Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna Forum użytkowników Nissana 100NX
100NX squad
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Gaz w 100NX
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sydney




Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żarki
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Lip 2009 12:36     Temat postu:

mi nissan w automacie na gazniku jezdzil dobrze na gazie, po dobrej regulacji nie bylo problemow. automat nie ma nic do gazu:) spalanie miescilo sie w granicach 10,5-11 l/100km przy mieszanej srednio delikatnej jezdzie:)

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simon




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GORLICE-KRAKÓW
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 25 Lip 2009 13:48     Temat postu:

dzieki chłop[aki za info:D ale taka instalacja do automatu nie rozni sie jak do manuala??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzybu




Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 25 Lip 2009 15:28     Temat postu:

simon napisał:
dzieki chłop[aki za info:D ale taka instalacja do automatu nie rozni sie jak do manuala??


Nie różni się niczym. Silniki te różnią się tylko skrzynią tak więc to nie wspólnego z układem paliwowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 15 Wrz 2010 19:28     Temat postu:

witam!!!

To jest mój pierwszy post na tym forum, więc wypada mi się przedstawić. Mam na imię Bartłomiej, jestem uczniem liceum, aktualnie mam 18 lat.

Niedawno kupiłem nissana 100nx i jako, że pewnie w najbliższym czasie na pewno nie będę zmieniał samochodu chciałbym zamontować w nim gaz. Samochód ma silnik 1.6 na gaźniku i pochodzi z 92 roku.

Mam kilka pytań które mnie nurtują:
1 silnik ma przebieg trochę ponad 200 tys., wydaje mi się, że to nie jest przebieg dyskwalifikujący montaż instalacji? (przebieg jest prawdopodobnie autentyczny, co potwierdza książka serwisowa)
2 Czy ten silnik posiada sondę lambda?
3 Jeżeli tak to czy trzeba montować instalacje 2 generacji?

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 15 Wrz 2010 23:03     Temat postu:

Witamy na forum! Jak spojrzałem na awatar, to myślałem że kto AndyP.
U mnie gaz został założony przy przebiegu 180kkm, teraz mam 215kkm na liczniku, rocznik też mam 92 i auto także na gaźniku (kod silnika GA16DS).
Silniki te posiadały sondę lambda w 90% przypadków, widać ją na fotce silnika DS w temacie http://www.100nx.fora.pl/slowo-wstepne-czyli-przeczytaj-zanim-cos-napiszesz,10/jaki-mam-silnik,6197.html
jest równo poniżej bagnetu pomiarowego od oleju, wychodzi z niej taki pomarańczowy kabelek. Niektóre sety miały to kompletnie zaślepione i nie posiadały lambdy.
Z gazem jest tak - jeśli lambdę posiadasz to możesz założyć instalację I gen (czyli mikser ustaiwany "na śrubę") albo II gen (czyli z mikserem sterownym komputerkiem i z przepustnicą). MOŻESZ, nie musisz.
Jeśli nie posiadasz sondy to tylko instalacja I gen.
Od razu przestrzegę że bardzo ciężko jest dobrać dobry mikser do gaźnikowca. Zazwyczaj musi on sporo zwężać dolot żeby zapewnić wystarczające podciśnienie pozwalające zassać gaz. Niestety wiąże się to z (często znacznym) spadkiem mocy silnika.
Dla porównania wlot do gaźnika bez miksera LPG (u mnie w aucie):


oraz zdjęcie z założonym mikserem LPG:


widać ewidentnie że dziura została zmniejszona o przeszło połowę i tym samym auto zostało wykastrowane z części mocy.

Jedynym wyjściem żeby nie stracić mocy jest założenie BLOSu. To taki wynalazek który sam sobie steruje podciśnieniem i nie potrzebuje zwiężeń ani żadnych innych czujników (instalacje z BLOSem są traktowane jako taki I gen bo nie posiadają żadnego kompa).
O BLOSie, jego montażu, plusach i minusach możesz sobie poczytać w podklejonym temacie w tym dziale.
http://www.100nx.fora.pl/lpg,79/blos-blos-blos,1300.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marthen
junior admin



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 1529
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: 16 Wrz 2010 12:29     Temat postu:

bartik napisał:
witam!!!
To jest mój pierwszy post na tym forum, więc wypada mi się przedstawić. Mam na imię Bartłomiej, jestem uczniem liceum, aktualnie mam 18 lat.

Masz 24h na usunięcie avatara będącego własnością tutejszego moderatora - Andy'egoP. Inaczej wylot z forum za kradzież cudzych zdjęć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stoo




Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 16 Wrz 2010 15:00     Temat postu:

marthen napisał:
bartik napisał:
witam!!!
To jest mój pierwszy post na tym forum, więc wypada mi się przedstawić. Mam na imię Bartłomiej, jestem uczniem liceum, aktualnie mam 18 lat.

Masz 24h na usunięcie avatara będącego własnością tutejszego moderatora - Andy'egoP. Inaczej wylot z forum za kradzież cudzych zdjęć.

Niechcę się wtrącać , ale zobaczcie sobie galerie avatarów .. ten od andyP jest pierwszy do wyboru w ogólno-dostępnej galerii



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stoo dnia 16 Wrz 2010 15:05 , w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartik




Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: 17 Wrz 2010 17:09     Temat postu:

Przepraszam za ten awatar niestety zrobiłem tak jak napisał tu kolega stoo popatrzyłem do galerii i dodałem go, nie spodziewałem się, że jest własnością kogoś innego i szczerze powiedziawszy nie doczytałem tej informacji Embarassed . Za kilka dni zrobię własny i wtedy go dodam . Przepraszam jeszcze raz za off.

Co do instalacji to za kilka dni zerknę czy jest sonda, bo samochód na razie stoi u brata w garażu. Raczej wydaje mi się, że mój egzemplarz nie posiada takowej (jeżeli ma to jakieś znaczenie to mój egzemplarz pochodzi z rynku niemieckiego.)

I jeszcze ostatnie pytanka dotyczące blos-u:
1)Ile kosztowałaby taka instalacja??
2) Czy ktoś może zna przypadkiem zaufany zakład w Małopolsce, który zajmuje się tym??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartik dnia 17 Wrz 2010 17:10 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Thomsonicus
administrator



Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 2096
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 17 Wrz 2010 19:13     Temat postu:

Właśnie też tak się zastanawiam o co wam chodzi z tym awatarem, andyp też ma PW i napisać może jak chce. Naskoczyliście jakby to nie wiadomo co się działo, od razu od kradzieży wypisywać takie rzeczy. PW się pisze i się tłumaczy a nie na nowego tak naskakiwać. Dżizes...

A co do tematu - kompletna instalacja z blosem? hmm coś może koło tysiaka? trochę drożej? Same BLOSy (ponoć) przestali już produkować i ich cena podskoczyła o stówkę, teraz nówki jeszcze można znaleźć za ok. 400zł. Sam żałuję że nie kupiłem jak były po 290.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Molossus




Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 07 Paź 2010 6:05     Temat postu:

Siemanko teraz z innej nieawatarowej beczki.
Orientuje sie ktos jak teraz wygladaja ceny montazu gazu w setkach z gaznikiem i z wtryskiem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Molossus dnia 07 Paź 2010 6:10 , w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek25




Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: 11 Paź 2010 16:59     Temat postu:

Sydney napisał:
mi nissan w automacie na gazniku jezdzil dobrze na gazie, po dobrej regulacji nie bylo problemow. automat nie ma nic do gazu:) spalanie miescilo sie w granicach 10,5-11 l/100km przy mieszanej srednio delikatnej jezdzie:)


czy to auto jest na gaźniku tzn. nie ma wtrysku paliwa? Myślałem że każde 100NX ma już wtrysk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
komorokoro




Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Żoliborz
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 11 Paź 2010 17:16     Temat postu:

tomek25 napisał:
czy to auto jest na gaźniku tzn. nie ma wtrysku paliwa? Myślałem że każde 100NX ma już wtrysk.


Nie poprostu nie każdy 100NX ma gaznik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Sty 2011 22:06     Temat postu:

witam. poczytałem troche ten temat i generalizując wszystko co by nie było niedomówień do DS z labdą zalecacie instalacje I generacji najlepiej z BLOSEM tak??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
komorokoro




Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 639
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Żoliborz
Płeć: SR20DE

PostWysłany: 13 Sty 2011 22:10     Temat postu:

krótko mówiąc TAK

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
majchrzok
stary wyjadacz



Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 2077
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wągrowiec
Płeć: GA16DS / GA16DE

PostWysłany: 13 Sty 2011 22:17     Temat postu:

komorokoro napisał:
krótko mówiąc TAK


krótko odpowiadając: Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum użytkowników Nissana 100NX Strona Główna -> Techniczne / LPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin