Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Czyszczenie gaźnika
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Koszty związane z użytkowaniem 100NX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 12 Lut 2007 21:47     Temat postu:

jako, ze pogoda byla kiepska czyszczenie gaznika musialem odlozyc. zabieram sie za to jutro. zamowilem kable wn, swiece, kopulke i palec. wymienie wszystko + przeczyszcze gaznik i mam nadzieje ze moj nissanek nabierze nowej sily Wink

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: 16 Kwi 2007 14:55     Temat postu:

A'propos pływających obrotów, na luzie, (chodzi o GA16DS) to proponowałbym sprawdzić szczelność wszystkich przewodów gumowych przy gaźniku, tych od luftu. Wink . Poprzycinać przy końcach, bo nawet mała szczelinka i obroty lecą na łeb na szyję. Wiem to z autopsji. Trochę z tym roboty, bo trzeba zdjąć cały gaźnik i dostać się do tych pieruńskich rurek (pozdrowienia dla wszystkich "gazowników" oraz konstruktorów-mini-japońców), ale efekt może być więcej niż dobry. Very Happy
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: 16 Kwi 2007 14:58     Temat postu:

Gościu napisał:
psikasz tam od gory
potem szmatka szczoteczka
otwierasz przepustnice znowu psikasz
tylko oddczekaj zeby to odparowało , bo jak bedziesz krecil to moze byc bum

Czy ta robótka jest możliwa w warunkach spotowych? Zrobiłbym to pod Twoim fachowym okiem przy najbliższej okazji
Powrót do góry
rz




Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 16 Kwi 2007 21:46     Temat postu:

x-ray napisał:
Gościu napisał:
psikasz tam od gory
potem szmatka szczoteczka
otwierasz przepustnice znowu psikasz
tylko oddczekaj zeby to odparowało , bo jak bedziesz krecil to moze byc bum

Czy ta robótka jest możliwa w warunkach spotowych? Zrobiłbym to pod Twoim fachowym okiem przy najbliższej okazji


oby tylko pogoda dopisala
ta operacja trwa chwilke

pzdr
rz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcinkvm




Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomianki
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 31 Lip 2008 21:23     Temat postu:

sukam fachowca od gaźnika najlepiej w łomiankach lub okolicach, mile widziany równiez w warszawie lub okolicach?
nie chcial bym tez dużo wydac:)

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 01 Sie 2008 6:41     Temat postu:

marcinkvm napisał:
sukam fachowca od gaźnika najlepiej w łomiankach lub okolicach, mile widziany równiez w warszawie lub okolicach?
nie chcial bym tez dużo wydac:)

[link widoczny dla zalogowanych] - jedna z nielicznych osób w Polsce, która zna się na gaźnikach w 100NX. Ale ostrzegam - tanio nie będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Areckii




Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Paź 2008 15:48     Temat postu:

Ja zaprowadziłem samochod do ga źnikowca na Szarych Szeregów w Warszawie. Kilka osób mówiło że jest dobry. Powód był taki że obroty nie schodziły poniżej 1tys i chlał paliwa jak koparka, a i z osiągami było kiepsko. Oczywiście wcześniej kable, świece i kopółka z palcem wymienione na nówki.
Koleś zdjął, poczyścił powymieniał ze 3 cześci (pływak, jakaś rurka i jeszcze cos )
Ogólnie skasował mnie na 450 zł no i po miesiącu obroty znowu zaczynają skakać i z mocą coś nie tak.
Wydaje mi się ze biorąc taką kase za remont mam prawo tam pojechać i zarządać poprawek w ramach gwarancji. Co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel_316




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 28 Paź 2008 16:04     Temat postu:

no napewno - ja byłem w Warszawie na ul. Szpaczej u gaźnikowca już chyba ponad pół roku temu - i gość za regulacje i czyszczenie wziął chyba niecałe 200zł i do dziś jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Lis 2009 1:38     Temat postu:

a moze by ktos jakas fotke dal gdzie dokladnie jest gaznik?
bo zbytnio sie nie znam na mechanice,to jest cos pod filtrem powietrza?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
q_nerk
stary wyjadacz



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Wałbrzych
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 20 Lis 2009 1:46     Temat postu:

z łaski swojej - oddaj do mechanika, z takim brakiem wiedzy to daleko nie zajedziesz. Nie piszę tego złośliwie.

P.S. Gaźnik to to ustrojstwo do którego idzie rura z filtra powietrza. Na oko na środku komory silnika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 20 Lis 2009 22:30     Temat postu:

Dobrze prawi. Gaźnik w 100NX nie ma wiele wspólnego z konstrukcjami znanymi np. z Poloneza, czyli nawet domorosły majster może mieć spore trudności z ogarnięciem go. Jest tak z racji jego skomplikowania, jest sterowany masą przewodów podciśnieniowych, solenoidów, przełączników no i jeszcze sondą lambdą do tego.
Przyznam że ja sam, pomimo umiejętności ustawienia prostego gaźnika "na słuch", posiadania podręcznika serwisowego i świetnej znajomości języka angielskiego (w którym jest manual) ledwo podołałem zadaniu przestawienia zaledwie kilku pierdółek takich jak obroty na jałowym i na ssaniu.
Inna taka porada to żeby do ustawiania nie oddawać do byle kogo. Sam mam kilku majstrów na mieście i kilku powiedziało że woli łap nie pchać, dopiero gość który kiedyś pracował w serwisie Daewoo przyznał że nie ma z tym problemu, ale tylko dlatego że przeszedł szkolenie o gaźnikach w Tico, które działają podobnie jak w 100NX (solenoidy, podciśnienia i takie tam).
Rozkręcając gaźnik na części pewnie dobrze go wyczyścisz, ale pewnie także go kompletnie rozregulujesz, bo regulacja polega na wkręcaniu/wykręcaniu "śrubek" itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mandhorm




Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 21 Lis 2009 3:08     Temat postu:

hmmm nom to skoro tak radzicie to sobie daruje,aczkolwiek przypominam sobie ze jakos we wrzesniu mialem wymieniane sprzeglo,po wymianie obroty (ktore juz troche lataly od zakupu sety w lipcu) zaczely calkowicie wariowac i jadac na loozie z predkoscia 50km/h nagle gasl,pojechalem ledwo co do mechanika ktory po 3h oddal mi fure,nie dosc ze wyregulowal obroty do okolo 800-900 na cieplym to jeszcze wyprostowal mi nadkole w ktore prawdopodobnie pijak rowerem wjechal i ladnie powginal;/ mozliwe ze wyregulowal gaznik? cala operacja kosztowala grosze,cos kolo 100zl. mogl dotykac gaznika czy nie bardzo? zalezy mi na przeczyszczeniu bo z tego co czytalem odrobine moze zmniejszyc spalanie,a wolalbym oddac w dobre rece,pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jarkos




Dołączył: 06 Lut 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/ND/MW
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 06 Lut 2010 16:18     Temat postu:

Witam wszystkich z wrocka i nie tylko ale jezeli chodzi o diagnoste to polecam takiego magika który czyni cuda z autami, jest to Pan Andrzej i urzeduje on teraz na ul. Krzemienieckiej za lub przed przejazdem kolejowym z ul.Ostrowskiego zalezy z ktorej strony sie jedzie,ale do tematu,nalezy zjechać w duł z krzemienieckiej do końca do autochndel gosia za atogazem abarta i pytać o diagnostę jw.polecam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Lut 2010 23:47     Temat postu:

jarkos napisał:
... zjechać w duł ...


dÓł!!!
Matko, weźcie sobie jakieś słowniki pokupujcie bo aż oczy odpadają!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / Koszty związane z użytkowaniem 100NX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin