Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tjozwiak
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skawina k.Krakowa Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Kwi 2008 21:59 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | Wczoraj u siebie znów wróciłem do poprzedniej opcji czyli (max. wyprzedzenie zapłonu) i muszę przyznać że na LPG autko się lepiej zrywa, ogólnie to polepszenie dołu i środka, kosztem góry, czyli to co miałem kiedyś, a co na jazdę po mieście jest najlepsze
Oto moje foty:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
nie da sie ustawić w kilku silnikach tak samo zapłonu ... jak wiadomo kazdy silnik jest w innym stanie i przestawienie kąta wyprzedzenia zapłonu w ten sam punkt może przynieść inne efekty do zamierzonego to tak samo jakbyś ustawił sobie zapłon fabrycznie .. jeden bedzie mulił drugi bedzie -=cenzura=-ć a inny jeszcze będzie strzelać itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Kwi 2008 22:16 Temat postu: |
|
|
foster napisał: | ... porządne kable, świeczki, palec, kopułka i oktanów 98+ i ma zapierdzielać. Osobiście to leje wyłącznie shell'a v-p.r ew. v-p.
U mnie optimum było jak na fotce, ani stuku a ciąg od dołu równomierny, każde inne ustawienie powodowało że wyraźnie "lepiej" szedł dopiero od ~3400r.p.m. Pozdr! |
Dzięki za fotke, jak sobie nie poradzę z ty, zapłonem, to może do Ciebie podbije z tym ustawianiem :
red_shogun napisał: | Wczoraj u siebie znów wróciłem do poprzedniej opcji czyli (max. wyprzedzenie zapłonu).... |
Dzięki za foty red, u mnie jeszcze sporo brakuje do takiego położenia , myślę że tak dalego aż nie dokręce
tjozwiak napisał: | nie da sie ustawić w kilku silnikach tak samo zapłonu ... jak wiadomo kazdy silnik jest w innym stanie i przestawienie kąta wyprzedzenia zapłonu w ten sam punkt może przynieść inne efekty do zamierzonego to tak samo jakbyś ustawił sobie zapłon fabrycznie .. jeden bedzie mulił drugi bedzie -=cenzura=-ć a inny jeszcze będzie strzelać itp. |
Wiem o tym, ale dobrze mieć jakiś punkt odniesienia, poza tym wg fotki i tak nie ustawi się zapłonu tak samu jak jest na niej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 30 Kwi 2008 22:17 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Maj 2008 7:18 Temat postu: |
|
|
Ja grzebałem w 100 może w 120 SR20 i w każdym wychodzi na to samo - autu najlepiej lata na prawie na maksa ustawionym zapłonie... Ja to zawsze ustawiałem na hamowni patrząc się na zmieniające wykresy no i optimum jest jak wszyscy mówią.
Ps. da się ustawić tak by przyrost momentu był w całym zakresie i bez pogarszania góry kosztem dołu.
w 1,6 jest tak że mocne wyprzedzenie poprawia moment w zakresie do zera do 4500 ale powyżej tych 4500 mamy delikatne straty...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Coobcio dnia 01 Maj 2008 7:19 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 01 Maj 2008 21:39 Temat postu: |
|
|
Coobcio napisał: | Ja grzebałem w 100 może w 120 SR20 i w każdym wychodzi na to samo - autu najlepiej lata na prawie na maksa ustawionym zapłonie... Ja to zawsze ustawiałem na hamowni patrząc się na zmieniające wykresy no i optimum jest jak wszyscy mówią..... |
Więc przekręcam aparat na maksa i ile mniej więcej cofnąć od maximum 1mm, 2mm .... :
Chyba nikt mi lepiej nie podpowie na tym forum niż Ty nikogo innego nie obrażając
P.S. czy przy aparacie przekręconym "prawie" na maksa do przodu, diagnozując silnik wg Twojego opisu z NKP błąd spalania stukowego powinien mi zniknąć :
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 01 Maj 2008 21:39 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Messer
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04 Maj 2008 10:10 Temat postu: |
|
|
nie do końca motorek był padaka bo zajechałem go w ciepły dzień przy 200 km/h i to po przejechaniu ok 60 km nie zwalniając ponizej 160 km/h a strzelił dlatego że się przegrzał... teraz leje shel v-power racing bo mam zniżke na shelu i płce jak za 95, kable świece i kopułke też miałem nowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cieszyn
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec / Kraków
|
Wysłany: 04 Maj 2008 16:59 Temat postu: |
|
|
messer ja tez chce taka fajna znizke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 04 Maj 2008 19:29 Temat postu: |
|
|
Messer napisał: | nie do końca motorek był padaka bo zajechałem go w ciepły dzień przy 200 km/h i to po przejechaniu ok 60 km nie zwalniając ponizej 160 km/h a strzelił dlatego że się przegrzał... |
A gdzie tu argument za tym że motorek jednak nie był padaką? Przegrzał się - padł - więc silnik padaka Po tym opisie tym bardziej mnie uświadomiłeś że miałeś padakę, bo udało Ci się go zarżnąć po naprawdę śmiesznym "obciążeniu" jak dla SR20DE. Podam Ci przykład jak mój motorek (jeszcze nie padaka) leciał kilka razy z wyprzedzonym zapłonem: np.
- Katowice - Wrocław ok. 200km bez postoju (A4, średnia prędkość 170km/h, jazda na LPG!!!) silnik nie przegrzany, silnik się nie rozsypał, silnik dalej funkcjonuje
- Kraków - Opole ok. 170km bez postoju (A4, średnia prędkość 160km/h, jazda na LPG!!!) silnik j.w.
- Opole - Kraków ok. 170km bez postoju (A4, średnia prędkość 150km/h, jazda na LPG!!!) silnik j.w.
Po takich wyczynach można jednoznacznie stwierdzić że silnik nie jest padaką, a nie po takim "wyczynie" jak ten który wyżej zapodałeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 09 Maj 2008 22:01 Temat postu: |
|
|
Ponowie pytanie
Czy przy prawidłowo ustawionym zapłonie powinno mi przestać pokazywać spalanie stukowe, czy trzeba jakoś wykasować błąd : : :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 09 Maj 2008 22:34 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: | Ponowie pytanie
Czy przy prawidłowo ustawionym zapłonie powinno mi przestać pokazywać spalanie stukowe, czy trzeba jakoś wykasować błąd : : : |
Coraz częściej Twoje pytania zaczynają mnie irytować - bez obrazy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Maj 2008 22:00 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | ...Coraz częściej Twoje pytania zaczynają mnie irytować - bez obrazy  |
A skąd ta irytacja : W niektórych samochodach np VW, po usunięciu usterki trzeba wykasować np. w serwisie, bo będzie go nadal pokazywać mimo prawidłowej pracy. A mi cały czas pokazuje się to spalanie stukowe, i nie wiem czy to nadal źle wyregulowany zapłon, czy błąd kompa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 11 Maj 2008 22:48 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: | red_shogun napisał: | ...Coraz częściej Twoje pytania zaczynają mnie irytować - bez obrazy  |
A skąd ta irytacja : W niektórych samochodach np VW, po usunięciu usterki trzeba wykasować np. w serwisie, bo będzie go nadal pokazywać mimo prawidłowej pracy. A mi cały czas pokazuje się to spalanie stukowe, i nie wiem czy to nadal źle wyregulowany zapłon, czy błąd kompa.  |
A z ciekawości na czym/w czym/jak/ gdzie pokazuje ci ten błąd?
Próbowałeś odłączyć aku na nockie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Maj 2008 14:01 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | ...A z ciekawości na czym/w czym/jak/ gdzie pokazuje ci ten błąd?
Próbowałeś odłączyć aku na nockie? |
Zczytywałem błędy wg tego opisu:
[link widoczny dla zalogowanych]
i wyświetla mi kod 34.
red_shogun napisał: | ...Próbowałeś odłączyć aku na nockie? |
myślałem o tym, ale obawiam się że może przestawić mi się coś w komputerze od instalacji gazowej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 12 Maj 2008 14:09 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: | red_shogun napisał: | ...A z ciekawości na czym/w czym/jak/ gdzie pokazuje ci ten błąd?
Próbowałeś odłączyć aku na nockie? |
Zczytywałem błędy wg tego opisu:
[link widoczny dla zalogowanych]
i wyświetla mi kod 34.
red_shogun napisał: | ...Próbowałeś odłączyć aku na nockie? |
myślałem o tym, ale obawiam się że może przestawić mi się coś w komputerze od instalacji gazowej |
A masz sekwencję, czy II generację z blosem? Bo nawet jak sekwencję to wydaje mi się że odłączenie aku nie powinno nic pochrzanić, ale tylko mi się tak wydaje (niech się monterzy gazu wypowiedzą). A jak masz blosa to problemu nie ma. Po odpince aku może Ci się co najwyżej radio rozkodować.
Aha dodam że najwygodniej odpiąć aku na nockę, ale po odpince aku już po około pół godzinie powinien nastąpić reset kompa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|