Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 15 Lut 2006 16:04 Temat postu: w którym miejscu macie sondę lambda? |
|
|
takie pytanie mam, bo właśnie nie wiem czy powinna być w portkach, czy w kolektorze? bo jak w portkach, to właśnie ją urwałem, a jak w kolektorze to jakoś wysoko, bo nie widać a mam takie objawy jak bym ja urwał.. a tak na marginesie, gdzie w wawie ktoś kupił tanio sondę ostatnio? Jaka cena, gdzie??? Dzięki z góry za pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 15 Lut 2006 19:09 Temat postu: |
|
|
sonda u mnie 1.6 jest w kolektorze wydechowym, ostatnio kupiłem sonde za 100zł
u mojego gazownika ale nie wiem czy jeszcze je ma :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 15 Lut 2006 19:24 Temat postu: |
|
|
Gościu napisał: | sonda u mnie 1.6 jest w kolektorze wydechowym, ostatnio kupiłem sonde za 100zł
u mojego gazownika ale nie wiem czy jeszcze je ma :/ |
jak byś mógł, zapytać go o lambdy do 2.0, to byłbym wdzieczny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rav
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Bielany
|
Wysłany: 15 Lut 2006 20:15 Temat postu: Re: w którym miejscu macie sondę lambda? |
|
|
ceremony napisał: | takie pytanie mam, bo właśnie nie wiem czy powinna być w portkach, czy w kolektorze? bo jak w portkach, to właśnie ją urwałem, a jak w kolektorze to jakoś wysoko, bo nie widać a mam takie objawy jak bym ja urwał.. a tak na marginesie, gdzie w wawie ktoś kupił tanio sondę ostatnio? Jaka cena, gdzie??? Dzięki z góry za pomoc. |
A po co Ci ona? Ja jeżdżę bez i nie narzekam - ten gazownik co piszę o nim Gościu doskonale wie gdzie w 2,0 puścić przez przekaźnik sygnał do kompa żeby nie pracował w trybie awaryjnym i jest gicior.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 16 Lut 2006 2:28 Temat postu: |
|
|
ale on mi nie pracuje w trybie awaryjnym, tylko dziwnie pracuje, czasem tylko, hmm sonde dobrze mieć. Chyba
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Lis 2006 20:25 Temat postu: |
|
|
Ja chyba nie mam tej sondy bo w kolektorze nie ma miejsca na nia.
MA gaznikowca i nie wiem czy to normalne ze jeje nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 19 Lis 2006 20:40 Temat postu: |
|
|
Kojot napisał: | Ja chyba nie mam tej sondy bo w kolektorze nie ma miejsca na nia.
MA gaznikowca i nie wiem czy to normalne ze jeje nie ma. |
Tzn. były wersje na "dzikie kraje" np. na Poland, gdzie nie było katalizatora,zwykły gaźnik a więc nie miał sondy,kompa,zaworu Egr i paru innych dupereli.
A sondę widać zaraz po otwarciu maski- jeden kabelek do niej idzie - z przodu silnika na środku blachy osłaniającej kolektor mniej więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
X(iksel)L
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GRu city--Grudziadz
|
Wysłany: 19 Lis 2006 21:05 Temat postu: |
|
|
ja ta sonde mam dokladnie tak jak tarsar opisuje jeden (pomaranczowy) kabelek do niej dochodzi i ona jest w kolektorze wydechowym,bardzo rzuca sie w oczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Radek100nx
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piskórka (W-wa)
|
Wysłany: 21 Lis 2006 21:11 Temat postu: |
|
|
Sonda ma sens jak jest kat. Jak go nie ma to lepiej odciąc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21 Lis 2006 23:52 Temat postu: |
|
|
W DE !!!(poprawka!!!) sa 3 kabelki i jest potrzebna nie zaleznie czy jest Kat czy go nie ma, bo na jej podstawie ECU ustala skład mieszanki, tak aby byla optymalna. Najlepiej jak mieszanka ma skład o 5-10% ubozsza w paliwo od stechiometrycznego jego składu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukasz_lublin dnia 22 Lis 2006 14:58 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Radek100nx
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piskórka (W-wa)
|
Wysłany: 22 Lis 2006 9:41 Temat postu: |
|
|
U mnie w DS jest 1 kabelek, ale i tak gazownik odciął ją na kompie. Poza tym jak nie ma kata jest inne ciśnienie i temperatura w kolektorze wylotowym i lambda przekłamuje powodując większe spalanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 22 Lis 2006 11:00 Temat postu: |
|
|
lukasz_lublin napisał: | W DS sa 3 kabelki i jest potrzebna nie zaleznie czy jest Kat czy go nie ma, bo na jej podstawie ECU ustala skład mieszanki, tak aby byla optymalna. Najlepiej jak mieszanka ma skład o 5-10% ubozsza w paliwo od stechiometrycznego jego składu |
W DS-ie jeszcze nigdy nie widziałem 3 przewodowej sondy.
A z tą stechi.... to prosimy o przetłumaczenie bo nie każdy ukończył chemie na takim poziomie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukasz_lublin
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22 Lis 2006 15:07 Temat postu: |
|
|
to nie chemia!! Tylko fizykochemia spalania ! (Inzynieria Bezpieczenstwa Pozarowego) Chodzi o to ze kazda substancja palna ciekla, ma inna proporcje w stosunku do tlenu, w ktorej spali sie całkowicie.Trzeba troszke wiecej tlenu niz jest potrzebne teoretycznie, taki zapas jakby, jesli chodzi o wybuch. Chodzi o to aby wybuch byl jak najwiekszy, czyli przyrost cisnienia duzy !! i konikow tym samym wiecej!!!
Tam sie pomylilem ja mam oczywiscie GA16DE !! a nie jak napisalem DS. SORKI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
johny_fellow
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chojnice-GCH Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Lis 2006 18:55 Temat postu: |
|
|
tarsar napisał: | Tzn. były wersje na "dzikie kraje" np. na Poland, gdzie nie było katalizatora,zwykły gaźnik a więc nie miał sondy,kompa,zaworu Egr i paru innych dupereli. |
Nie było wersji 100NX'ów wypuszczanych na Polskę. Każdy 100NX w Polsce jest sprowadzony z zagranicy i żaden nie mógł być kupiony w Polskim salonie bo ich poprostu na Nasz rynek nie wypuszczali.
tarsar napisał: | A sondę widać zaraz po otwarciu maski- jeden kabelek do niej idzie - z przodu silnika na środku blachy osłaniającej kolektor mniej więcej. |
Dokładnie, w DS'ie wychodzi z kolektora i steruje pracą kompa od gaźnika. 1 pomarańczowy kabelek z sondą w kolektorze.
A we wtryskowcach (DE) steruje ilością podawanego paliwa i wsysanego powietrza.
A jak ktoś jeździ na gazie to sonda nie jest potrzebna i gazownicy albo je odłączają albo zastępuja emulatorami sądy.
W Micrze np ja mam 2 sondy, jedną w kolektorze i drugą za drugim katalizatorem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 22 Lis 2006 23:46 Temat postu: |
|
|
johny_fellow napisał: | tarsar napisał: | Tzn. były wersje na "dzikie kraje" np. na Poland, gdzie nie było katalizatora,zwykły gaźnik a więc nie miał sondy,kompa,zaworu Egr i paru innych dupereli. |
Nie było wersji 100NX'ów wypuszczanych na Polskę. Każdy 100NX w Polsce jest sprowadzony z zagranicy i żaden nie mógł być kupiony w Polskim salonie bo ich poprostu na Nasz rynek nie wypuszczali. |
Podobno były 3 sztuki setki sprzedane w Polsce.
Taka informacja była zawarta w ogłoszeniu białej setki sprzed jakiegos pól roku i gosc sie zarzekał, ze jest pierwszym i jedynym włascicielem w Polsce i, ze były tylko 3 takie. Na pewno miał go długo bo na czarnych blachach ale czy to pewniak to głowy nie dam ale prawdopodobnie Nissan Polska ma takie dane i łatwo to sprawdzic jakby sie ktos upierał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|