Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

w poszukiwaniu termostatu :))
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nismojoe
stary wyjadacz



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Wrz 2010 22:16     Temat postu:

Witam nie chcę tworzyć nowego tematu, zapytam tu.
Moja sytuacja wyglada nastepująco :
- temp wg wskaźnika dochodzi do czerownego pola, a nawet je przekracza ...
- wiatrak się załącza ale nic to nie daje
- płynu ubywa szybko !
- paruje w okolicach pompy wodnej

W poprzedniej setce wymieniłem pompę wody, ale tam objawy były inne - hałasowało i ciekło na potęgę.
Zastanawiam się czy to termostat lub nieszczelnosć calego układu cłodzenia ...
A Wy jak myślicie , macie jakieś koncepcję ? Co to może być?
Dodam , że auto kupiłem nie dawno , ktoregoś dnia jadę, a temp podskoczyla tak do 3/4 skali wiec od razu pojechalem do sklepu i kupilem plyn dolalem bylo ok ale po nastepnej przejażdżce czerwone pole i dym spod machy ...
Nie wiem jak to ugryźć pomóżcie, proszę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sirkomla
stary wyjadacz



Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zieleniewo k. Kołobrzegu
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 04 Wrz 2010 22:23     Temat postu:

hmm... albo cieknie Ci pod auto albo kolego nie zwracasz uwagi na swoje spaliny (kolor i zapach ich może powiedzieć wiele). Ja podejrzewam nieszczelność w okolicach głowicy... oby to była tylko uszczelka.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sirkomla dnia 04 Wrz 2010 22:23 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismojoe
stary wyjadacz



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 05 Wrz 2010 12:18     Temat postu:

pod autem nie ma kałuży, a z rury nie ma dużo pary jak wtedy gdy jest uszkodzona uszczelka pod głowicą, ale zapach jest spod machy taka "zupa"... jeśli to jednka była by uszczelka pod glowice to duzy koszt naprawy , ktos to robił ?


To była POMPA jednak


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nismojoe dnia 12 Wrz 2010 19:40 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 13 Gru 2010 22:25     Temat postu:

Witam

Niestety u mnie również jest problem (Ga16Ds), silnik grzeje się podczas jazdy po mieście (wiatrak włącza się, chociaż wydaje mnie się, że za późno). Problem pojawił się po wymianie płynu chłodzącego (kupiłem dynagel, wcześniejszy był jeszcze dobry ale wymieniłem profilaktycznie bo nie wiedziałem jaki to jest), dodatkowym objawem jest to, że nie działa ogrzewanie, tzn. nadmuch działa ale nie można puścić ciepłego powietrza niezależnie od ustawienia suwaka.

Niestety przegrzałem mocno silnik (chociaż nie było dymu spod maski), mam nadzieję, że nic się mu nie stało Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartik dnia 13 Gru 2010 22:28 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nismojoe
stary wyjadacz



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 1547
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Gru 2010 22:48     Temat postu:

Może u Ciebie to kwestia jakiegoś czujnika, płyn Ci zagotowuję? są jakieś dziwne odgłosy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Gru 2010 23:14     Temat postu:

DS niby odpowietrza się automatycznie, jedynie przy nalewaniu płynu można sobie jedną śrubę odkręcić żeby od razu wydostało się powietrze z bloku silnika (taka metoda jest opisana w manualu). Ów śruba jest za aparatem zapłonowym, tak niefortunnie umiejscowiona że robienie z nią czegokolwiek jest jak karanie mandatem, mocno niemiłe Wink
bartik - wskaźnik wędruje na czerwone pole? Chłodnica robi się gorąca? Na zimnym silniku odkręć korek chłodnicy i uruchom auto, kiedy trochę się nagrzeje powinno być widać przepływ płynu przez chłodnicę (chyba że pompa nie pracuje). Może też być padnięty termostat i być ciągle zamknięty (chociaż chyba prawie zawsze pada na otwartym).
Przegrzanie może doprowdzić do wypalenia/wydmuchania uszczelki pod głowicą, jeśli Twoje auto zaczęło mocno dymić na siwo czy niebiesko albo ubywa płynu chłodniczego a olej silnikowy wygląda jak budyń może to być wskazówka że tak się stało. Ale spokojnie, kolega przegrzał setę ze 3 razy i uszczelki nie wydmuchało, więc może nie będzie źle.
Termostat w DS kompletnie otwarty jest przy 76'C, wiatrak włącza chyba przy 92'C. Nie pamiętam już dokładnie, poszukaj bo wiem że wrzucałem wycinek z manualem z tymi danymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 14 Gru 2010 9:35     Temat postu:

Płynu chłodniczego weszło tyle ile powinno (trochę ponad 5l) i nie ubywa go.

Wskaźnik wędruje na czerwone pole a nawet za na chwilkę mi wszedł po za i wtedy włączył się wiatrak (po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika jak opadł na czerwone pole wyłączył się).

Sprawdzę to co mówicie, ale jeszcze czy nie przychodzi wam coś na myśl z tym brakiem ogrzewania??

dzięki i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Gru 2010 10:51     Temat postu:

U mnie wiatrak włącza się kiedy wskazówka dojdzie równo do połowy skali; zazwyczaj jest minimalnie przed połową.
Brak ogrzewania - może być kilka rzeczy
- zapchana nagrzewnica i brak przepływu cieczy
- padnięta pompa i brak przepływu cieczy (obie też spowodują przegrzewanie),
- padnięty termostat (ale raczej by był w pozycji otwartej jeśli nie ma ogrzewania, a nie miałbyś wtedy problemu z przegrzewaniem),
- wydmuchana uszczelka pod głowicą, wtedy może ciśnienie z cylindrów wypchnąć płyn chłodniczy z systemu (miałem tak w 306)

Znalazłem te dane o odpowietrzniku i włączniku wiatraka:
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Thomsonicus dnia 14 Gru 2010 10:52 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 14 Gru 2010 11:58     Temat postu:

dzisiaj rano probowalem odpalic auto i okazalo sie, ze akumlstor jest slaby i pali sie kontrolka ladowania. czy pompe wody i alternator napedza jeden pasek? Jezeli tak to mam chyba winowajce. Niestety sprawdzajac rano olej zobaczylem, ze ma dziwna konsystencje Confused

przepraszam za literowki, ale pisze z telefonu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
q_nerk
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 14 Gru 2010 12:11     Temat postu:

jak bardzo dziwną?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 14 Gru 2010 13:35     Temat postu:

Wydaje mi sie, ze jest zbyt kleisty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
q_nerk
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 14 Gru 2010 14:05     Temat postu:

ale czarny/bursztynowy??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidkrakow
moderator



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 14 Gru 2010 15:36     Temat postu:

Jak jest masełko to uszczelka poszła. Może obejdzie się tylko z wymianą lub w gorszym wypadku mały remoncik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 14 Gru 2010 16:29     Temat postu:

Olej jest czarny, sprawdziłem pasek od alternatora jest dobry sam nie wiem co się dzieje z autem... Prawdopodobnie autko pojedzie w tym tygodniu do mechanika i zobaczy on co się dzieje.

Teraz wracając do domu wsiadłem do autka i próbowałem odpalić, silnik odpalił z trudem, ale raczej nie było większych problemów z jego pracą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartik dnia 14 Gru 2010 18:58 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin