Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

w którym miejscu macie sondę lambda?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: 15 Lut 2006 16:04     Temat postu: w którym miejscu macie sondę lambda?

takie pytanie mam, bo właśnie nie wiem czy powinna być w portkach, czy w kolektorze? bo jak w portkach, to właśnie ją urwałem, a jak w kolektorze to jakoś wysoko, bo nie widać Laughing a mam takie objawy jak bym ja urwał.. a tak na marginesie, gdzie w wawie ktoś kupił tanio sondę ostatnio? Jaka cena, gdzie??? Dzięki z góry za pomoc.
Powrót do góry
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 15 Lut 2006 19:09     Temat postu:

sonda u mnie 1.6 jest w kolektorze wydechowym, ostatnio kupiłem sonde za 100zł

u mojego gazownika ale nie wiem czy jeszcze je ma :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 15 Lut 2006 19:24     Temat postu:

Gościu napisał:
sonda u mnie 1.6 jest w kolektorze wydechowym, ostatnio kupiłem sonde za 100zł

u mojego gazownika ale nie wiem czy jeszcze je ma :/

jak byś mógł, zapytać go o lambdy do 2.0, to byłbym wdzieczny. Very Happy
Powrót do góry
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 15 Lut 2006 20:15     Temat postu: Re: w którym miejscu macie sondę lambda?

ceremony napisał:
takie pytanie mam, bo właśnie nie wiem czy powinna być w portkach, czy w kolektorze? bo jak w portkach, to właśnie ją urwałem, a jak w kolektorze to jakoś wysoko, bo nie widać Laughing a mam takie objawy jak bym ja urwał.. a tak na marginesie, gdzie w wawie ktoś kupił tanio sondę ostatnio? Jaka cena, gdzie??? Dzięki z góry za pomoc.



A po co Ci ona? Ja jeżdżę bez i nie narzekam - ten gazownik co piszę o nim Gościu doskonale wie gdzie w 2,0 puścić przez przekaźnik sygnał do kompa żeby nie pracował w trybie awaryjnym i jest gicior.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 16 Lut 2006 2:28     Temat postu:

ale on mi nie pracuje w trybie awaryjnym, tylko dziwnie pracuje, czasem tylko, hmm sonde dobrze mieć. Chyba Laughing
Powrót do góry
Kojot




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: 19 Lis 2006 20:25     Temat postu:

Ja chyba nie mam tej sondy bo w kolektorze nie ma miejsca na nia.
MA gaznikowca i nie wiem czy to normalne ze jeje nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tarsar




Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz

PostWysłany: 19 Lis 2006 20:40     Temat postu:

Kojot napisał:
Ja chyba nie mam tej sondy bo w kolektorze nie ma miejsca na nia.
MA gaznikowca i nie wiem czy to normalne ze jeje nie ma.


Tzn. były wersje na "dzikie kraje" np. na Poland, gdzie nie było katalizatora,zwykły gaźnik a więc nie miał sondy,kompa,zaworu Egr i paru innych dupereli.

A sondę widać zaraz po otwarciu maski- jeden kabelek do niej idzie - z przodu silnika na środku blachy osłaniającej kolektor mniej więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
X(iksel)L




Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GRu city--Grudziadz

PostWysłany: 19 Lis 2006 21:05     Temat postu:

ja ta sonde mam dokladnie tak jak tarsar opisuje jeden (pomaranczowy) kabelek do niej dochodzi i ona jest w kolektorze wydechowym,bardzo rzuca sie w oczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radek100nx




Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piskórka (W-wa)

PostWysłany: 21 Lis 2006 21:11     Temat postu:

Sonda ma sens jak jest kat. Jak go nie ma to lepiej odciąc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz_lublin




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 21 Lis 2006 23:52     Temat postu:

W DE !!!(poprawka!!!) sa 3 kabelki Very Happy i jest potrzebna nie zaleznie czy jest Kat czy go nie ma, bo na jej podstawie ECU ustala skład mieszanki, tak aby byla optymalna. Najlepiej jak mieszanka ma skład o 5-10% ubozsza w paliwo od stechiometrycznego jego składu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukasz_lublin dnia 22 Lis 2006 14:58 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radek100nx




Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piskórka (W-wa)

PostWysłany: 22 Lis 2006 9:41     Temat postu:

U mnie w DS jest 1 kabelek, ale i tak gazownik odciął ją na kompie. Poza tym jak nie ma kata jest inne ciśnienie i temperatura w kolektorze wylotowym i lambda przekłamuje powodując większe spalanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
coobek




Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: 22 Lis 2006 11:00     Temat postu:

lukasz_lublin napisał:
W DS sa 3 kabelki Very Happy i jest potrzebna nie zaleznie czy jest Kat czy go nie ma, bo na jej podstawie ECU ustala skład mieszanki, tak aby byla optymalna. Najlepiej jak mieszanka ma skład o 5-10% ubozsza w paliwo od stechiometrycznego jego składu


W DS-ie jeszcze nigdy nie widziałem 3 przewodowej sondy.
A z tą stechi.... to prosimy o przetłumaczenie bo nie każdy ukończył chemie na takim poziomie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukasz_lublin




Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: 22 Lis 2006 15:07     Temat postu:

to nie chemia!! Tylko fizykochemia spalania ! (Inzynieria Bezpieczenstwa Pozarowego) Chodzi o to ze kazda substancja palna ciekla, ma inna proporcje w stosunku do tlenu, w ktorej spali sie całkowicie.Trzeba troszke wiecej tlenu niz jest potrzebne teoretycznie, taki zapas jakby, jesli chodzi o wybuch. Chodzi o to aby wybuch byl jak najwiekszy, czyli przyrost cisnienia duzy !! i konikow tym samym wiecej!!!

Tam sie pomylilem ja mam oczywiscie GA16DE !! a nie jak napisalem DS. SORKI


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
johny_fellow




Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chojnice-GCH
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 22 Lis 2006 18:55     Temat postu:

tarsar napisał:
Tzn. były wersje na "dzikie kraje" np. na Poland, gdzie nie było katalizatora,zwykły gaźnik a więc nie miał sondy,kompa,zaworu Egr i paru innych dupereli.


Nie było wersji 100NX'ów wypuszczanych na Polskę. Każdy 100NX w Polsce jest sprowadzony z zagranicy i żaden nie mógł być kupiony w Polskim salonie bo ich poprostu na Nasz rynek nie wypuszczali.

tarsar napisał:
A sondę widać zaraz po otwarciu maski- jeden kabelek do niej idzie - z przodu silnika na środku blachy osłaniającej kolektor mniej więcej.


Dokładnie, w DS'ie wychodzi z kolektora i steruje pracą kompa od gaźnika. 1 pomarańczowy kabelek z sondą w kolektorze.
A we wtryskowcach (DE) steruje ilością podawanego paliwa i wsysanego powietrza.
A jak ktoś jeździ na gazie to sonda nie jest potrzebna i gazownicy albo je odłączają albo zastępuja emulatorami sądy.

W Micrze np ja mam 2 sondy, jedną w kolektorze i drugą za drugim katalizatorem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
coobek




Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: 22 Lis 2006 23:46     Temat postu:

johny_fellow napisał:
tarsar napisał:
Tzn. były wersje na "dzikie kraje" np. na Poland, gdzie nie było katalizatora,zwykły gaźnik a więc nie miał sondy,kompa,zaworu Egr i paru innych dupereli.


Nie było wersji 100NX'ów wypuszczanych na Polskę. Każdy 100NX w Polsce jest sprowadzony z zagranicy i żaden nie mógł być kupiony w Polskim salonie bo ich poprostu na Nasz rynek nie wypuszczali.


Podobno były 3 sztuki setki sprzedane w Polsce.
Taka informacja była zawarta w ogłoszeniu białej setki sprzed jakiegos pól roku i gosc sie zarzekał, ze jest pierwszym i jedynym włascicielem w Polsce i, ze były tylko 3 takie. Na pewno miał go długo bo na czarnych blachach ale czy to pewniak to głowy nie dam ale prawdopodobnie Nissan Polska ma takie dane i łatwo to sprawdzic jakby sie ktos upierał Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin