Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
iro
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Sie 2006 21:39 Temat postu: wymiana pasków |
|
|
koszt paskow 2x15zł robocizna 0zł własna
opis:
Najlepsze podejscie do napinacza od spodu z góry nie ma jak ręki wsadzic jedynie co mozna zluzowac srube ktora zabespiecza napinacz (nie wiem jak to nazwac) pozniej sruba regulujaca napinacz 12mm następnie zabieramy sie za luzowanie papy wodnej dostep tylko pod samochodem (wielkosc klucza 14mm) i po krzyku mozna sciagnac pasek, tak samo z wymiana drugiego paska od alternatora czynnosci te same najpierw sruba zabespieczajaca napinacz nastepnie sruba napinacza i na koncu luzujemy alternator. Z napinaniem chyba nie bedzie juz problemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 02 Gru 2006 18:48 Temat postu: |
|
|
Jakie te paski mają być? Gość w sklepie sprawdził w katalogu i stwierdził ,że oba są te same(do altka i do wspomagania). No i kupiłem oba firmy Gates po 17zł.
Ale sprawdziłem oznaczenia na starych i kurcze są inne tzn. na jednym inne oznaczenie a na drugim jeszcze inne...
Jak to jest z tym? Generalnie są podobne :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEBOL_MKS
stary wyjadacz
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Police
|
Wysłany: 02 Gru 2006 19:46 Temat postu: |
|
|
tarsar napisał: | Jakie te paski mają być? Gość w sklepie sprawdził w katalogu i stwierdził ,że oba są te same(do altka i do wspomagania). No i kupiłem oba firmy Gates po 17zł.
Ale sprawdziłem oznaczenia na starych i kurcze są inne tzn. na jednym inne oznaczenie a na drugim jeszcze inne...
Jak to jest z tym? Generalnie są podobne : |
Oba paski są takie same, przynajmniej takie dali mi w sklepie, ale jak dało się zamontować i wszystko jest ok to znaczy, że mieli rację
Ale nie pamiętam jakiej długości były.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
iro
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02 Gru 2006 23:40 Temat postu: |
|
|
moje byly chyba takiej samej dlugosci moze sie ruznily ale niewiele wkazdym badz razie dostalem 2 inne i zgadzaly sie z oznaczeniami i numerami na starych ale mysle ze nawet jak byl by niewiele dluzszy to jesli napinacz go dobrze naciagnie to nie bedzie to przeszkadzac wkoncu to nie rozrzad
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
coobek
Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 03 Gru 2006 11:07 Temat postu: |
|
|
Wg kat. GATESA:
1,6
na alternator: - 4PK813
pompę wsp.: - 4PK813
2,0
na alternator bez klimy: 4PK825
na pompę wspomag.: - 4PK850
Warto wymienić jak nie wiecie kiedy były ostatnio zmieniane.
Ja miałem u siebie jeszcze fabryczne i kolega w swojej P10 z '91 również.
Oba samochody sprowadzone z Niemiec, które niby tak powaznie podchodzą do przeglądów
a paski nie tykane przez tyle lat w stanie jak widać:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 03 Gru 2006 13:16 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podpowiedzi.
coobek napisał: | Wg kat. GATESA:
1,6
na alternator: - 4PK813
pompę wsp.: - 4PK813
|
Coobek - takie właśnie nabyłem, więc mają być.
Co ciekawe - te co były są nissanowskie ale pisze na nich Made in USA. Czyżby takie montowali, czy ktoś je wymieniał?
Aha,a symbole na nich to 4PK805 i 4PK807 - być może źle pisze bo z pamięci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: 03 Gru 2006 19:40 Temat postu: |
|
|
o jak na czasie, akurat zaczął mi piszczeć jeden z tych dwóch pasków stawiam na ten od alternatora.. chociaż ostatnio przestał, chyba jednak i tak wymienię na wszelki wypadek
|
|
Powrót do góry |
|
|
iro
Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03 Gru 2006 21:29 Temat postu: |
|
|
wymien odrazu obydwa bo jak niedlugo przyjdzie ci wymieniac od pompy wody to i tak musisz sciagac ten od alternatora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tarsar
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 524
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łużna/Gorlice/NSącz
|
Wysłany: 06 Gru 2006 19:14 Temat postu: |
|
|
Paski klinowe wymiana:
cena 35 zł za dwa, firma Gates , oba 4PK813.
Wymiana mech - 20 minut - 20zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AndyP
stary wyjadacz
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: swarzędz
|
Wysłany: 06 Gru 2006 21:29 Temat postu: Re: wymiana pasków |
|
|
Wszystko pięknie, lecz mam kilka uwag:
iro napisał: | [...] następnie zabieramy sie za luzowanie papy wodnej dostep tylko pod samochodem [...] |
To co luzowałeś, aby zdjąć pierwszy pasek to była pompa, ale od wpomagania. Pompa wody jest przykręcona/wbudowana w blok silnika.
coobek napisał: | [...]Warto wymienić jak nie wiecie kiedy były ostatnio zmieniane.
Ja miałem u siebie jeszcze fabryczne i kolega w swojej P10 z '91 również.
Oba samochody sprowadzone z Niemiec, które niby tak powaznie podchodzą do przeglądów
a paski nie tykane przez tyle lat w stanie jak widać:[...] |
Pęknięcia wewnątrz paska nie oznaczają w 100%, że trzeba go wymienić. Wąski przekrój powoduje zwiększone naprężenia na rowkach. Jeśli nie piszczy lub nie jest popękany z zewnątrz to nie ma powodu do natychmiastowej wymiany. Wyślizgane rowki/ rozciągnięty pasek to powód do wymiany.
Oczywiście od częstej wymiany, nic się nie psuje
Pasek od pompy wspomagania może być krótszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|