Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sydney
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żarki Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 18 Lis 2007 23:38 Temat postu: |
|
|
bylem u gazownika, po niedzieli mi wymieni reduktor na ten elektryczny. zobaczymy co z tego wyniknie
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gomes
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20 Lis 2007 8:18 Temat postu: |
|
|
Na forum znalazlem cos takiego :
"W samochodzie w tym wieku może być wszystko.
1. Słaba kompresja jak mówi obserVator
2. Filtr powietrza (wyjmij go i przejedź się bez filtra)
3. Sonda może być wadliwa i np. podaje że mieszanka jest za uboga (dlatego dużo pali)
4. Zawalony katalizato. Samochód nie ma zdrowego wydechu i nie chce jechać. Miałem tak w Fordzie Galxy. Kat sie zapchnął i samochód na pierwszych biegach zbierał się extra bez różnicy a na wyższych silnik 2.3 150KM wyciągłał 120km/h. Po podłączeniu pod komputer pokazało że sonda odnotowuje ubogą mieszanke paliwa i samochód palił ponad 20l/100km
5. Może też być przestawiony zapłon albo na którejś ze świec traci napięcie.
Moim zdaniem przejedz sie bez filtra powietrza i jak masz kata to go wytnij. Zobaczysz bo szkoda pakowac kase jak nie wiadomo co jest."
W najblizszy wekend zrobie tak:
Wymienie świece, zaznacze jak jest ustawiony zaplon i troche nim poreguluje, jak cos wroce do obecnych ustawień. Za gaznik sie nie zabieram bo ponoc strasznie ciezko ustawic to ustrojstwo w 100tkach. Sprobuje przejechac sie jeszcze bez tego filtra, moze cos to da. Moja seteczka ma juz 15 lat (274 tys przejechane) ale slyszalem ze moze ona naweto do 800 tys przejechac bez remontu silnika ale lancuszka jeszcze nie slychac (mam proche problem jeszcze przy odpalaniu a mianowicie puszczam juz kluczyk a tam cos jak by nie odbijalo i dzieje sie tak jakbym za dlugo jeszcze z 3 s trzymal kluczyk i cos tam skrzeczy, moze to byc cos z rozrusznikiem ?)
Jeszcze kwestia spalanie. Zalalem za 40 zlotych i przejchalem 122 km czyli 15 l / 100 km. Duzooo. Bede dalej walczyl o doprowadzenie mojego pierwszego autka do stanu uzytecznosci Very Happy Pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Lis 2007 9:00 Temat postu: |
|
|
gomes napisał: |
Jeszcze kwestia spalanie. Zalalem za 40 zlotych i przejchalem 122 km czyli 15 l / 100 km. Duzooo. Bede dalej walczyl o doprowadzenie mojego pierwszego autka do stanu uzytecznosci Very Happy Pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie. |
jak to policzyles?
ja z matmy nie jestem dobry ale z moich obliczen wyszlo, ze zalales za 9l z haczykiem wiec skad ci nagle wyszlo 15?
niech mnie ktos poprawi jak sie myle ;]
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bozaaa
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 20 Lis 2007 9:47 Temat postu: |
|
|
jakby mój tyle km za 40 zl robił w mieście to juz bym na razie nie robił nic ze spalaniem tylko jeździł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gomes
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20 Lis 2007 10:40 Temat postu: |
|
|
Chyba nie doczytales ze jezdze na lpg. Tak wiec 40zl/2.14(za litr) ~18.7 literka. 18.7 *100/122 = 15.3 No chyba ze to jakos inaczej sie liczy ? Bylo to mieszane, okolo 70 km zrobilem na trasie i 50 w miescie.
Znalazlem tyylko jeden post o ustawianiu zaplonu( z niego wychodza kable do swiec). Moze ktos dokladniej podpowie jak powinno byc to poprawnie ustawione( jak to zaobserwowac bez przyzadu) i jak to regulowac.
Co mozna jeszcze wyregulowac zeby przywrocilo do tych 90 konikow. (na blosa obecnie mnie nie stac , stozki itp tez ciezka sprawa).
Zauwazylem, ze i na paliwie przy tych 130 nie jest juz za mocny wiec sadze ze nie jest to wina wylacznie gazu. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
red_shogun
stary wyjadacz
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Lis 2007 10:41 Temat postu: |
|
|
Chyba że koledze gomesowi chodziło o zalanie gazu wtedy za 40zł 15l jest jak najbardziej realne
Ooo i uprzedził mnie z powyższym postem hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rz
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 20 Lis 2007 10:49 Temat postu: |
|
|
tosmy sie zrozumieli kolega nie napisal, ja nie doczytalem i tak to wyszlo
ps. nie wiem czy to mozliwe, ale u mnie pali 10l z haczykiem gazu w miescie przy w miare normalnej jezdzie. dziwne
pzdr
rz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gomes
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20 Lis 2007 16:11 Temat postu: |
|
|
Jakie swiece beda lepsze do mojego gaznikowca NGK: BKR5E czy moze BKR6E, czym sie roznia ?
Jak ustawic poprawnie ten zaplon ? mam 2 srubki ale kiedy bede wiedzial ze jest okej ? (slyszalem ze stosuje sie do tego lamke ?)
Czy sa szanse rozkrecic i przeczyzcic gaznik i po skreceniu ustawic jak bylo nie wykorzystujac aparatury ?
Jak zlokalizowac mikser ? Ktos mi polecal abym jego tez przeczyscil. Wyglada u mnie to tak: [link widoczny dla zalogowanych]
Dziekuje z gory za wszelka pomoc !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witex18
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
|
Wysłany: 20 Lis 2007 20:25 Temat postu: |
|
|
gomes napisał: | Co mozna jeszcze wyregulowac zeby przywrocilo do tych 90 konikow. (na blosa obecnie mnie nie stac , stozki itp tez ciezka sprawa).
Zauwazylem, ze i na paliwie przy tych 130 nie jest juz za mocny wiec sadze ze nie jest to wina wylacznie gazu. |
Mikser zmniejsz średnicę dolotu i nigdy nie będziesz miał swoich 90kucy przy taki układzie poszukaj red_shogun robił tesy na chamowni na mikserze i na blosie. On ma silnik 2.0 i jego straty na mikserze przeliczyć na nasz 1.6 to masz pewne 10kucy mniej. Jak chcesz blosa to musisz stozek jak chcesz stożek to musisz blosa. A jak chcesz coś poprawić to skróć ten wąż od parownika do miksera ja to mam połowę krótszy i w prostej lini do gaźnika.
gomes napisał: | Jak zlokalizowac mikser ? |
Mikser jest pod filtrem powietrza musisz całą obudowę zdemontować a on jest założony bezpośrednio na gaźnik, (duży aluminiowy krążek).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sykul
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: woj. Podkarpackie Płeć: SR20DE
|
Wysłany: 22 Lis 2007 21:33 Temat postu: |
|
|
A czy da się podłączyć taki wskaźnik pod zbiornik gazu
[link widoczny dla zalogowanych]
... żeby pokazywał ilość gazu w zbiorniku???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witex18
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
|
Wysłany: 23 Lis 2007 0:35 Temat postu: |
|
|
sykul napisał: | czy da się podłączyć taki wskaźnik pod zbiornik gazu
[link widoczny dla zalogowanych]
... żeby pokazywał ilość gazu w zbiorniku??? |
Ten to nie wiem ale ten da: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gomes
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23 Lis 2007 18:31 Temat postu: |
|
|
Witam. Co do węża jest on w linii prostej do miksera i bliżej już zamontować się go nie da. Wymieniłem świece na nowe- lepiej zaczął odpalać, pojechałem do lepszego fachowca i mi dokładnie wyregulował reduktor. Już od początku mi powiedział, że ktoś zły zamontował ( hp 140, czyli 140 *1,3 = 190 koni) a ja mam te niecałe 90 ... po półgodzinnej regulacji pojechałem na obwodnice i kolo 170 poleciał (z dużo lepszym przyspieszeniem). Możliwe jeszcze że ostatnia świeca coś słabo stykała z tym kablem. Jezeli chodzi o zaplon to jest ok, tylko jak sprawdzic ta kompresje ? (ojciec jak go kupowalismy coś sprawdzał: otworzył korek od wlotu oleju przy włączonym silniku i przystawił reke sprawdzając czy nie popuje powietrza i czy nie tryska olejem. Teraz tylko jestem ciekaw czy zmniejszy sie spalanie (oby). Swoja droga musze sobie zrobic taki wyświetlacz do lpg.
Temat można zamknać. Pozdrawiam i dziekuje za rady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wwgg84
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kamienica
|
Wysłany: 27 Gru 2009 14:27 Temat postu: |
|
|
Za słabsze osiągi odpowiada za duży dopływ powietrza do filtra powietrza. Ja przysłoniłem 1/2 otworu przy lewej lampie i zaraz jest mocniejszy. Spalanie się nie zwiększyło. Dopływ mieszanki radze odkręcić prawie do końca śruby. I tak weźnie tyle ile potrzebuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
FullMetalJacket
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zabrze Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Mar 2010 20:03 PRZENIESIONY 05 Mar 2010 20:15 Temat postu: falujace obroty, zamułka i zgasy... |
|
|
Od jakiś paru dni mam następujacy problem. Obroty w moim nisku są bardzo nieciekawe. Zwłaszcza na 1 i 3ce...na pierwszym biegu auto potrafi zgasnąć na skrzyżowaniu(jeśli chodzi o jedynke) i nie ejst to problem zwiazany z tym, ze nie potrafię obsługiwać sprzęgła.od wczoraj po wizycie u gazownika objawy się nasiliły. Na 3ce podczas wjazdu na niewielką górkę auto jest wyraźnie zamulone i dopiero po pewnym czasie zaczyna sie rozpedzać...
jak już wcześniej wspomniałem byłem u gazownika który przestawił auto na ciut uboższą mieszankę niż była wcześniej...
czy to sprawa nowego ustawienia do którego auto musi sie na nowo dostosować czy moze coś poważniejszego?
autko jest na gaźniku...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gAcEk
Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świętochłowice Płeć: GA16DS / GA16DE
|
Wysłany: 05 Mar 2010 20:11 PRZENIESIONY 05 Mar 2010 20:15 Temat postu: |
|
|
1. jak jest na benzynie ?
2. jak sie trzymaja jalowe obroty ?
3. co znaczy ze jest problem z obrotami na 1 i 3 ? podczas jazdy bez dodawania gazu, przy pelnym gazie, przy ruszaniu ??
4. kiedy wymieniales filr gazu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|