę wchodzą dwa warianty :
- płyny DOT 4 dwóch różnych producentów zmieszane razem spowodowały jakąś dziwną reakcję, co znacznie wpłynęło na dalsze zachowanie się płynu w układzie - choć podczas płukania układu nic dziwnego z niego nie wypłynęło, lub
- wyłącznie DOT 3 a nie DOT 4 nadaje się do naszych ukladów.
Trudno powiedzieć, tak czy inaczej jest b.dobrze i cieszy mnie to bo trzy tygodnie bólu się skończyły.

Dziękuję wszystkim za wiele pomocnych rad, które z pewnością były przydatne. Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bk




Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: 23 Lut 2008 13:31     Temat postu:

obserVator napisał:
Wczoraj udało mi się pomyślnie zakończyć walkę z hamulcami. Dwu krotne wypłukanie układu i zalanie DOT 3 i jak ręką odjął. Nie wiem czy do tej pory było tak dobrze jak na chwilę obecną.

Konkretna przyczyna nie nasuwa się na myśl, choć w grę wchodzą dwa warianty :
- płyny DOT 4 dwóch różnych producentów zmieszane razem spowodowały jakąś dziwną reakcję, co znacznie wpłynęło na dalsze zachowanie się płynu w układzie - choć podczas płukania układu nic dziwnego z niego nie wypłynęło, lub
- wyłącznie DOT 3 a nie DOT 4 nadaje się do naszych ukladów.
Trudno powiedzieć, tak czy inaczej jest b.dobrze i cieszy mnie to bo trzy tygodnie bólu się skończyły.

Dziękuję wszystkim za wiele pomocnych rad, które z pewnością były przydatne. Evil or Very Mad



nie wydaje mi się, zeby druga opcja była przyczyną twoich problemów.. ja śmigam na DOT 5 FERRODO i hamulce są jak żylety (a po wymianie hamulców układu nie płukałem i napewno gdzieś tam krążą jeszcze jakieś drobiny DOT 3)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bk dnia 23 Lut 2008 13:35 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwi@t
Gość






PostWysłany: 28 Kwi 2008 16:29     Temat postu:

Mam pytanko:
ile litrów płynu hamulcowego wchodzi do naszego układu?
bo będę wymieniał cały i nie wiem ile mam kupić?
Powrót do góry
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Kwi 2008 19:21     Temat postu:

Po całkowitym wypompowaniu wszedł mi cały litr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwi@t
Gość






PostWysłany: 28 Kwi 2008 19:27     Temat postu:

obserVator napisał:
Po całkowitym wypompowaniu wszedł mi cały litr.


THX
Powrót do góry
obserVator
stary wyjadacz



Dołączył: 01 Sty 2007
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawiercie <@> Śląsk
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Kwi 2008 19:30     Temat postu:

Kwi@t napisał:
obserVator napisał:
Po całkowitym wypompowaniu wszedł mi cały litr.


THX

Nie dziękuj z góry. Zakup sobie na wszelki wypadeczek jeszcze jeden literek bo jak znam życie to Moje nismo jest inne niż wszystkie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin