Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 05 Sty 2009 0:40 Temat postu: |
|
|
Luki napisał: | tese112 napisał: |
Przy wielu elektrodach gęstość mocy jest mniejsza i nie ma jednej porządnej iskry ale kilka mniejszych.
|
Taaa... Wiele elektrod = więcej dróg dla JEDNEJ iskry (wybiera najszybszą) a nie więcej iskier... |
tese112 napisał: | Luki napisał: | Taaa... Wiele elektrod = więcej dróg dla JEDNEJ iskry (wybiera najszybszą) a nie więcej iskier... |
Wykręć świecę, podłącz przewód wysokiego napięcia i zapal silnik ...ja widzę wyraźnie więcej niż jedną iskrę na dwuelektrodowej. |
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
a ja dodam od siebie tylko tyle, że faktycznie jak napisał tese112 wieloelektrodowych nie powinno się stosować przy LPG, bo mimo że iskra jest jedna i w dwu- i w wieloelektrodowych, to już droga jaką pokonuje taka iskra jest różna. Wyładowanie elektryczne pomiędzy dwoma elektrodami występuje w mniejszej objętości niż w przypadku świec choćby trójelektrodowych, zatem gęstość energii (energia przypadająca na jednostkę objętości) jest wówczas większa. W świecach wieloelektrodowych iskra będzie bardziej "rozłożysta" (bo inicjowana w większej objętości), a gęstość energii mniejsza niż w dwuelektrodowych. Dla LPG spalanie będzie lepiej przebiegało w warunkach dużej gęstości energii, czyli tak jak ma to miejsce w przypadku świec dwuelektrodowych, a nie wieloelektrodowych.
Inną kwestią jest jeszcze sprawa doboru świecy pod względem jej ciepłoty dla aut zasilanych tylko Pb i zasilanych lpg, ale to już inna historia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 05 Sty 2009 0:42 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Jarq87
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Garbów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 30 Kwi 2009 9:44 Temat postu: |
|
|
W moim były NGK tylko 3- takie same i 1-inna, na pewno nie były to takie jakie trzeba. Od razu je wywaliłem w kosz, palił mi wtedy 12-13 gazu. Kupiłem NGK BKR6E już komplet:) i spalanie poszło o 2litry w dół czyli pali mi teraz 10/100 LPG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baszek
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19 Lis 2009 11:13 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem już swoim 100nx'em 1.6 DS (gaźnik) od kupna jakieś 35000 km. Więc po takim przebiegu chyba już muszę wymienić świece ? Zważywszy, że nie wiadomo kiedy wymieniał je poprzedni właściciel.
Po przeczytaniu wątku rozumiem, że mam zakupić 4x NGK BKR6E?
Czy przewody zapłonowe też trzeba wymienić ? (bo to już dużo większy koszt)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Makos
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lis 2009 11:38 Temat postu: |
|
|
Świece w DS'ie powinno się wymieniać co 10tyś. km, tak samo olej i filtr oleju. Jedynie wymiana filtra powietrza przypada co 30tyś km. Co do przewodów WN to jeżeli nie znasz ich historii to lepiej wymienić, nic nie stracisz na tym (poza PLN-ami oczywiście), a możesz jedynie zyskać stabilniejszą pracę silnika i spadek spalania.
Świece NGK oczywiście BKR6E lub V-LINE NR28, szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia czym się od siebie różnią, a występują w zbliżonych cenach (Inter-Cars 11-12zł).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Makos dnia 19 Lis 2009 11:39 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Lis 2009 11:49 Temat postu: |
|
|
Makos napisał: | Świece w DS'ie powinno się wymieniać co 10tyś. km, tak samo olej i filtr oleju. Jedynie wymiana filtra powietrza przypada co 30tyś km. Co do przewodów WN to jeżeli nie znasz ich historii to lepiej wymienić, nic nie stracisz na tym (poza PLN-ami oczywiście), a możesz jedynie zyskać stabilniejszą pracę silnika i spadek spalania. |
Jesli kable nie maja przebic, obroty sa rowne i nie ma z nimi zadnych problemow to lepiej ich nie ruszaj. Moze sie okazac, ze kupisz wieksze gowno i bedziesz mial problemy.
35tys to zdeczka za duzo jak na swiece. Najlepiej odkrec i zobacz w jakim sa stanie.
Makos napisał: | Świece NGK oczywiście BKR6E lub V-LINE NR28, szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia czym się od siebie różnią, a występują w zbliżonych cenach (Inter-Cars 11-12zł). |
To jest to samo BKR6E ma oznaczenie V-LINE 28
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rz dnia 19 Lis 2009 11:50 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baszek
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19 Lis 2009 11:53 Temat postu: |
|
|
Makos napisał: | Świece w DS'ie powinno się wymieniać co 10tyś. km, tak samo olej i filtr oleju. |
Wow - o tym że świece w DS'ie trzeba tak często wymieniać to nie wiedziałem. Dobrze, że zapytałem. Właśnie będę się zabierać za świece + filtr powietrza.
rz napisał: |
Jesli kable nie maja przebic, obroty sa rowne i nie ma z nimi zadnych problemow to lepiej ich nie ruszaj. Moze sie okazac, ze kupisz wieksze gowno i bedziesz mial problemy.
35tys to zdeczka za duzo jak na swiece. Najlepiej odkrec i zobacz w jakim sa stanie. |
Czyli jak kabli nie wymieniać ( bo problemów z obrotami nie mam ) to koszta spadają o 100zł, więc nie będę się rozdrabniał ze sprawdzaniem świec ( tym bardziej, że mają już co najmniej te 35000 KM), tylko pojadę dzisiaj i zakupie nowe + nowy filtr powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez baszek dnia 19 Lis 2009 12:01 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Makos
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lis 2009 12:03 Temat postu: |
|
|
rz napisał: | To jest to samo BKR6E ma oznaczenie V-LINE 28 |
No popatrz, a w Inter-Cars V-Line 28 kosztują (za katalogiem internetowym) 11,52zł a BKR6E odpowiednio 12,53zł Ciekawi ludzie tam pracują No i rzeczywiście, jak spojrzałem w ich katalogu na V-Line 28 to w numerach zwyczajowych jest BKR6E hehe Nawet w katalogu NGK jest BKR6E (V‑Line 2 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 19 Lis 2009 12:17 Temat postu: |
|
|
Makos napisał: | Świece w DS'ie powinno się wymieniać co 10tyś. km, tak samo olej i filtr oleju. Jedynie wymiana filtra powietrza przypada co 30tyś km. Co do przewodów WN to jeżeli nie znasz ich historii to lepiej wymienić, nic nie stracisz na tym (poza PLN-ami oczywiście), a możesz jedynie zyskać stabilniejszą pracę silnika i spadek spalania. |
Skąd wziałeś informację o 10kkm między wymianą świec?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baszek
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19 Lis 2009 12:19 Temat postu: |
|
|
P.S z uwagi na to, że mało obeznany jestem w mechanice mam takie pytanie: żeby dobrać się do świec rozumie się, że muszę zdjąć filtr powietrza i tam już będzie wszystko jasne ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Lis 2009 12:51 Temat postu: |
|
|
Dostep do swiec masz po wyjeciu kabli wysokiego napiecia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
baszek
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19 Lis 2009 13:14 Temat postu: |
|
|
Znalazłem w manualu sposób na sprawdzenie kabli WN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Thomsonicus
administrator
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2098
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lis 2009 14:02 Temat postu: |
|
|
Zwracam szczególną uwagę iż podane wartości są na metr kabla, czyli krótsze powinny mieć odpowiednio mniej. No i ważne żeby kopułka była w porządnym stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gem
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: Wroclove Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Lis 2009 14:37 Temat postu: |
|
|
Makos napisał: | Jedynie wymiana filtra powietrza przypada co 30tyś km.
|
proponowałbym częściej.... nawet bawełniaki częściej sie myje....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Makos
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 19 Lis 2009 22:14 Temat postu: |
|
|
marthen napisał: | Skąd wziałeś informację o 10kkm między wymianą świec? |
No faktycznie, coś mi się pokiełbasiło z tym 10kkm. Sprawdziłem jeszcze raz i wychodzi, że co 12 miesięcy lub 30kkm. W moim wypadku 12 miesięcy będzie szybciej niż 30kkm. Chociaż i tak mi coś nie pasuje bo poprzednio czytałem, że filtr powietrza co 30kkm (i tego już jestem pewien na 100%), a teraz znalazłem, że co 60kkm... Więc sam już nie wiem. Teraz patrzyłem w "Nissan Sunny - Sam naprawiam", wcześniej - nie pamiętam... marthen, a jak powinno być? Żebym nie wprowadził kogoś w błąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 19 Lis 2009 22:16 Temat postu: |
|
|
Jak powinno byc? Odkrecasz, bierzesz w lapska, rzucasz okiem i widzisz czy jest ok czy nie. Jesli nie to wymieniasz. Ponadto jak cos zaczyna sie zlego dziac to tez wymieniasz. Tak powinno byc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|