Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Gru 2007 12:39 Temat postu: |
|
|
Mam 2.0 trochę do niego włożyłem i planuje nim jeździć do póki się nie rozsypie, bo nie opłaca się go już sprzedawać - więc dłużej mi posłuży - dlatego chęć zakładania gazu
Dla silnik jest bardziej bezpieczna sekwencja, więc chyba lepiej założyć sekwencje w trosce o silnik.
A poza tym założenie sekwencji jest cenowo porównywalne z założeniem 2 generacji z blosem - troche droższe ale nieznacznie - no i w sumie miałem w planach sekwencje stąd moje wątpliwości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zwoli
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 315
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kowalewo Pomorskie k.Torunia
|
Wysłany: 26 Gru 2007 18:03 Temat postu: |
|
|
Nie będe zakładał nowego posta. Mam małe pytanie. Wytłumacze oco mi chodzi:
Normalne samochody które mają gaźnik posiadają takie instalacje (chyba to jest I gen. ) gdzie przełaczanie z benz na gaz odbywa się tak :
mamy przełączanie ręczne
-odpalenie auta na benzynie
-wypaleniu benzyny z gaźnika
-przełaczenie na gaz
A w samochodach na wtrysk tak:
mamy przełączanie automatyczne (posiada sie jakby taki mały wyświetlacz z diodami )
- Auto odpalamy na beznynie
- gazujemy do 2 tys obr. i mamy przełączone na gaz (niby jest to mozliwe tylko w wtryskach bo maja komputerki i t sondy itd.)
I teraz pytanie:
Mój Nissan 100nx też ma gaźnik ale ma ten gaźnik sterowany elektronicznie, czyli ma komputerek i ta sonde lambda. Czy mimo to że mam ten komputerek itd. w nissanie będe skazany na reczne przełączanie na gaz jak to bywa w normalnych gaźnikowcach ?
Jeżeli mnie zrozumieliście To prosze o pomoc.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zwoli dnia 26 Gru 2007 18:05 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 26 Gru 2007 20:15 Temat postu: |
|
|
Zwoli napisał: | Mój Nissan 100nx też ma gaźnik ale ma ten gaźnik sterowany elektronicznie, czyli ma komputerek i ta sonde lambda. Czy mimo to że mam ten komputerek itd. w nissanie będe skazany na reczne przełączanie na gaz jak to bywa w normalnych gaźnikowcach ? |
Tak, będzie trzeba ręcznie przełączać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ga9467
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31 Gru 2007 13:24 Temat postu: |
|
|
Witam
Mam 100 NX-a z silnikiem GA16DE czyli na wtrysku założyłem instalacje sekwencyjną BRC auto chodzi lalunia trzyma obroty mocy duzo nie ubyło, jedynie czuje sie na niskich obrotach tak do 3000 później nie odczujesz żadnej różnicy. Pytanie dlaczego sekwencja za taką kase po pierwsze w zwykłych instalacjach istnieje zagrożenie tzw. strzelania a w tym przypadku przy takim wystrzale może zdmuchnąć czujnuk masy powietrza który znajduje się pod filtrem powetrza a wtedy auto na benzynce szaleje i nie chce jechać a znaleźć taki czujnik to życze powodzenia a po drugie jaka cena. Przy instalacji sekwencyjnej i jeździe 9ciężka noga) spalanie jeszcze nie przekroczyło 11l na trasie można się pokusić o spalanie żędu 8 -9l. Z mojego doświadczenia przejechałem trase 300km i w jedną strone jechałem jak najszybciej i spalanie wyniosło 9.3l a z powrotem gdy nie przekraczałem 120 i prawie ciągle 5 bieg wyszło 8.5l więc każdy musi sobie przeanalizować jak długo zamierza jeździć autem i ile robi kilometrów. Jak na razie zrobiłem na gazie 15000km i wszystko chodzi cacy. Więc jeżeli macie silnik na wtrysku to radze zakładać sekwencje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ga9467 dnia 31 Gru 2007 13:25 , w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 02 Sty 2008 23:22 Temat postu: |
|
|
Widzę, że rozumujemy podobnie. Ja cały czas się zastanawiam, czy założyć sekwencje czy II gen.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 05 Sty 2008 23:12 Temat postu: |
|
|
jezeli macie wtrysk to albo blos albo sekwencja, widzialem juz setki z rozerwanimy obudowami filtrów. Żeby nie strzelao jak sie ma wtrysk i do niego gaz na mixerze to trzeba dbac o swiece, przewody, cewke i stan reduktora. BLOS LUB SEKWENCJA
jezeli sekwencja to polecam Versus pracuej w firmie ktora to produkuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 14 Sty 2008 22:40 Temat postu: |
|
|
Przymierzam się jeszcze do wymiany filtra powietrza na stożkowy....
No i do tej instalki gazu... i chyba założe sekwencje... i teraz pytanie - Najpierw zamontować stożek, czy gaz???
Wydaje mi się że najpierw filtr powietrza, bo potem mogę mieć problemy z wolnymi obrotami, ale chce się upewnić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Blady
Dołączył: 14 Gru 2007
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 27 Maj 2008 14:11 Temat postu: |
|
|
ja mam 1.6 gaznik ichce zalozyc gaz , kolega rozbil eskorta i moge kupic po kosztach instalacje . tylko ze on ma sekwencje . mam pytanko czy mozna zalozyc ta instalacje do nissana , jak mozecie to pomozcie dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 27 Maj 2008 22:59 Temat postu: |
|
|
nie można
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gościu
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa-Bemowo
|
Wysłany: 31 Maj 2008 10:47 Temat postu: |
|
|
Blady napisał: | ja mam 1.6 gaznik ichce zalozyc gaz , kolega rozbil eskorta i moge kupic po kosztach instalacje . tylko ze on ma sekwencje . mam pytanko czy mozna zalozyc ta instalacje do nissana , jak mozecie to pomozcie dzieki |
Kiedys montowalismy sekwencje do mono wtrysku i golf latał trzeba sie tylko na tym znac i wiedziec co i jak działa. w gaźniku tez pewnie mozna , wystarcyz zdobyc skads sygnał moze czujnik "hala" moze jakies wartości z gaźnika wkoncu mamy gaźniki sterowany elektronicznie, sa tez starsze generacje sekwensji co biora wartosci z sondy lambda ale wtedy to jest przerost frmy nad treścia. Kupuj blosa i smigaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szczepan
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: olkusz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Sie 2008 22:13 Temat postu: |
|
|
ja mam 1.6 na gazniku ze sonda i gazownik mi odradza instalacje twierdzac ze za pol roku przestanie poprawnie dzialac..mowi ze te silniki na gazie nie chodza bo zatykaja gaznik.nie wiem o co chodzi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpi
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 500
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 13 Sie 2008 23:57 Temat postu: |
|
|
Szczepan napisał: | ja mam 1.6 na gazniku ze sonda i gazownik mi odradza instalacje twierdzac ze za pol roku przestanie poprawnie dzialac..mowi ze te silniki na gazie nie chodza bo zatykaja gaznik.nie wiem o co chodzi... |
Spytaj tego gazownika czy wierzy w smoki i garbate aniołki...
Zmień tego pseudo-fachowca na kogoś kto się na tym zna. Masa ludzi z tego forum śmiga z powodzeniem na LPG i mają taki silnik jak napisałeś. Sam miałem takiego NX z gazem przez ok 1,5 roku i śmigał bez większych problemów. Czasem dostawał za dużo powietrza i gasł - kwestia regulacji i śmigał jak zegarek. Zaznaczę że zakładałem instalację u ludzi którzy choć troszkę się na tym znają. Przejrzyj na forum wątki o gazie (było kilka) i będziesz wiedział co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pawel18PL
stary wyjadacz
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 824
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Klimontów Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Maj 2009 20:39 Temat postu: |
|
|
Witam jako że ceny Pb idą stale w górę i jednocześnie nie mam w planach zmiany auta na inne zdecydowałem się na instalację LPG mam w związku z tym parę pytań.Pierwsze to takie jaka instalacja pasuje najlepiej do tego silnika. Wszędzie gdzie dzwoniłem doradzali mi sekwencję mam od kolegi namiar na jeden zakład gdzie on zakładał (przejechał na niej 60tys bez problemu choć zdziwiło mnie że zdejmowali do niej głowicę czy to jest konieczne przy instalacji sekwencji??) tam powiedzieli mi, że cena takiej instalacji 2050zł na włoskich podzespołach czy za taką cenę mogę mieć instalację która nie będzie sprawiać kłopotów?? Za instalację BRC 2700 w innym zakładzie. Jako, że mechanikiem nie jestem i raczej staram się nie "naprawiać" sam bo nie raz okazywało się że więcej popsułem niż naprawiłem raczej blos u mnie odpadnie (nie poradziłbym sobie chyba z regulacją i instalacją jeśli jestem w błędzie to mnie poprawcie ) a chyba nie ma zakładu który założy mi sam blosa;].Kolejne pytanie to jakich podzespołów unikać a jakich szukać wiem, że BRC jest dobre ale później długo długo nic...Czy jest ktoś kto mógłby mi doradzić zakład w południowo wschodniej polsce gdzie mógłbym taką instalację założyć?? Interesuje mnie butla w kole, wlew zintegrowany z wlewem od Pb i coś pod maską(tylko właśnie co??) niezawodnego w miarę o oszczędnego nawet kosztem osiągów tak żebym na gazie jechał sobie oszczędnie a po przełączeniu na Pb osiągi wracały do normy.Troszkę się rozpisałem ale co tam mam nadzieję że zrozumiale i ktoś posłuży radą. Pozdrawiam Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzybu
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 28 Maj 2009 23:46 Temat postu: |
|
|
Ja mogę polecić polską instalację STAG 200. U mnie chodzi już prawie rok (zrobione z 10000 km) i nie ma z nią problemów, osiągi prawie jak na benzynie, spalanie można sobie podglądnąć. Butlę mam troidalną (w miejscu koła zapasowego), wtryski valteki czerwone, tylko reduktor gazownik zamontował wydajniejszy. Zapłaciłem za nią 1900 zł. Ogólnie słyszałem dobre opinie właścicieli Nissanów z SR20 o tej instalacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
W
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 10 Lip 2009 11:04 Temat postu: |
|
|
pawel_316 napisał: | ...moja setka ma 280 tyś km przebiegu ? jak myślicie ? bardzo ryzykownym ruchem będzie założenie tu instalacji gazowej ? jednak to duży przebieg i boje sie że przez gaz może mi coś trafić motor... |
+
red_shogun napisał: | nie wyobrażam sobie abym ja posiadając blosa odpalał zimną furę na gazie lub na benie i od razu przełanczając na gaz w celu zaoszczędzenia kilku kropel beny. Dlaczego? Dlatego że oszczędzę na benzynie 50 groszy a stracę na silniku 2 tysiące |
nie słuchajcie mechaników, co nigdy w życiu gazu na oczy nie widzieli,
bo jeżdżą na PB lub opale
na gazie silnik zużywa się mniej.
pierwszy powód, to ten sam, który decyduje również o tym, że oleje do gazu są gorsze od zwykłego mineralnego....
a drugi związany jest z elastycznością...
marthen napisał: | Zwoli napisał: | Mój Nissan 100nx też ma gaźnik ale ma ten gaźnik sterowany elektronicznie, czyli ma komputerek i ta sonde lambda. Czy mimo to że mam ten komputerek itd. w nissanie będe skazany na reczne przełączanie na gaz jak to bywa w normalnych gaźnikowcach ? |
Tak, będzie trzeba ręcznie przełączać. |
...dodam tylko, że można wziąć instalację z silniczkiem krokowym
i wówczas nawet na gaźniku można mieć instalację, która raz dobrze ustawiona, z pomocą komputerka, jak ma dawkować silniczek krokowy, "powinna" działać i działać...
a Zwoli pytał o coś, co nie da się obejść...
na wtrysku mozna nagle odciąć dopływ paliwa,
a na gaźniku, czy to zwykłym, czy elektroniczym - trzeba je wypalić, by przejść na gaz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|