Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

BLOS BLOS BLOS !
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 22 Kwi 2007 8:27     Temat postu:

OK nadejszła wiekopomna chwila - PODSUMOWANIE STAGE I:


Poniżej zapodaję linka do wykresików z hamowni i filmików prezentujących osiągi mojego bolidu Wink na instalacji gazowej II generacji BRC z mikserem (pomiar na LPG i PB) oraz na tejże samej instalacji zmodyfikowanej o BLOS (również pomiar na LPG i PB):


- wykresy z hamowni: [link widoczny dla zalogowanych]


- filmik 100NX GTI z mikserem na LPG: [link widoczny dla zalogowanych]

- filmik 100NX GTI z BLOSem na LPG: [link widoczny dla zalogowanych]

- filmik 100NX GTI z BLOSem na PB (1szy pomiar): [link widoczny dla zalogowanych]

- filmik 100NX GTI z BLOSem na PB (2gi pomiar): [link widoczny dla zalogowanych]


Reasumując:

1) NIEZAPRZECZALNY PRZYROST MOCY PO ZASTOSOWANIU BLOSA (wyniki zbliżone do osiągów fabrycznych a raz nawet je przekraczające - dodam że autko ma 15 lat), poniżej konkrety:

a) instalacja z mikserem - jazda na LPG: (120,9 KM / 5916 rpm), (150,6 Nm / 4667 rpm)
instalacja z BLOSEM - jazda na LPG: (139,4 KM / 6166 rpm), (164,1 Nm / 5442 rpm)

po zastosowaniu BLOSA wzrost mocy na LPG o: 18,5 KM
różnica w momencie obrotowym na korzyść BLOSA: 13,5 Nm


b) instalacja z mikserem - jazda na PB: (124,3 KM / 5795 rpm), (154,5 Nm / 5001 rpm)
instalacja z BLOSEM - jazda na PB: (146,9 KM / 6386 rpm), (174,3 Nm / 5011 rpm)

po zastosowaniu BLOSA wzrost mocy na PB o: 22,6 KM
różnica w momencie obrotowym na korzyść BLOSA: 19,8 Nm



2) Żeby być w pełni obiektywnym muszę nadmienić, że podczas 5 pomiaru na hamowni (2gi raz z blosem na PB), gdy auto było już mocno rozgrzane,
moc spadła z poziomu:
(146,9 KM / 6386 rpm), (174,3 Nm / 5011 rpm) (23 st C) <korekta o 1KM w dół względem początkowej "euforii" widocznej na filmiku Laughing >

do poziomu:
(142,1 KM / 6546rpm), (170,6 Nm / 5011 rpm) (25 st C)



3) A żeby być już w pełni pełni obiektywnym hehe, ze wstydem muszę przyznać że na moją prośbę furka nie była kręcona maksymalnie do odcinki na PB, jak i maksymalnie na LPG (odcinki brak) - powód banalny: troska o stan leciwego auta Razz. Tak więc Nismo nie było katowane - zresztą widać to na wykresach i filmikach.
Trudno zatem powiedzieć czy gdyby auto było mocniej "żyłowane" nie miało by lepszych osiagów. Z drugiej jednak strony, patrząc dokładniej na wykresy można w to powątpiewać (wiekszość pomiarów jest zbliżona do 6400 rpm, czyli do obrotów które wg fabryki są optymalne dla osiągnięcia maksimum ze 100NX GTI.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 08 Lis 2012 15:46 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HUBERT




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sleyerówek k. Wawy
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 22 Kwi 2007 9:18     Temat postu:

Partyman jest co opijać .
Przypomniałem sobie ,ze Gościu obiecał mi rok temu filmiki z kilowanka i hamowni .
Gościu wytłumacz sie Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gościu




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 982
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo

PostWysłany: 22 Kwi 2007 9:32     Temat postu:

Oj ja to zawsze tak :p mam wszytko na cam ale nie mam czasu tego zgrac :p pozatym z tego naszego hamowania to nie bylo nic widac, jeden wielki huk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 22 Kwi 2007 13:39     Temat postu:

HUBERT napisał:
Partyman jest co opijać...


Dziex HUBERT Partyman Teraz czas na Twoje GTI Cool




OK STAGE II czas zacząć - czyli moje kombinejszyn ze stożkiem w 100NX GTI:

[link widoczny dla zalogowanych]

jakieś problemy?
odp.: same problemy: mało miejsca pod maską, mało miejsca na przejście do nadkola (więc na razie stożek zamieszkał we wgłębieniu po "puszce"), nie obeszło się bez przeróbki przepływomierza (a dokładniej przeróbki adapterka przykręcanego do przepływki), hm...wiecej grzechów nie pamiętam.

Jakaś poprawa (czegokolwiek)?
odp.: owszem, zauważalny subiektywnie wyższy moment przy niższych obrotach, jednak okupiony mniej stabilnymi wolnymi obrotami np. podczas dojeżdżania "na luzie" przed czerwone światło (może to jeszcze kwestia regulacji), hm co jeszcze aaa ten "piękny" basowy dźwięk dochodzący spod maski - nie w takim wymiarze akustycznym w jakim mógłbym oczekiwać chociażby po przeczytaniu wielu komentów np. na forum Nissana, no ale jest.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez red_shogun dnia 08 Lis 2012 15:48 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HUBERT




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sleyerówek k. Wawy
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Kwi 2007 19:26     Temat postu:

Właśnie ,brakowało tylko filierka do tego zestawu

Ps. Widzę ,ze popełniasz podstawowy błąd z techniki jazdy autem -
- nie włączasz luzu w czasie jazdy nigdy .Nawet przy dojeżdżaniu do świateł.
Przepraszam za OT jak ktoś chce rozwinąć to w nowym temacie.

Ja słyszałem ,ze większa ilość powietrza przeszkadza w jeździe na LPG inaczej jest z blosem Confused:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Kwi 2007 20:15     Temat postu:

HUBERT napisał:
Właśnie ,brakowało tylko filierka do tego zestawu

Ps. Widzę ,ze popełniasz podstawowy błąd z techniki jazdy autem -
- nie włączasz luzu w czasie jazdy nigdy .Nawet przy dojeżdżaniu do świateł.
Przepraszam za OT jak ktoś chce rozwinąć to w nowym temacie.

Ja słyszałem ,ze większa ilość powietrza przeszkadza w jeździe na LPG inaczej jest z blosem Confused:


Hehe rozbawił mnie kolega tym postem Laughing jak to mówią u nas w krakowie: "słyszy dzwony ale nie wie w którym kościele biją" Laughing

Koledze się zapewne wydaje że redzio przesiadł się właśnie z hulajnogi do auta i preferuje rozpędzanie się do 4ki i wrzucanie luzu na 200 m przed światłami hihi - nie no nie bądźmy komiczni nie miejsce ani nie czas na to. A w gwoli wyjaśnienia (bo widzę że trzeba wszystko pisać od A do Z i kłaść na tacy Wink ) to już wyjaśniam problem.

Po włożeniu stożka pojawił się problem przy jeździe na Pb:
a) gdy auto jest już rozgrzane i stoi w miejscu obroty są niestabilne, "drgania" itp.
b) gdy autem dojeżdżam np. do czerwonego światła (dla informacji kolegi Huberta: bieg 4 - reduk. na 3 - reduk. na 2 i tu luz i co... auto się zatrzymuje...i z 1-2 sek. "poślizgiem" następuje spadek obrotów do 400-200 i czasem zdaży się że silnik zgaśnie (wcześniej (z "puchą") tego nie było to dlaczego akurat teraz ma być? )

Przypominam że problem pojawia się w zasadzie tylko na Pb (na gazie jest w miarę OK i tu kolega Hubert poszuka sam sobie odpowiedzi dlaczego tak jest Laughing )
Wracając do Pb, wstępna moja diagnoza to taka, że na łączeniu adaptera (do którego jest przymocowany stożek) i przepływomierza, po wykonaniu przeróbek które były nieuniknione, zasysane jest jakieś "lewe" powietrze. I dziś przygladając się temu dokładniej, faktycznie zauważyłem taką szczelinę (którą wieczorem zatkałem silikonem), poczekam do jutra rana - silikon stwardnieje i sprawdzę rano czy to coś pomogło.
Druga ewentualność: zbyt "entuzjastyczne" użycie przeze mnie oleju w spraju przeznaczonego do stożka (albo za dużo albo też i nie tam gdzie trzeba Razz)
Trzecia ewentualność na razie nie przychodzi mi do głowy, pożyjemy zobaczymy, wszystko powinno wyjaśnić się jutro.
Jeśli nie dojdę do tego co i jak i czemu, to wrzucam z powrotem "puchę".
Dochodzę powoli do wniosku że stożek można użyć ale gdy zrobi się go full prof., a ja to śmigłem troszkę "metodą garażową" - ani go nie osłoniłem np. jakimś kapturem pcv ani.... nic, tylko sobie osiadł w miejscu puchy i zasysa m.in. syfy z silnika Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 23 Kwi 2007 21:45     Temat postu:

Wg mnie problem w Twoim przypadku polega tym że nie masz wolnych obrotów 'doprowadonych' bezpośrednio do blosa. Jak wyjechałem od Kuby miałem tylko stożek w miejsce puchy - nie miałem podobnych problemów jak Twoje wyzej opisane. Teraz mam CAI i również nie dzieje się nic złego z niskimi obrotami.

Wniosek - miejsce stożka nie ma wpływu na 'pływające niskie obroty'


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 23 Kwi 2007 22:02     Temat postu:

Rav napisał:
Wg mnie problem w Twoim przypadku polega tym że nie masz wolnych obrotów 'doprowadonych' bezpośrednio do blosa. Jak wyjechałem od Kuby miałem tylko stożek w miejsce puchy - nie miałem podobnych problemów jak Twoje wyzej opisane. Teraz mam CAI i również nie dzieje się nic złego z niskimi obrotami.

Wniosek - miejsce stożka nie ma wpływu na 'pływające niskie obroty'


Ajajajaj Panowie bo zaczynam się denerwować Laughing

1) Rav pstryknji sobie na linka z fotami które zapodałem gdzieś tam wyżej: "etapy blosa" i sprawdź czy mam czy nie mam wpiętęgo wężyka od wolnych obrotów, a jak już sprawdzisz że mam to potwierdź mi czy mam go wpiętego w dobrym miejscu Wink

2) Powtórzę jeszcze raz: problemu nie było gdy już hulała fura z blosem ale z fabryczną "puchą" przy przepływce, problem się zaczął gdy pojawił się stożek (więc to na pewno nie tematyka "wężyka z wolnymi obrotami")

Kolejny raz prośba: czytamy i oglądamy uważnie Laughing

p.s. Twoje CAI walczy w jakim motorze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Kwi 2007 9:27     Temat postu:

OK wygląda na to że problem rozwiązany.
Tak jak przypuszczałem wina leżała w nieszczelnościach na łączeniu adaptera z przepływomierzem - wieczorny silikon sprawił że dziś rano autko hulało bez drastycznego spadku obrotów na luzie. Cholera tylko wie czy pomogło to uszczelnienie silikonowe, czy też wyczyszczenie filtra w pewnym miejscu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cieszyn




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 640
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec / Kraków

PostWysłany: 24 Kwi 2007 9:33     Temat postu:

to rozszczelnij silikon, i ew pozniej znów uszczelnij... tylko czy jest sens jesli juz dziala wszystko piknie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Kwi 2007 10:49     Temat postu:

Cieszyn napisał:
to rozszczelnij silikon, i ew pozniej znów uszczelnij... tylko czy jest sens jesli juz dziala wszystko piknie?


nie ma sensu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 24 Kwi 2007 16:26     Temat postu:

red_shogun napisał:
...



Interesuje się tematem od początku i wydaje mi się, że czytam wszystko dokładnie. Owszem klikałem sobie na fotorelację z montażu blosa i jest wyraźnie napisane i pewnie zrobione, że wolne obroty masz wpięte w kolanko jacky.... a ja w napisałem, że mam wpiętę
bezpośrednio w blosa - nie twierdzę mam lepiej, Ty masz źle etc, tylko zdaje relację jak jest u mnie ponieważ nie mam takiego problemu jak Ty a cokolwiek to pisze ma na celu pomóc w rozwiązaniu Twojego.

red_shogun napisał:
p.s. Twoje CAI walczy w jakim motorze?


red_shogun napisał:
Hehe spox fajnie że się odezwałeś, w końcu jakiś wujek dobra rada w tematyce blosa do NX gti


Rozumiem, że uwagę co do czytania kierujesz do siebie.

Zacznijmy od siebie to będzie mniej nieporozumień Wink a nerwy zostaw sobie na piątkowy mecz, do zobaczenia na stadionie Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
red_shogun
stary wyjadacz



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 2360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Kwi 2007 17:02     Temat postu:

Rav napisał:

Interesuje się tematem od początku i wydaje mi się, że czytam wszystko dokładnie. Owszem klikałem sobie na fotorelację z montażu blosa i jest wyraźnie napisane i pewnie zrobione, że wolne obroty masz wpięte w kolanko jacky.... a ja w napisałem, że mam wpiętę
bezpośrednio w blosa - nie twierdzę mam lepiej, Ty masz źle etc, tylko zdaje relację jak jest u mnie ponieważ nie mam takiego problemu jak Ty a cokolwiek to pisze ma na celu pomóc w rozwiązaniu Twojego.

red_shogun napisał:
p.s. Twoje CAI walczy w jakim motorze?

red_shogun napisał:
Hehe spox fajnie że się odezwałeś, w końcu jakiś wujek dobra rada w tematyce blosa do NX gti


Rozumiem, że uwagę co do czytania kierujesz do siebie.

Zacznijmy od siebie to będzie mniej nieporozumień Wink a nerwy zostaw sobie na piątkowy mecz, do zobaczenia na stadionie Cool


Hehe spox my mistake - posta pisałem późno, wiesz zmęczenie, ciężki dzień, umknęło mi że też masz gti, być może dlatego że mało się udzieliłeś w tej materii Wink Ale musze coś sprostować, pytając Cię o Twój motor nie byłem zdenerwowany Very Happy

Jednak nie byłbym sobą gdybym nie dorzucił czegoś od siebie hehe, więc:
szczerze to jakoś nie preferuję postawy wujka dobra rada serwującego musztardę po obiedzie:

Rav napisał:

Jeżeli chodzi o SR20 to mogę posłużyć zdjęciem jak to zrobił Coobcio i jak zacząłem dolot by Kuba przerabiać na CAI(jak wyjechałem od Kuby miałem w miejscu puchy na filtr powietrza stożek, teraz chowam go w nadkole)


Niestety nie doczekałem się fotek od Ciebie, co by mi pewnie wyszło na dobre, więc robiłem pewne rzeczy po swojemu. Nadal chętnie zobaczę (zobaczymy) jak i w które miejsce w blosie masz wpięty ten wężyk od wolnych obrotów. Tyle tylko że nie specjalnie to coś zmieni, bo znowu widać że nie czytasz z uwagą, a wyżej napisałem że nie w "wężyku" tkwił problem i akurat co do tego się nie myliłem
Ale reasumując, dzięki za radę, w jakiej formie dana nie ma znaczenia, cenić trzeba każdą pomoc i ja ją cenię. Nadal jednak czekałbym na fotkę ukazującą Twojego (Coobciowego) blosa, żebym mógł ja i nie tylko ja kuknąć co i jak i gdzie i dlaczego, byłbym wdzięczny.
Na marginesie z tego co mi wiadomo, nie ważne w co są wpięte "wolne obroty" (w blosa, czy w kolanko, czy w rurkę, czy w kurke), ważne na którym odcinku są wpięte, i wierz mi zarówno Ty (jak i ja) mamy je wpięte na "odpowiednim odcinku instalacji", bo gdyby było inaczej to w ogóle byś ich nie miał.
Mój problem nie występował z blosem i "puchą", pojawił się ze stożkiem, więc temat niewłaściwego zainstalowania blosa w ogóle nie istniał i nie istnieje. Zresztą wyżej jest również napisane że problem został rozwiązany (niestety po raz kolejny bez Twojej pomocy nad czym ubolewam).
p.s. nie chodzę na stadiony, preferuję ping-ponga i pokera Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HUBERT




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sleyerówek k. Wawy
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 24 Kwi 2007 17:16     Temat postu:

Parę osób miało kłopot z przygasaniem silnika tak jak w twoim przypadku niemieli oni jednak lpg. Według mnie na przygasanie niema wpływu instalacja lpg ani stożek. Temat był chyba na forum NKP.U kilku osób było to zależne od pogody a dokładniej od tego czy powietrze na zewnątrz było zimne czy cieple.

Ja w zeszłym roku wyczyścił dolot i do tej pory jest gti


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rav




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa - Bielany

PostWysłany: 25 Kwi 2007 12:26     Temat postu:

red_shogun napisał:
Jednak nie byłbym sobą gdybym nie dorzucił czegoś od siebie hehe...


Co fakt to racja.

Co do fotek jak to jest rozwiązane u mnie, ostatnio mam naprawdę mało czasu, im cieplej tym więcej pracy - taka branża Wink Nawet nie skończyłem na tiptop CAI ale jak wiadomo prowizorki są najtrwalsze.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin