Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aron155
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Lut 2014 10:51 Temat postu: Zamiana zegarów z km/h na mph |
|
|
Witam serdecznie.
Od dłuższego czasu chodziło za mną zamontowanie w aucie licznika w milach. Zaopatrzyłem się w takowy na allegro i zacząłem go podłączać. Wystąpiło niestety kilka komplikacji, dlatego piszę w sprawie pomocy
1. Podczas wyciągania zegarów złamał się plastik z linki prędkościomierza, ten który łączy linkę z prędkościomierzem. Czy starczy to skleić, czy trzeba wymieniać całą linkę? Jak dostać się na tył licznika, żeby dało radę odpiąć/podłączyć linkę?
2. Zegar prędkościomierza i obrotomierza są w odwrotnych miejscach - ten z milami ma prędkość po lewej a nie prawej. Linka od prędkościomierza najprawdopodobniej nie sięgnie. Jest opcja ,,przedłużenia" jej, czy trzeba wymieniać na inną?
3. Przewody od elektryki też się nie pokrywają. W prawdzie na obu licznikach gniazda są w tych samych miejscach, ale inaczej rozmieszczone są poszczególne funkcje. Da radę poprzekładać przewody we wtyczkach? Różnica jest jeszcze taka, że w liczniku od kilometrów są dwa gniazda 2x6 i jedno 2x5, natomiast w milach są 3 gniazda 2x6. Da radę pominąć któreś połączenie?
4. Zacząłem myśleć nad odpuszczeniem sobie przenoszenia całego licznika i zacząłem zastanawiać się nad samą zmianą zegara prędkościomierza. Ciężko jest to zrobić? Widziałem, że są tylko 2 śrubki, ale nie wiem czy da radę zdemontować wskazówkę.
Oto zdjęcia obu liczników:
Z góry dziękuję za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jacek100nx
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PSK Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 22 Lut 2014 22:03 Temat postu: |
|
|
1. Zależy w jakim stopniu uszkodziłeś ten plastik na upartego możesz odkręcić linkę od skrzyni biegów przymocować do licznika (zrobić jakiegoś klina owinąć izolacją )i złożyć i jak coś koszt używanej linki nie jest duży.Jeśli pierwszy raz ściągasz linkę i nie wiesz jak ją się wyjmuje proponuje tak jak pisałem przy szkrzyni
2. Linka na pewno sięgnie
3. Bez problemu można przemieniać przewody dużego trudu nie ma ? . nie muszą być wszystkie podłączone nie raz były prowadzone przewody ale nie było wykorzystywane (inne wyposażenie)
4. Zacząłem myśleć nad odpuszczeniem sobie przenoszenia całego licznika i zacząłem zastanawiać się nad samą zmianą zegara prędkościomierza. Ciężko jest to zrobić? Widziałem, że są tylko 2 śrubki, ale nie wiem czy da radę zdemontować wskazówkę.
Oto zdjęcia obu liczników:
3. Przewody od elektryki też się nie pokrywają. W prawdzie na obu licznikach gniazda są w tych samych miejscach, ale inaczej rozmieszczone są poszczególne funkcje. Da radę poprzekładać przewody we wtyczkach? Różnica jest jeszcze taka, że w liczniku od kilometrów są dwa gniazda 2x6 i jedno 2x5, natomiast w milach są 3 gniazda 2x6. Da radę pominąć któreś połączenie?
4. Jeśli chcesz zamienić sam prędkościomierz do nie ściągasz wskazówki ani nie ruszasz tych śrubek z przodu tylko ściągasz szybkę i ten czarny plastik on jest na takie zatrzaski i z tyłu odkręcasz te 4 złote śrubki z tyłu , zamieniasz prędkościomierz i składasz w odwrotnej kolejności
Jaki jest sens montowania licznika w milach ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
aron155
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 22 Lut 2014 23:31 Temat postu: |
|
|
Powód jest dosyć prosty - nietypowość. Liczniki w milach nie są u nas popularne (tak samo jak 100nx). Jest to ciekawe urozmaicenie. A kilometry też są tylko mniejsze.
Plastik od linki według mnie powinie dać radę się sklei kropelką. Czyli najlepiej byłoby odkręcić linkę od skrzyni i dopiero podłączyć do zegara? A da radę się do niej dostać przez maskę czy na kanał trzeba wjeżdżać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek100nx
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PSK Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 23 Lut 2014 11:03 Temat postu: |
|
|
To załóż sobie digitala
http://www.youtube.com/watch?v=4dJp1J14J-Q
otwierasz maskę bierzesz klucz 22 i odkręcasz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jacek100nx dnia 23 Lut 2014 11:04 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
aron155
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Lut 2014 11:21 Temat postu: |
|
|
Taki to może w przyszłości Obecnie jestem na etapie rozrysowywania przenoszenia przewodów w kostkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
aron155
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Lut 2014 15:17 Temat postu: |
|
|
W końcu zrobione W ŻADNYM sklepie z częściami (byłem w 4, w tym w S-Auto od Foty) nie było wtyczki 2x6, żeby podłączyć kable zasilające. Przełożyłem sam prędkościomierz. Mocowanie od linki prędkościomierzu skleiłem klejem, zabezpieczyłem izolacją. Licznik działa tak jak powinien Pozostaje kwestia przebiegu - czy jest w milach czy kilometrach. Ale niedługo w trasę skoczę i wyjdzie. Dzięki za pomoc i przestroga na przyszłość - nie wyciągajcie licznika bez odkręcenia linki !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
runfin
Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: 12 Mar 2015 13:22 Temat postu: |
|
|
wow, to postarałeś się. Szacunek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel Trefl
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 11 Sie 2015 9:34 Temat postu: |
|
|
Najwyższe uznanie z mojej strony za pracę, którą wykonałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|