Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adam18
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzesko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Lip 2009 17:12 Temat postu: |
|
|
Witam,
Mam zamiar zakładać gaz do nismo i mam pytanie jak teraz na PB obroty mi świrują to jak założę gaz to będą jeszcze bardziej świrowały czy się poprawią? Silnik 1,6 gaźnik 93r przebieg 165tys?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Luki
Dołączył: 17 Maj 2006
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oppland (N)
|
Wysłany: 23 Lip 2009 18:35 Temat postu: |
|
|
Zapytaj wróżki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adam18
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzesko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Lip 2009 18:44 Temat postu: |
|
|
Luki już nie bądź taki dowcipny jak nie miałeś takiego przypadku to najlepiej się nie wypowiadaj! ja zapytałem bo może ktoś miał taki przypadek jeśli nie to najlepiej się nie wypowiadać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
komorokoro
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Żoliborz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 23 Lip 2009 20:01 Temat postu: |
|
|
adam18 napisał: | Witam,
Mam zamiar zakładać gaz do nismo i mam pytanie jak teraz na PB obroty mi świrują to jak założę gaz to będą jeszcze bardziej świrowały czy się poprawią? Silnik 1,6 gaźnik 93r przebieg 165tys? |
Zależy czy zrobiłeś wszystko zeby nie swirowały.
Mi nie swiruja na benzynie choć nie jest tak jak powinno to napewno.
A na gazie mam sztywno tyle co majster ustawił spalanie w normie tylko jeżdzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adam18
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzesko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 23 Lip 2009 20:21 Temat postu: |
|
|
zrobiłem już chyba wszystko to co było możliwe:/ Dzięki komorokoro:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michugrudz
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 23 Lip 2009 21:05 Temat postu: |
|
|
odp nie bedą jak załozysz instalke 1 generacji z recznym registrem bez krokowca gazowego .wiec nie bedzie tego problemu gdyz nie masz kompa sterujacego i nie jestes podpiety pod SL.
Miszanka jest ustalana mechanicznie -obroty najczesciej moze lambda broic przy benie ,elektrozawor oczyszczania pojemnika itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
W
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Lip 2009 8:05 Temat postu: |
|
|
adam18 napisał: | Witam,
Mam zamiar zakładać gaz do nismo i mam pytanie jak teraz na PB obroty mi świrują to jak założę gaz to będą jeszcze bardziej świrowały czy się poprawią? Silnik 1,6 gaźnik 93r przebieg 165tys? |
nie rozumiem...
już któraś osoba pisze, że ma 92, 93 czy ileś tam (wzwyż) i gaźnik elektroniczny, a ten, według mojego podręcznika, był w modelach do końca 91 roku.
od 92 był wtrysk.
dlatego nie wiem, jak możesz mieć 93 i gaźnik??
chyba że to składak?
Michugrudz napisał: | odp nie bedą jak załozysz instalke 1 generacji z recznym registrem bez krokowca gazowego .wiec nie bedzie tego problemu gdyz nie masz kompa sterujacego i nie jestes podpiety pod SL. |
ja mam I gen bez krokowego i problem z obrotami występuje.
i jak to niby komp ma nie wpływać?? (nie mówię o komp do gazu)
z tego co kojarzę, to dalej jest
nie wyrzucili go podczas montażu gazu, hehe
lambda zresztą też nadal jest.
a komp i lambda nie tylko po to są, by sterowały pompą paliwa ?
tylko gaźnikiem, w końcu to elektroniczny.
obroty od czasu do czasu fruwają... i tyle.
trza się przyzwyczaić.
jak komuś nie leży, to setka nie dla niego.
wymieniłem ostatnio filterek jednodrożny, wszystkie przewody podciśnienia. wyregulowałem parownik na analizatorze i... dalej falują.
tak ten gaźnik ma.
niestety.
z wiekiem nie działa tak, jak powinien,
konstrukcja była zbytnio przekomplikowana.
każdy Ci powie, że prostszy i wydajniejszy jest wtrysk.
gaźnik elektroniczny z całym układem podciśnień jest b. skomplikowany.
dlatego wtrysk był montowany po gaźniku w większości modeli.
gaźnik elektroniczny, to tak na prawdę niewypał konstrukcyjny, za naprawę którego nikt nie chce się brać...
jakby się sprawdził, to byłby montowany dłużej i w większej ilości modeli, w różnych markach.
nie wiem jakie firmy na to jeszcze poszły, wiem że audi 80 z silnikiem 1.8 taki miała przez chwilę.
Michugrudz napisał: | Miszanka jest ustalana mechanicznie -obroty najczesciej moze lambda broic przy benie ,elektrozawor oczyszczania pojemnika itp |
patrz, co sam napisałeś...
(działanie lambdy)
mieszankę ustawiasz śrubką w gaźniku (na PB)
na co więc wpływa lambda?
ilość dopływu powietrza?
podciśnienie?
gaz też ustawiony raz na parowniku (analogicznie jak benzyna śrubką na gaźniku) dopływa do miksera w takiej samej ilości.
i lambda również może sterować ilością zasysanego powietrza, podciśnieniem wysysającym go z miksera itd.
podsumowując.
1) adam18 - zakładaj gaz. obroty na tym i na tym będą falować. to nic.
dowiedz się tylko co masz pod maską. wtrysk, czy gaźnik elektr.
2) Michugrudz - to że masz prostą instalację bez silniczka krokowego, nie znaczy, że obroty nie będą falować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marthen
junior admin
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 24 Lip 2009 9:02 Temat postu: |
|
|
W napisał: | adam18 napisał: | Witam,
Mam zamiar zakładać gaz do nismo i mam pytanie jak teraz na PB obroty mi świrują to jak założę gaz to będą jeszcze bardziej świrowały czy się poprawią? Silnik 1,6 gaźnik 93r przebieg 165tys? |
nie rozumiem...
już któraś osoba pisze, że ma 92, 93 czy ileś tam (wzwyż) i gaźnik elektroniczny, a ten, według mojego podręcznika, był w modelach do końca 91 roku.
od 92 był wtrysk.
dlatego nie wiem, jak możesz mieć 93 i gaźnik??
chyba że to składak? |
Silnik z wtryskiem był montowany od października/listopada 1992, czyli jako rok modelowy 1993. Dodając czas na transport/cło/papierkologię nierzadko docierał do odbiocy w drugiej połowie 1993. A jako, że np. w Niemczech za datę produkcji wpisuje się datę pierwszej rejestracji....
Przykładowo, mój ex był wyprodukowany (wg dekodera VIN) w lipcu 1992, a zarejestrowany na początku września 1993.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michugrudz
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Lip 2009 9:17 Temat postu: |
|
|
W jesli masz prosta instalke to elekronika która staruje silnikiem na benie nie ma wpływu na działanie LPG .Jesli nadal sa problemy to bedzie to problem mechaniczny.To słowa mojego gazownika ktory regulował mi moj Gti -wtedy błędy przy zczytywaniu z sondy lambdy nie mają miejsca.
Falowac moga czesto jak np dojezdzasz do skrzyzowania to minus instalki 1 gen -nastepuje zubozenie mieszanki -wtedy nalezy przebudowac dolot powietrza aby nie łapał agresywnie powietrza z zewnatrz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Michugrudz dnia 24 Lip 2009 9:22 , w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
W
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Lip 2009 11:38 Temat postu: |
|
|
Michugrudz napisał: | W jesli masz prosta instalke to elekronika która staruje silnikiem na benie nie ma wpływu na działanie LPG .Jesli nadal sa problemy to bedzie to problem mechaniczny.To słowa mojego gazownika ktory regulował mi moj Gti -wtedy błędy przy zczytywaniu z sondy lambdy nie mają miejsca.
Falowac moga czesto jak np dojezdzasz do skrzyzowania to minus instalki 1 gen -nastepuje zubozenie mieszanki -wtedy nalezy przebudowac dolot powietrza aby nie łapał agresywnie powietrza z zewnatrz |
widzisz, ja uważam, że wpływa, bo ona steruje ilością zasysanego powietrza i podciśnieniem...
jak Ty masz gti, to nie masz gaźnika...
a mówisz, że to wypowiedź gościa, który - raz, że jest gazownikiem, a dwa - robił Ci gaz na wtrysku.
a jeśli chodzi o jak to nazwałeś "falowanie", to pół prawdy w tym jest...
bo nie chodzi o jako tako dojazd do skrzyżowania, tylko to, że na gazie lepiej jest hamować "bez sprzęgła", czyli hamulcem i jednocześnie silnikiem, by obroty nie spadły nagle i nie zadusił ich słup powietrza.
bo to on (to słusznie napisałeś) zuboży mieszankę, która jest zasysana podciśnieniem.
i nie chodzi o to, żeby dolot nie łapał powietrza z zewnątrz, w sensie zimne, tylko by otwór dolotu nie był skierowany do kierunku jazdy (czyli przodu auta), bo fakt, iż zwiększa to doładowanie powietrzem, ale jednocześnie trzeba umieć jeździć na takim ustawieniu.
dlatego niektórzy na samym końcu skręcają rurę dolotową (jeśli mają dokładaną, by ciągnąć powietrze sprzed maski).
ot cała prawda o dolocie i gaśnięciu silnika na gazie,
o co czasem ludzie pytają i to nie tylko jeśli chodzi o NX'a tylko o wszystkie auta ze wspomnianą wyżej instalacją.
a pytanie najczęściej brzmi: "dlaczego jak jade 150 i dam na luz, to auto gaśnie??"
a pomaga na to ustawienie obrotów na około 1000 (na gazie to bezpieczniejsze - tak uważam)
i ustawienie dość bogatej mieszanki na jałowym, wskutek czego wolniej spadają obroty (ja tak mam i choć często hamuję silnikiem, to jak nawet tego nie zrobię, to nie mam problemu w sytuacji, gdy "nagle wciskam sprzęgło, a noga z gazu"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michugrudz
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziądz Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 24 Lip 2009 12:30 Temat postu: |
|
|
dokładnie tak czesto zakłada sie peszel do wlotu powietrza i kieruje sie go w odwortna storne-tak zrobilismy u znajomego ktory ma I gen i poskutkowało ze nie było zdmuchiwania (zubażania) w instalacji 2 generacji jak steruje krokowiec o zubazaniu nie ma mowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adam18
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brzesko Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Lip 2009 18:58 Temat postu: |
|
|
W na pewno mam silnik na gaźniku! już dwa razy oddawałem gaźnik do gaźnikowca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
simon
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: GORLICE-KRAKÓW Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Lip 2009 20:38 Temat postu: |
|
|
a ja mam pytanie jak jest w przypadku załozenia LPG do 1,6 na wtrysku z automatem?? czy ta skrzynia odbiera to jakos inaczej niz manual?? i czy to jest taka sama instalacja jak do manuala? i wogule to co ze spalaniem?? rozni sie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Olik
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jastrzębie Zdrój Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 24 Lip 2009 20:41 Temat postu: |
|
|
Z tego co sie orientuje to nic zlego sie nie dzieje.
Spalanie to 10-11L/100Km. Mala lecz odczowalna roznica w mocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
qbalol
Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrołęka Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 25 Lip 2009 10:33 Temat postu: |
|
|
Zgadzam sie z Toba Olik.. u mnie spalanie to 11-12l/100km moze mam zaworki na wezach odkrecone bardziej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|