Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Kwi 2008 21:16 Temat postu: Ustawianie zapłonu w GTI - czujnik spalania stukowego |
|
|
Mam problem z ustawieniem zapłonu, a mianowicie:
Wiele osób uważa że powinno się przyśpieszyć zapłon po zmianie filtra powietrza fabrycznego na stożkowy ja po zmianie tego jeszcze nie zrobiłem , zaczęły mi wolne obroty spadać na nowym filtrze, zwłaszcza na zimnym silniku - podobno to normalne więc nic z tym nie robiłem.
Profilaktycznie sprawdzałem kody błędów silnika i sygnalizuje mi :arrow: błąd czujnika spalania stukowego
No to biorę się za ustawienie odpowiedniego kąta aparatu zapłonowego - podpinam stroboskop - patrzę na koło, a tam zaznaczone jest 8 znaków i wszystkie wyglądają na fabryczne
Wszystkie SR20DE tak mają : jeśli tak to do którego znaku ustawiać :
A jeśli to indywidualny przypadek, to jak ustawić odpowiedni kąt - wg czego :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Coobcio
stary wyjadacz
Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 27 Kwi 2008 22:33 Temat postu: |
|
|
Elo witam, zapłon optymalnie w tych silnikach to prawie na maksa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Kwi 2008 16:13 Temat postu: Re: Ustawianie zapłonu w GTI - czujnik spalania stukowego |
|
|
W sumie fajny temat poruszyłeś z tymi Twoimi "problemami", tyle że to cholerny temat rzeka - wpływ wyprzedzenia zapłonu na x rzeczy, wpływ stożka i przepustnicy (czyli ingerencja w dolot) na skład mieszanki i również na kąt wyprzedzenia zapłonu itp itd. Szkoda o tym wszystkim tu pisać bo mogła by powstać kolejna praca doktorska, a po co skoro już inni opisywali ten temat, więc ograniczę się tylko do podania poniższych linków:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A konkretnie jeśli chodzi o SR20DE, to z tego co mi wiadomo optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu w tym jakże specyficznym silniku to 15st. +- 2st od GMP (Sunny gti/100NX gti).
Gdy jeździsz np. na LPG lub gonisz za osiągami to można iść delikatnie w górę, gdy nie ciśniesz fury (o ile można nie cisnąć gti), lub/i nie masz LPG, lub/i jeździsz tylko na PB95 (koszta), to się nie baw w wyprzedzanie. Ale gdy już masz na maksa podkręcony zapłon, to teraz tylko dbaj o to żeby lać wysokooktanowe paliwo, a nie jakieś żygi Pb95 do tego jeszcze na trzeciorzędnych stacjach (czyli realnie coś koło Pb92).
Co do stożka, to pamiętaj żeby go konkretnie naoliwić odpowiednim środkiem (np. olejek K&N), bo jeśli tego nie zrobisz to nie tylko że Ci będzie syf zasysać, ale dodatkowo właśnie będziesz miał problemy z obrotami szczególnie na biegu jałowym i przy zimnym silniku. Dzięki stożkowi silnik "zachłystuje" się podawaną mu o wiele większą ilością powietrza niż w przypadku ori puchy, więc aby zniwelować towarzyszące temu skutki uboczne to wypadało by już na tym etapie modów iść w koszta i zapodawać świniaka (bo nasz ori komp jest mało elastyczny i topornie się "uczy" zmian, a w zasadzie w ogóle ), lub stosować o wiele mniejsze stożki niż sprzedawane np. do naszego fi dolotu (ale wtedy zabawa w CAI mija się chyba z celem ). Stąd właśnie aby móc zniwelować to niekorzystne zjawisko, należy wybrać inną, pośrednią drogę, za to prostą, tanią i w miarę skuteczną, czyli spowolnić troszkę przepływ zasysanego powietrza poprzez odpowiednie naoliwienie stożka. Przerabiałem u mnie ten temat, po umyciu i konkretnym naoliwieniu stożka, ww. przez Ciebie objawy zaczęły u mnie stopniowo ustępować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Kwi 2008 21:40 Temat postu: |
|
|
A co z tymi znakami na kole? też macie po 8 :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Kwi 2008 12:26 Temat postu: |
|
|
Nie kąbinuj. Pobaw się po prostu kręcąc delikatnie aparatem zapłonowym na jego osi regulacyjnej. Z tego co wiem można to robić też na zapalonym silniku co bardzo ułatwia regulację bo masz od razu wgląd na efekt zmian (czytaj skutków porządanych lub ubocznych - np. spalanie stukowe). Aha do regulacji zalej auto Pb95 - wtedy będziesz widział w którym miejscu zaczyna się u ciebie spalanie stukowe i będziesz mógł na bierząco dokonywać korekty (gdy na Pb98 może być OK, to na PB95 już niekoniecznie, stąd zaleca się regulację na najgorszym zalecanym przez producenta paliwie). U mnie w SR20DE szczelina na osi regulacyjnej aparat zapłonowy wynosi ok. 2mm i wg mnie jest ok (brak skutków ubocznych jak np. objawy spalania stukowego - choć fakt jeźdżę zawsze na PB98 i LPg).
p.s. oczywiście za skutki tych zabaw nie ponoszę żadnej odpowiedzialności - bawisz się to na własną odpowiedzialność, choć spokojnie w 90% niczemu to nie powinno zaszkodzić, ale zawsze pozostaje to 10%
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Kwi 2008 14:27 Temat postu: |
|
|
A można błędy z komputera odczytywać przy włączonym silniku :
Jeśli można to włączę wyświetlanie błędów i będę kręcił aparatem, aż przestanie wyświetlać mi kod tego błędu. Co myślisz o takim rozwiązaniu :idea:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Kwi 2008 16:06 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: | A można błędy z komputera odczytywać przy włączonym silniku :
Jeśli można to włączę wyświetlanie błędów i będę kręcił aparatem, aż przestanie wyświetlać mi kod tego błędu. Co myślisz o takim rozwiązaniu :idea: |
Zależy czym badasz te błędy. Jak posiadasz interfejs diagnostyczny podpięty live do kompa to możesz odświeżyć odczyt np. w Nissan Data Scan i powinno Ci pokazać czy nadal masz błąd, czy nie. Jeśli nie posiadasz interfejsu to sobie tego nie wyobrażam żeby "na żywo" kontrolować zmiany przy błędach., choć mogę się mylić, bo sam używam tylko interfejsu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Kwi 2008 16:08 Temat postu: |
|
|
Albo jeszcze prościej:
Podam fotki mojego aparatu, a ty porównasz go ze swoim i powiesz mi w którą stronę przekręcić i mniej więcej o ile :idea: Będe przynajmniej wiedział w jakich granicach szukać
Fotka od strony aparatu zapłonowego :arrow:
[[link widoczny dla zalogowanych]
Fotka od strony silnika :arrow:
[link widoczny dla zalogowanych]
Napisz mi w którą stronę powinienem kręcić czy w stronę zderzaka, czy w stronę grodzi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 29 Kwi 2008 16:09 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Kwi 2008 16:54 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: |
Albo jeszcze prościej:
Podam fotki mojego aparatu, a ty porównasz go ze swoim i powiesz mi w którą stronę przekręcić i mniej więcej o ile :idea: Będe przynajmniej wiedział w jakich granicach szukać
Napisz mi w którą stronę powinienem kręcić czy w stronę zderzaka, czy w stronę grodzi |
Z tego co widzę masz dość neutralne ustawienie zapłonu (coś w stylu tego co ja mam obecnie - no może mam troszkę bardziej przyspieszony). Ja bym na twoim miejscu podciągnął sobie o 1mm.
Aha zapłon przyspieszasz gdy "ciągniesz" aparat do kabiny (szczelina po lewej się zmniejsza). Jak będę miał chwilę walnę fotę jak mam obecnie u siebie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 29 Kwi 2008 17:02 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Kwi 2008 17:06 Temat postu: |
|
|
red_shogun napisał: | ....Aha zapłon przyspieszasz gdy "ciągniesz" aparat do kabiny (szczelina po lewej się zmniejsza). Jak będę miał chwilę walnę fotę jak mam obecnie u siebie. |
Dzięki czekam z niecierpliwością
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sykul dnia 29 Kwi 2008 17:06 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Messer
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Kwi 2008 17:51 Temat postu: |
|
|
za dużo ci się nie zmieni położenie ja przesadziłem i na autostradzie najpierw zaczeło grzechotać a potem mi uszczelke pod głowicą wywaliło
silnik się tak nagrzał e wszytsko było krzywe:((((((((((( naprawa + laweta ponad 2000 pln więc radze umiar albo dobrego mechanika z lampą stroboskopową ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Kwi 2008 19:32 Temat postu: |
|
|
Messer napisał: | za dużo ci się nie zmieni położenie ja przesadziłem i na autostradzie najpierw zaczeło grzechotać a potem mi uszczelke pod głowicą wywaliło
silnik się tak nagrzał e wszytsko było krzywe:((((((((((( naprawa + laweta ponad 2000 pln więc radze umiar albo dobrego mechanika z lampą stroboskopową ... |
To Twój motorek musiał być niezłą padaką skoro wykończyło go przyspieszenie zapłonu, lub po prostu zupełnie nie stosowałeś się do elementarnych podstaw eksploatacji motorka z przyspieszonym zapłonem. Gdy stosuje się podstawowe zalecenia w kwestii zabawy w zapłon (o których już wyżej była mowa) to wszystko będzie na... 90% OK . Moje gti goniło na max. przyspieszonym zapłonie od początku kiedy je posiadam i nic się złego nie działo i nie dzieje (śmigam na LPG oraz przez to także i na Pb98). Gdyby nie LPG zapewne bym się nie bawił w żadne przyspieszenia zapłonu bo i tak pewnie zalewałbym furę Pb95 Obecnie mam delikatnie cofnięty zapłon - w zasadzie to nawet nie wiem po co , na Pb niby bez zmian, ale na LPG czuć jednak że autko gorzej się zbiera w dolnym zakresie obrotów.
Przypomnę jeszcze raz co trzeba robić i jak dbać o auto gdy ma się wyprzedzony zapłon (np. w SR20DE):
- sprawna dobra "elektryka" (świece, kable stan, kopułki itp.),
- koniecznie wysokooktanowe paliwo min. Pb98 i/lub LPG,
- stopniowe wyprzedzanie zapłonu i badanie skutków - w przypadku negatywnych - powrót do poprzednich ustawień (dla SR20DE optymalnie to szczelina ok. 1mm między podkładką śrubek a skrajem "fasolki", dla GA16DE optimum to podobno maksymalne wyprzedzenie),
- po ostatecznym wyregulowaniu zapłonu "na oko i ucho" gdy coś jednak nie teges to dla pewności powinno się udać na hamownię i potwierdzić czy to je to czy nie (wiem wiem koszty )
- dla "cykorów" od razu wypad na hamownię i zabawa w przyspieszanie zapłonu tylko tam.
Każde odstępstwa od ww. wytycznych w dłuższej perspektywie czasu mogą poskutkować w skrajnym przypadku tym co spotkało kolegę Messer'a.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
t0masz
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 29 Kwi 2008 20:37 Temat postu: |
|
|
A teraz moje trzy grosze .
Mam nowy dolocik poszłem na maksa.
- Kiedy zaczyna się spalanie stukowa tzn jakie sa objawy?
- Ja leje V-Power Racing wiec jak na 98 bedzie oki to na VPR i LPG powinno być zupełnie bezpiecznie?
- Gdzie można zchamowac w Krakowe autko? Tanio i najlepiej wieczorkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
foster
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 796
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 29 Kwi 2008 21:24 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: | Podam fotki mojego aparatu, a ty porównasz go ze swoim i powiesz mi w którą stronę przekręcić i mniej więcej o ile :idea: Będe przynajmniej wiedział w jakich granicach szukać  |
Tak jak red_shogun napisał: porządne kable, świeczki, palec, kopułka i oktanów 98+ i ma zapierdzielać. Osobiście to leje wyłącznie shell'a v-p.r ew. v-p.
U mnie optimum było jak na fotce, ani stuku a ciąg od dołu równomierny, każde inne ustawienie powodowało że wyraźnie "lepiej" szedł dopiero od ~3400r.p.m. Pozdr!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 30 Kwi 2008 16:07 Temat postu: |
|
|
Wczoraj u siebie znów wróciłem do poprzedniej opcji czyli (max. wyprzedzenie zapłonu) i muszę przyznać że na LPG autko się lepiej zrywa, ogólnie to polepszenie dołu i środka, kosztem góry, czyli to co miałem kiedyś, a co na jazdę po mieście jest najlepsze
Oto moje foty:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 30 Kwi 2008 16:07 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|